Miten ihmeessä eroon tuttipullosta?

  • Viestiketjun aloittaja rabella
  • Ensimmäinen viesti
rabella
Ok, myönnän olen tehnyt virheen, mutta minkäs teet, kun en ekan lapsen saaneena tiennyt, ettei pidä nukuttaa tuttipullon kanssa. (Anoppikin myönteli, että hyvähän se on että nukahtaa tyytyväisenä)Mutta nyt aletaan olla jo vuoden ikäinen ja ilman tuttipulloa en saa nukahtamaan poikaa. Enkä saa edes päivällä vieroitettua, kun ei huoli nokkamukistakaan muutakuin vettä ja sitäkin vaan hörpyn sillointällöin esim. ruoan jälkeen. Mikä avuksi? Hammashoitaja suositteli, että tuttipullosta luovuttaisi vuoden okään mennessä, mutta toivottomalle kyllä tuntuu. Vinkkejä kaivataan!!!
 
pööps
Meillä tyttö 2v juo vielä pullosta! Maidot yms lentää lattialle jos laittaa juomisen nokkamukiin tai mukiin! OOn niin korviani myöten täynnä sitä siivoomista että ootan aikoja parempia! Eikä usko kun sanoo ettei saa heittää... :headwall: :headwall: :headwall: \|O
 
Meillä kävi kanssa niin että kun kesällä neidin ollessa 1v5kk tutin käyttö loppui ja ikäänkuin vahingossa sinne nukkumaan menikin sitten pullo kaverina.:whistle: Noh pari kuukautta se pullo oli siellä nukkumaan mennessä ja sen jälkeen vaan otin sen kylmästi pois,lopetettiin nukkumaan mennessä maidon anto kokonaan,iltapala,hampaanpesu,satu ja sänkyyn.Ja siinä samassa pistettiin pullo myös päiväkäytöstä pois.
Pari iltaa neiti huusi nukkumaan mennessä vähän aikaa,tosin se oli sellaista protesti huutoa,varsinaisesti ei hätää ollut.Nyt ei tarvitse kuin harvoin katsomassa hänen huoneessaan nukkuumaan menon jälkeen,yleensä nukahtaa kiltisti.
 
Hömötintti
Kylmän rauhallisesti päättämällä- ei pulloa enää. Ei se lapsi juomattomuuteen kuole...

Maitotuotteita lisäilet ruokiin ja annat jugurttia/viiliä tms. ja juomaksi sitten vettä ja kokeilet maitoa mukista.

Taistelua on varmasti pari hetkeä luvassa, mutta kyllä se siitä! Ja varmasti alkaa maito maistumaan mukista myöhemmin...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 21:32 Hay-D kirjoitti:
nii-in... eipä siihen mitään poppaskonstia taida olla. Pullo vaan pois ja pari vuorokautta vähintään kuunnellaan huutoa. Kyllä se elämä siitä sitten tasaantuu.
Juu, näinpä se menee. Vähän päättäväisyyttä äidiltä ja korvatulpat korville. ;) Pri kolme yötä, kuten tissin vierotuksessakin ja unikoulussa, kyllä se siitä sitten oppii. Nimimerkillä 3 lapsen äiti... ;) =)
 
Jeps
Sanoisinpa tähän omasta kokemuksesta ettei kannata stressata. Yritin kerran pari nokkamukia huudon kanssa ja unohdin sit koko jutun ja annoin suosiolla pullosta. Poika nyt 1v 3kk ja ihan ykskaks päätti itse et nyt käypi nokkamuki kun kerran taas kokeilin. Pullot nyt piilossa, yöpullon saa kyllä vielä mutta ei päivällä kitise yhtään. Malttia ihmiset, ei kannata huudattaa turhan takia. Sitten kun ovat valmiita siirtyvät huutamatta.
 
Olen nyt kokeillut paripäivää, että annan maitopullon sylissä, sitten hampaiden pesu ja nukkumaan, samoin päiväunille. Omaan sänkyyn nukahtaa tosi hyvin, vaikka pulloa ei sinne enään saakkaan, Itse asiassa paljon paremmin. Äsken vein nukkumaan, nukahti alle 5 minuutissa. =)
Minä ihmeissäni, pikkuhiljaa jätetään tuttipullo taka-alalle. Juo jo hyvin nokkamukistakin.
poika nyt1v4kk
Hoidossa ei tarvitse pulloa enään ollenkaan!
 
ei kannata stressata; meidän neitijätti pullon pois vasta 2v 2kk ja se oli vain aaamuvelli ja iltavelli mut ei kyllä nukahtanut siihen. sitten kun lapsi jó ymmärsi enemmän niin pullot ja vellit annettiin ennen joulua tonttuvauvoille ja neiti onkin näin ylpeänä keronut tätä. Malttia vaan ja sit vaan pois kokonaan kun aika on kypsä
 

Yhteistyössä