Mitä sinun siskosi/veljesi ovat ammatiltaan?

  • Viestiketjun aloittaja "oikea ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja anna mu kaik kestää;29102385:
Kertoo taas harvinaisen paljon tämän palstan tasosta tämä ketju... huoh... Aloittaja kysyi AMMATTEJA ja lähes puolet kertoo sen mikä henkilö on koulutukseltaan.
:LOL:

No, mulla ei ole ammattia, ei ainakaan sellaista, joka täällä tunnistettaisiin. Jos ammattiani kysyttäisiin, en osaisi sitä eritellä. Koulutukseni on TtM, ja teen koulutustani vastaavaa työtä. kertoisitko sinä, mikä minun ammattini on?

veljeni on insinööri, kuten kerroin. Hän toimii suunnittelu- ja kehitystehtävissä mutta myös suorittavalla puolella työnjohdollisissa tehtävissä, ulkomaanprojekteissa osan vuotta jne. On osakkaan yrityksessä. No, onko yrittäjä ammatti? Varmaankin mielestäsi olisi kelvollinen vastaus tähän ketjuun, mutta "yrittäjä" voi tarkoittaa nakkikioskin pitäjää, osa-aikaista sesonkirenkaidenvaihtajaa, kampaajaa, it-yrittäjää tai vaikka Toivo Sukaria. Eli mielestäni insinööri kertoo enemmän kuin yrittäjä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja anna mu kaik kestää;29102385:
Kertoo taas harvinaisen paljon tämän palstan tasosta tämä ketju... huoh... Aloittaja kysyi AMMATTEJA ja lähes puolet kertoo sen mikä henkilö on koulutukseltaan. Kai te nyt oikeasti tajuatte, että se ei sama asia ole, vaikkakin toinen voi johtaa toiseen? Tää keskustelu on vähän kun aloittaja kysyisi mitä lintuja olette bonganneet muuttomatkalla ja pari porukan vatipäätä keksii että kun lintu = eläin, niin kai tähän voi sanoa että näin kauriin, rusakon ja poron tossa viime viikolla... daa...
Mä oon koulutukseltani lähihoitaja ja mun ammatti on lähihoitaja. :xmas: Ja siskosta tulee myös lähihoitaja ja mikä veli olis muuta ku sähköasentaja? Joissaki tapauksis on selvempää kertoa se koulutus koska ammatti ei pakosta kerro sitä koko totuutta.

Mutta vedä kilarit ihan rauhas. :D
 
???
:LOL:

No, mulla ei ole ammattia, ei ainakaan sellaista, joka täällä tunnistettaisiin. Jos ammattiani kysyttäisiin, en osaisi sitä eritellä. Koulutukseni on TtM, ja teen koulutustani vastaavaa työtä. kertoisitko sinä, mikä minun ammattini on?

veljeni on insinööri, kuten kerroin. Hän toimii suunnittelu- ja kehitystehtävissä mutta myös suorittavalla puolella työnjohdollisissa tehtävissä, ulkomaanprojekteissa osan vuotta jne. On osakkaan yrityksessä. No, onko yrittäjä ammatti? Varmaankin mielestäsi olisi kelvollinen vastaus tähän ketjuun, mutta "yrittäjä" voi tarkoittaa nakkikioskin pitäjää, osa-aikaista sesonkirenkaidenvaihtajaa, kampaajaa, it-yrittäjää tai vaikka Toivo Sukaria. Eli mielestäni insinööri kertoo enemmän kuin yrittäjä.
Mikä on Ttm?
 
"TtM"
Olisko TtM terveystiet.maisteri..

Ammatiltaan.. Vai koulutukseltaan. Mielestäni ammatiltaan siihen vastaa parhaiten se mitä teet työksesi, ei koulutus. Vai voiko olla tapauskohtaista; esim puolisoni on liikenteenhoitaja...
 

Yhteistyössä