Miten eroon suklaasta?

  • Viestiketjun aloittaja Stop
  • Ensimmäinen viesti
Mulla oli sipsit heikko kohta, nyt 9kk ilman. Kerrasta poikki, en ottanut korvikkeita koska sit jää niihin. Voithan sä koettaa jotain terveellistä korviketta aina kun tekee mieli. Kunhan kaupasta selviät ostamatta niin sithän sitä ei kotonakaan ole?
 
addikti myös
Alan kallistua myös siihen, että jos sitä ei ole kotona, niin silloin on aika vaikea sortua. Kaupassa pitää siis vain tiukasti ohittaa suklaahyllyt. Mitään vierasvaroja ei saa ostella. Minun kohdallani ei ainakaan toimi mikään muu kuin tiukka linja.

Sama on tavoitteena kuin aloittajallakin. Valitettavasti vain sorruin ostamaan taas kaupasta suklaata sillä verukkeella, että tarjoan sitä lasten synttäreillä. Tietysti itse vedin kaikki kolme suklaalevyä. Poika alkoi kyselemään suklaiden perään, joten pakkohan se oli ostaa pari levyä lisää.
 
ex-jätskiaddikti
Vaihtoehto 1: Kerrasta poikki. Hamstraa kaappi täyteen hedelmiä ja syöt niitä ihan niin paljon kuin huvittaa. Jätät samalla kaikki muut sokeriset herkut.

Vaihtoehto 2: Edellisen lisäksi sallit itsellesi YHDEN illan viikossa, jolloin saat herkutella suklaalla ja muilla sokerisilla jutuilla.

Mä oon noudattanut tota yhtä päivää viikossa, mutta en osta kotiin kuin ne yhden illan herkut kerralla, niin ei tuu kiusausta. Teen iltaisin ison kulhon hedelmäsalaattia, jota syön aina kun tekee mieli makeeta.
 
"wwwww"
Alkuperäinen kirjoittaja addikti myös;30177481:
Alan kallistua myös siihen, että jos sitä ei ole kotona, niin silloin on aika vaikea sortua. Kaupassa pitää siis vain tiukasti ohittaa suklaahyllyt. Mitään vierasvaroja ei saa ostella. Minun kohdallani ei ainakaan toimi mikään muu kuin tiukka linja.

Sama on tavoitteena kuin aloittajallakin. Valitettavasti vain sorruin ostamaan taas kaupasta suklaata sillä verukkeella, että tarjoan sitä lasten synttäreillä. Tietysti itse vedin kaikki kolme suklaalevyä. Poika alkoi kyselemään suklaiden perään, joten pakkohan se oli ostaa pari levyä lisää.
Kolme levyä??? Huhhuh. Millainen olo tuli? Miten pystyt tuohon, eikö pelota verisuonten tilanne?
 
suklaa addikti
[QUOTE="wwwww";30177488]Kolme levyä??? Huhhuh. Millainen olo tuli? Miten pystyt tuohon, eikö pelota verisuonten tilanne?[/QUOTE]

Ei tuota minulle mitään ongelmaa. Kerralla vedin siis kaksi levyä, edellisenä päivänä ensimmäisen. Olen koko aikuisikäni syönyt lähes päivittäin sokeria ja herkkuja. Nyt yli 40 vuotiaana kaikki veriarvoni ovat loistavat ja kuntoni huomattavasti ikäistäni paremmalla tasolla. Ulkoisestikin minulla on urheilijan vartalo.

Olen kyllä huolissani terveydestäni, vaikka muutoksia arvoissa ei näykään. Siksi haluankin päästä sokeririippuvuudestani eroon.
 
addikti myös
Ei tuota minulle mitään ongelmaa. Kerralla vedin siis kaksi levyä, edellisenä päivänä ensimmäisen. Olen koko aikuisikäni syönyt lähes päivittäin sokeria ja herkkuja. Nyt yli 40 vuotiaana kaikki veriarvoni ovat loistavat ja kuntoni huomattavasti ikäistäni paremmalla tasolla. Ulkoisestikin minulla on urheilijan vartalo.

Olen kyllä huolissani terveydestäni, vaikka muutoksia arvoissa ei näykään. Siksi haluankin päästä sokeririippuvuudestani eroon.
Siis olen se nimimerkki addikti myös. Yhtenä iltana vetäisin sellaisen Jaffa-keksien tuplapakkauksen ja päälle vielä suklaakeksipaketin. Hyvältä maistui, eikä tullut paha olo.

Sen sijaan en ole rasvaisen ruoan perään. Pizzat ja sipsit eivät minulle maistu.
 
"wwwww"
En enää ihmettele suomalaisten kansantautien yleisyyttä. Minä en voi syödä fazerin pötköä kokonaan kun alkaa ällöttää ja ennen kaikkea henkisesti ahdistaa, koska syön epäterveellisesti.
 
Itse olin todella riippuvainen suklaasta. Keväällä heräsi ajatus terveemmästä elämästä (minulla on reilusti ylipainoa) ajattelin etten kiellä suklaata itseltäni, mutta nautin jokaisesta palasta. Muutenkin olen ruokailujani miettinyt niin että kaikkea saa syödä. Olen myös aloittanut liikuntaharrastuksen.
Pikkuhiljaa on käynyt niin että huomaan menneen vaikka kaksikin viikkoa ilman suklaata, ennen söin melkeinpä levyn päivittäin :eek:
Ennen en myöskään oikeastaan miettinyt suklaan makua, kunhan vaan on suklaata. Nykyään syön vaan lempisuklaitani, tummaa suklaata ja Maraboun pieniä herkkulevyjä :p
Suklaa ei kuitenkaan ole loppumassa maailmasta niin minun ei tarvitse sitä sisuksiini hamstrata.
 
addikti myös
[QUOTE="wwwww";30177530]En enää ihmettele suomalaisten kansantautien yleisyyttä. Minä en voi syödä fazerin pötköä kokonaan kun alkaa ällöttää ja ennen kaikkea henkisesti ahdistaa, koska syön epäterveellisesti.[/QUOTE]

Harvemmin kansantaudit johtuvat sokerista. Rasva taitaa olla isompi syyllinen niihin.
 
paheiden summa on vakio
[QUOTE="wwwww";30177530]En enää ihmettele suomalaisten kansantautien yleisyyttä. Minä en voi syödä fazerin pötköä kokonaan kun alkaa ällöttää ja ennen kaikkea henkisesti ahdistaa, koska syön epäterveellisesti.[/QUOTE]

Minä olen hoikka, en tupakoi, en käytä alkoholia, en juo kahvia tai teetä enkä energiajuomia, en syö rasvaisia ruokia. Harrastan liikuntaa monipuolisesti ja usein. Tuskin siis fazerin pötköt aiheuttavat mitään suurta katastrofia elimistössäni.
 
"geisha"
Suklaasta ja karkeista en tule luopumaan ikinä, en polta enkä juuri käytä alkoholiakaan niin joku pahe pitää olla. Enkä näe mitään tarvettakaan, olen aina ollut hoikka ja hyväkuntoinen ja muutenkin terveys on kunnossa. En tosin mitään levyä kerralla pysty syömään, riittää esim kahvin kanssa pari kolme palaa päivittäin. Ja sama juttu kuin jollain muullakin oli että pizzat ja hampurilaiset ei ole ikinä oikein uponnu meikäläiseen.
 
"hei"
Samaa pohdin minä, miten päästä eroon. Paha addikti olen. Eri tapoaj on yritetty mutta en todellakaan tiedä, mikä toimisi. Välillä täyskieltäytymistä, välillä hienostuneiden pikkupalojen tummaa suklaata syöntiä. Olen nin väsynyt, että suklaasta saan energiaa olla hyvä ihminen, tehdä asioita ja olla läsnä. Olen hoikka, kohtuuliikunnallinen ja muuten terve, minulle eivät kahvi ja tee sovi. Nyt raskausdiabetes uhkaa, sokerirasituksessa paastoarvo oli vähän yli sallitun.
 
vierailija
Hyi, mä en tajua miten ihminen voi mennä järkyttävän koukkuun kaikkeen makeaaseen syötävään. Hyi! Mä en pysty syömään mitään makeita, ne ällöttää ja tekee hampaille huonoa.
 
vierailija
Totaalikieltäytyminen ei toimi. Silloin vain alkaa ajattelemaan koko ajan asioita, mitä ei saisi syödä, eli suklaata.

Olen alkanut tekemään raakasuklaapatukoita itse. Netistä löytyy ohjeita vaikka kuinka paljon. Ne maistuu niin suklaisilta ja ovat täyttäviä, että pieni pala riittää. Kuitenkin paljon terveellisempiä kuin Fazerin siniset! Suosittelen kokeilemaan.
 
vierailija
Kyllä se sokeri on se mikä siinä suklaassa turvottaa, kun sokerijuurikkaan viljely on suorakylvöä, kuten moni viljakin nykyään! Juureskasvina se kerää kaiken, mitä maassa on, ja kaikki myrkkyjäämät keräävät nestettä elimistöön - elimistöhän pyrkii laimentamaan sen aina, os suinkin mahdollista! Neonikotinoidijäämien lisäksi sokerijuurikkaassa on glyfosaattijäämiä, selviää tuosta Maaseudun Tulevaisuus- lehdessä olleessa artikkelinpätkästä:
"Ilman glyfosaattia hehtaria kohti kuluu 20–30 litraa polttoainetta enemmän. Lisätyötä tulee 15–18 tuntia hehtaaria kohden", saksalainen sokerijuurikkaan viljelijä Bernhard Conzen sanoo.
Copa-Cogeca vei viestiä torstaina terveyskomissaari Vytenis Andriukaitisille. Andriukaitis vetoaa jäsenmaihin, että ne hyväksyisivät myyntiluvan."
Siinäpä syy, miksi luomuhunajalla makeutettu kaakaomössö ei turvota yhtään - toki energiaa siinä on, mutta ei tule samanlaista oloa kuin kaupan sokerisuklaasta:)

Alunperinkään suorakylvöä ja glyfosaattia ei olisi saanut hyväksyä koskaan menetelmäksi!
 

Yhteistyössä