Miten saadaan vaimo puhumaan

Olemme olleet jo pitkään naimisissa ja kohta yksi alaikäinen taloudessa. Rouvan kanssa ongelmia monella osa alueella. Suurin ongelma on, ettei vaimo suostu puhumaan kanssani ongelmista.
Ongelmathan ovat kasaantuneet vuosien saatossa ja asiaa ei helpota, että asumme viikot eri paikkakunnilla ja osan viikonlopuistakin. Asun lasten kanssa ja pyöritän normaalia perhe elämää siinä, niin kuskina harrastuksiin kuin muutenkin mitä kotona on.
Alan olla aika yksinäinen ja vaimolta ei heru mitään sympatiaa asioihin. Hänellä on viikot vapaana perheestä ja sen rutiineista. Emme nykyisin tee mitään yhdessä ja mikään ei sovi jos ehdotan. Ja hän ei ehdota mitään. Hänen viiden viikon loman aikana kävimme yhdessä kylätapahtumassa yhdessä kun sain poikamme kuskiksi. Ehkä pari kertaa kaupassa.
Tietysti omat työt haittasivat koska loma ei ollut mahdollista samaan aikaan ja jonkin verran harrastukset veivät minua. Osittain harrastukseni tukevat lasten harrastuksia ja pyörii niiden ympärillä.
Avio elämä on kuihtunut, koska rouvalla pitää olla omaa aikaa kirjoille ja tv:lle. Hänen pitää saada itse päättää mitä haluaa. Seksiä tai muuta läheisyyttä oli kolme kertaa loman aikana, häntä ei kiinnosta ja hänellä on oikeus olla haluamatta. Mihinkään vastaan tuloon ei olla valmiita.
Nyt viikonloppuna yritin ottaa asian esille ja että olisi aika puhua. VAstaus oli tyly. Hän ei halua puhua kanssani, koska olen liian hyvä puhumaan eikä hänellä ole mitään puhuttavaa meidän parisuhteesta. Nyt olisi kiva tietää miten voisin saada rouvan puhumaan, kun se on ainut keino ratkoa näitä ongelmia. Kylläkin itsellä alkaa olla mitta täysi, ainaskin keinot loppu.
 
Kerro sille kuinka koet oman osasi ja et ole tyytyväinen, ettei homma voi jatkua jos ei asioita saa selvitettyä.
Se sanonta niin myötä kuin vastoinkäymisissä on muuten aika rankka lupaus, olen sen tullut huomaamaan.
Mutta kaikki kannattaa tehdä että yhteinen elo voisi jatkua, eikä luovuteta siinä vaiheessa kun kuuluisi alkaa taistella ja selvittää asioita.
Yksi vaihtoehto on toki jokin perheneuvola tai muu vastaava, mihin menisitte yhdessä puhumaan ongelmista. Luulen että se vaihtoehto voi jo olla tarpeeksi epämiellyttävä vaimollesi, että alkaa puhumaan ilman sitäkin .
En minä ainakaan jaksaisi, jos ei asioista voisi puhua tai saisi niitä selvitettyä, tämä yksi ainut elämä kun on vaan annettu ja toista ei enää voi saada.
 
Perheneuvolassa on jo aikanaan käyty. Ei auttanut koska oli sitä mieltä, että perheneuvolan henkilö oli mun puolella.Tässä on tullut kestettyä asiaa jo useampia vuosia ja lapset ovat kasvaneet.
Myönnän, että minuskin varmaan on puutteita ja vikoja, mutta mitään peruuttamatonta ei ole tapahtunut. Olen tietysti aika hyvä puhumaan ja oppinut, että puhumalla on helppo selvittää asioita. Osittain kuuluu nykyiseen työhönikin.
 

Yhteistyössä