Miten joku suostuu elämään näin sekaisessa asunnossa? :O

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Tämä ei kuulkaa ollut ollenkaan paha. Ihan lähelläkin jokaista kauhistelijaa saattaa olla todella törkyisiä koteja, joiden asukkaista välttämättä ei ulospäin uskoisi. Mä en pitänyt tuota ollenkaan pahana, vaikka itse pyrinkin pitämään oman kodin siistinä. Mä olen paljon paremmalla tuulella, kun koti on siisti, joten se sopii mulle. Mutta tämä ei ollut pahimmasta päästä ollenkaan suomalaisia koteja.
 
"vieras"
Hui mulla ahdistais aivan hirveästi asua tuollaisen tavaramäärän keskellä :O Meillä ei edes nyt muuton keskellä ole noin sotkuista, paitsi keittiö oli pari päivää kaatopaikka ja mulla ahdisti se ihan hirveästi.. Ja no kylppärin lattialla saattaa joskus olla pyykkikasa jos oon just kipannu pyykkikorin siihen ja laittanu koneen päälle, mutta siivoan ne mahdollisimman pian pois..

Olenko ainut jolla jäi mietityttämään että mitähän kaikkea tuo lapsi voi tuolta löytää ja laittaa suuhun?!
 
No voi, onneks ette näe kuinka sekaiseksi meillä asunto pääsee yhden päivän aikana... Ihan selvitettävä sekasuus toi on. Eikä edes likaista. Meillä on keittiö pahemmassa kunnossa yhden ruuanlaiton jälkeen. :D
 
plaa
[QUOTE="aloittaja";26442325]Sori, jos oli sun blogi, mä vain järkytyin siitä asunnosta.
On se kyllä aika hirveän sotkuinen, ja huomasihan blogisti sen itsekin kun ryhtyi siivouhommiin.
Tosin mainitsi kyllä että taitaa aina olla siellä sotkuista.

Itselläni ei hermo kestäisi elää tuollaisessa asunnossa, väistellä tavaroita ja astua niiden päälle.
Ei pystyisi relaamaan kotona jos joka paikassa tavaravyöry.
Ihmettelin sitä miten joku osaa ummistaa noin silmänsä.[/QUOTE]

Sen verran on elämää tulut koettua ja nähtyä, että en jaksa alkaa kauhistelemaan muiden elämäntapaa. Kun kuitenkaan mistään vakavammasta ei ole kyse!
 
"mie"
Tuo on suorastaan siisti verrattuna lähisukulaisen perheen kotiin.Tuolla vain sekaista mutta heillä sekaista ja oikeesti paskasta.Aina saa katsoa minne astuu jos kylässä ja siivoovat vain silloin kun joillain muksuista synttärit...mut ne on ne ja ollaan totuttu.Ite oon taas liiankin siisti,ei helppoa tääkään.
 
No olihan tuossa asunnossa melko sekaista. Mutta viimisessä kuvassa oltiin siivottu.

Paskasena en tuota asuntoa niinkään nähnyt, vaan koin, että siellä oli vaan paljon tavaraa joita ei oltu viety paikoilleen. Ihan noin suuressa sotkussa en viihtyisi, mutta sotkuisempiakin olen nähnyt, joten ei tuo nyt NIIN paha ollut.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";26442368]Siis mitä ihmettä oikein liikkuu siellä pääkopassa, joka linkittelee tällaisia juttuja tänne? Ei ole oikein omaa elämää vai?[/QUOTE]

MIKSI se on niin hirveää linkittää tänne juttuja blogeista?
Päivittäin täällä on linkityksiä blogeista.
Blogeissa asiat tuodaan tarkoituksella julki, kuten tässäkin tapauksessa kirjoittaja halusi laittaa täysin rehellisen kuvan sikolätistään (blogistin sanat) kaikkien näkyville , tietäen miten sotkuinen asunto on.

Ja sitten HIRVEÄ haloo jos joku järkyttyy tuosta rehellisestä sikolätistä, huoh.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";26442399]MIKSI se on niin hirveää linkittää tänne juttuja blogeista?
Päivittäin täällä on linkityksiä blogeista.
Blogeissa asiat tuodaan tarkoituksella julki, kuten tässäkin tapauksessa kirjoittaja halusi laittaa täysin rehellisen kuvan sikolätistään (blogistin sanat) kaikkien näkyville , tietäen miten sotkuinen asunto on.

Ja sitten HIRVEÄ haloo jos joku järkyttyy tuosta rehellisestä sikolätistä, huoh.[/QUOTE]

No vähän pienet on ympyrät, jos tällaisista asioista haluaa jutun aihetta ja sitten vielä päivitellään asiaa. Käykää ihmeessä vähän kodin ulkopuolellakin katsomassa sitä elämää...
 
juu juu
ei toi musta niin paha ollu. vessassa oli selvästi projekti kesken. ja sellaistahan ei pidä näyttää hulluille tai herroille. viidessä minuutissahan se olisi jo ihan toisen näköinen. ei sellainen ole sotku eikä mikään.
 
no ei
Ei ollut paha. Siis sekaista kyllä ja varmasti hankala kävellä tuolla. Ja tuo kylppärin lattialla olevat vaatteet ja tavarat ärsyttäisi itseäni, kun suihkussa käyn joka päivä.. ärsyttäisi siis ensin siivoilla lattia tyhjäksi kun pakkohan ne on siirtää ettei mene märäksi. Mutta ei tuolla paskaiselta näyttänyt!

Meilläkin on sekaista, mutta lattialla on vain leluja ja ne on nopeasti korjattu pois. Lattiat siistissä kunnossa, mutta muuten on likaisempaa.. Tasot, seinät, liesi, altaat on aina likaisena, kun jaksan tehdä vain hätäisesti viikkosiivouksen eikä siihen kuulu pölyjen pyyhintä. Eli verrattuna tuohon blogiin, meillä ei ole niin sekaista mutta varmasti likaisempaa. Ennen jaksoin enemmän, sitten syntyi lapsi, helppo sellainen, enkä vaan saa enää itsestäni irti sitä samaa kuin ennen. Ja ikää lapsella jo 4 vuotta, joten ei varmasti mene minkään vauvaväsymyksen piikkiinkään enää.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";26442399]MIKSI se on niin hirveää linkittää tänne juttuja blogeista?
Päivittäin täällä on linkityksiä blogeista.
Blogeissa asiat tuodaan tarkoituksella julki, kuten tässäkin tapauksessa kirjoittaja halusi laittaa täysin rehellisen kuvan sikolätistään (blogistin sanat) kaikkien näkyville , tietäen miten sotkuinen asunto on.

Ja sitten HIRVEÄ haloo jos joku järkyttyy tuosta rehellisestä sikolätistä, huoh.[/QUOTE]

Ei kai se hirveää olekaan, korkeintaan hieman huvittavaa. Mieti nyt vähän itsekin.
 
Mielenterveyspotilaiden kotona käyneenä voin kertoa teille että tuolla ei ole paskaista eikä likaista. Paskaa ja likaa on oikeat ulosteet (eläinten ja omat), pilaantuneet ruuat, pöly johon on kerääntynyt jo muitakin murusia, käytettyjä kuukautiskuppeja ja siteitä pöydillä.. seassa pienen pieniä kärpäsiä ja toukkia.. SE on paskaista ja sellaisia koteja on yllättävän monia. Valitettavasti avohoito lisääntyy niidenkin kohdalla jotka ei sitä hallitse ollenkaan, eikä mitenkään..

Meilläkin menis koti tuohon kuntoon parissa päivässä jos ei raikattas tavaraa joka ilta. Välillä on laiska viikko ja vaatteita ja leluja yms. alkaa olla niin paljon että ovia pitää TYÖNTÄÄ auki. Sitten raikataan ja luututaan ja siivotaan kunnolla, aivan kuten tuossakin oli tehty lopuksi.
 
"aloittaja"
Eli lopputulos kyselyyn taitaa olla että aika normia tuollainen sotkuisuus.
Itse olen tässä hyvinkin eri linjoilla, mutta ilmeisesti monikin pystyy elämään noin.
Oppia ikä kaikki.
 
"aloittaja"
[QUOTE="höö";26442684]Sekaista tuolla on, kaaos suorastaan MUTTA EI LIKAISTA.[/QUOTE]

Mitä tämä hokema tarkoittaa?
Sekainen on OK, kaaos on OK mutta likaisuus ei käy.

Ymmärrän selkeän likaisuuden olevan huomattavasti pahempi riski terveydelle mutta en ymmärrä miten se tekee kaaosmaisesta sekaisuudesta OK:n.

Ei se sekaisuuskaan kovin hyvästä voi olla, ainakaan vauvaperheessä.
 
ppp
Mä en ymmärrä miten voi olla puhdasta mutta sekaista. Miten voi pitää pinnat puhtaina, jos jokapaikka on täynnä roinaa? Siirteleekö niitä vaan paikasta toiseen lattioita pyyhkiessä? Mun mielestä se kyllä menee niin, että jos on sekaista niin usein on myös likaista.
 
"Annika"
Siis meillä on monesti tuon näköistä. Tavaraa vaan on monikertainen määrä säiltystilaan nähden ja lapset käyttää päivänsä siihen että levittelee kirjoja, vaatteita, kenkiä, palapelejä, leluja yms ympäriinsä. Sittem taas siivotaan. Siivouksen jälkeen vaan seuraavana aamuna jo kaaos taas valtaa.
Mutta eihän tuolla nyt likista ollut, rojua vaan liikaa.
 

Yhteistyössä