Miten rivitalossa eletään?!

  • Viestiketjun aloittaja kiitos jos vastaat
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Ap kirjoitti, että makuuhuoneet alhaalla. Se kuulostaa ihan kivalta, sillä kesäkuumalla ainakin meillä yläkerrassa on kuumempaa. Jos alakerta vielä osittain maan alla, niin pysyy viileämpänä.
 
"vieras"
Meille kuuluu naapurien äänet yläkerrassa hyvin, mutta alhaalla ei kuulu. Välillä kuulee ihan sanasta sanaan, kun naapurit riitelee yläkerrassa :D Tai niiden mies losottaa vessassa sillein "keskelle vettä", niin se kaikuu meille :x
 
alkuper.
[QUOTE="vieras";22263210]Meille kuuluu naapurien äänet yläkerrassa hyvin, mutta alhaalla ei kuulu. Välillä kuulee ihan sanasta sanaan, kun naapurit riitelee yläkerrassa :D Tai niiden mies losottaa vessassa sillein "keskelle vettä", niin se kaikuu meille :x[/QUOTE]

Nämä on kyllä siitä huonoja juttuja, että ne ei selviä ennen kuin on asunut jo jonkun aikaa uudessa kodissa :/ Arpapeliä vähän...
 
toinenkin puoli
Asuminen voi olla yhtä helvettiä jos sattuu olemaan hirveät naapurit.Meidän taloyhtiöstä alkoi joukkomuutto kun siellä asui mt-potilas.Hän häiriköi ja aiheutti kaikenlaista vähemmän kivaa ylläriä kaikille.
 
[QUOTE="Vieras";22263174]Ap kirjoitti, että makuuhuoneet alhaalla. Se kuulostaa ihan kivalta, sillä kesäkuumalla ainakin meillä yläkerrassa on kuumempaa. Jos alakerta vielä osittain maan alla, niin pysyy viileämpänä.[/QUOTE]

Tää on kyllä totta =)
 
vierestä
Isompaan olemme muuttamassa, mutta asumme sen verran omituisessa kerrostalossa että täällä on kaksi häkkikomeroa per asunto, eli säilytystilaa on. Lisäksi meillä on vaatehuone ja iso rivi kaappeja makuuhuoneessa. Tuossa muuten ihanassa, hyväkuntoisessa rivarissa on siis vähemmän säilytystilaa.

Mitään hamstraajia ei olla, mutta kertyyhän sitä tavaraa jos sitä jossain voi säilyttää. Ei tee tiukkaa luopua osasta tavaroita, mutta kun kylmässä varastossa ei saa säilyttää vaatetta, pistää vähän miettimään. Taaperon vaatteet menevät omaan vaatekomeroon ja tulevan vauvan lipastoon, vain minun ja miehen urheiluvaatteet ym. ja patjat mietityttää. Pikku juttuja oikeastaan.
Onhan tuolla käytännön merkitystä! Sinuna ehkä jatkaisin sellaisen kämpän katselua, jossa olisi tai johon saisi itse lisättyä säilytystilaa. Meillä kun nyt on tää kerrostalokolmio muuten oikein passeli, mutta vaatehuonetta ei tosiaan ole lainkaan. Se on iso miinus ja kun tavaraa kuitenkin tuppaa tulemaan kaiken aikaa lisää -teilläkin kun kaksi kasvavaa lasta- niin se säilytystila on se mikä merkkaa, jos ja kun seuraavan kerran muutetaan.
 
"vieras"
Kysytyt asiat riippuvat niin talosta, missä ja millaiset varastot jne.

Mutta kaksitasoisuus on loistava juttu siinä vaiheessa kun kavereita alkaa lappamaan ovesta sisään :) en vaihtaisi kuin todella isoon yksitasoiseen.
 
"mä vaan"
- missä säilytätte rattaita?
Taloyhtiön lämpimässä pyörävarastossa yhdet, toiset eteisessä

- entä talvivaatteita?
Portaiden päälle rakennetuissa extrakaapeissa

- tai vaikka varapatjoja?
Portaiden alla olevassa "vaatehuoneessa"/varastotilassa

- kuinka paljon teillä on sähkölaskut olleet?
n. 50e/kk

- riippuu varmaan jo talostakin, mutta kuuluuko naapurien äänet hyvin?
Naapurikämppä ollut pitkään kuolinpesän (=tyhjänä), joten ei tietoa

- onko taaperon ja vauvan kanssa hankalaa kahdessa tasossa?
Olen itsesiassa vaan tykännyt, yläkerran voi iltaisin helposti rauhoittaa kun lapset nukkuu ja 3v osaa itse jo ketterästi liikkua rapuissa itsekseen. Portit vauvan takia on. 9kk kiipeää itse jo ylös, ei tartte kanniskella kuhan perässä menee
 
alkuper.
Alkuperäinen kirjoittaja vierestä;22263308:
Onhan tuolla käytännön merkitystä! Sinuna ehkä jatkaisin sellaisen kämpän katselua, jossa olisi tai johon saisi itse lisättyä säilytystilaa. Meillä kun nyt on tää kerrostalokolmio muuten oikein passeli, mutta vaatehuonetta ei tosiaan ole lainkaan. Se on iso miinus ja kun tavaraa kuitenkin tuppaa tulemaan kaiken aikaa lisää -teilläkin kun kaksi kasvavaa lasta- niin se säilytystila on se mikä merkkaa, jos ja kun seuraavan kerran muutetaan.
Kyllä tuohon saa itse lisättyä säilytystilaa, lisää kaappeja tai eteiseen uudet kaapit. Meillä on tällä hetkellä muutenkin liinavaatteet arkussa ja lapsen vaatteet lipastossa. On niitä muitakin säilytysmalleja kuin vaatehuone.

Ja sille joka sanoi että ei näillä tiedoilla kauppoja, no soitin jo välittäjälle, kysyin sen mitä en tiennyt ja välittäjä ottaa selvää. Ja onhan minulla mies, viisas sellainen että en tässä yksinään ole kauppoja tekemässä ;) Olet vaan kade.
 
"elli"
Meilläkin rinnekämppä, alakerrassa nukkuminen, yläkerrassa oleskelu. Varastoja kaksi, joista toinen lämmitetty.
Olemme todenneet 2 kerroksisen ratkaisun hyväksi, nukkuja saa rauhassa nukkua ja muut katsoa televisiota jne. rauhassa.
Sähkölasku on n. 30-40 € / kk
 

Yhteistyössä