Miten raskaana olevat liikutte?

Viestiketju alueella 'Liikunta' , aloittaja kirsuli, 02.07.2007.

  1. kirsuli

    kirsuli Aktiivinen jäsen

    Rekisteröitynyt:
    07.05.2006
    Viestejä:
    1 698
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse koitan 3-4 krt viikossa kävellä tai tehdä jumppaliikkeitä painoilla ja kontillaan ja kyljellään........Olen nyt vk 19 raskaana.
     
    #1
  2. Misupai

    Misupai Jäsen

    Rekisteröitynyt:
    13.08.2006
    Viestejä:
    699
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miulla raskaus vasta alussa (vajaa 6 vk) ja liikun samoin kuin ennenkin. Kutakuinkin 5-7 kertaa viikossa. SIsältää sauvalenkkejä, rullailua, pyöräilyä, hiihtoa, reipasta kävelyä, vatsajumppaa, käsipuntteilua tms.
     
    #2
  3. kirsuli

    kirsuli Aktiivinen jäsen

    Rekisteröitynyt:
    07.05.2006
    Viestejä:
    1 698
    Saadut tykkäykset:
    0
    kevyitä kävelyitä ja jumppailua :/ ............... rv 20+4 .Tulee muuten niin kipeäksi :x
     
    #3
  4. siiri79

    siiri79 Uusi jäsen

    Rekisteröitynyt:
    23.07.2007
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    raskausviikkoja 11, joka päivä käyn lenkillä ja pari kertaa viikossa ratsastamassa.
     
    #4
  5. Papu76

    Papu76 Jäsen

    Rekisteröitynyt:
    09.07.2007
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla raskausviikkoja 16, ratsastuksen lopetin jo aika alkuviikoilla.. Nyt noin 4-5 kertaa viikossa urheilen ja lähinnä Spinning, bodypump yms jumpat :) Nyt pitänee lopetella myös spinning kun niin suosittelivat neuvolassa...
     
    #5
  6. inkkukinkku

    inkkukinkku Jäsen

    Rekisteröitynyt:
    06.06.2007
    Viestejä:
    275
    Saadut tykkäykset:
    0
    melkein joka päivä kävelylenkkejä, vaunujen kanssa ja ilman, kilsoja 6-10km/pvässä ja kuntosalia n.1krt/viikko. näin mennään loppuun saakka. viikkoja nyt 27. =) ei ainakaan vielä oo liikkuminen mitenkään hankalaa ja intoa on kovastikki!
     
    #6
  7. Ninde

    Ninde Uusi jäsen

    Rekisteröitynyt:
    24.08.2007
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    sillon kun olin raskaana vedin itse jumppaa 32 raskausviikkolle..sitten lopetin kun todettiin raskaushepatogestoosi..niin kauna on hyvä liikkua, kun tuntuu hyvältä.
     
    #7
  8. sofku

    sofku Jäsen

    Rekisteröitynyt:
    06.10.2007
    Viestejä:
    311
    Saadut tykkäykset:
    0
  9. sofku

    sofku Jäsen

    Rekisteröitynyt:
    06.10.2007
    Viestejä:
    311
    Saadut tykkäykset:
    0
    oho, tuli jokin käyttö katkos kun vain logo tuli näkyviin.. Erikseen en ole ennen raskautta enkä nyt raskauden aikanakaan mitään liikuntaa harrastanut.. Liikunnan hoidan kävelemällä paikasta toiseen eli hyötyliikuntaa..
     
    #9
  10. kristiina--

    kristiina-- Jäsen

    Rekisteröitynyt:
    09.09.2007
    Viestejä:
    284
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jatkuvien sairaslomien välissä olen liikkunut normaalisti, lenkkeillyt paljon. Nyt loppuraskaudesta tahti on vähän hidastunut, mutta yritän silti lyllertää joka päivä mahdollisimman paljon. Onneksi on koirat pakottamassa ulos, vaikka supistaisikin :)
     
    #10
  11. persvakoonasana

    persvakoonasana Aktiivinen jäsen

    Rekisteröitynyt:
    19.06.2007
    Viestejä:
    16 180
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vkolle 31-32 kuntosalia (vähitellen ohjelmaa kevennetty), joogaa, kävelyä (hidasta sellaista ;) ) ja kotona käsipainoilla kevyitä liikkeitä edelleen. Nyt rv 35+4.
     
    #11
  12. Helemee

    Helemee Jäsen

    Rekisteröitynyt:
    05.10.2006
    Viestejä:
    349
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on kotona crosstrainer, minkä tilasin hobbyhallista 300e ja kunto on noussut sillä valtavasti, kerrallaan teen 40min. Meillä on myös kuntopyörä, mitä en edellises raskaudes käyttänyt lainkaan, mutta nyt on pakko kuntoilla, kun on peräkkäiset raskaudet ja viimeks hujautin menemään 1,30min, ei tuntunut missään! Kunto kasvanut valtavasti nyt tuolla crosstraineril, mikä on oikeesti mukava, liikerata turvallinen, niveliä rasittamaton. Raskausviikot pyörähtää huomenna 19 puolelle.

    Meillä siis 7kk vauva ja 4v tyttö ja mies aina töissä/raksalla, mutta tulee varmasti hyötyliikuntaa keväällä raksalla ja sitten lastenkaa...pallopelejä joskus tms. ?
     
    #12
  13. Iita28

    Iita28 Jäsen

    Rekisteröitynyt:
    13.11.2007
    Viestejä:
    38
    Saadut tykkäykset:
    0
    Siis minkä ihmeen takia neuvolassa suosittelivat spinningin pois jättämistä...? Mä oon laskenut sen varaan että kun lopetan potkunyrkkeilyn niin alan käymään sen tilalla spinningissä että saa jossain kunnon teholiikuntaa...Vaan ehkä se on sitten niin että parempi jättää laji pois jos se aiheuttaa esim.supistuksia yms... ?
     
    #13
  14. Virtanen

    Virtanen Jäsen

    Rekisteröitynyt:
    20.12.2007
    Viestejä:
    78
    Saadut tykkäykset:
    0
    Spinning on useille niin rankkaa liikuntaa, että sen vuoksi varmaan suosittelivat jättämään sen pois. 20 rv:n jälkeen nosta ohjaintankoa, jotta asennosta tulee miellyttävämpi ja valitse mielummin tehotuntia kevyempi spinningvaihtoehto (perus- tms...), niin voit pyöräillä vaikka synnytyspäivänä (kuten yksi asiakkaani oli edellisessä raskaudessaan tehnyt). Itse ohjaan spinning-tunteja ja odotan nyt esikoistani. Ajattelin jatkaa ohjausta ihan lähelle äitiysloman alkua, jos nyt ei mitään ihmeellistä tule. Liikunnan iloa!
     
    #14
Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti