Miten joku voi TYKÄTÄ pakkasesta :O mulla ainakin sattuu tuolla ulkona joka paikkaan, naama on jäykkä jne jne jne

  • Viestiketjun aloittaja oispa jo kesä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Kyllä mä ymmärrän. Jotkut tykkää lipeäkalastakin. Ja hillosipuleista.

Mutta mua suoraan sanoen v*tuttaa, kun tullaan sanomaan että se on asenne-, tai pukeutumiskysymys.
Ei se ole. Kaikki ei vaan tykkää ja tarkene, vaikka kuinka pukisi ja asennoituisi.
Aamen, piste ja halleluja. :attn:
 
Mia
Minä ainakin rakastan pakkasta :)

Kunnolla vaatetta päälle ja ihanaa kun kaikki kimaltaa. Tulee niin virkeä olo. Juuri tuktiin ekaluokkalaisen kanssa hiihtämästä ja poikakaan ei ikinä valita vaikaa olisi kuinka kylmä. Asenne se ratkaisee, jos on liian vähän vaatetta, toki palelee.
 
Mia
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Kyllä mä ymmärrän. Jotkut tykkää lipeäkalastakin. Ja hillosipuleista.

Mutta mua suoraan sanoen v*tuttaa, kun tullaan sanomaan että se on asenne-, tai pukeutumiskysymys.
Ei se ole. Kaikki ei vaan tykkää ja tarkene, vaikka kuinka pukisi ja asennoituisi.
Aamen, piste ja halleluja. :attn:
Niin minäkin ajttelin nuorena, parikymppisenäkin. Mutta nyt kaikki muuttui eli asenteesta ja pukeutumisesta todella kiinni. Vasta koiranomistajuuden ja liikunnan myötä opin rakastamaan pakkaskelejä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
Minä ainakin rakastan pakkasta :)

Kunnolla vaatetta päälle ja ihanaa kun kaikki kimaltaa. Tulee niin virkeä olo. Juuri tuktiin ekaluokkalaisen kanssa hiihtämästä ja poikakaan ei ikinä valita vaikaa olisi kuinka kylmä. Asenne se ratkaisee, jos on liian vähän vaatetta, toki palelee.
Edelleen: Ei auta vaikka kuinka asennoituu, ei auta vaikka kuinka pukeutuu.
Jos sä tarkenet ja viihdyt, niin hyvä. Kiva sun kannalta.

Ihmiset kuitenkin on erilaisia.

Mä en tule tarkenemaan, enkä tule viihtymään tällaisilla pakkasilla, en vaikka mitä tekisin. Se on vaan kärvisteltävä jotenkin päin kevääseen asti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Kyllä mä ymmärrän. Jotkut tykkää lipeäkalastakin. Ja hillosipuleista.

Mutta mua suoraan sanoen v*tuttaa, kun tullaan sanomaan että se on asenne-, tai pukeutumiskysymys.
Ei se ole. Kaikki ei vaan tykkää ja tarkene, vaikka kuinka pukisi ja asennoituisi.
Aamen, piste ja halleluja. :attn:
Niin minäkin ajttelin nuorena, parikymppisenäkin. Mutta nyt kaikki muuttui eli asenteesta ja pukeutumisesta todella kiinni. Vasta koiranomistajuuden ja liikunnan myötä opin rakastamaan pakkaskelejä.
Edelleen olen erimieltä. Kokeiltu kaikenmaailman pukeutumiset ja asennoitumiset, mutta kun palelee, niin palelee. Ja koiria ollut mullakin. Tällä hetkellä hevonen, minkä kanssa rämpii tuolla pakkasissa...ja olen jäässä, vaikka kuin villakalsaria alla...

Puhumattakaan työpaikasta, siellä 16 hoidettavaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Kyllä mä ymmärrän. Jotkut tykkää lipeäkalastakin. Ja hillosipuleista.

Mutta mua suoraan sanoen v*tuttaa, kun tullaan sanomaan että se on asenne-, tai pukeutumiskysymys.
Ei se ole. Kaikki ei vaan tykkää ja tarkene, vaikka kuinka pukisi ja asennoituisi.
Aamen, piste ja halleluja. :attn:
Niin minäkin ajttelin nuorena, parikymppisenäkin. Mutta nyt kaikki muuttui eli asenteesta ja pukeutumisesta todella kiinni. Vasta koiranomistajuuden ja liikunnan myötä opin rakastamaan pakkaskelejä.
Voi kuule, kun mullakin on se koira. Ja 5 hevosta omassa pihassa, 20 hoidettavaa töissä.
Mä joudun olemaan vapaapäivinäkin ulkona siis vähintään pari tuntia, työpäivinä huomattavasti enemmän.
Ja mulla on, pakkokin olla, varusteet viimeisen päälle, että selviän edes hengissä.
Mutta kylmä on silti ihan koko ajan. Eikä siinä yhtään auta, vaikka kuinka yrittäisi asennoitua ja ottaa ilon irti.
Mutta kyllähän mä toki hymyilen, jos yritän hymy naamalla mennä pihalle.

Se ilme nimittäin jäätyy mun naamalle ihan sekunneissa. :headwall:
 
kädet palelluttanut
Mäkin tykkään just tuosta timanttikelistä, mut jos saisin valita, ottaisin silti -12°C koko talven. Kyllä mä pärjään kun leikin Michelin-ukkoa mutta en mä silti hirveesti siitä tykkää :snotty:
 
Sinterella
Kyllä mä olen sitä mieltä että asenne- ja pukeutumiskysymys liittyy tähän... Töissä näen kun ihmiset tulee yli -20 asteen pakkasilla täristen sisään ja itkevät kylmyyttä ja päällä on joku hieno muotitakki ja ohuet stretsihousut ja hyvin usein ilman hanskoja ja pipoa!! Pihalla ei varmasti palellu kun on asianmukaisesti pukeutunu!! Senki olen huomannu että suurin osa valittajista on melko nuorta sakkia, kun taas vanhemmat ihmiset (enkä tarkoita kuudenkympin ja kuoleman väliltä olevia...) osaavat pukeutua!
 
mamukas
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Kyllä mä ymmärrän. Jotkut tykkää lipeäkalastakin. Ja hillosipuleista.

Mutta mua suoraan sanoen v*tuttaa, kun tullaan sanomaan että se on asenne-, tai pukeutumiskysymys.
Ei se ole. Kaikki ei vaan tykkää ja tarkene, vaikka kuinka pukisi ja asennoituisi.
Aamen, piste ja halleluja. :attn:
Niin minäkin ajttelin nuorena, parikymppisenäkin. Mutta nyt kaikki muuttui eli asenteesta ja pukeutumisesta todella kiinni. Vasta koiranomistajuuden ja liikunnan myötä opin rakastamaan pakkaskelejä.
Edelleen olen erimieltä. Kokeiltu kaikenmaailman pukeutumiset ja asennoitumiset, mutta kun palelee, niin palelee. Ja koiria ollut mullakin. Tällä hetkellä hevonen, minkä kanssa rämpii tuolla pakkasissa...ja olen jäässä, vaikka kuin villakalsaria alla...

Puhumattakaan työpaikasta, siellä 16 hoidettavaa..


Mulla ei ole ollut koko talvena välihousuja, farkuilla mennään ;D
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
Minä ainakin rakastan pakkasta :)

Kunnolla vaatetta päälle ja ihanaa kun kaikki kimaltaa. Tulee niin virkeä olo. Juuri tuktiin ekaluokkalaisen kanssa hiihtämästä ja poikakaan ei ikinä valita vaikaa olisi kuinka kylmä. Asenne se ratkaisee, jos on liian vähän vaatetta, toki palelee.
Edelleen: Ei auta vaikka kuinka asennoituu, ei auta vaikka kuinka pukeutuu.
Jos sä tarkenet ja viihdyt, niin hyvä. Kiva sun kannalta.

Ihmiset kuitenkin on erilaisia.

Mä en tule tarkenemaan, enkä tule viihtymään tällaisilla pakkasilla, en vaikka mitä tekisin. Se on vaan kärvisteltävä jotenkin päin kevääseen asti.
Mulla on kanssa yksi tollanen kaveri että alkaa paleleen kun mittari menee vähänkin pakkaselle. Pitää kesäisinkin jtn +15 takkia päällä. Kait se jollain on niin ettei tosiaan kylmää kestä niin ei.

Sain männä talvena aika hullun maineen kun täräytin enskalla kaverin luo kaffeelle, pakkasta -20 :D Sanoi että hän paleltuu jo pelkästä ajatuksesta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sinterella:
Ja onko ihanampaa ääntä kuin kunnon pakkaslumen narskunta kengän alla :D
Ja kun oli noita -30 pakkasia niin oli tosi hiljaista ja rauhallista liikkua kun ei ollut paljonkaan muita ulkoilijoita. Pakkanen paukutti puita ja lumen narina, eipä hienompaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
Minä ainakin rakastan pakkasta :)

Kunnolla vaatetta päälle ja ihanaa kun kaikki kimaltaa. Tulee niin virkeä olo. Juuri tuktiin ekaluokkalaisen kanssa hiihtämästä ja poikakaan ei ikinä valita vaikaa olisi kuinka kylmä. Asenne se ratkaisee, jos on liian vähän vaatetta, toki palelee.
Edelleen: Ei auta vaikka kuinka asennoituu, ei auta vaikka kuinka pukeutuu.
Jos sä tarkenet ja viihdyt, niin hyvä. Kiva sun kannalta.

Ihmiset kuitenkin on erilaisia.

Mä en tule tarkenemaan, enkä tule viihtymään tällaisilla pakkasilla, en vaikka mitä tekisin. Se on vaan kärvisteltävä jotenkin päin kevääseen asti.
Mulla on kanssa yksi tollanen kaveri että alkaa paleleen kun mittari menee vähänkin pakkaselle. Pitää kesäisinkin jtn +15 takkia päällä. Kait se jollain on niin ettei tosiaan kylmää kestä niin ei.

Sain männä talvena aika hullun maineen kun täräytin enskalla kaverin luo kaffeelle, pakkasta -20 :D Sanoi että hän paleltuu jo pelkästä ajatuksesta.
Kyllä mä kesällä tarkenen. Tai plussakeleillä yleensäkin. Mä saatan vetää bikinit päälle keväällä siinä vaiheessa, kun alkaa olla toi +15.
Mutta sellainen -12 on se maaginen raja. Sitten alkaa se palelu ja se on silloin ihan sama, mitä mä laitan päälle tai miten asennoidun. Palelee ja palelee ja palelee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja mamukas:
Mulla ei ole ollut koko talvena välihousuja, farkuilla mennään ;D
Hyi saakeli *hrrrrrrrrr*
:x :$
Mulla on villahousut tai fleecekalssarit, säärystimet, 3 villasukat ja aamutossut.
Mulla oli tänää fleecekalsarit, niiden alla trikoohousut ja trikoo caprit. Farkut päällä. tavalliset sukat, ratsastussukat ja villasukat ja tallikengät. Silti jalkoja paleli.

Kiitos hyvän tallitakkini, yläkroppaa ei kauheasti palellut -> t-paita, pitkähih. t-paita, fleecepusakka, takki.
Kahdet hanskat, sormikkaat ja toppahanskat ja silti sormet jäätyi :/

Pipo pelittää kyllä, tuo mun vanha uskollinen adidaspiponi on lämmin :)
 
vieras kysyy
Pinki & muut paljon ulkoilijat, oletteko koskaan kokeillut näitä ns teknisiä alusasuja? Siis talvella juoksemiseen ym tarkoitettuja? Mä en ole kokeillut mut mieli tekisi, jos ne toimii niin niistä vois maksaakin :)
 
Huumekoira
Oikeestaan 15 asteen pakkasella pärjäsi hienosti pukemalla housuiksi pelkät fleecekalrasit, kun oli 3 sukat, säärystimet ja ne aamutossut. Paitana oli fleecepaita ja fleecestä tehty takki ja pipo ja kaulahuivi. Yhtään ei tullut kylmä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras kysyy:
Pinki & muut paljon ulkoilijat, oletteko koskaan kokeillut näitä ns teknisiä alusasuja? Siis talvella juoksemiseen ym tarkoitettuja? Mä en ole kokeillut mut mieli tekisi, jos ne toimii niin niistä vois maksaakin :)
Kyllä tekisi mieli hankkia moiset. Mun tuurilla lumi sulaa seuraavana päivänä, kun ne tamineet olen saanu hommattua... mut eipähän olis kylmä B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras kysyy:
Pinki & muut paljon ulkoilijat, oletteko koskaan kokeillut näitä ns teknisiä alusasuja? Siis talvella juoksemiseen ym tarkoitettuja? Mä en ole kokeillut mut mieli tekisi, jos ne toimii niin niistä vois maksaakin :)
Ei toimi mulla.
Tai no joo, toimii siihen johonkin -12 astetta asti, sen jälkeen ei toimi yhtään mikään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras kysyy:
Pinki & muut paljon ulkoilijat, oletteko koskaan kokeillut näitä ns teknisiä alusasuja? Siis talvella juoksemiseen ym tarkoitettuja? Mä en ole kokeillut mut mieli tekisi, jos ne toimii niin niistä vois maksaakin :)
Ainakin Erätukun alusasut toimii. Ja niitten fleece-väliasut on tosi mukavat päällä ja lämpöiset. Tuolta Erätukusta on hyvä ostaa niitten kampanjoista isompi asukokonaisuus kun siinä tulee "kaupan päälle" melkoisesti vaatetta.
 

Yhteistyössä