Miten parhaiten tukea ystävää?

  • Viestiketjun aloittaja kertokaa ystävät
  • Ensimmäinen viesti
kertokaa ystävät
Ystäväni sai vähän aikaa sitten kuulla että hänellä on kasvain. On puhunut asiasta aika avoimesti kun sanoi ettei tee sitä virhettä ettei antais ihmisten olla lähellä, koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu. hänellä on aivan loistoasenne ja ihailen häntä entistä enemmän...

Onko joku teistä joku sairastunut vakavasti tai teidän ystävänne, tms. Miten kannattaisi toimia? Olisko liian röyhkeää pyytää vaikka lapsiaan meille leikkimään päiväksi, entäs ihan konkreettinen apu jos on väsy hoidoista( siivous, ruoan vieminen, tms.).?

Toki voisin kysellä häneltäkin, ystäviä kun olemme. Mutta haluaisin vähän vinkkiä teiltä, mitä itse olisitten toivoneet tai miten autoitte toista?

kiitän :)
 
minmin
Mä luulen että ihan konkreettinen apu olisi paras. Auta arjessa jos sinulla on siihen mahdollisuus, mutta älä tuputa apuasi. Sano että olet käytettävissä ja todella tarkoitat sitä. Ole läsnä kun hän tarvitsee.
 
voithan ehdottaa just jotain tommoista isompaa operaatiota ja kysyä olisko hänellä joku parempi idea. jos vaan sanoo olevansa käytettävissä niin toinen ei siitä tiedä vielä miten paljon se konkreettisesti tarkoittaa
 

Yhteistyössä