miten pakata matkarattaat ja turvakaukalo lentokoneeseen?

Olisko kellään hyviä vinkkejä? Ihanko vaan roskasäkkeihin. Hieman arvelluttaa, että miten kestävät tunnetusti rajua matkatavaroiden käsittelyä. Varsinkin turvakaukalon suhteen, hmm. SAS:lta kun kysyin mahdollista rikkoutumisvaara, totesivat vaan, että onhan siinä sellainen riski.. just joo..ei kovin lupaavalta kuulostanut.
 
Helsingin päässä saa sellaisen muovisäkin, johon tavarat voi pakata ja sitten teipillä sulkea. On paksumpaa muovia. Mitään muuta ei kannata edes yrittää esim. kotona, koska herättää vaan epäilyksiä sisällöstä. Mikäli rattaat menee rikki ruumassa, on tuntemissani tapauksissa lentoyhtiö korvannut vahingot. Meillä ei ole kertaakaan hajonnut mitään, ei edes kunnon perinteiset vaunut (isot), jotka myös matkasivat muovisäkissä. Matkakohteessa ei välttämättä saa samanlaista säkkiä, joten se kannattaa säästää paluumatkaa varten mikäli suinkin mahdollista. Se voi myös olla maksullinen.
 
Turva istuimen pistän aina jätesäkkiin ja rattaat kun saa viedä suoraan koneen ovelle niin niitä en ole vaivautunut pakkaamaan mitenkään ja joskun olen saannut ne takaisin kun astun koneesta ulos. Mitään ei ole vielä mennyt rikki ja lennämme suht. usein n3-4 kertaa vuodessa
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 16:05 mamma-72 kirjoitti:
Helsingin päässä saa sellaisen muovisäkin, johon tavarat voi pakata ja sitten teipillä sulkea. On paksumpaa muovia. Mitään muuta ei kannata edes yrittää esim. kotona, koska herättää vaan epäilyksiä sisällöstä. Mikäli rattaat menee rikki ruumassa, on tuntemissani tapauksissa lentoyhtiö korvannut vahingot. Meillä ei ole kertaakaan hajonnut mitään, ei edes kunnon perinteiset vaunut (isot), jotka myös matkasivat muovisäkissä. Matkakohteessa ei välttämättä saa samanlaista säkkiä, joten se kannattaa säästää paluumatkaa varten mikäli suinkin mahdollista. Se voi myös olla maksullinen.
Mä olen kuullut noista pusseista, mutta onko niin, että vain Finnairilla sellaiset? Ja tyhmä kysymys, mutta onko siellä teippiä kans?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 17:37 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
Turva istuimen pistän aina jätesäkkiin ja rattaat kun saa viedä suoraan koneen ovelle niin niitä en ole vaivautunut pakkaamaan mitenkään ja joskun olen saannut ne takaisin kun astun koneesta ulos. Mitään ei ole vielä mennyt rikki ja lennämme suht. usein n3-4 kertaa vuodessa
Mä mietinkin, että miten tuota poikaa kuskataan kun on välilasku ja 4 tunnin odotus..mut jos ne saa ottaa koneen ovelle niin sehän helpottais paljon!
 
pussi yleensä solmuun ja vain finski antaa pussin, muilla lennoilla ota oma. sano koneeseen mennessá että haluat rattaat takaisin jos ei annan niin melkein kaikilla kentillä on sellasia lainattavia rattaita ei tosin pehmustettuja, mutta pienellä viltillä saa ihmeitä aikaan, jos ei mukana niin voihan sieltä koneesta aina yhden"lainata"
 
Me ollaan matkattu vaunujen ja kaukalon kanssa. Vaunut on tehny neljä matkaa: Eli vaunut niin pieneksi kun saa, renkaat irti ja kopan sisään, renkaan tappeihin vanutupot kiinni teipillä. Koko hökötys isoon muovisäkkiin tai kahteen (kumpaankin päähän) ja leveällä teipillä tiukka paketti. Ehjänä pysyivät.
Kaukalolle saatiin kentältä pussi (Turussa) ja toisella kertaa saatiin kantaa vauva korissa koneeseen asti ja emot otti sit kaukalon ja jemmasivat sen jonnekin lennonajaksi.
Jos matkarattaat on soppelin kokoiset ne varmaan saa koneeseen mukaan.
 
Hanna77
Meillä lentokentällä lähtöselvityksessä henkilökunta pakkas rattaat pussiin ja perille saavuttuamme rattaat olivat menneet rikki. Teimme paikanpäällä vahinkoilmoituksen ja olimme siis ilman rattaita 2 viikkoa. Finnmatkojen toimistosta sai kyllä rattaita vuokraa vastaan mutta heillä ei ollut kaksostenrattaita. Suomeen tultuamme meni noin pariviikkoa kun saimme korvauksen. Se oli kyllä todella hyvä korvaus vaikka rattaat ei olleet ees uudet, mutta korvauksella saimme ostettua tilalle ihka uuden menopelin!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2006 klo 11:29 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 21:16 hopo kirjoitti:
me olemme matkustaneet Finnairilla,Blue 1 ja Air Finlandilla ja kaikilla on olleet sellaiset matkapussit!
Ne on kaikki Finnairin koneita ;) :LOL:
Blue 1 on Sas;n tytäryhtiö ja Air Finland on suomalainen yksityisfirma! :whistle: :whistle:
 
Äiti04 Tiitiäiselle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 17:37 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
Turva istuimen pistän aina jätesäkkiin ja rattaat kun saa viedä suoraan koneen ovelle niin niitä en ole vaivautunut pakkaamaan mitenkään ja joskun olen saannut ne takaisin kun astun koneesta ulos. Mitään ei ole vielä mennyt rikki ja lennämme suht. usein n3-4 kertaa vuodessa
Mitkä matkarattaat teillä on? Miten saitte luvan viedä vaunut koneen ovelle asti? Mikä lentoyhtiö? Minne lennätte?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2006 klo 23:01 Äiti04 Tiitiäiselle kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 17:37 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
Turva istuimen pistän aina jätesäkkiin ja rattaat kun saa viedä suoraan koneen ovelle niin niitä en ole vaivautunut pakkaamaan mitenkään ja joskun olen saannut ne takaisin kun astun koneesta ulos. Mitään ei ole vielä mennyt rikki ja lennämme suht. usein n3-4 kertaa vuodessa
Mitkä matkarattaat teillä on? Miten saitte luvan viedä vaunut koneen ovelle asti? Mikä lentoyhtiö? Minne lennätte?
Mun kokemuksen mukaan reittilennoilla saa yleensa aina vieda rattaat koneen ovelle asti, charterlennoista ei tietoa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2006 klo 00:57 Chayenne kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2006 klo 23:01 Äiti04 Tiitiäiselle kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 17:37 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
Turva istuimen pistän aina jätesäkkiin ja rattaat kun saa viedä suoraan koneen ovelle niin niitä en ole vaivautunut pakkaamaan mitenkään ja joskun olen saannut ne takaisin kun astun koneesta ulos. Mitään ei ole vielä mennyt rikki ja lennämme suht. usein n3-4 kertaa vuodessa
Mitkä matkarattaat teillä on? Miten saitte luvan viedä vaunut koneen ovelle asti? Mikä lentoyhtiö? Minne lennätte?
Mun kokemuksen mukaan reittilennoilla saa yleensa aina vieda rattaat koneen ovelle asti, charterlennoista ei tietoa.
No täytyy toivoa, että saa. Meillä nimittäin välilasku köpiksessä ja siellä 4 tunnin odotus, helpottais elämää, kun jätkä sais vetää tirsat vaunuissa!! Sas tosin sanoi puhelimessa, että pitää laittaa matkatavaroihin..mut voihan olla, että lentokentällä sit eri käytäntö.
 
Matkalle
Meillä oli just egyptin matkalla joggerit mukana, jätesäkki saatiin kentällä (britannia airwaysin kone) ja teipit myös. Onneksi säästettiin pussi sillä egyptin päässä ei olis pusseja ollu eikä myöskään teippiä eli rulla teippiä kantsii pakata käsimatkatavaroihin varoiksi (ihan roudarin teippiä!!),onneksi pussi ylsi solmuille! Renkaita en irroitellu vaikka ilmakumit onkin. Ei mitään vikaa tullu matkan aikana ja kyllä nuo lentoyhtiöt taitaa aika hellästi kohdella koska muuten joutuvst maksumiehiksi!! MEillä rattaissa käsiteltävä varoen tarratkin siinä säkissä oli!! =)
Ja liina tosiaan mukaan välilaskuille,joku pouchi meneep ieneen tilaan käsimatkatavaroihinkin,esim vesipussi (jota voi käyttää kuivallamaallakin,pelipaitakangasta) menee niin pieneen tilaan että vaikka laittais housun taskuun!
 

Yhteistyössä