Mitä voisin tehdä enää jotta viihtyisin kotona?

Joo, tiedän. Tuntuu vaan niin iljettävän epäsiistiltä kun mun kaikki kirjat/dvd:t/cd:t ja koriste-esineet on vain lattialla tai pöydällä milloin missäkin kasassa. Ahdistaa jo mun neuroosienkin takia...
Se on ymmärrettävää. Mutta yksi positiivinen asia tässä kuitenkin on: sulla on niitä CD:itä, kirjoja ja koriste-esineitä. Eli sitten kun saat sen hyllyn, saat sen myös sisustettua ja se tekee jo paljon!

Jos kirjoja on paljon, saisiko ne nyt väliaikaisesti järjestettyä siinä lattialla jotenkin kivasti, esim. värin mukaan tms, jolloin ne pinot eivät näyttäisi niin epäsiisteiltä? Mahtuisiko CD:t jonnekin kaappiin? Laita koriste-esineitä vaikka keittiön työpöydälle riviin tai jotain, että olisivat ikään kuin esillä, vaikka väliaikaisessa paikassa.
 
vierailija
Mistä rahasta minä sen maksaisin? Minulle ei jää YHTÄÄN ylimääräistä vuokran loppuosan ja laskujen jälkeen. Ei yhtään. Vain sen verran että pystyn juuri ja juuri jotain ruokaa ostamaan.
Se mun työtön ystäväni saa rahaa kuussa sen verran, että vuokran jälkeen maksaa velkojaan, syö ja sisustaa kirpparitavaralla. Matkojakin on tehnyt.

Mä saan yrittäjänä bruttona joskus likimain saman verran, kun on hiljainen kuukausi, ja siitä pitää maksaa sitten yhtä sun toista, eli velkaa on mullakin.
 
vierailija
En minä voi nyt mennä töihin. Minun työkykyäni tutkitaan ja siinäkin kestää
No sitä varten saat varmaan tukea,

Kuten Mörköäiti sanoi, jo pienillä asioilla voit tehdä kodistasi kivan ja kodikkaan, on itselläkin kokemusta tällaisesta. Sitten, kun tilanne paranee, voit hankkia lisää. Ja ne kuljetukset esim. kierrätyskeskuksista eivät maksa paljon.

Jos niillä autoilevilla kavereillasi on vaikka lapsia, niin tarjoa vastapalvelukseksi lastenhoitoa, jos lapsia on, jospa sitten saisit kyyditkin järjestymään. Keinoja kyllä on, kun miettii.
 
vierailija
Kauppojen ilmoitustaululle kannattaa laittaa viesti, jossa kertoo mitä tarvitsee ja ettei pysty hakemaan. Monet vanhemmat ihmiset lukevat niitä ilmoituksia ja heillä on aikaa ja monesti ymmärrystä pulassa olevia kohtaan.
Kyllä! Minunkin appivanhempani muuttivat vuosikymmenten jälkeen omakotitalosta kerrostaloasuntoon, kun eivät enää omakotitaloa jaksaneet hoitaa, ja turhaa tavaraa oli todellakin muille jakaa, antoivat mieluusti pois. Vastaavia tapauksia varmasti löytyy.
 
No sitä varten saat varmaan tukea,

Kuten Mörköäiti sanoi, jo pienillä asioilla voit tehdä kodistasi kivan ja kodikkaan, on itselläkin kokemusta tällaisesta. Sitten, kun tilanne paranee, voit hankkia lisää. Ja ne kuljetukset esim. kierrätyskeskuksista eivät maksa paljon.

Jos niillä autoilevilla kavereillasi on vaikka lapsia, niin tarjoa vastapalvelukseksi lastenhoitoa, jos lapsia on, jospa sitten saisit kyyditkin järjestymään. Keinoja kyllä on, kun miettii.
No, ei niillä ole lapsia. Mitään vastapalveluksia eivät kyllä huoli mutta eit kyllä autakaan
 
vierailija
Kerropa miksi päädyit juuri tälle palstalle hakemaan neuvoja ja vinkkejä, joita et kuitenkaan millään muotoa ota vastaan? Haluatko edes apua, vai onko vain huomioonkeruuta (jälleen)?
 
Kerropa miksi päädyit juuri tälle palstalle hakemaan neuvoja ja vinkkejä, joita et kuitenkaan millään muotoa ota vastaan? Haluatko edes apua, vai onko vain huomioonkeruuta (jälleen)?
Otan vastaan jos kerrottaisiin miten voisin saada niitä tarvitsemiani tavaroita asuntooni kun kyytiä en saa mistään enkä voi vuokrata sitä pakuakaan kun ei ole korttia. Eipä osaa kaveritkaan auttaa niin kaikkialta yritän kysyä.
 
vierailija
Otan vastaan jos kerrottaisiin miten voisin saada niitä tarvitsemiani tavaroita asuntooni kun kyytiä en saa mistään enkä voi vuokrata sitä pakuakaan kun ei ole korttia. Eipä osaa kaveritkaan auttaa niin kaikkialta yritän kysyä.
Pidät vaan ilmoituksia tavaroille voimassa ja niissä sen ettet pysty hakemaan. Kyllä niitä tuojiakin on mutta aikaa voi mennä. Ajan kanssa voit saadakin sisustettua asuntoasi mutta ei kaikki välttämättä heti tapahdu.
Kiertelet kirppareita, kierrätyskeskuksia yms niin niistä voi aina silloin tällöin löytyä jotain sellaista pientä juttua mitä pystyt itse kotiisi viemään.
Malttia vaan.
 
vierailija
Otan vastaan jos kerrottaisiin miten voisin saada niitä tarvitsemiani tavaroita asuntooni kun kyytiä en saa mistään enkä voi vuokrata sitä pakuakaan kun ei ole korttia. Eipä osaa kaveritkaan auttaa niin kaikkialta yritän kysyä.
Lappu roskiskatokseen, postilaatikoiden lähelle, postilaatikkoihin, kauppoihin, tori.fi ja muut nettipaikat.
Kauppojen ilmoitustaululle kannattaa laittaa viesti, jossa kertoo mitä tarvitsee ja ettei pysty hakemaan. Monet vanhemmat ihmiset lukevat niitä ilmoituksia ja heillä on aikaa ja monesti ymmärrystä pulassa olevia kohtaan.
 

Yhteistyössä