miten joku suht kokematon voi ylipäätänsä saada mitään töitä :O

  • Viestiketjun aloittaja ikuisesti työtönkö
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Jenis";29184302]Ootko nyt ihan tosissas? Mitä ihmeen järkeä käyttää aikaa sairaahoitajan paikan hakemiseen merkonomin koulutuksella? Huoh vaan taas näitä palstaneuvoja :D

Tota ap:n ekan viestin paikkaa sen sijaan ehdottomasti hakisin merkonomina.[/QUOTE]

Oletko sinäkin ihan oikeasti noin yksinekrtainen, sanoiko joku että hae sairaanhoitajaksi? Tehän olette tyhmempää porukkaa kuin kukaan osasi edes arvailla :O
Itsehän aloittaja selitti että ei halua hakea lähihoitajaksi, en minä.
 
"a.p"
[QUOTE="vieras";29184288]Missä kohtaa joku on kannustanut sinua hakeutumaan lähihoitajaksi? Bensa-aseman tankkaaja, kaupan siivooja, kassa, puutarhuri, mainosten jakaja. Niistä se on sinunkin se työsi haettava.[/QUOTE]

onko tullu mieleen ettei tuollaisia työpaikkoja ole ollut tarjolla.
 
"a.p"
yt si [QUOTE="vieras";29184321]Oletko sinäkin ihan oikeasti noin yksinekrtainen, sanoiko joku että hae sairaanhoitajaksi? Tehän olette tyhmempää porukkaa kuin kukaan osasi edes arvailla :O
Itsehän aloittaja selitti että ei halua hakea lähihoitajaksi, en minä.[/QUOTE]

nyt sinä olet pihalla. Minä hakisin mielelläni lähihoitajan työhön. Mutta kyllä ihmisen pitää olla yksinkertainen jos hakee työpaikkaan missä lukee että VAADITAAN sosiaali ja terveys alan tutkintoa eikä omaa sellaista. Eri asia sitten jos yrittää oppisopimus paikkaa.
 
"vieras"
[QUOTE="a.p";29184343]onko tullu mieleen ettei tuollaisia työpaikkoja ole ollut tarjolla.[/QUOTE] Ei, et ole itse sanonut mitään. Olet vaan kertonut että ei ole löytynyt ammattiasi vastaavaa työtä. Ja olet sanonut että et tunne paikkakuntaa eikä siellä ole tarjolla juurikaan mitään, tai et tiedä ainakaan.

[QUOTE="a.p";29184359]yt si

nyt sinä olet pihalla. Minä hakisin mielelläni lähihoitajan työhön. Mutta kyllä ihmisen pitää olla yksinkertainen jos hakee työpaikkaan missä lukee että VAADITAAN sosiaali ja terveys alan tutkintoa eikä omaa sellaista. Eri asia sitten jos yrittää oppisopimus paikkaa.[/QUOTE]

Älä sitten ehdottele mitään lähihoitajan työtä. Kirjoitin varmaan liian epäselvästi tuon että ammatin vaatii hoitoalalle ja lakityöntekijöiksi, jos nyt jotenkin yrität ymmärtää, et voi hakea asianajajaksi, et tuomariksi jne.
 
"..."
No höpsis. Kyllä, mikäli koulutus on periaatteessa riittävä, voi saada duunin, jonka ilmoituksessa luetellaan tusina asioita, joita ei vielä hallitse. Nuo kolme mainitsemaasi ominaisuutta kannattaa jättää siitä hakemuksesta pois (tai siis kaikki kuusi). Monta rekryä hoitaneena kuitenkin tiedän, etttä loppujen lopuksi se vapaa kuvaus itsestä ja työhaastattelun yleisfiilis määrittävät monesti eniten.

Onko sinulla käynyt pienessä mielessäsikään että katselet vääränlaisia töitä.

Ja miten se voi olla yllätys että monissa töissä oikeasti tarvitaan OSAAMISTA eikä ainoastaan "ahkeruutta, luottamusta ja täsmällisyyttä". Nuo kolme voi kuka tahansa laittaa CV:eensä eikä niitä voi oikein mitenkään edes järkevästi mitata. Yhtä hyvin voi laittaa vaikka tyylitajunm hyvän lauluäänen tai säännöllisen vatsan toiminnan meriiteiksi.
 
Ken guru
työantajat lataa niihin ilmoituksiin kaiken mahdollisen mitä mieleen juolahtaa mutta paikan saa kumminkin se, joka parhaiten vastaa odotuksiin

työnhakija ei siis oikeastaan kilpaile sitä ilmoitusta vaan niitä muita hakijoita vastaan
+ usein palkkatoivetta. Firmoilla on usein budjetoitu tietty palkka näihin. Jos toiveesi on reilusti yli, niin todennäköisesti et saa paikkaa.
 
ict
Mun täytyy kyllä sanoa että ihmettelen kovasti, miten jotkut ihmiset ovat saaneet töitä ja edenneetkin siellä vajailla taidoillaan, surkealla ulosannillaan ja hirvittävällä äidinkielellään. Jos sellaiset luuserit saa duunia, kyllä fiksun, koulutetun ihmisen luulisi olevan paremmassa asemassa. Vaan eipä se aina niin ole..
 
"Vieras"
Ootko kattonu esim. eilakaislan sivuilta? Muita vuokrafirmoja? Niiden kautta monet hakee ihan työntekijöitä eikä vaan vuokravoimaa. Mäkin olen merkonomi ja sain vuokrafirman kautta vakipaikan. Teen noku toimistohommaa sisältäen alustavaa kirjanpitoa yms.
 
"a.p"
Vmp:n sivuja olen seuraillut..

Ei tää työhakemuksen teko ole ihan helpoimmasta päästä. En oikein tiedä mitä ihmettä sinne kirjoitan. Vai olenko minä sitten jotenkin yksinkertainen kun en vaan saa hyvää työhakemusta kasaan.. :|
 
[QUOTE="vieras";29184463]Koskaan ei ole tullut vastaan firmaa joka haluaa kuullapalkkatoiveen. Joka paikassa on sanottu se palkka mikä se tulee olemaan.[/QUOTE]

Aha. Itse olen kyllä joutunut lähes jokaisessa hakutilanteessa esittämään palkkatoiveen, niin myös nykyiseen työhöni hakiessa. Ja sama meininki on, kun meille rekrytoidaan ihmisiä, palkkatoive pyydetään säännönmukaisesti.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;29184701:
Aha. Itse olen kyllä joutunut lähes jokaisessa hakutilanteessa esittämään palkkatoiveen, niin myös nykyiseen työhöni hakiessa. Ja sama meininki on, kun meille rekrytoidaan ihmisiä, palkkatoive pyydetään säännönmukaisesti.
Meillä ei, yksityisellä olen töissä ja aina tarjoaa isompaa palkkaa mitä TES sanoo. Korotukset on sitten oma lukunsa. Valtion viroissa voi niin ollakin että työnantaja kysyy palkkatoiveen, tai aloilla missä ei ole määritelty mitään palkkaa.
 
[QUOTE="vieras";29184745]Onko ne jotain urakkahommia missä kysellään palkkatoiveita? Eihän nyt kukaan kysele kesken työsuhteen et hei, paljonko haluat palkkaa.[/QUOTE]

tietenkin palkkatoivetta kysytään rekrytointivaiheessa :stick:
 
"vieras"
tietenkin palkkatoivetta kysytään rekrytointivaiheessa :stick:
Niin siis olet 19 vuodena ikana hakenut useaan eri paikkaan töihin? Minä luulin että olisit ollut samassa paikassa koko ajan.
No kysyi minultakin aikoinaan mitä haluan palkkaa, sanoin että tessin mukaista olisi kiva saada, lupasi vähän enemmän ja minä suostuin. Itsehän minä sinne töihin hain eikä työnantaja minua pyytänyt sinne alunperin töihin.
 
[QUOTE="vieras";29184761]Niin siis olet 19 vuodena ikana hakenut useaan eri paikkaan töihin? Minä luulin että olisit ollut samassa paikassa koko ajan.
No kysyi minultakin aikoinaan mitä haluan palkkaa, sanoin että tessin mukaista olisi kiva saada, lupasi vähän enemmän ja minä suostuin. Itsehän minä sinne töihin hain eikä työnantaja minua pyytänyt sinne alunperin töihin.[/QUOTE]


oon pari kertaa vaihtanut ja vielä useamman kerran yrittänyt vaihtaa
 
"a.p"
mä en osaa tehdä hakemuksesta persoonallisen. Mun hakemukset on tylsiä ja tönkköjä melkeen suoraan kopioita malli hakemuksista. Olen käynyt työvoimatoimiston työnhaku kurssin ja silti en saa hyvää työhakemusta aikaan.
 
"lolo"
[QUOTE="a.p";29184796]mä en osaa tehdä hakemuksesta persoonallisen. Mun hakemukset on tylsiä ja tönkköjä melkeen suoraan kopioita malli hakemuksista. Olen käynyt työvoimatoimiston työnhaku kurssin ja silti en saa hyvää työhakemusta aikaan.[/QUOTE]

sitten menet uudelleen sinne koulutukseen. meillä oli myös vaihtoehtona 40 päivän koulutus, luulisi, että siinä ajassa oppii tekemään hakemuksen.
kysyt siltä kouluttajalta, sen pitäisi olla ammattilainen.
 
"Jaa"
No mun mies pelas lätkää 26 vuotiaaksi. Kouluista käytynä pelkkä yläaste. Tienaa nyt n. 7000€/kk myyntifirmassa. Urheilu-uralla tuli luotua hyviä suhteita. En valita, mutta onhan tuo ainutlaatuista.
 
"Vieras"
Jos otat mallia jostain valmiista niin keksi jokaiselle ilmaisulle synonyymi. Älä käytä yhtäkään valmiiksi annettua lausetta. Se pistää sut itseskin miettimään asiaa uudelta kannalta ja löydät sen taidon jolla myyt itses haastatteluun. Perehdy työnantajan kotisivuun kunnolla ja etsi yhtymäkohdat itsees. Tärkein pointti on mitä just sä voit antaa työnantajalle. Jos olet kokemustasolla heikoilla ilmase olevas puhdas taulu jolla ei ole vanhastaan kaavoihin kangistuneita tyylejä toimia. Viittaa kuitenkin siihen että oot oma-aloitteisesti perehtynyt toimenkuvaan jota olet hakemassa ja tätä kautta sulla on annettavana omat aivot joita olet käyttänyt asioiden pohtimiseen. Käytä selkeitä lauseita äläkä yritä hienostella korukielellä. Lyhytkin hakemus riittää kunhan se välittää selkeästi pointin.

Onnea hakemuksen raapustamiseen! :)
 
Jos ei ole vielä tärpännyt töiden suhteen ja seikkailumieltä löytyy, kannattaa tutustua tähän ilmoitukseen. Ei vaadita korkeaa koulutusta (merkonomin paperit riittävät mainiosti) ja kieltä oppii tarvittavasti paikan päällä.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Spartoo.fi hakee nyt työntekijöitä toimipisteeseensä Ranskaan.

Etsitkö töitä Ranskasta? Liity Spartoon joukkoon! Perustettu vuonna 2006, nettikauppa Spartoo on Euroopan johtava myyjä kategorioissa naisten kengät, lasten kengät ja miesten kengät, kiitos sen yli 700 merkin (kuten esimerkiksi David Jones, Adidas, Guess, Vans, Caterpillar, sekä tähtienkin suosima UGG) ja 30 000 mallin (saappaat, city-tennarit, naiselliset korkokengät, muodikkaat rantasandaalit, tyttömäiset ballerinat, rokkaavat bootsit...).

Maailmanlaajuinen, Spartoo on 10 suurimman ja nopeiten kasvamimman muoti-aiheisen verkkokauppasivuston joukossa Euroopassa (lähde: Mediamomentum.co.uk).

Spartoo on joukko henkilöitä, jotka jakavat yhdessä samat luovuuden, ammattitaidon ja innovaation arvot, ja jotka tekevät työtä yhteisen projektin onnistumisen hyväksi.

Spartoo kehittää ja parantaa jatkuvasti toimintaansa yhteistyökumppaneidensa antamien ehdotusten ja mielipiteiden avulla.

Työskentelytapamme rohkaisee tekemään aloitteita. Se tarjoaa poikkeuksetta jokaiselle työryhmän jäsenelle mahdollisuuden osallistua aktiivisesti yrityksen kehittämiseen.

Me etsimme innokkaita työntekijöitä, joilla on aina innovatiivisia ja kekseliäitä ideoita uusien asiakkaiden hankkimiseksi! Haemme uusia työntekijöitä erityisesti markkinoinnin ja asiakaspalvelun tehtäviin.

Tutustu avoinna oleviin työpaikkoihin tarkemmin klikkaamalla tästä.
 
vieras- :)
Ap: Kannattaa katsastaa alueen yritykset ja käydä heidän nettisivuillaan. Lähetä sitten sitä kautta hakemuksia, vaikka heillä ei juuri avoimia paikkoja näkyvissä olisikaan. mol.fi ei ole minulle koskaan työtä suonut, mutta ottamalla yhteyttä suoraan yrityksiin on ollut hyvä tapa saada töitä. Kilpailua on huomattavasti vähemmän. Monesti mol.fi -paikat ovat tyyliin: "saimme 500 hakemusta", eli lähtökohta on jo kokemattomalle vähän huono. Tuuriakin pitää tietysti olla.

Onnea työnhakuun. Ja hakemuksen pitää näyttää sinulta. ;) Mieti millainen itse olet ja millaisen tarinan haluat kertoa itsestäsi mahdolliselle työnantajalle. Heitä hetkeksi standardit romukoppaan ja kirjoitat vaan. Sitten kun olet saanut kirjoitettua itsestäsi, voit alkaa muokkaamaan sitä sopivaksi. :)
 
-.-.-
[QUOTE="a.p";29184089]Merkonomin tutkinto on. En ole vaativa työnsuhteen. Ei ole oikein varaa olla vaativa työtä suhteen kun työpaikkoja ei tosiaankaan oo paljon mistä valita. Tuo nyt sattui olemaan mollin sivuilla. Ainoa työpaikka mikä edes vähänkään liippaa lähelle omaa alaa.

En pääse edes markettiin kuormaa purkaamaan/tavaraa hyllyyn laittamaan...[/QUOTE]

Työharjoittelun kautta.
Itse olin harjoittelijana eräässä pikkufirmassa kirjanpitäjänä (joo, ei tod ollut kokemusta siitä, ja aikamoista sekamelskaa se alkuun olikin :D ) 9 euron tuntipalkalla. Kovasti halusivat minun jäävän, mutta vähän turhan iso taakka minulle yksin pyörittää sitä toimistoa, omistajat olivat aikas huonoja toimistohommissa ja saaneet aikaiseksi kunnon kaaoksen...

Kauppaan olisin päässyt hyllyttämään silloisen työharjoittelun jälkeen, mutta juu, ei kiitos.

Ja nykyisiin töihin pääsin opiskelijan kesätöistä, tais palkka silloinkin keikkua tuolla 9 eurossa. Ei ollut kokemusta tästäkään (rakennusala, wtf!?), mutta kunhan on tarpeeksi ahkera ja saa edes jotain tehtyä, niin pikkuhiljaa saa vaikeampia ja tärkeämpiä työtehtäviä :) Niin, ja suostuu niihin ei-niin-kivoihin tehtäviin. Siivoilut ja roskien viennit ym ovat yleensä sen alokkaan tehtäviä.

Nyt tosin on ehkä vähän huono ajankohta kun kaikkialla on jo kesätyöntekijät (ja osaajat lomalla), ja tosi monet heistä saa vielä jatkaa samoissa töissä. Joten hirmu mielellään ei ehkä firmat ota juuri nyt uusia kokemattomia työntekijöitä? Kokeile talvella ottaa yhteyttä firmoihin ja pyydä päästä heidän ensi kesän kesätyölistoille.
 

Yhteistyössä