Mitä viette tuliaisiksi mennessänne katsomaan vauvaa?

Minä olen vienyt yleensä lahjoja lähinnä äidille, koska äidit tuntuvat unohtuvan vauvan syntyessä... Hyville ystävilleni olen saattanut ostaa jotain kalliimpaa, kavereille ja tuttusille sitten jotain pienempää.
Mieluisa lahja on ollut kaunis imetyspaita (äitiys"kaapujen) jälkeen...
Herkkuruokaa ja leivonnaisia myös!
 
Itse arvostin kun vieraat toivat tarjottavat tullessaan. Helpotti huomattavasti, kun me molemmat ollaan isoista suvuista, ja kestittäviäkin kävi ekalla viikolla yli 30, vaikka "vain läheisimmät" poikkesi käymään.

Olisin toivonut noita valmiiksi tehtyjä ruokia enemmänkin, sillä jäin ensimmäisen viikon jälkeen vauvan kanssa kahdestaan kotiin, ja olin ajankäytöllisesti täysin hukassa. Kun vauva oli tississä kiinni puoli tuntia tunnin välein, eikä ollut mitään tajua siitä mitä "uskaltaa" tehdä sillä aikaa kun vauva on kehdossa, jäi usein oma syöminen ruuanlaitosta puhumattakaan täysin retuperälle. (Parasta oli kun mies totesi että kyllähän mun nyt pitäis kaupassa ehtiä käymään kun oon päivät kotona...)
Silloin olisi helpottanut paljon jos olisi vaikka pakkasesta saanut otettua aterian lautaselle ja mikroon.

Eniten meille tuotiin noita peittoja. Virkattua, kudottua, fleeceä. Kaikki eri värisiä :)P). Toinen on töppöset. Kudotut tai virkatut. Ihana että ihmiset haluavat nähdä vaivaa, olisimme ilahtuneet myös esimerkiksi piposta ja tumpuista... :)

Vaatteet yleisesti ottaen on vähän niin ja näin, tuodako lahjaksi vai ei. Itse näkisin asian niin että jos perheellä on läheisissä lapsiperheitä joissa on samaa ikäluokkaa olevia lapsia, perhe varmasti saa pieneksi jääneitä vaatteita siltä suunnalta (kuten saimme myös me). Kaikkia kierrätettyjäkään vaatteita emme pienimmässä koossa ehtineet vauvan päällä käyttää, ja selkeästi niistäkin omat suosikit löytyi joita sitten mieluiten vauvalla päälle puki.

2 kuukautta vauvan kanssa eleltyä olen alkanut harkitsemaan käyttäväni kauneudenhoitolahjakortin jonka sain lapsen kummitädiltä vauvakutsuilla lahjaksi. Pieni hemmottelu pissavaippa-arjen keskellä alkaa kuullostamaan oikein hyvältä... :)
 

Yhteistyössä