Miten saan opetettua tytön 1v1kk imemään taikamukista?

Se taitohan ei sinänsä niin välttämätön ole, juo hyvin normi mukistakin kun itse juottaa, mutta olisi kätevää kun voisi antaa mukin tytön omaan käteen, että sitä kautta oppisi juomaan itse eikä juomat lentelisi joka puolelle =)

Meillä käytössä nokkamuki ja taikamuki joissa tämä tiiviste jonka ansiosta neste ei tipu vaikka muki olisi ylösalaisin. Olen kuitenkin joutunut poistamaan nämä "tiivisteet" kun tyttö ei osaa niistä imeä, lussuttaa vaan ja nauraa sitten päälle kun luulee vissiin että minä huijaan eikä mitään juomista olekaan :D

Ilman näitä tiivisteitä juominen sujuu (avustuksella), mutta jos antaa mukin omaan käteen niin juomat lentelee minne sattuu :/

Vinkkejä? =)
 
Taikamuki on sanonko mistä... Meillä on käytössä nokkamuki. Olisko Mam-merkkinen - jotain nallenkuvia siinä on. Ainun taikamuki on ollut kertakokeilun jälkeen käyttämättömänä kaapissa... Tuossa nokkamukissa on semmonen pieni lätkä, jota käytetään tulppana imuosan alla, kun halutaan ettei juoma tule ulos, esim kuljetuksen aikana laukkuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja L-oora:
Taikamuki on sanonko mistä... Meillä on käytössä nokkamuki. Olisko Mam-merkkinen - jotain nallenkuvia siinä on. Ainun taikamuki on ollut kertakokeilun jälkeen käyttämättömänä kaapissa... Tuossa nokkamukissa on semmonen pieni lätkä, jota käytetään tulppana imuosan alla, kun halutaan ettei juoma tule ulos, esim kuljetuksen aikana laukkuun.
Juu tuollainenkin nokkamuki meiltäkin löytyy, mutta tämä "tulppa" on täytynyt poistaa juuri sen takia kun tyttö ei siitä hoksaa juoda niin että suuhun tulisikin jotain :/

Tosin en nyt tiedä puhuttiinko samanlaisesta mukista...? Meillä Emman nokkamuki v.pun/lila jossa tuo "tulppa"...

 
Meillä on kans tota läikyttelyongelmaa, mut valvottuna poika juo muutenkin. 'Opetteluvaiheessa siis tyydyn suosiolla luuttuamaan... Taikamukit joutaa munkin mielestä jorpakkoon. Maitonsa poika juo Nuk -merkkisestä pullosta, jossa on tuttiosa on nokka. Sellanen pehmee siis ja siitä imetään. Sellasta voisit kokeilla, ei nimittäin fuskaa yhtä helposti kuin nokkamuki.

*Muoks* Se nokkaosa pitää ostaa erikseen. Pulloissa on joko tavallinen tuttiosa tai sit sellanen aukollinen kova nokka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Meillä on kans tota läikyttelyongelmaa, mut valvottuna poika juo muutenkin. 'Opetteluvaiheessa siis tyydyn suosiolla luuttuamaan... Taikamukit joutaa munkin mielestä jorpakkoon. Maitonsa poika juo Nuk -merkkisestä pullosta, jossa on tuttiosa on nokka. Sellanen pehmee siis ja siitä imetään. Sellasta voisit kokeilla, ei nimittäin fuskaa yhtä helposti kuin nokkamuki.

*Muoks* Se nokkaosa pitää ostaa erikseen. Pulloissa on joko tavallinen tuttiosa tai sit sellanen aukollinen kova nokka.
Itse asiassa näin Prismassa eilen mukin/pullon missä oli sellainen pehmeä nokkaosa jo valmiina =) Mutta en sellaista kuitenkaan ostanut kun tyttö on jättänyt pullon jo aikoja sitten ja se muistutti niin paljon tuttipulloa, että luulisin ettei tyttö siitä suostuisi juomaan... Enkä silti halua paluutakaan tuttipulloon päin =)

Mutta joo, valvottuna meillä tietty silti juotaisiin vaikka osaisi itse. Ja tuota luuttuamista yritänkin vähän kestää, en vaan jaksaisi jatkuvasti :ashamed:
 
Mä ostin just vähän aikaa sitten Nukin nokkamukin, kun katselin että siinä olisi pienempi reikä kuin Emman mukissa. Olenkin ollu ihan tyytyväinen tohon Nukin mukiin, koska siinä on myös kansi ilman nokkaa, joten se muki lähtee lomallekin mukaan. Ja maitoakin tulee nurin päin käännettynä vähemmän kuin Emman mukista. Kokeilin myös juottaa poikaa mukista ilman nokkaa ja sehän oli pojasta hauskaa, musta ei kun suurin osa maidosta valui suusta pois.

Eli ei meilläkään ole kumpikaan lapsista osannu juoda taikamukeista (Mam ja Avent) , koska niistä joutuu imemään posket klommolla. Mutta taikamukia voi käyttää vaikka itse silloin kun on kipenä ja haluaa ottaa yöksi viereen vettä. Eipähän pääse muksu sitä kaatamaan lattialle. Mukia voi myös myöhemmin koittaa uudelleen lapselle, vaikkapa vuoden päästä voimakkaampi imeminen voi jo onnistua. ;)
 
minä en ole kans saanut taikamukista juomaan, meillä on emman sellainen eikä tyttö tykkää yhtään. Siinä on aika iso nokka osa, ei vissiin ole suuhun oikein hyvän mallinen. Sitten meillä on nuk:n nokkamuki ja siinä on hyvä silikoninen imuosa niin se on käytössä. Siitä osaa kyllä juoda, mutta ei ala imeä eli toimii vaan hörpyttämällä. ja lasista osaa kans juoda hörppyjä. Muut maidon juonnit menee vielä pullosta.
 
Nukin nokkamuki on kyllä kätevä koska siihen saa myös uusia imuosia - sekä niitä nokkia että tuttimaisia! Imuosa on pehmoinen, eikä kova kuten Ainun taikamukissa. Ja se meidän ainu muuten vuotaa vielä kaiken lisäksi siitä korkin ja mukin välistä!!! :( Pitäs varmaan lähettää takaisin heille tutkittavaksi, mutta enpä taida jaksaa...
 

Yhteistyössä