Mitäs sanotte tähän?

  • Viestiketjun aloittaja Pelkuri
  • Ensimmäinen viesti
Pelkuri
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2006 klo 14:37 Kätilö kirjoitti:
Voi, voi.... Aivan pahaa tekee lukea tuollaista tekstiä, mitä alkuperäisen aloittajan koneelta tulee. Otahan rouva hyvä ensin asioista selvää ennen kuin alat niitä täällä kommentoimaan ja itsellesi oikeuksia ajamaan. Ja mitä lääkärin tunnekuohuihin tulee, niin kyllä me synnytyssalissa työskentelevät olemme alamme ammattilaisia, ja me emme todellakaan tee työtä tunnekuohun vallassa, paitsi jos kohdallemme sattuu suuresti hermoja raastava ja ärsyttävä ihminen. (Mutta silloinkaan ne tunnekuohut ei näy potilaalle. ) =)
Juuri sen vuoksi haenkin suoraan sektion. Pelkään että kaikki kohdalleni osuvat hoitoihmiset suhtautuvat minuun niin kuin sinä. Voivottelevat ja heristelevät sormea minulle. Ja leimaatte minut raastavaksi ja ärsyttäväksi ihmiseksi jolle saa olla inhottava ja vastenmielinen. Juuri tuota asennetta pelkään ja siksi en aio mennä, en edes yrittää mennä, sinne pelkopolille mitään puhumaan. Kun ei ymmärretä kumminkaan vaan vain jeesustellaan.
 
Yksi äiti
En ap:tä halua pelotella, mutta mulle kävi kyllä juuri niin ikäväti, että piti mahtua, eikä sitten mahtunutkaan. Kaiken synnyttämisen jälkeen hätäsektioon. MUTTA minua ei kuvattu; kysyin lääkäriltä, ja koska olen normaalikokoinen niin hänen arvionsa riitti... Vaan eipä tuosta traumaa jäänyt, paitsi jos vielä synnärille lähden, niin kuvauksen haluan!
 
mammammaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2006 klo 17:07 Pelkuri kirjoitti:
Juuri sen vuoksi haenkin suoraan sektion. Pelkään että kaikki kohdalleni osuvat hoitoihmiset suhtautuvat minuun niin kuin sinä. Voivottelevat ja heristelevät sormea minulle. Ja leimaatte minut raastavaksi ja ärsyttäväksi ihmiseksi jolle saa olla inhottava ja vastenmielinen. Juuri tuota asennetta pelkään ja siksi en aio mennä, en edes yrittää mennä, sinne pelkopolille mitään puhumaan. Kun ei ymmärretä kumminkaan vaan vain jeesustellaan.
Täälläpä toinen hermoja raastava ärsyttävä tapaus, joka ei luota lääkäreihin / voi olla ihan varma, etteikö kohdalle osuisi joku tumpelo, mutta siltikin sai jonkin verran lisää luottamusta siitä, että kävi siellä pelkopolilla, kuitenkin. Ja käy nyt hyvä ihminen siellä kuvauksissa, niin kuin tuolla mainittiin, niin kuvasta just verrataan vauvan pään ja lantion välistä suhdetta. Voit omallakin asennoitumisellasi vaikuttaa asioihin, jos menet pelkopolille sillä mielin, ettei siittä mitään hyötyä kuitenkaan ole, ja pistät joka asiaan hanttiin, niin ei siittä varmasti olekaan hyötyä. Anna itsellesi edes mahdollisuus! Saako muuten kysyä, minne olet menossa synnyttämään?
 
Pelkuri
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2006 klo 22:09 spip80 kirjoitti:
Minäkin pelkään lääkäreitä ylikaiken. Esikon kanssa se nähtiin, mitä ne "osaavat"..ja nimenomaan sektiossa. Ja sen takia en MISSÄÄN nimessä haluaisi uudestaan sektiota.
Mitä ne tekivät?
 
Pelkuri
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2006 klo 19:50 mammammaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2006 klo 17:07 Pelkuri kirjoitti:
Juuri sen vuoksi haenkin suoraan sektion. Pelkään että kaikki kohdalleni osuvat hoitoihmiset suhtautuvat minuun niin kuin sinä. Voivottelevat ja heristelevät sormea minulle. Ja leimaatte minut raastavaksi ja ärsyttäväksi ihmiseksi jolle saa olla inhottava ja vastenmielinen. Juuri tuota asennetta pelkään ja siksi en aio mennä, en edes yrittää mennä, sinne pelkopolille mitään puhumaan. Kun ei ymmärretä kumminkaan vaan vain jeesustellaan.
Täälläpä toinen hermoja raastava ärsyttävä tapaus, joka ei luota lääkäreihin / voi olla ihan varma, etteikö kohdalle osuisi joku tumpelo, mutta siltikin sai jonkin verran lisää luottamusta siitä, että kävi siellä pelkopolilla, kuitenkin. Ja käy nyt hyvä ihminen siellä kuvauksissa, niin kuin tuolla mainittiin, niin kuvasta just verrataan vauvan pään ja lantion välistä suhdetta. Voit omallakin asennoitumisellasi vaikuttaa asioihin, jos menet pelkopolille sillä mielin, ettei siittä mitään hyötyä kuitenkaan ole, ja pistät joka asiaan hanttiin, niin ei siittä varmasti olekaan hyötyä. Anna itsellesi edes mahdollisuus! Saako muuten kysyä, minne olet menossa synnyttämään?
En ole vielä päättänyt voisin valita lukemattomista sairaaloista kun asun täällä pääkäupunki seudulla...ja on niitä yksityisiäkin joissa tehdään sektioita... mutta en tiedä voiko niihinkään luottaa. Tai ei varmaan voikaan. Joten sektio EML:ssä on se vaihtoehto. Rahalla saa mielenrauhaa ja toivon mukaan täysjärkisyyttä lääkreiltäkin.
 
mammammaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2006 klo 00:07 Pelkuri kirjoitti:
En ole vielä päättänyt voisin valita lukemattomista sairaaloista kun asun täällä pääkäupunki seudulla...ja on niitä yksityisiäkin joissa tehdään sektioita... mutta en tiedä voiko niihinkään luottaa. Tai ei varmaan voikaan. Joten sektio EML:ssä on se vaihtoehto. Rahalla saa mielenrauhaa ja toivon mukaan täysjärkisyyttä lääkreiltäkin.
Eijös täällä olla Kätilöopiston pelkopolia kehuttu laidasta laitaan? Sulla on kuitenkin vaihtoehtoja nyt.... Tuli muuten mieleen, että turhaan sä sitä asianajajaa / juristia mukaan otat, ei hänellä ole lääketieteellistä koulutusta, joten hankalapa hänellä on mitään töppäyksiä huomata.
 
Mun mielestä sun nyt kannattaisi lähteä siitä, että pyydät ne lantion kuvat. Ei voi muuten tietää mitä siitä sanottaisiin. Et voi ainakaan menettää yhtään mitään (no, ehkä vähän aikaa...). Vaikka todettaisiinkin ahtaaksi. Miksi asenne "kuitenkin ne sanoo, että mahtuu"? Ja jos sanoo niin miettiä sitten uskooko vai ei. Kyllä mä itse niihin kuviin uskoisin, mutta jos tosiaan olet asian päättänyt niin voit sitten niiden kuvienkin jälkeen tehdä mitä olet suunnitellut eli vaatia sitä sektiota.

Leikkuriin ei kannata mitään ylimääräisiä henkilöitä raahata!
Kyllähän synnytyksestäkin saa "todisteita" jos niitä välttämättä haluat, kuvaat vaan videolle koko touhun.
 
Tuota noin.. Tuskin saat leikkuriin mukaan ketään muuta kun tukihenkilösi/miehesi koska siellä on ihan tarpeeksi muutenkin porukkaa. Ja et kai sinä todella kuvittele että lääkäri tai kätilö tahallaan haluaisi sinua tai vauvaa vahingoittaa? Suosittelisin sinulle pelkopolia tai muuta vastaavaa koska tuntuu että suurin vika löytyy nyt korviesi välistä.
 
Pelkuri
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2006 klo 20:01 vieras kirjoitti:
Tuota noin.. Tuskin saat leikkuriin mukaan ketään muuta kun tukihenkilösi/miehesi koska siellä on ihan tarpeeksi muutenkin porukkaa. Ja et kai sinä todella kuvittele että lääkäri tai kätilö tahallaan haluaisi sinua tai vauvaa vahingoittaa? Suosittelisin sinulle pelkopolia tai muuta vastaavaa koska tuntuu että suurin vika löytyy nyt korviesi välistä.
Olen ymmärtänyt että pelkopoli on aivan toisenlaisille ihmisille.
Jos olet sitä mieltä että vika on korvieni välissä, ( ja siellä pelkopolilla ollaan sitten tietenkin myös sitä mieltä) niin millä tavalla ne voisi auttaa minua? Mitätöimällä kaiken mitä tunnen? Väheksymällä? Ei onnistu.
 
terkan tyttö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2006 klo 20:07 Pelkuri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2006 klo 20:01 vieras kirjoitti:
Tuota noin.. Tuskin saat leikkuriin mukaan ketään muuta kun tukihenkilösi/miehesi koska siellä on ihan tarpeeksi muutenkin porukkaa. Ja et kai sinä todella kuvittele että lääkäri tai kätilö tahallaan haluaisi sinua tai vauvaa vahingoittaa? Suosittelisin sinulle pelkopolia tai muuta vastaavaa koska tuntuu että suurin vika löytyy nyt korviesi välistä.
Olen ymmärtänyt että pelkopoli on aivan toisenlaisille ihmisille.
Jos olet sitä mieltä että vika on korvieni välissä, ( ja siellä pelkopolilla ollaan sitten tietenkin myös sitä mieltä) niin millä tavalla ne voisi auttaa minua? Mitätöimällä kaiken mitä tunnen? Väheksymällä? Ei onnistu.
Pelkopolilla otetaan selvää mistä pelkosi johtuu,ja sitä aletaan käsittelemään.Kukaan sielä ei sinua pidä "hulluna",tai ainakaan jos ovat ammattinsa osaavia ihmisiä.

Ja kukaan ei siellä väheksy SINUN pelkoasi,jokaisella on omansa,ja sinulla sattuu oleman tällainen.
Sinua ei myöskään pakoteta synnyttämään alakautta,jos et jostain syystä pääse pelkoasi setvimään,ja näin ollen pääse siitä eroon,ja pätää koettaa synnyttää alakautta.

:hug:
 
Pelkuri
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2006 klo 22:23 hohhoijaa kirjoitti:
Tuntuu että aloittaja nyt haluaa väkisin vain saada mielipidekuohua täällä aikaan... "olen erilainen äiti" ! Plah! :LOL:
Olen pelkuri -aloittaja. En halua saada tunnekuohua aikaan täällä.
Enkä ole sitä saanutkaan. On tullut asiallisia vastauksia, vaikka ne neuvot eivät välttämättä toimi käytännössä niin kuin teoriassa pitäisi. Tosin on tullut muutama vastaus jossa ihmismielen petollinen kurja puoli on paljastunut taas kerran. Tarkoitan esimerkiksi tuota kirjoitusta jossa alan ihmiseksi julistautuva panettelee minua ja solvaakin, leimaa ja väheksyy.
En ole erillainen äiti. Olen aivan tavallinen ihminen ja äiti. En tiedä olenko erilaisessa tilantessa kuin joku muu. Tällaisessa kuitenkin olen. Ja haluan näkökulmia asiaan toisilta tavallisilta äideiltä.
 
huh
Mihin tämä maailma oikeen on menossa kun ollaan jo asianajajia viemässä sektioon ihan vaan kaiken varalta jos jotain sattuu tapahtumaan. TÄSSÄ SULLE UUTISPLÄJÄYS: Aina voi jotain sattua vaikka olis kuinka suunniteltua ja se ei välttämättä johdu lääkäristä vaan muitakin komplikaatioita voi sektiossa sattua!!! Että se siitä sun "rahalla saa mielenrauhaa". Tunnempa erään jolta meinasi henki lähteä sektiossa, eikä syy ollut lääkärin vaan tuli muita komplikaatioita. Ja oli vielä suunniteltu sektio. Että uskomatonta kakkaa täällä taas jauhetaan. Pelko pelkona mutta hysteria on jo ihan muuta!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2006 klo 20:07 Pelkuri kirjoitti:
Olen ymmärtänyt että pelkopoli on aivan toisenlaisille ihmisille.
Jos olet sitä mieltä että vika on korvieni välissä, ( ja siellä pelkopolilla ollaan sitten tietenkin myös sitä mieltä) niin millä tavalla ne voisi auttaa minua? Mitätöimällä kaiken mitä tunnen? Väheksymällä? Ei onnistu.
Mun on nyt "ihan pakko" puuttua tähän...

Millaisille ihmisille pelkopoli on?

Missä pelko on ellei korvien välissä?
 
ootko oulun suunnalta????
taitaa olla se ÄLYKÄÄPIÖ lääkäri joka pakotti äitin synnyttään VÄKISIN alakautta vaikkei vauva olisi mahtunut syntyyn niin jo KAUKANA KAUKANA oys:sta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en uskokkaan että semmosen hoitovirheen jälkeen talossa pysyy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
suosittelisin sinulle ap oikeesti pelkopolilla käyntiä! ei se ole mikään "häpiä paikka"!!!!! ite kävin nyt kun 4:jättä odotan! 2. ja 3. synnytys olleet TODELLA kivuliaita enkä ole ehtinyt saada kivunlievityksiä tai toisin sanoen NIITÄ EI OLE ANNETTU!!!!! joten pelkäsin ja tieten viewläkin jännittää mutta ei niin paljoa kun sain käydä purkamassa lääkärille ja kätilölle tunteita/pelkoa!
onko kyseessäsi 1. vai jo usiampi raskaus??? nimitträin on ihan normaalia että mitä useampi synnytys sitä enempi sitä jännittää mutta aina se ei kehkeydy peloksi!
 
smile80
Tiedoksi vain että suurin osa yksityisen puolen lääkäreistä on aivan samat kuin saiaraalassa. Eli tekevät vain sairaalatyön ohessa omalla ajalla vastaanottoa. Eli en tiedä vaikuttaako asiaan se, että siirtyy eml-potilaaksi tai yksityiselle. Ehkä kannattaisi rauhottua, hakea apua, ottaa vähän erilaisempi asenne ja miettiä sitten uudestaan. Mutta jos luottamusta ei löydy niin sulla on vaihtoehdot vähissä. Sun kirjoituksessa on vaan jotain niin todella hämärää... Ei kai kukaan lääkärikään niin hullu ole että jos kuvissa näkyy että vauva ei mahdu syntymään niin pakottavat sen alakautta synnyttämään. Huh-huh.
Ja naisen koko ei ole missään määrin liitoksissa siihen minkä kokoinen lantio on.
 
Pelkuri
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 11:28 Eeelf kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2006 klo 20:07 Pelkuri kirjoitti:
Olen ymmärtänyt että pelkopoli on aivan toisenlaisille ihmisille.
Jos olet sitä mieltä että vika on korvieni välissä, ( ja siellä pelkopolilla ollaan sitten tietenkin myös sitä mieltä) niin millä tavalla ne voisi auttaa minua? Mitätöimällä kaiken mitä tunnen? Väheksymällä? Ei onnistu.
Mun on nyt "ihan pakko" puuttua tähän...

Millaisille ihmisille pelkopoli on?

Missä pelko on ellei korvien välissä?
Pelkuri vastaa: pelkopoli on sellaisille ihmisille joilla on ruusuinen käsitys lääkäreistä ja sairaalan toiminnasta. Ei pelkopolilla juurikaan voida autaa, eikä edes haluta, niitä jotka ovat jo kokeneet ihmismielen julmuuden kuinka uhriksi joutunutta vain puukotetaan kovempaa jotta pysyisi hiljaa ja ei puhuisi asioista, jotta ei jäätäisi kiinni.

On paskapuhetta että pelkopolille voi mennä puhumaan. Se on tarkoin sensuroitu että mitä siellä voi puhua. Ja jos alkaa puhua niin sittenhän sieltä vasta saa paskaa niskaan. Ja sitten vasta saa pelätä että minkä kohteeksi jatkossa joutuu. Tässäkin ketjussa on siitä asenteesta todistusaineistona tuon yhden kätilön asenne. Lääärimafialla on sen verran herkkä hipiä että...
 
mammammaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 16:26 Pelkuri kirjoitti:
Pelkuri vastaa: pelkopoli on sellaisille ihmisille joilla on ruusuinen käsitys lääkäreistä ja sairaalan toiminnasta. Ei pelkopolilla juurikaan voida autaa, eikä edes haluta, niitä jotka ovat jo kokeneet ihmismielen julmuuden kuinka uhriksi joutunutta vain puukotetaan kovempaa jotta pysyisi hiljaa ja ei puhuisi asioista, jotta ei jäätäisi kiinni.

On paskapuhetta että pelkopolille voi mennä puhumaan. Se on tarkoin sensuroitu että mitä siellä voi puhua. Ja jos alkaa puhua niin sittenhän sieltä vasta saa paskaa niskaan. Ja sitten vasta saa pelätä että minkä kohteeksi jatkossa joutuu. Tässäkin ketjussa on siitä asenteesta todistusaineistona tuon yhden kätilön asenne. Lääärimafialla on sen verran herkkä hipiä että...
No nyt meni jo niin yli että lehmätki oppii lentämään, jos verrataan, kumpi on enemmän totta, lehmien lentotaito vai sun juttus! Pengopa vähän syvemmälle tätä ketjua ja katso kuinka "ruusuinen" kuva esim. minulla on lääkäreistä.
 
Pelkuri
Käivtkö puihumassa pelkopolilla? Ja kerroit niistä töppäyksistä joita on kohdallesi sattunut? Olet aika rohkea.
Ihmismieli on sellainen ja tuolla alalla erityisesti että varmasti ei kostamatta jää. En uskalla tehdä samaa koska pelkään kostoa.
Voi tietysti olla että siellä lirkuttivat sinulle jotain. Mutta jotkut niiistä osaa esittää taidolla kaksinaamaista. Ja sitten kosto tulee kuitenkin. Olet tosi rohkea kun uskallat mennä nyt sinne sairaalaan vielä potilaaksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2006 klo 20:40 Pelkuri kirjoitti:
Minä haen pelkosektiota siksi koska en LUOTA lääkäreihin.
En luota. En. En en.
En luota terveydenhoitajaan enkä usko että kätilö pystyy mitään tekemään siksi kun terveydenhoitaja ei kuitenkaan ole hoitanut hommaansa (lapsen pää ei ole laskeutunut ja lantioni on tosi ahdas) ja mitään tutkimuksia ei ole tehty. Enkä edes usko että lääkäri pystyy tekemään oikean arvion, vaikka sellaisen lopulta saisikin, tekee kuitenkin virheellisen tai sanoo että hyvin mahtuu veikkei mahdukkaan.
[Haloooooo, mikä planeetta???????/quote] :eek:
 
Bona7 harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 18:43 Pelkuri kirjoitti:
Käivtkö puihumassa pelkopolilla? Ja kerroit niistä töppäyksistä joita on kohdallesi sattunut? Olet aika rohkea.
Ihmismieli on sellainen ja tuolla alalla erityisesti että varmasti ei kostamatta jää. En uskalla tehdä samaa koska pelkään kostoa.
Voi tietysti olla että siellä lirkuttivat sinulle jotain. Mutta jotkut niiistä osaa esittää taidolla kaksinaamaista. Ja sitten kosto tulee kuitenkin. Olet tosi rohkea kun uskallat mennä nyt sinne sairaalaan vielä potilaaksi.
Meinaatko hyvä ihminen, että hoitohenkilökunnalla ei ole muuta tekemistä kuin kostaa juuri sinulle!?!
Nyt kyllä jo pomppas ja pahasti! Tuntuu, että ap:lla on jotain muita ongelmia kuin vain tämä lääkäripelko. Turhaan täältä apua kyselet, jos kerran mikään vaihtoehto ei kelpaa. Olet jo oman mielesi muokannut ja se ei siitä tunnu muuttuvan. Sinuna en välttämättä pelkäisi lääkäreitä vaan omaa peilikuvaa... :ashamed:
 

Yhteistyössä