Mitä vaatekokoja teidän vauvat on käyttäneet syntyessään?

  • Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä odotin geenien ja kaikenmaailman kokoarvioiden perusteella isohkoa vauvaa. Mutta ekan kuukauden käytti kyllä 50-senttisiä, oli ihan normaalimittainen syntyessään, 50 cm, 3200g. Oli jotenkin helpompi käsitellä vauvaa, kun hihoissa ja lahkeissa ei ollut niin kamalasti ylimääräistä.
 
56 mahtui synnärillä vain ja onneksi 90% vaatteista olikin isompia eli 62cm. HM ei minusta ollut silloin mikään niukkamitoituksinen, mutta pieniä yksilötä (väärä lappu, tms) kyllä löytyi. Opin tarkistamaan koon kaupassa vertaamalla :)

54cm pitkä syntyessään.
 
Viimeksi muokattu:
56 oli pienin mitä hankittiin... Esikoiselle ne ei menny viereenkään, eli hän käytti 60senttisiä alusta alkaen. Kakkoselle taas olisi saanut olla pienenpää kuin 56.
Niin ja esikoinen oli 4580g/55cm ja kakkonen 3295g/49cm.
 
Me ollaan miehen kanssa lyhyitä (153cm ja 165cm) ja odotettiin että lapsistakin tulis lyhyitä ja pieniä. No yli 4kg ja 54 cm. 56cm mahtui synnärillä just ja just päälle, mutta parin viikon päästä olikin jo pieni. 62cm käytettiin enempi vastasyntyneestä. Vauva kasvoikin ihan huimaa vauhtia, 4-5kk iässä mentiin jo 74cm vaatteissa.. Nyt on toi 74/80cm jämähtänyt, 9kk vielä mahtuu niihin.
 
oho
[QUOTE="vieras";23858476]Eivät ole käyttäneet mitään vaatekokoja syntyessään, ovat syntyneet alasti, ilman vaatteita. Syntymän jälkeen on laitettu sitten vaatteet.[/QUOTE]

Ai? Aika köyhää! Mun pojalla oli 56cm kokoa olevat Gantin farkut syntyessään.
 
  • Tykkää
Reactions: Kurmeli
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;23858469:
50cm. Pienempiäkin ois saanut olla, mutta eipä niitä juur peruskaupoista löytynyt. Toi 50cm meni pari kuukautta.
Sama juttu. Tajusin ostaneeni aivan liian isoja vaatteita, en ymmärtänyt että se lapsi voi olla niin pieni :D Poika oli 47 cm syntyessään.. Ja tosi hoikka kuikelo =)
 
"jep"
olin varannut 56 cm vaatteet synnärille, poika syntyessään oli 47 cm, joten ne vaatteet olivatkin aivan liian isot. 50 cm, jotka muutaman päivän päästä ostin, menivätkin pitkän aikaa.
 
Olin varannut jonkun verran 50cm vaatteita, jotka osoittautui pääosin turhiksi. Tyttö oli syntyessään 55cm pitkä, joten 56cm käytettiin varmaan eka kuukausi ja pikkuhiljaa siirryttiin 62cm. Mielummin vähän väljä vaate kuin liian kireä.
 
"vieras"
Typy oli 3,9kg ja 47cm syntyessään. 50cm vaatteet olivat ensimmäisen kuukauden sopivia, vieläkin menee muutama 50 cm vaate päälle vaikka on yli 55cm pitkä, riippuu paljon vaatteen mallista ja valmistajasta.
 
"vieras"
Ekat kaksi kuukautta 50cm, vastasyntyneenä oli muutama 44cm bodykin. Seuraavat pari kuukautta kokoa 56. Siitä pari kuukautta kokoa 62, pari-kolme kuukautta kokoa 68, pari-kolme kuukautta 74. 1-vuotissynttäreitten tienoilla sisävaatteet kokoa 80, puolitoistavuotiaana 86, nyt kaksivuotiaana pääasiassa kokoa 92cm, osa vaatteista on kokoa 86 ja osa 98. 2-vuotiaaksi asti tyttö kasvoi omalla miinuskäyrällään, kaksivuotisneuvolassa olikin jo pituudessa plussakäyrällä ja paino ihanteessa. Syntymämitat 2320g/45cm, 1-vuotiaana muistaakseni 73cm/9990g ja 2-vuotiaana 91cm/13,5kg.
 

Yhteistyössä