Mitään ei selvinnyt näytteistä... Tätä minä pelkäsin

  • Viestiketjun aloittaja 18v tyttö.
  • Ensimmäinen viesti
degju9i
Ei tunnu oikealta mennä terapiaan.... koska on niin paljon kivempi maata kotona ja syyttää kaikkia muita siitä missä tilanteessa olet nyt.

Monella ihmisellä on paskat vanhemmat (vielä 100 kertaa paskemmat kuin sulla), kiusaamistaustaa ja muuta rankkaa menneisyydessä. Silti useimmat siitä nousevat eivätkä jää rypemään siihen surkeuteen. Okei, sä olet vielä nuori etkä ehkä siksi osaa käsitellä asioita mutta se terapia siihen auttaisi, ei se että odotat ihmeparantumista mätänemällä kotona.

Ja juu jos on tottunut siihen ettei tee minkään eteen mitään niin avun hankkimiseenkin voi olla tosi iso kynnys. Voi olla tosi iso juttu edes saada soitettua yhtä puhelua. Mutta kun sitä pitkittää ja pitkittää niin se muuttuu vain hankalammaksi, kun sen on tehnyt niin sitten voi ainakin olla iloinen siitä että sai edes sen tehtyä ja asiat menevät hieman eteenpäin.
 
"vieras"
Ei sinun tietenkään tarvitse kertoa raha-asioistasi, jos et halua, mutta sen verran kysyn, että käytkö töissä? Saatko siis jostain rahaa säästöön koko ajan, jotta muuttaminen olisi suht pian mahdollista? Kauanko itse arvelet aikaa kuluvan siihen, että pystyt muuttamaan?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 18v tyttö.;28258331:
Olen pahoillani jos pahoitin jonkun mielen. :)

Mutta toivokaa/rukoilkaa että minulla menisi siellä uusissa ympyröissä kaikki hyvin ja minusta tulisi vihdoin onnellinen!!! <3

Mä en käsitä miten yhdessä suvussa ja YHDEN ihmisen elämässä voi mennä näin paljon pilalle ja pieleen... :( oikeasti.
Sä olet kokenut hirveitä asioita. Niin on moni muukin. Moni on kokenut vielä hirveämpiä asioita kuin sinä. Monia on pahoinpidelty ja käytetty hyväksi koko elämän ajan. Toiset ovat menettäneet koko perheensä. Toiset ovat asuneet kadulla. Se on ihan kauheaa ja epäreilua, mutta elämä vain on epäreilua. Sun pitää ottaa itse vastuu itsestäsi ja hakea sitä hoitoa.

Tuo on niin naiivia tuo sun usko siitä, että toisella paikkakunnalla kaikki on paremmin, että jos se ei olisi niin surullista se naurattaisi. Sä tulet pettymään niin pahasti ja putoamaan niin korkealta kun vihdoin ja viimein muutat ja huomaat, että elämä on edelleen paskaa.
 
Tästä pissavaivasta....Oletko syönyt viimeaikoina antibioottikuureja? Joskun kuurin jälkeen voi kirvely alkaa uudestaan vaikka ei tulehdusta olekaan. Antibioottikuuri vain sekoittanut bakteerikantaa niin rajusti, että oireet johtuvat siitä. Probiooteilla ja runsaalla veden juomisella voi helpottua.
Sun elämä kuulostaa raskaalta, toivottavasti se muuttuu ajan kanssa paremmaksi. Vois olla hyväksi muuttaa toiselle paikkakunnalle. Terapia olisi kyllä hyvä asia kans, sais purkaa pahaa oloa ja tukea sieltä ja kannustusta eteenpäin, hyviä neuvoja! Tsemppiä!!!
 
18v tyttö.
[QUOTE="vieras";28258324]Tämä ihan sama keskustelu on käyty kanssasi aikaisemminkin. Silloinkaan et ollut valmis terapiaan, koska "elämässä on nyt kaikenlaista muuta, mikä täytyy hoitaa ensin alta pois". Silloinkin sinulla oli strategia ja silloinkin tiesit, mitä olet tekemässä.

Ja tässä ollaan nyt. Mikään ei ole muuttunut. Elämäsi on ihan samassa jamassa. Silti vieläkään et ole valmis kuuntelemaan neuvoja. Tästä asiasta taitaa siis olla ihan turha keskustella. Surullinen olen puolestasi etenkin siksi, että sinä olet se, joka hyvinvointisi estät. Heität elämääsi koko ajan hukkaan.[/QUOTE]

Eikä se ajankohta ole tullut vielä. Mut samat asiat on junnannu mulla päässä ja pyöritän vaan niitä siel, nii siks kuulostaa ehk siltä et en oo edenny kun oon avautunu usein..
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 18v tyttö.;28258363:
Eikä se ajankohta ole tullut vielä. Mut samat asiat on junnannu mulla päässä ja pyöritän vaan niitä siel, nii siks kuulostaa ehk siltä et en oo edenny kun oon avautunu usein..
Se terapia auttaiskin just siihen, että et pyörittele samoja ajatuksia päässä päivästä toiseen ja vuodesta toiseen.
 
18v tyttö.
[QUOTE="vieras";28258357]Sä olet kokenut hirveitä asioita. Niin on moni muukin. Moni on kokenut vielä hirveämpiä asioita kuin sinä. Monia on pahoinpidelty ja käytetty hyväksi koko elämän ajan. Toiset ovat menettäneet koko perheensä. Toiset ovat asuneet kadulla. Se on ihan kauheaa ja epäreilua, mutta elämä vain on epäreilua. Sun pitää ottaa itse vastuu itsestäsi ja hakea sitä hoitoa.

Tuo on niin naiivia tuo sun usko siitä, että toisella paikkakunnalla kaikki on paremmin, että jos se ei olisi niin surullista se naurattaisi. Sä tulet pettymään niin pahasti ja putoamaan niin korkealta kun vihdoin ja viimein muutat ja huomaat, että elämä on edelleen paskaa.[/QUOTE]

Jos elämä on aina paskaa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 18v tyttö.;28258363:
Eikä se ajankohta ole tullut vielä. Mut samat asiat on junnannu mulla päässä ja pyöritän vaan niitä siel, nii siks kuulostaa ehk siltä et en oo edenny kun oon avautunu usein..
Niin siis milloin ne asiat sitten alkavat etenemään?
 
18v tyttö.
Ei tunnu oikealta mennä terapiaan.... koska on niin paljon kivempi maata kotona ja syyttää kaikkia muita siitä missä tilanteessa olet nyt.

Monella ihmisellä on paskat vanhemmat (vielä 100 kertaa paskemmat kuin sulla), kiusaamistaustaa ja muuta rankkaa menneisyydessä. Silti useimmat siitä nousevat eivätkä jää rypemään siihen surkeuteen. Okei, sä olet vielä nuori etkä ehkä siksi osaa käsitellä asioita mutta se terapia siihen auttaisi, ei se että odotat ihmeparantumista mätänemällä kotona.

Ja juu jos on tottunut siihen ettei tee minkään eteen mitään niin avun hankkimiseenkin voi olla tosi iso kynnys. Voi olla tosi iso juttu edes saada soitettua yhtä puhelua. Mutta kun sitä pitkittää ja pitkittää niin se muuttuu vain hankalammaksi, kun sen on tehnyt niin sitten voi ainakin olla iloinen siitä että sai edes sen tehtyä ja asiat menevät hieman eteenpäin.
Minun viaks jopa väänettiin se et mua kiusattiin, koska aiheutin sen vähän niinku ite.

Eikä oo noin... et haluisin vaan rypee

Pläääääääääh en ihan oikeesti jaksa. Jos tajuutte et mulla on ollu raskasta, yritätte rasittaa nyt mua lisää.

Sama on mitä sanon, kun ei näytä perille menevän.

Plääh

Ja en oo hakenu ennen mitään tollasta apuu... :)

Ja oon ihan helvetin herkkä, siks en selvii nii hyvin ehkä kun moni muu.
 
18v tyttö.
[QUOTE="vieras";28258349]Ei sinun tietenkään tarvitse kertoa raha-asioistasi, jos et halua, mutta sen verran kysyn, että käytkö töissä? Saatko siis jostain rahaa säästöön koko ajan, jotta muuttaminen olisi suht pian mahdollista? Kauanko itse arvelet aikaa kuluvan siihen, että pystyt muuttamaan?[/QUOTE]

En töissä, en koulussa.

Halu ois kyllä kova! Ois ihanaa opiskella joku ammatti ja tehdä sitä työtä mistä tykkää. :p

En vain ehkä kykene...

Koululaitokset on maailman hirveimpiä paikkoja nyt ainaki!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 18v tyttö.;28258390:
Sama on mitä sanon, kun ei näytä perille menevän.
Ei vaan sama mitä me sanomme, kun ei näytä menevän perille. Sä tuut oikeesti niin katumaan tätä joku päivä. Kymmenen vuoden päästä kun olet kypsynyt vähän, sä itket täällä, että olisi pitänyt hakea apua aikaisemmin kun se on niin vaikeaa sen jälkeen kun on 10 vuotta vain istunut yksin kotona tekemättä mitään.
 
18v tyttö.
[QUOTE="vieras";28258403]Turha yrittää, pelkkä provohan tämä taas on. Melko hyvä kyllä, mutta provo silti. Aloittaja on tunnettu näistä.[/QUOTE]

Sen pystyy aistimaan.

Ja pissavaivakaan ei ollu provoa...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 18v tyttö.;28258397:
En töissä, en koulussa.

Halu ois kyllä kova! Ois ihanaa opiskella joku ammatti ja tehdä sitä työtä mistä tykkää. :p

En vain ehkä kykene...

Koululaitokset on maailman hirveimpiä paikkoja nyt ainaki!
Ja se terapia auttaisi juuri tässä! "Ois ihana opiskella ammatti ja tehdä töitä." Mene sitten sinne terapiaan niin pääset joskus vielä sellaiseen kuntoon, että voit tehdä molempia.

Ja miten sä oot ajatellut säästäväsi ne muuttorahat kun et käy koulussa etkä töissä?

Mäkin alan kyllä pikkuhiljaa kääntymään provon puolelle. Ensinnäkin ei kukaan voi olla noin tyhmä ja toiseksi millä rahalla sä muka elät? Sossun tuella vai? Siinä tapauksessa sun mielenterveysongelmiin olisi puututtu jo kauan sitten valtion toimesta.
 
18v tyttö.
[QUOTE="vieras";28258410]Ei vaan sama mitä me sanomme, kun ei näytä menevän perille. Sä tuut oikeesti niin katumaan tätä joku päivä. Kymmenen vuoden päästä kun olet kypsynyt vähän, sä itket täällä, että olisi pitänyt hakea apua aikaisemmin kun se on niin vaikeaa sen jälkeen kun on 10 vuotta vain istunut yksin kotona tekemättä mitään.[/QUOTE]

En minä aio noin tehdä. Haluun saada nyt siirtyy asioita eteenpäin.. :p

Teini-ikä on jääny joo elämättä melkeen, mut sille ei mahda mitään..
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 18v tyttö.;28258397:
En töissä, en koulussa.

Halu ois kyllä kova! Ois ihanaa opiskella joku ammatti ja tehdä sitä työtä mistä tykkää. :p

En vain ehkä kykene...

Koululaitokset on maailman hirveimpiä paikkoja nyt ainaki!
Saatko jostain siis nyt kuitenkin koko ajan laitettua rahaa säästöön muuttoa varten? Millä aikataululla ajattelet muuton olevan mahdollinen?
 
"mutsi"
Ei kaikkia ole veistetty samasta puusta!!!! Toiset kestää mitä vain, kolhuja kolhun perään ja aina nousevat sieltä kusen seasta jaloilleen. Toiset ei jaksa kantaa niin paljoa... Itse en myöskään ole mikään ainainen durasel pupu, jos tulee takapakkia, niin olen aivan maassa heti! Tarvitsen enemmän tukea kuin toiset! Näin se vain on!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 18v tyttö.;28258417:
En minä aio noin tehdä. Haluun saada nyt siirtyy asioita eteenpäin.. :p

Teini-ikä on jääny joo elämättä melkeen, mut sille ei mahda mitään..
Haluat saada asioita eteenpäin, mutta et halua terapiaa, etkä pysty muuttamaan, menemään kouluun tai töihin tai hankkimaan ystäviä. Millä tavalla sä oikein aiot saada asioita eteenpäin?
 
18v tyttö.
[QUOTE="vieras";28258380]Se elämä ei olisi paskaa jos alkaisi hoitamaan omaa mielenterveyttä.[/QUOTE]

Niinkö?

Ja et terapia auttais kestämään sitä vaikka 24/7 kiusattas elämän loppuun saakka.
 
18v tyttö.
[QUOTE="vieras";28258419]Saatko jostain siis nyt kuitenkin koko ajan laitettua rahaa säästöön muuttoa varten? Millä aikataululla ajattelet muuton olevan mahdollinen?[/QUOTE]

ja kuten sanoin, et en haluu puhuu raha-asioista enempää.

Joidenkin kuukausien kuluttua. :)
 
degju9i
Musta nyt tuntuu että sä otat kaikki kommentit tosi negatiivisesti vaikkei ne olisi sellaisiksi tarkoitettu. Mun viestin tarkoitus oli kylläkin kannustaa vaikka siellä olikin muutama ilmaus joista et ilmeisesti tykännyt ja jotka ehkä olivat sitten sinulle liian suoraan sanottuja. Yritä löytää viesteistä se pointti tarttumatta epäolennaiseen.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja 18v tyttö.;28258428:
Niinkö?

Ja et terapia auttais kestämään sitä vaikka 24/7 kiusattas elämän loppuun saakka.
Ei sua tulla kiusaamaan 24/7 koko elämän ajan. Terapia auttaa selviämään traumoista ja elämään normaalia elämää niin että voi käydä koulussa, töissä ja tavata ihmisiä.
 
"vieras"
[QUOTE="mutsi";28258420]Ei kaikkia ole veistetty samasta puusta!!!! Toiset kestää mitä vain, kolhuja kolhun perään ja aina nousevat sieltä kusen seasta jaloilleen. Toiset ei jaksa kantaa niin paljoa... Itse en myöskään ole mikään ainainen durasel pupu, jos tulee takapakkia, niin olen aivan maassa heti! Tarvitsen enemmän tukea kuin toiset! Näin se vain on![/QUOTE]

Ei tarvitsekaan olla. Mutta monet ovat yrittäneet tässä juurikin sitä tukea antaa. Sitä vaan ei oteta vastaan. Ap:sta välittyneen mielikuvan perusteella hän juurikin tarvitsisi apua selvitäkseen eteenpäin, mutta ei ole halukas tekemään sitä ainoaa järkevää siirtoa tässä kohtaa. Oikeasti tuntuu hurjalta miten hänen käy, jos hän aikanaan muuttaa yksin vieraaseen kaupunkiin kuvitellen ongelmiensa sillä ratkeavan ja tipahtaakin korkealta, kun asiat ovatkin ihan yhtä solmussa edelleen. Yhtä hurjalta tuntuu se vaihtoehto, että muutto jää vain suunnitelmaksi/haaveeksi, jonka varjolla hän ei kuitenkaan koskaan hae apua ja jää vuosikymmeniksi neljän seinän sisälle.
 

Yhteistyössä