Miten raskaana olevat liikutte?

Miulla raskaus vasta alussa (vajaa 6 vk) ja liikun samoin kuin ennenkin. Kutakuinkin 5-7 kertaa viikossa. SIsältää sauvalenkkejä, rullailua, pyöräilyä, hiihtoa, reipasta kävelyä, vatsajumppaa, käsipuntteilua tms.
 
Mulla raskausviikkoja 16, ratsastuksen lopetin jo aika alkuviikoilla.. Nyt noin 4-5 kertaa viikossa urheilen ja lähinnä Spinning, bodypump yms jumpat :) Nyt pitänee lopetella myös spinning kun niin suosittelivat neuvolassa...
 
melkein joka päivä kävelylenkkejä, vaunujen kanssa ja ilman, kilsoja 6-10km/pvässä ja kuntosalia n.1krt/viikko. näin mennään loppuun saakka. viikkoja nyt 27. =) ei ainakaan vielä oo liikkuminen mitenkään hankalaa ja intoa on kovastikki!
 
oho, tuli jokin käyttö katkos kun vain logo tuli näkyviin.. Erikseen en ole ennen raskautta enkä nyt raskauden aikanakaan mitään liikuntaa harrastanut.. Liikunnan hoidan kävelemällä paikasta toiseen eli hyötyliikuntaa..
 
Jatkuvien sairaslomien välissä olen liikkunut normaalisti, lenkkeillyt paljon. Nyt loppuraskaudesta tahti on vähän hidastunut, mutta yritän silti lyllertää joka päivä mahdollisimman paljon. Onneksi on koirat pakottamassa ulos, vaikka supistaisikin :)
 
Mulla on kotona crosstrainer, minkä tilasin hobbyhallista 300e ja kunto on noussut sillä valtavasti, kerrallaan teen 40min. Meillä on myös kuntopyörä, mitä en edellises raskaudes käyttänyt lainkaan, mutta nyt on pakko kuntoilla, kun on peräkkäiset raskaudet ja viimeks hujautin menemään 1,30min, ei tuntunut missään! Kunto kasvanut valtavasti nyt tuolla crosstraineril, mikä on oikeesti mukava, liikerata turvallinen, niveliä rasittamaton. Raskausviikot pyörähtää huomenna 19 puolelle.

Meillä siis 7kk vauva ja 4v tyttö ja mies aina töissä/raksalla, mutta tulee varmasti hyötyliikuntaa keväällä raksalla ja sitten lastenkaa...pallopelejä joskus tms. ?
 
Siis minkä ihmeen takia neuvolassa suosittelivat spinningin pois jättämistä...? Mä oon laskenut sen varaan että kun lopetan potkunyrkkeilyn niin alan käymään sen tilalla spinningissä että saa jossain kunnon teholiikuntaa...Vaan ehkä se on sitten niin että parempi jättää laji pois jos se aiheuttaa esim.supistuksia yms... ?
 
Spinning on useille niin rankkaa liikuntaa, että sen vuoksi varmaan suosittelivat jättämään sen pois. 20 rv:n jälkeen nosta ohjaintankoa, jotta asennosta tulee miellyttävämpi ja valitse mielummin tehotuntia kevyempi spinningvaihtoehto (perus- tms...), niin voit pyöräillä vaikka synnytyspäivänä (kuten yksi asiakkaani oli edellisessä raskaudessaan tehnyt). Itse ohjaan spinning-tunteja ja odotan nyt esikoistani. Ajattelin jatkaa ohjausta ihan lähelle äitiysloman alkua, jos nyt ei mitään ihmeellistä tule. Liikunnan iloa!
 

Yhteistyössä