Miten lasten pitäisi sitten pukeutua?

No mun mielestä 'lapsellinen pukeutuminen' = ei 'tyrkky'vaatteita- lyhyenlyhyitä minihameita ja paljastavia pikkupikkupuseroita ja toppeja. Jokaisen mielikuvitus varmaan riittänee käsittämään, minkälaisia vaatteita tarkoitan- siis olemattomia riepuja, joita isommat tytöt vetävät ylleen baariin kompuroimaan.

Toisekseen en ole muodin orja enkä ole ikinä ollutkaan, linkissä oli ihan kivoja vaatteita, mutta etenkin tytöt laitettu poseeraamaan kuten 15 vuotta vanhemmat....
Ylisuuret lasit pikkupojilla on varmaan myös vähän hankalat, olettaisin, liukumäessä ja puihin kiipeillessä ja silleen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: moekoe ja Pinki
mielibidee
Lasten pitäis saada olla lapsia, eikä tuollaisia pikkuvanhoja aikuisten vaatteisiin puettuja posettajia. Tulee niin mieleen noista kuvista joidenkin muotibloggareiden tenavat.

Toki tuollaisia voi käyttää vaikka juhlissa jne. mutta muutoin mun mielestä lasten tulis käyttää lastenvaatteita, eikä mitään miniaikuisten rättejä.
 
No, osa vaikutti jo leikkimisen kannalta epäkäytännölliseltä (joko vaatteiden malli tai materiaali). Ja itse ainakin inhoan kaikkia tuollaisia "Lock up your daughters" -"huumori"tekstejä pikkupoikien paidoissa.

Minun silmääni nuo eivät miellytä. En varmaan tykkäisi noiden vaatteiden aikuisista vastineistakaan.

Mutta jokainen tietysti pukee lapsensa sen mukaan, mistä tykkää (tai mistä lapsi tykkää). Itse suosin iloisia värejä, sukupuolineutraaleja vaatteita ja kuoseja, helppohoitoisia ja mukavantuntuisia kankaita. Ja vaatteita, joiden kanssa on helppo leikkiä kaikenlaisia leikkejä.
 
Blue
Kun noista riisutaan turha (pienillä lapsilla erittäin epäkäytännöllinen mutta jo isommilla lapsilla ja teineillä menevä) "sälä" pois (esim. vauvalta lasit jotka ovat laitettu vain kuvaamista varten päähän ja jotka joudutaan ottamaan heti kuvan jälkeen pois) niin ihan kivoja "päivä kaupungissa"-vaatteita.
 
Blue
Kun noista riisutaan turha (pienillä lapsilla erittäin epäkäytännöllinen mutta jo isommilla lapsilla ja teineillä menevä) "sälä" pois (esim. vauvalta lasit jotka ovat laitettu vain kuvaamista varten päähän ja jotka joudutaan ottamaan heti kuvan jälkeen pois) niin ihan kivoja "päivä kaupungissa"-vaatteita.
Ja lasten kengät ehdottomasti kiinni ettei tarvitse rempottaa muodikkaasti laahaten... :x
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
Professional Griefer
Just tän takia haluan poikalapsen, puen sen just tollaseksi metroseksuaaliseksi dressmannmalliposettajaksi :D

Mä en pysty mihinkään käytännönjuttuihin tietty ottamaan kantaa, mutta en näe muuten mitään vikaa siinä että lapsi puetaan "normaalioloihinkin" tuollein siististi. Toki nuo on varmaan puettu vähän yli vain kuvausta varten. Kunhan vanhempi ei oo sitte perässä kitisemässä, että "älä Pecca mee sinne ja tee noin ja varo nyt näitä vaatteita ja yhyy ei saa edes hengittää kun kledjut menee pilalle"..

Mä en kyllä osaa kiinnittää siihen oikein huomiota, miten muut pukevat lapsensa. Mun mielestä kaikki on puettu aika... normaalisti mitä noita muksuja tuolla pihalla tulee vastaan :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Björn
säpäle harmaana
Kun noista riisutaan turha (pienillä lapsilla erittäin epäkäytännöllinen mutta jo isommilla lapsilla ja teineillä menevä) "sälä" pois (esim. vauvalta lasit jotka ovat laitettu vain kuvaamista varten päähän ja jotka joudutaan ottamaan heti kuvan jälkeen pois) niin ihan kivoja "päivä kaupungissa"-vaatteita.
Näin minustakin. Ja otetaan vielä lapsista sellaiset kuvat, joissa ei poseerata noilla mallimaneereilla, niin eihän noissa ole mitään kummallista.
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29398239:
Näin minustakin. Ja otetaan vielä lapsista sellaiset kuvat, joissa ei poseerata noilla mallimaneereilla, niin eihän noissa ole mitään kummallista.
No ei minustakaan heissä ollut mitään ihmeellistä. Tuli palsta mieleen, kun luin kuvien alla olevia kommentteja. En ole vielä saanut selvää, että millaisia tarkalleen on lapselliset vaatteet. Tällaisiako:



Poika sai tuollaisen joulupukilta, luuli sitä yöpaidaksi, mutta se ei kai sitä ole? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29398235:
Ei tollasissa tyköistuvissa takeissa ole kiva hiekkalaatikolla olla.
No ehkä nuo lapset ovat matkalla kaupungille, eivät hiekkalaatikolle. Vai käytätkö sinä samoja vaatteita lenkkeillessäsi kuin kaupungilla???????
 
No ei minustakaan heissä ollut mitään ihmeellistä. Tuli palsta mieleen, kun luin kuvien alla olevia kommentteja. En ole vielä saanut selvää, että millaisia tarkalleen on lapselliset vaatteet. Tällaisiako:



Poika sai tuollaisen joulupukilta, luuli sitä yöpaidaksi, mutta se ei kai sitä ole? :D
Minusta tuo muumipaita on ihana! Se on myös oman tyttöni lempipaitoja. Yleensä hän ei tykkää vihreästä, mutta tuo on hänestä niin kiva, että jopa värikriteerit joustivat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29398339:
Miksi lapsi ei saisi pukeutua hyvännäköisiin vaatteisiin? Onko lapsi vähempiarvoisempi ihmisenä kuin aikuinen?
Juhlissa usein näkee, että vanhemmat on pukeutuneet joten kuten hyvin, mutta lapsilla on päällä mitä sattuu. Varsinkin pienillä pojilla, korkeintaan on ruskeat samettihousut ja tuollainen linkittämäni muumipaita. Pojat on ihania, eikä tarvitse lähteä perusvaateliikkeitä (H&M, Lindex) kauemmas, että löytyy edes jotain muuta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29398339:
Miksi lapsi ei saisi pukeutua hyvännäköisiin vaatteisiin? Onko lapsi vähempiarvoisempi ihmisenä kuin aikuinen?
No, minusta nuo linkissä olleet vaatteet eivät olleet hyvännäköisiä. Jotkut niistä olisivat olleet ihan ok teinien tai aikuisten päällä, mutta lasten päällä ne näyttivät - ihan kuten joku kirjoitti - pikkuvanhoilta ja teennäisiltä. Kyse ei ole siitä, että lapsi olisi vähempiarvoinen, vaan pikemminkin päinvastoin - huomioidaan lasten erilaiset tarpeet vaatetuksen suhteen ja valitaan sen mukaan. Ja usein myös lasten mieltymykset värien tai kuvien suhteen.
 
Blue
Juhlissa usein näkee, että vanhemmat on pukeutuneet joten kuten hyvin, mutta lapsilla on päällä mitä sattuu. Varsinkin pienillä pojilla, korkeintaan on ruskeat samettihousut ja tuollainen linkittämäni muumipaita. Pojat on ihania, eikä tarvitse lähteä perusvaateliikkeitä (H&M, Lindex) kauemmas, että löytyy edes jotain muuta.
Joo, mä olen nähnyt näitä kanssa. Oikeesti, raja siihen "retroiluunkin" jos siihen vedoten ei voi pukeutua fiksusti juhliin.
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
Professional Griefer
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29398365:
Minusta tuo muumipaita on ihana! Se on myös oman tyttöni lempipaitoja. Yleensä hän ei tykkää vihreästä, mutta tuo on hänestä niin kiva, että jopa värikriteerit joustivat.
Mun mielestä tuo on ihan normaali lasten vaate. Ihanniinkuin kauluspaita ja mininahkatakkikin voi olla.

Eihän me aikuisetkaan pukeuduta samanlailla, toiset hiihtää trikootunikoissa ja toiset jakkupuvuissa jne.

Niin kauan kun lapsella ei ole omaa mielipidettä ja on otettu huomioon vaatteiden mukavuus, niin miksei lasta voisi käyttää siinä sivussa pienenä mallinukkena.. :D
Huoh, en jaksa odottaa että mun kummilapseni syntyy. Verhoon sen niin tyylikkäästi aina Proffatimena, että muotibloggarit totaalisesti kalpenee.
 
Ei tässä kuvassa, eikä monessa muussakaan kuvassa vaatteet mitenkään epämukavilta päällä näyttäneet. Ehkä teillä ei ole kokemusta siitä, millaisia farkkuja ja suoria housuja lapsille löytyykään?

 
Juhlissa usein näkee, että vanhemmat on pukeutuneet joten kuten hyvin, mutta lapsilla on päällä mitä sattuu. Varsinkin pienillä pojilla, korkeintaan on ruskeat samettihousut ja tuollainen linkittämäni muumipaita. Pojat on ihania, eikä tarvitse lähteä perusvaateliikkeitä (H&M, Lindex) kauemmas, että löytyy edes jotain muuta.
Minusta on ihan ok, että alle kouluikäisten vaatteet ovat juhlisakin sellaiset, joiden kanssa on mukava leikkiä. Hautajaisiin, häihin, tms on toki hyvä olla selkeästi juhlavaatteet, mutta kyllä tarhakaverin synttäreillä voi hyvin olla samettihousut ja muumipaita. Leikkimäänhän sinne ensisijaisesti tullaan eikä esittäytymään. Silti voi laittaa siistit vaatteet, ei se tarkoita että jossain läikikkäissä värikylpyvermeissä rymytään paikalle.
 

Yhteistyössä