mitä tette kun lehtikauppias soittaa?

  • Viestiketjun aloittaja naapurinrouva
  • Ensimmäinen viesti
höh
vaikka nyt kyllä on ollu pakko, kun olen odottanu puheluja työnhakuun liittyen mulle ennestään vieraista numeroista. Yleensä kuitenkin luotan siihen, että jos on tärkeää, he jättää vastaajaan viestin! Eli aina en kyllä jaksa vastata, enkä varsinkaan vastaa jos joku 06 soittaa, koska sieltä ei kellään pitäis olla mitään asiaa mulle.
 
Yleensä en vastaa vieraisiiin (lehtikauppiaiden) soittoihin! Jos vastaan, nykyään sanon heti ensimmäiseksi kuultuani kuka soittaa, että "en tilaa mitään". En ole koskaan tilannut puhelimitse mitään, enkä tilaa. Joskus tekis mieli läntätä luuri korvaan, jos soittaja kielloistani huolimatta alkaa kertoilla kaikenmaailman tarjouksiaan. Mutta en ole koskaan kehdannut tehdä niin, vaikka muuten topakka ihminen olenkin!
 
Mä vastaan kyllä aina puhelimeen, kun mulle soitetaan, oli se kuka hyvänsä :) .
Osaan kyllä tarvittaessa sanoa että kiitos, mutta ei kiitos ja joskus painan vaan puhelun katki, kon en jaks liirumlaarumia.
Tein joskus vuonna kivi ja keppi sen suoramyyntikiellon ja pitkän hiljaiselon jälkeen ovat alkaneet soittelemaan uudelleen sillointällöin.
Siinäpä rimpauttelevat, ei se mua niin paljon vaivaa, että mun sen takia tarvisi jättää vastaamatta tai tihrustella mikä alku missäkin nummerossa on... :whistle:
 
nöppönen
Yleensä en vastaa.. Joku aika sitten oli tosi ÄRSYTTÄVÄ myyjä.. soitti vähintään 1/viikko ja eikä auttanu vaikka kuinka ois yrittäny keskeyttää.. Sanoin aina ettei kiinnosta lehti ja myyjä aiko palata asiaa, vaikka toitotin monta kertaa ettei tarvi vaivautua.. No yks päivä se sama tekopirtee nainen soitti ja estelyistä huolimatta lateli asiansa loppuun.. sanoin taas ettei kiinnosta ja ei ole aikaa.. Sain lopetettua puhelun ja laitoin puhelimen pöydälle niin se soittaa UUDESTAAN!!! Sanoin että "soitit just 2sekunttia sitten eikä mua kiinnostanu sillon niin ei kiinnosta nytkään!!" Myyjä sano vaan että "voi soitinko äsken, Oisko sulla hetki aikaa kuunnella tämä tarjous loppuun??!!"
Olin vähän äimänkäkenä.. Tokasin vaan että ei oo!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
Paras oli se kun yksi lehtimyyjä soitti kun olin menossa käymään äitipolilla niin sanoin etten nyt kerkiä kun olen menossa synnärille... meni ekaa kertaa lehtimyyjäkin hiljaiseksi :D
Nykyään sanon että 1)minulla ei ole aikaa 2) minulla ei ole rahaa edes ruokaan 3) en ole kiinnostunut... sitten jos ne soittaa sieltä vammaisten lehdestä olen sanonut että itelläkin on autistinen lapsi ja laitan euroni sille (mies on menny halpaan monesti ja ainakin 200-300e laittanut vammaisyhdistykselle).
Nyt tein periaate päätöksen etten enää tilaa mitään ja sen sanon lehti myyjillekkin ettei tartte soitella enää.
jos joskus haluan jonkun lehden ostan sen kaupasta, divarista,kirppikseltä tai lainaan kirjastosta.
mulle soitti lehtikauppias kun olin synnyttänyt muutama tunti aikaisemmin..meni siltä vähän pasmat sekasin kun sanoin ettei tässä nyt lehdet kiinnosta ku just vauva synty..sit uteli ummet ja lammet meidän perheen koosta ja lapsista,ennenku tajus lopettaa.
:D
 
Mulle kanssa soitti lehtimyyjä, kun olin synnärillä. Kyseli paljonko on pakkasta ja niin edespäin. Ei tajunnut missä olin vaikka vauvoja parkui ympärillä. Sanoin muistaakseni, että olen tänään lähdössä kotia lapsen kanssa ja soita vaikka kahden vuoden päästä uudestaan niin palataan asiaan. Ei ole soittanut.

Siihen aikaan, kun meillä oli vielä lankapuhelin soitti seiskan myyjä siihen. Mies sanoi, että olen kaupungissa vaikka istuin sohvalla. Myyjä kysyi onko hänelle matkapuhelin käytössä ja varmisti numeron. Puhelun päätyttyä alkoi kännykkäni soimaan makkarissa ja mieheni vastasi siihen uudestaan. Ei soitellut enää seiskan myyjä sen jälkeen, koska jälkimmäisen puhelun aikana repesin nauramaan ja varmasti kuuli, että olin paikalla.

Meillä myös suoramarkkinointikiellot nykyisin ja seiskalla ilmoitin erikseen vielä, että eivät laittaisi postia tai soittelisivat. Hyvin on toiminut.
 
Mua on alkanut ne toden teolla raivostuttaan, ku joka viikko soittavat keskimäärin neljä kertaa. Eilen esim. soitti tilaisinko Aku Ankan. Tokaisin, ku tulee jo Aku Ankka ja Roope-setä.. Ymmärsi lopettaa kauppaamisen.

Sanon aina, etten tilaa mitää. Tai melkein aina..

 
Viimeksi tais olla aika ystävällinen ihminen siellä päässä kun usko kerrasta kun sanoin "etten tilaa mitään tuhlaat vaan aikaasi", normaalisti saa vääntää rautalangasta eikä ne sittenkään usko etten tilaa mitään ja siitä seuraava käyttäytymiseni ei ole mitenkään soveliasta edes kirjoittaa tänne.
 
siinä teille tietämättömille lapsille
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Just soitti kauppias... Sanoin heti, että kiitos, mutta en tilaa mitään. Sitte se lätisi tarjouksensa ja eikä siinä vielä kaikki -juttunsa. Ja sitte ilmotin taas, että en tilaa mitään kiitos. Sitte sitkeä ja raivostuttava kauppias jatkaa juttuaan, että on se vaan kumma, kun Me naiset ei kiinnosta, vaikka hän antais ilmaisia lehtiä 7 kuukautta. Ja että mikä vika tässä lehdessä on. Ja kun mää sanoin, että ei mitään vikaa kai, mutta mää en nyt vaan tarvi sitä, saati, että alkasin siitä maksamaan.

Nooh. Kauppias sano siihen, että mutta täähän on täysin ilmainen sulle. Mää kysyin, että meinaatko mun oikeesti uskovan, että sää soitat mulle ja ilmotat mun saavan noin vain ilmasia lehtiä monta kuukautta. Sitte se sanoi, että no ilman muuta tulet vastaan meitä kuudella kuukaudella, mutta hän lupaa 7kk ilmaiseksi. Sitten sanoin, että ei kiitos, kun en nyt tarvi lehteä. Lähes kuulin hampaiden kirskuvan jo.

Mää inhoan noita kauppiaita. Inhoan. Vittu miten sitkeitä ja tylyjä loppujen lopuksi. He saa tingata, muut ei. Ja mulla on markkinointikielto, mutta nyt näkyy pettävän.


Itsekin toimin lehtikauppiaana puhelimen päässä, ja voin kyllä suoraan sanoo että toi myyjä on tehny ihan väärin sanoessaan että lupaa ilmaseksi jotain. Tuosta ei synny muutaku väärinkäsityksiä..
Eniten harmittaa nuo ihmisten ennakkoluulot ja negatiivisuus lehtikauppiaita kohtaan.. tuntuu niinku lehtikauppiaat ois joku oma eläinlajinsa tässä maailmassa.
Toisinaan taas tekee mieli nauraa päi luuria tyypeille ku ne sanoo että on hirvee kiire ja silti ovat vastanneet, tietenki jotkut on iha rehelllisiä, mutta kuitenki.

Kaikista ärsyttävin piirre asiakkaassa on kun ne sanoo ''tuhlaat vaan aikaas'', ja siinä asiakas on niiin pihalla ku olla ja voi, koska sehän on lehtikauppiaan työ. Ei se tuhlaa siinä aikaansa jos kertoo tarjouksen asiakkaalle, se on tehny siinä työnsä. Tarjousta ei edes ikinä ole pakko ottaa vastaan. Tarjouksen esittämisen jälkeen on aivan oikeutettua kieltäytyä tai lyödä luuri kiinni, koska sen vaiheen jälkeen myyjä on tehny työnsä, eikä se tarkota aina kauppoja.

Itsekään en kyllä oo vastannu ku lehtikauppias on soittanu.. se vaan johtuu siitä etten vastaa tuntemattomiin numeroihi : D Ei vastatut asiakkaat pistetään roskiin..
 
harmaa
Jep,

Lehtimyyjän eka moka on se, että se lupaa ilmaiseksi tyyliin puolen vuoden lehdet. Ite olen ollut myyjänä melki vuoden ja tiedän kikat, mutta IKINÄ ei saa olla epärehellinen/valehtelija.

Tänään juuri tuli soitto. Mies lupasi 7kk kodinkuvalehdet ilmaiseksi. (tiesin hänen jekkunsa kyllä). Mää siihen, ai, että kodinkuvalehdet.. ei lehti kyllä kiinnosta, mutta kai sen voi sukulaiselle antaa, kun sen ilmaiseksi annat kerta, mutta tiedäthän, että mitään en siitä maksa sitten. Eli laita tuleen vaan ilmaiseksi. Myyjä: no voin antaa toisenki lehden, Entä aku ankan tai Me naiset. Minä: meille tulee jo aku, eikä toi me naisetkaan kiinnosta, mutta kyllä se kodinkuvalehden voittaa, joten laita se vaan ilmaiseksi, mutta tiedäthän, että MISTÄÄN en mitään maksa. Eli laita vaan lehti ILMAISEKSI tulemaan. Sanoi, että jaa, no hyviä päivänjatkoja sitten vaan.
 
Ego
No jos satun vastaa niin kuuntelen ja sitten sanon että en huoli enää yhtään lehteä kun tulee jo kymmenen lehteä ja ei ole rahaa tilata uusia. :LOL: . No vakavasti ottaen kuuntelen kyllä asian kohteliaasti loppuun. Mies ei siedä yhtään kaupustelijoita ja yleensä haukkuu ne maanrakoon:O . Viimeksi pillastui mun mielestä kyl ihan aiheesta kun lapselle soitettiin sen omaan numeroon ja väittivät siel sitten että MUN nimi siinä numerossa jotenkin osallisena....ja pas** kun numero on täysin lapsen nimissä ja mulla ei ollu osaa eikä arpaa siinä. Mies oli sen hommannut ja laittanu markkinointikiellonkin.
 

Yhteistyössä