miten jaksatte asua kerrostalossa?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Ulkoilu vaatii aina ovesta ulos astumista, myös omakotitaloissa, eikö? Metsää on tässä vaikka kuinka, privaatisti voi ulkoilla vaikka kuinka pitkälle. Keskuspuistossa on Wikipedian mukaan tuhat hehtaaria alaa.
 
minea
niin hyvin ettei tosikaan. asun tässä nyt elämäni ensimmäistä kertaa kerrostalossa ja tää on parasta. Mä vihaan kun ennen oli monta metriä omaa pihaa jota piti laittaa.

ja tää on ihan totta. ja tykkään siitäkin kun naapurit on lähellä.
 
vierailija
Minä kadedin kerrostaloasujia. Itse asun ok-talossa, ja kaikki lapsiperheet tuntuvat ulkoilevan juurikin siellä omalla tontillaan, eikä lapsille meinaa löytyä leikkiseuraa. Ensin pitää vanhempien tutustua ja sitten jos vanhemmilla synkkaa, voidaan sopia leikkitreffejä. Kerrostalossa asia on paljon yksinkertaisempi: senkun menee yhteiselle pihalle leikkimään toisten kanssa.
 
k
Me asutaan maantasalla ja meillä on oma aidattu puutarha, vaikka kerrostalossa asutaankin. Eihän toi tokikaan omakotitalon puutarhan kokoinen oo mutta on kuitenki. Naapuri meillä on vain yläkerrassa, ei oo seinänaapureita ollenkaan. Mutta, omaa taloa tässä ollaan kuitenki etsimässä, tää vain väliaikaisasunto.
 
Joskus sitä miettii, että rivari tai OK-talo olis kiva, mutta sitten herää todellisuuteen ja tajuaa, että kerrostalo on sittenkin mukavampi ja turvallisempi.

Ulkoilemaan pääsee, voi nukkua huoletta ikkunat tai partsin ovi auki, ei tarvii pelätä että tulee joku sisään, tänne korkeuksiin ei eksy sisälle ees linnut, metsiemme miehistä puhumattakaan.
Ei tartte leikata nurmikkoa, miettiä istutuksia, kettuuntua naapurin kissaan, joka kusis meidän hiekkalaatikkoon tai hankkiutua eroon etanoista.

Kerrostalo sopii mun hipiälle ja elämäntyylille ihan loistavasti, mua ei saa edes mökkeilemään. Ulkoilualue alkaa tosta ihan kodin vierestä jos metsään kaipaa, ja kasvaa ne retiisit parvekelaatikossakin :LOL:
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jossa omaa ulkoilualuetta on muutaman neliön kokoinen parveke??
Monessa kerrostaloasunnossa on ulko- ovi, jonka kautta pääsee ihan ulos asti, vaikka pihalle tai lähipuistoon :D
mut se, että piha-alue tai puisto ei ole sun. :)
enkä pahalla sano! :)
Ei olekaan oma ja se juuri siinä onkin ihanaa :) EI tarvii tuskatella, että ääääh, taas toi nurmikko pitäisi ajaa, tai lumet luoda, tai tehdä sitä ja tätä :D
 
asukas
En jaksakaan, suoraan sanoen vihaan täällä olemista. Nyt keväällä ja kesällä
olis niin ihanaa istua omalla pihalla, viljellä jotain jne.
Vertailukohtana mulla on kotipaikka missä käyn.
 
En minä jaksais mitään "omaa ulkoilualuetta" kunnossa pitää. Kiva kun on mukava leikkipiha, jossa laitteet ja hiekkalaatikot, lisäksi puisto lähettyvillä. Ja metsä alkaa heti nurkalta. En voisi kuvitella tällä hetkellä meille sopivampaa asumismuotoa. Ehkä sitten kun lapset ovat isompia, on aikaa ja motivaatiota johonkin haravointiin ja istutuksiin... ehkä.
 
Mä HALUAISIN asua kerrostalossa, Helsingin keskustassa, mutta kompromissiin miehen kanssa päädyttiin ja rivariin muutettiin. Mies haluaisi syrjemmälle ja omakotitalon, mutta tämä saa nyt riittää. Ei mua kiinnosta pihatyöt eikä naapurit :p On miehenkin innostus tosiaan onneksi vähän hiipunut siitä omakotitalosta, koska sen vastuulla on kaikki pihan hommat... :)
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jossa omaa ulkoilualuetta on muutaman neliön kokoinen parveke??
Monessa kerrostaloasunnossa on ulko- ovi, jonka kautta pääsee ihan ulos asti, vaikka pihalle tai lähipuistoon :D
mut se, että piha-alue tai puisto ei ole sun. :)
enkä pahalla sano! :)
Niin, entä sitten?
Meinaatko että ulkoilu on jotenkin nautinnollisempaa kun piha on oma?
 

Yhteistyössä