Mitä tehdä,kun mies ei edes yritä ymmärtää pms-oireitani..:(

  • Viestiketjun aloittaja "kolmen äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"kolmen äiti"
Minulla pahat PMS-oireet joka kuukausi tismalleen samaan aikaan kuun lopussa.Nyt on se aika.Tunnen silloin olevani kuin eri ihminen,toinen puoli minussa on entinen,mutta toinen hallitsematon..Haluaisin olla yksin,mutta 5-henkisessä perheessä se ei onnistu..Mieheni kanssa joudumme törmäyskurssille,jos jostain tulee eripuraa,kuten tänään..Olin tilannut postimyynnistä sisustusjuttua,se oli saapunut tänään postiin.Mies kun näki postilapun niin kielsi heti hakemasta sitä(eteisen istuinpenkki),koska meillä on taloudellisesti tiukkaa,vaikak molemmat nyt töissä käydään,minä pätkäläisenä niin se vaikuttaa...No,minä petyin miehen reaktiosta,lapsellista,tiedän,mutta PMS muuttaa pahasti reaktiotaipumuksiani..Sitten tuli kaikki huoli ja murhe päälle samalla,ja aloin räknättää,uhkasin (taas)muuttaa pois,että saisin tilata kotiini,mitä haluan ym...Ja kuinka olen väsynyt arkeen ja senttien venytykseen.Hävettää jo..Mies tästä raivostui,huusi ja repi sormuksen pois sormestaan..Kuulemma hullu olen ja minun kuuluukin lähteä..Ilta menikin siinä sitten,kun mies makasi sängyllä ja minä vuoroin uhkailin ja vuoroin itkin uupumustani..Toivoin,että mies olisikin ottanut kainaloon huolimatta sanomisistani,yritin pyytää anteeksi.Mutta mies käänsi selkänsä kylmästi ja minä jäin itkemään..Lapsetkin olivat nukahtaneet tällä välin,huoh..Mies nukahti,ja vähän ajan päästä kävin taas hänen vierellään,ei reaktiota,oli kuin olisin ollut ilmaa hänelle..Kerroin,että niin paha olla joka kuukausi,mutta hän ei kuulemma ala enää ymmärtämään.Eli kai se oli tässä.PMS tuhosi avioliittomme:((
 
"aloittaja"
Ja taustalla on vielä viikon sairastaminen(minä+lapset),yhden lapsen paha korvatulehdus,yökastelut,pyykkivuoret..Miehen 2vkon työreissu ennen tätä "sairasteluviikkkoa"..Väsyttää:(
 
Millä tuokin riita olisi vältetty?

Sillä että olisitte YHDESSÄ keskustelleet onko teillä varaa ostaa YHTEISEEN kotiinne mööpeleitä juuri nyt.
Meillä, minä kun opiskelen, on kertakaikkiaan mietittävä yhdessä mitä hankitaan ja milloin. Ei siitä mitään tule että toinen tilailee pitkin poikin tavaraa ja toinen sitten yrittää pitää talouden kasassa. Oikeesti, jos eroatte, voitko sä ap sittenkään tilailla ihan kaiken mitä haluat?

Keskustelua ja suunnitelmallisuutta, niin suhde kestää pahemmatkin PMS:t.
 
"aloittaja"
Millä tuokin riita olisi vältetty?

Sillä että olisitte YHDESSÄ keskustelleet onko teillä varaa ostaa YHTEISEEN kotiinne mööpeleitä juuri nyt.
Meillä, minä kun opiskelen, on kertakaikkiaan mietittävä yhdessä mitä hankitaan ja milloin. Ei siitä mitään tule että toinen tilailee pitkin poikin tavaraa ja toinen sitten yrittää pitää talouden kasassa. Oikeesti, jos eroatte, voitko sä ap sittenkään tilailla ihan kaiken mitä haluat?

Keskustelua ja suunnitelmallisuutta, niin suhde kestää pahemmatkin PMS:t.
Niin..Sen kun oppisin..Olen "tuulella kävijä"..Haaveilija,epärealisti..Teen ensin,ajattelen sitten..Siinäpä järkevälle miehelleni haastetta..
 
aijai
mitä tää idiotiseeraaminen on olevinaan nytten? mennääs aiheeseen.
kuule ap, et voi laittaa hormonien syyksi sitä, jos teet postimyyntihankintoja tiukassa tilanteessa neuvottelematta, joten jotain ymmärrystä tarttis mieskin?

ja toi uhkaileminen on tapa, johon annat ittelles luvan. se on henkistä väkivaltaa. ei semmoisen kanssa voi elää turvallisin mielin suhteessa joka toistuvasti uhkaa häipyä. pms tai ei, sun on rajattava käytöstäs. huuda vaikka ja sano miltä tuntuu, mutta älä uhkaa erolla. se aiheuttaa aina toisessa sekä aggressiota ja halveksuntaa.
 
"joo"
Ihan sama meillä. On ollu nää vaivat ja muuta ja nyt just illalla mies sano että ehkä mun on parempi kattoa itelleni asuntoa. Joo, hyvähän sen on sanoa kun saa jää taloonsa...mutta miten mä saan kämpän kun täysin rahaton, en kykenevä töihin (sellanen sairaus, ei tää päässä...)mutten saa työkyv.papereita vaan systeemin ulkopuolelle oon joutunu. Lasta kotona hoitanu ja toive oli hoitaa kouluikään, mutta asiat menny ihan solmuun ja avioero taitaa väkisin olla edessä.
Miten mä pääsen lähikaupunkiin asumaan??? en mitenkään kun en oo töissä/koulussa ja tähän tuppukylään en halua jäädä jos erotaan. En oo viihtyny lainkaan täällä. Auttakaas mua!
Sulle sanon että ala napsii vahvimpia B6-vitamiineja, pari viikkoa (ennen menkkoja) 200g päivä ja pari viiikkoa pienempää annosta (vaikka miedompia eli eri purkki). Googleta ni löytyy annosta ja apua jota voi kokeilla.
 
Kepsis
korjatkaa jos olen väärässä, käsittääkseni naisen käytöksessä hormoonit aiheuttaa ääri reaktioita, eli äkkipikaisuutta ja mieliala heilahteluja lyhyen ajan sisään, mutta ne ei pistä ihmistä pitkän ajan harkintaa vaativissa asioissa toimimaan "vastoin luontoaan".

eli jos tiukassa tilanteessa neuvottelematta toisen kanssa jotain tavaraa tilasit, sitä on paha pistää PMS:n piikkiin. se on vain harkitsemattomuutta josta pitääkin kantaa vastuu, se miten kiukkuilit tappelussa oli kyllä sitä mitä tässä väititkin... mutta jos ylpeys ei anna periksi pyytää anteeksi asiaa missä olit alunperin väärässä, ehkä se ero onkin silloin parempi.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lunatic
[QUOTE="vieras";23015472]Tarviiko kenenkään ymmärtääkään tommosta: huutoa ja uhkailua ja itkemistä joka kuukausi? En yhtään ihmettele jos mies ei jaksa.[/QUOTE]

On niillä miehillä niin rankkaa.:'(
 
"joo"
[QUOTE="joo";23015504]Ihan sama meillä. On ollu nää vaivat ja muuta ja nyt just illalla mies sano että ehkä mun on parempi kattoa itelleni asuntoa. Joo, hyvähän sen on sanoa kun saa jää taloonsa...mutta miten mä saan kämpän kun täysin rahaton, en kykenevä töihin (sellanen sairaus, ei tää päässä...)mutten saa työkyv.papereita vaan systeemin ulkopuolelle oon joutunu. Lasta kotona hoitanu ja toive oli hoitaa kouluikään, mutta asiat menny ihan solmuun ja avioero taitaa väkisin olla edessä.
Miten mä pääsen lähikaupunkiin asumaan??? en mitenkään kun en oo töissä/koulussa ja tähän tuppukylään en halua jäädä jos erotaan. En oo viihtyny lainkaan täällä. Auttakaas mua!
Sulle sanon että ala napsii vahvimpia B6-vitamiineja, pari viikkoa (ennen menkkoja) 200g päivä ja pari viiikkoa pienempää annosta (vaikka miedompia eli eri purkki). Googleta ni löytyy annosta ja apua jota voi kokeilla.[/QUOTE]

No mikä mulle neuvoksi, miten lähden rahattomana? Vai rupeenko paskamaiseksi ja eron tullessa vaadin puolet talosta? kun mies ei halua korjata suhdetta, minä olen yrittänyt lapsen takia (olen muuttunut ja myöntänyt vikani) että saisi kasvaa oman äidin ja isän kanssa.
Mies muuttunut kylmäksi ja ei näe mussa muuta kuin vikaa ja hänessähän ei mitään vikaa ole...
 
Aikuisen ihmisen pitää osata käyttäytyä, oli kuukautiset tai ei. Mieti vähän, milliaisen mallin annat lapsillesi. Koko koti on turvaton, kun äiti on arvaamaton ja tuullellakäyvä. Ei voi huutaa mitä sattuu ja pyytää anteeksi ja olettaa, että kaikki paha unohtuu heti. Mieti, mille lapsista tuntui mennä nukkumaan, kun äiti huusi eroa.

Ja jos rahatilanne on tiukka, niin sisustustavarat voi unohtaa heti alkuunsa. Ja jos rahaa on, niin yhteisistä hankinnoista keskustellaan.

Älä syytä mitään hormooneja, ole aikuinen ja kanna vastuu käytöksestäsi.
 
mietis nyt
[QUOTE="joo";23015586]No mikä mulle neuvoksi, miten lähden rahattomana? Vai rupeenko paskamaiseksi ja eron tullessa vaadin puolet talosta? kun mies ei halua korjata suhdetta, minä olen yrittänyt lapsen takia (olen muuttunut ja myöntänyt vikani) että saisi kasvaa oman äidin ja isän kanssa.
Mies muuttunut kylmäksi ja ei näe mussa muuta kuin vikaa ja hänessähän ei mitään vikaa ole...[/QUOTE]

Mitä ihmeen paskamaisuutta se on, jos otat sen minkä sulle kuuluu??

Jos olette aviossa ja ero tulee, omaisuus puoliksi. Ei siinä paskamaisuutta jommankumman otsaan heitetä, reilua hommaahan se on.
 
mietis nyt
PMS voi muuttaa reaktiotaipumusta, mutta kyllä silloinkin ihminen itse valitsee mitä sanoja suustaan päästää. Uhkailu erolla on vain typerä tapa, jolla yrität saada miehesi henkiseen väkivallan uhriksi ja tahtosi läpi. Aivan kuin pieni lapsi saisi itkupotkuraivarit. PMS voi tuoda äkkipikaisuuden, ehkä väsymyksen yms. mutta ei se myöskään saa hankkimaan tiukassa rahapulassa typeriä tarvikkeita!

Eli mene itseesi, äläkä laita PMS:n oireilun viaksi typerää käytöstäsi!
 
"Pms"
[QUOTE="kolmen äiti";23015434]Minulla pahat PMS-oireet joka kuukausi tismalleen samaan aikaan kuun lopussa.Nyt on se aika.Tunnen silloin olevani kuin eri ihminen,toinen puoli minussa on entinen,mutta toinen hallitsematon..Haluaisin olla yksin,mutta 5-henkisessä perheessä se ei onnistu..Mieheni kanssa joudumme törmäyskurssille,jos jostain tulee eripuraa,kuten tänään..Olin tilannut postimyynnistä sisustusjuttua,se oli saapunut tänään postiin.Mies kun näki postilapun niin kielsi heti hakemasta sitä(eteisen istuinpenkki),koska meillä on taloudellisesti tiukkaa,vaikak molemmat nyt töissä käydään,minä pätkäläisenä niin se vaikuttaa...No,minä petyin miehen reaktiosta,lapsellista,tiedän,mutta PMS muuttaa pahasti reaktiotaipumuksiani..Sitten tuli kaikki huoli ja murhe päälle samalla,ja aloin räknättää,uhkasin (taas)muuttaa pois,että saisin tilata kotiini,mitä haluan ym...Ja kuinka olen väsynyt arkeen ja senttien venytykseen.Hävettää jo..Mies tästä raivostui,huusi ja repi sormuksen pois sormestaan..Kuulemma hullu olen ja minun kuuluukin lähteä..Ilta menikin siinä sitten,kun mies makasi sängyllä ja minä vuoroin uhkailin ja vuoroin itkin uupumustani..Toivoin,että mies olisikin ottanut kainaloon huolimatta sanomisistani,yritin pyytää anteeksi.Mutta mies käänsi selkänsä kylmästi ja minä jäin itkemään..Lapsetkin olivat nukahtaneet tällä välin,huoh..Mies nukahti,ja vähän ajan päästä kävin taas hänen vierellään,ei reaktiota,oli kuin olisin ollut ilmaa hänelle..Kerroin,että niin paha olla joka kuukausi,mutta hän ei kuulemma ala enää ymmärtämään.Eli kai se oli tässä.PMS tuhosi avioliittomme:(([/QUOTE]

Vittumainen ihminen on vain vittumainen ihminen, jos ei pää kestä niin on parempi olla yksin ja muuttaa Lappiin asumaan.
 
auuu
[QUOTE="Pms";23015859]Vittumainen ihminen on vain vittumainen ihminen, jos ei pää kestä niin on parempi olla yksin ja muuttaa Lappiin asumaan.[/QUOTE]

ei saa pelotella poroja!
 

Yhteistyössä