Mitäköhän näiden poikien kasvatuksessa on mennyt pieleen?

  • Viestiketjun aloittaja Kasvatuskysymys
  • Ensimmäinen viesti
Mitä ihmettä sä nyt intät?

On eri asia ettei tiedä yhtään mitään tästä ko tapauksesta (jota vähän kyllä epäilen) kun se että tietoisesti ei halua tietää asiasta sen enempää.
:D sitä ettei ole muin radiosta tullut tota uutista.

Mä kyllä tosiaan ihan tietoisesti vältän katselemasta ja kuuntelemasta näitä murha yms juttuja. Samaten uutiset nälänhädästä yms kauheuksista toisella puolenm maailmaa ... Ei vaan todella enää jaksa. Nimi muistikin niin surkea, että vaikka olisin jossainnimen kuullutkin niin unohtunut on jo ...

Nythän tässä alkaa jo tuntea itsensä ihan tyhmäksi. Uutinen jolla on mässäilty kesäkuusta asti... ja minä autuaan tietämätön. : /
 
Deleted member 70007
Mie en oo kuullut koko tapauksesta.
En käy Iltalehden sivuilla. Luen Kymäriä. Katson alueuutisia ja uutisia.
Radiosta en kuuntele uutislähetyksiä, en kuuntele radiota kuin autossa.
Olen siis välttynyt uutisoinnilta kokonaan.
 
Blue
Tässä on nyt ihme vänkäystä...

Kuuluu ihan perussivistykseen (jos lukee sanomalehtiä yms) tietää tästäkin tapauksesta kun sitä on laajasti käsitelty, siinä missä Kreikan ja euron tilanteesta tai muistakin lehdissä/olevista uutisista. Eri asia sitten jos tietoisesti välttää ko uutisia. Mutta silloinkin yleensä tietää edes jotain, jotta osaa välttää niitä uutisia.

Tää tapaus kun ei tosiaan ole Alibi-kamaa vaan ihan yleisissä uutisissa uutisoitu juttu.
 
"vieras"
Tässä on nyt ihme vänkäystä...

Kuuluu ihan perussivistykseen (jos lukee sanomalehtiä yms) tietää tästäkin tapauksesta kun sitä on laajasti käsitelty, siinä missä Kreikan ja euron tilanteesta tai muistakin lehdissä/olevista uutisista. Eri asia sitten jos tietoisesti välttää ko uutisia. Mutta silloinkin yleensä tietää edes jotain, jotta osaa välttää niitä uutisia.

Tää tapaus kun ei tosiaan ole Alibi-kamaa vaan ihan yleisissä uutisissa uutisoitu juttu.
Tai sitten tässä on ihan rehellisesti kysytty, että kuka on Jenna Lepomäki, kun ei ole ollut missään muistissa k.o tapaus, tai on jotenkin välttynyt kuulemasta sitä.

Vastaajat vaan ovat olleet hieman turhan? agressiivisia ;)

Ei sitä oikeasti koko aikaa ole kaikesta kartalla mitä tapahtuu. On erilaisia elämäntilanteitakin, toinen voi olla maannut teholla puoli vuotta tms. Ei siitä pidä hermostua jos ei ole jostain asiasta kuullut.
 
Blue
:D sitä ettei ole muin radiosta tullut tota uutista.

Mä kyllä tosiaan ihan tietoisesti vältän katselemasta ja kuuntelemasta näitä murha yms juttuja. Samaten uutiset nälänhädästä yms kauheuksista toisella puolenm maailmaa ... Ei vaan todella enää jaksa. Nimi muistikin niin surkea, että vaikka olisin jossainnimen kuullutkin niin unohtunut on jo ...

Nythän tässä alkaa jo tuntea itsensä ihan tyhmäksi. Uutinen jolla on mässäilty kesäkuusta asti... ja minä autuaan tietämätön. : /
Ei tuo tee sinua yhtään sen paremmaksi ihmiseksi.

Asialla ei ole mässäilty fiksuissa sanomalehdissä yhtään sen kummemmin kuin esim Breivikistäkään.

Jaa että kuka se on...??? Niinpä niin....
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26981421:
Itseasiassa Jenna katosi jo viime vuoden kesäkuussa ja kroppa löydettiin samana syksynä. Nyt tänä kesänä uutisointia on ollut oikeudenkäynnin takia enemmän.
Hyvin mahdollista, että olen silloin jutusta lukenutkin... mutta enää en muista. Ja mulla tosiaan olematon nimimuisti...
Joka tapauksessa. Kamala juttu. Vaikka en siitä sen enempää tiedäkään. Henkilökohtaisella tasolla, uhrin perhe ja läheiset samaten kuin tekijöidenkin perheet ja läheiset... kamala tragedia. Voin vain kuvitella mitä siellä on käyty ja käydään läpi.
 
Hyvin mahdollista, että olen silloin jutusta lukenutkin... mutta enää en muista. Ja mulla tosiaan olematon nimimuisti...
Joka tapauksessa. Kamala juttu. Vaikka en siitä sen enempää tiedäkään. Henkilökohtaisella tasolla, uhrin perhe ja läheiset samaten kuin tekijöidenkin perheet ja läheiset... kamala tragedia. Voin vain kuvitella mitä siellä on käyty ja käydään läpi.
tekijöiden perhettä en nyt kauheasti säälisi. Eikös koko perhe ollut jotenkin jutussa mukana ja pyörittivät huumebisnestä siellä espanjassa. Miten ihmeessä teillä on voinut jäädä tämä uutinen pimentoon?
 
tekijöiden perhettä en nyt kauheasti säälisi. Eikös koko perhe ollut jotenkin jutussa mukana ja pyörittivät huumebisnestä siellä espanjassa. Miten ihmeessä teillä on voinut jäädä tämä uutinen pimentoon?
Jos tämä on tapahtunut viime vuonna niin olen varmaankin / hyvinkin voinut jo autuaasti unohtaa tapauksen. Ja nyt on mennyt ohi. Osaltaan varmasti aivan tarkoituksella.
 
Blue
Tuollaista en ole tainnut väittääkään ?
Et tietenkään suoraan sanonut mutta suora lainaus: Nythän tässä alkaa jo tuntea itsensä ihan tyhmäksi. Uutinen jolla on mässäilty kesäkuusta asti... ja minä autuaan tietämätön. yhdistettynä aiempiin kommentteihisi antoi minulle mahdollisuuden tehdä palstasynnin ja lukea rivien välistä kuultavaa lievää asennetta. :)
 
vaikea
Jos kaikki osalliset on tutustunut toisiinsa nuorisokodissa niin eikö se kerro taustaa jo aikapaljon. Missä mentiin pieleen? Vaikea sanoa kun taustoja en tiedä. Mutta aika aikaisin on mennyt pieleen jos nuorisokodissakin ovat olleet yhtäaikaa 3 vuotta...
 
"minä"
Täytyy sanoa, että se, mitä media kertoo ympäröivästä maailmasta, on tosi suppea otos. Tietysti, mitä enemmän lukee, sen enemmän tietää, kunhan ei lukemastaan vedä vääriä johtopäätöksiä. Mutta pitää muistaa, että Jenna on vain yksi monista, joista emme tiedä mitään. Mutta alkukysymys oli kai se pääasia, eli miksi ihmisitä tulee tuollaisia. Yhteiskunta on nykyisin niin vallaton, että yksittäiset ihmiset pystyvät tekemään lapsesta saakka ikäviä asioita, ilman että kukaan niihin puuttuu. Mene esim omalla pikku kylällä (1000 asukasta) ohjastamaan koulun piha-aluetta terrorisoivia lapsia, niin saat kuulla siitä loppuikäsi, kun ei kukaan muu niille mitään sano. Ihmiset vain sulkevat silmänsä ja kävelevät ohi.
 
Et tietenkään suoraan sanonut mutta suora lainaus: Nythän tässä alkaa jo tuntea itsensä ihan tyhmäksi. Uutinen jolla on mässäilty kesäkuusta asti... ja minä autuaan tietämätön. yhdistettynä aiempiin kommentteihisi antoi minulle mahdollisuuden tehdä palstasynnin ja lukea rivien välistä kuultavaa lievää asennetta. :)
Palstasynti :D

No, mitään asennetta ei kyllä ollut. Aikuisten oikeasti. Enemmänkin ihmettelyä etten oikeasti ole tietoinen Jennasta.
 
"vieras"
tekijöiden perhettä en nyt kauheasti säälisi. Eikös koko perhe ollut jotenkin jutussa mukana ja pyörittivät huumebisnestä siellä espanjassa. Miten ihmeessä teillä on voinut jäädä tämä uutinen pimentoon?
En kyllä itsekään ymmärrä, jos on noin paljon ollut esillä. Kun tuosta huume jutusta en mielestäni ole kyllä mitään kuullut. Uutiset katson joka päivä (paitis lomalla), ja hesarinkin luen vähintään netistä. Muuten tulisi "sokea" olokin ellen lukisi.
 
Alkluperäiseen kysymykseen... Mikä on mennyt pieleen kasvatuksessa jos nuoret pystyvät tällaisiin tekoihin.. Jotain kertoo sekin jos nuorten perhe (kuten joku ylempänä kirjoitti pyörittää Espanjassa huumebisnestä. Ei kaikki elämän arvot ole ehkä oikealla tolalla...
 
Blue
[QUOTE="minä";26981485]Täytyy sanoa, että se, mitä media kertoo ympäröivästä maailmasta, on tosi suppea otos. Tietysti, mitä enemmän lukee, sen enemmän tietää, kunhan ei lukemastaan vedä vääriä johtopäätöksiä. Mutta pitää muistaa, että Jenna on vain yksi monista, joista emme tiedä mitään. Mutta alkukysymys oli kai se pääasia, eli miksi ihmisitä tulee tuollaisia. Yhteiskunta on nykyisin niin vallaton, että yksittäiset ihmiset pystyvät tekemään lapsesta saakka ikäviä asioita, ilman että kukaan niihin puuttuu. Mene esim omalla pikku kylällä (1000 asukasta) ohjastamaan koulun piha-aluetta terrorisoivia lapsia, niin saat kuulla siitä loppuikäsi, kun ei kukaan muu niille mitään sano. Ihmiset vain sulkevat silmänsä ja kävelevät ohi.[/QUOTE]

Ja tämän kaiken lisäksi nyky-yhteiskunnassa syy on aina jossain muualla kuin väärintehneessä ihmisessä. Jokaisen rikollisen kohdalla mietitään että mitäköhön joku on tuolle tehnyt tms. että siitä on tullut tuollainen... Voi pientä raasua.

Missä on yksilon OMA vastuu!!! Vaikka elämä oliskin joskus kovaa niin silti voi itse tehdä valinnan lähteäkö rikollisille teille vai ei.
 
  • Tykkää
Reactions: Big Bang Theory

Yhteistyössä