Miten saan ruskeankastikkeen ilman möykkyjä..:P

  • Viestiketjun aloittaja pika
  • Ensimmäinen viesti
pika
..normaalisti teen kastikkeen paistinpannussa suoraan kypsennettyyn jauhelihaan. lisäten vaan jauhoja (ruskistaen ne) ja vettä + mausteet. Mutta nyt pitäs tehä pihveille kastike ja aina ennen pelkkää kastiketta kokatessa oon saanu ne möykytkin siihen mukaan, tein mitä tahansa :p Nyt joku vinkki vitonen kehiin kiitos?
 
Mää olen käsittänyt, että jauhojen pitää olla riittävän paahtuneita, jottei möykkyjä synny. En kyllä itse ole käytännössä koskaan onnistunut, joten luotan kaupan pussikastiin ja lisään siihen vähän omiani :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Sekoita jauhot tilkkaan vettä ja kaada nauhana kattilaan, vaikka vielä teesiivilän läpi, ettei varmasti tule paakkuja.
Tästä ei kai tule ruskeeta kastiketta? Pitäähän niiden jauhojen olla pannulla yksinään ja sitten vasta veden...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tigrita:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Sekoita jauhot tilkkaan vettä ja kaada nauhana kattilaan, vaikka vielä teesiivilän läpi, ettei varmasti tule paakkuja.
Tästä ei kai tule ruskeeta kastiketta? Pitäähän niiden jauhojen olla pannulla yksinään ja sitten vasta veden...
Näin tulee ruskeakastike, jos on jo valmiina lämmintä paistolientä, joka suurustetaan jauhoilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Tigrita:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Sekoita jauhot tilkkaan vettä ja kaada nauhana kattilaan, vaikka vielä teesiivilän läpi, ettei varmasti tule paakkuja.
Tästä ei kai tule ruskeeta kastiketta? Pitäähän niiden jauhojen olla pannulla yksinään ja sitten vasta veden...
No joo, minä laitan sitten paprikajauhetta väriksi. :)
Mutta eihän se MAISTU ruskealle kastikkeelle =) Siksihän ne jauhot paahdetaan, maun vuoksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hair Of The Dog:
Alkuperäinen kirjoittaja Tigrita:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Sekoita jauhot tilkkaan vettä ja kaada nauhana kattilaan, vaikka vielä teesiivilän läpi, ettei varmasti tule paakkuja.
Tästä ei kai tule ruskeeta kastiketta? Pitäähän niiden jauhojen olla pannulla yksinään ja sitten vasta veden...
Näin tulee ruskeakastike, jos on jo valmiina lämmintä paistolientä, joka suurustetaan jauhoilla.
AAh, tässä ei siis ollut koko reseptiä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Jauhot ekä voihin, niin ainakin maitokastike tulee möykyittä.
Tämä on testattu jo. ei auta..
Maitokastikkeeseen ne jauhot pikasen pyörityksen voin kera kannattaa jäähdyttää ja sitten lisätä maito hitaasti ja hyvin vatkaten ja noin puolet maitomäärästä ensin ja sitten antaa jauhojen kypsyä ja sitten lisää maitoa. Ruskeaan kastikkeeseen sama ohje, mutta ei tarvi jäähdyttää vaan vetestä puolet ja kypsytä jauhot ja sitten loppuvesi, ei tule paakkuja kun vatkaat vaikka ihan käsivispilällä.
 
Ensin voi kattilaan, sitten ruskistaa jauhot ja sitten vispilällä sekottaa veden sekaan :) Nopeasti ( mutta ei liikaa ) vispaten :) Minulla ainakin on onnistunut näin joka kerta :) Jauhelihakastikkeen tosin teen juurikin niin että jauhot jauhelihan sekaan jne.
 

Yhteistyössä