Mitä söitte lounaalla?

  • Viestiketjun aloittaja Kokki nro 3
  • Ensimmäinen viesti
Kokki nro 3
Meillä oli kaalipataa (kaalia, porkkanaa, inkivääriä, hunajaa, soijakastiketta), cashewpähkinöitä/raejuustoa sekä eilisestä porkkana-perunamuusista tehtyä rieskaa.
 
Spencer Hastings
En mitään. Oon näköjään ajatellut, et paras ratkaisu elämälle on näännyttää itsensä hengiltä.

Mut mmm, rieskaa. Voiskin tehdä joku kaunis päivä.
 
nro 3
En mitään. Oon näköjään ajatellut, et paras ratkaisu elämälle on näännyttää itsensä hengiltä.

Mut mmm, rieskaa. Voiskin tehdä joku kaunis päivä.
Näännyttäminen ei kannata! Nimim. kokemusta on. Jos on henkisesti paska olo (en tiedä, onko sulla, vai oliko kommenttisi lähinnä huumoria), liian vähän syöminen moninkertaistaa sen ankeuden.

Rieska on niiiin hyvää. Oon miettinyt, pitääkö vauvalle alkaa tarjoilemaan rieskaa aamu- ja iltapalaksi, kun puuro ei meinaa maistua - sitä kun ei kovin hyvin lopputuloksin voi tunkea itse suuhunsa käsin!
 
Spencer Hastings
No oli se puoliksi huumoria... no ehkä kokonaan :D En vaan saa aikaiseksi a) tiskata ruoanlaittovälineitä b) käytyä kaupassa hakemassa tarvikkeita.

Minkälaisesta muusista mielestäsi saa parhaat rieskat? Sellaisesta kokkaremaisesta vai "liisterimäisemmästä"? Vaikka tekisin saman lajin perunoista muusia, niin mulla se tekstuuri vaihtelee tosi rajusti ihan vahingossakin. Jos tulee vahingossa sellasta liisterimäisempää niin en jaksa edes yrittää tehdä rieskoja.. mut tulisko niistäkin kuitenkin ihan hyviä?
 
nro 3
No oli se puoliksi huumoria... no ehkä kokonaan :D En vaan saa aikaiseksi a) tiskata ruoanlaittovälineitä b) käytyä kaupassa hakemassa tarvikkeita.

Minkälaisesta muusista mielestäsi saa parhaat rieskat? Sellaisesta kokkaremaisesta vai "liisterimäisemmästä"? Vaikka tekisin saman lajin perunoista muusia, niin mulla se tekstuuri vaihtelee tosi rajusti ihan vahingossakin. Jos tulee vahingossa sellasta liisterimäisempää niin en jaksa edes yrittää tehdä rieskoja.. mut tulisko niistäkin kuitenkin ihan hyviä?
Meillä on tullut ihan hyviä rieskoja ihan millaisemmasta muusista vain! Muuten, jos tulee hirveän liisterimäistä muusia: ethän käytä sauvasekoitinta muusin tekemiseen? Se jotenkin rikkoo sen perunan rakenteen niin, että muusista tulee tahmeaa.
 
Spencer Hastings
Meillä on tullut ihan hyviä rieskoja ihan millaisemmasta muusista vain! Muuten, jos tulee hirveän liisterimäistä muusia: ethän käytä sauvasekoitinta muusin tekemiseen? Se jotenkin rikkoo sen perunan rakenteen niin, että muusista tulee tahmeaa.
Käytän :D Mutta välillä tulee silläkin sellaista kuohkeaa. Ehkä seuraavan satsin survasen toisella tavalla :)
 
9mmm
tänään käytiin taas tybyn kanssa kamboodi ravintolas syömäs . Sushia kaikkea eri salaattia paistettua nuudelia, nautaa,kanaa , tofua ja erilaisia friteerattuja palleroita :)
 
nro 3
Käytän :D Mutta välillä tulee silläkin sellaista kuohkeaa. Ehkä seuraavan satsin survasen toisella tavalla :)
Sauvasekoitin on tosiaan väärä työkalu :) Tavallinen perunatömppä (eli mokkonuija) ja sähkövatkain ovat a ja o muusin valmistamisessa. Unohda se sauvasekoitin :) Mun mieskin käytti kerran sauvasekoitinta, ja totesi, että oli viimeinen kerta!
 
  • Tykkää
Reactions: Spencer Hastings
Vieras..
Kieltämättä Intialainen makkarakastike ei kuulosta kovin herkulle :D

Tänään oli lounaalla kuoripottua, parsakaalia, salaattia ja jauhelihakastiketta.

Välipalaksi loput voileipäkakusta ja munkki :)
Päivällinen mulla on syömättä, täytyy kohta kävästä jääkaapilla..
 

Yhteistyössä