Miten tehdään onnistunut ja maistuva MAKKARAKEITTO?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
---
Mä laitan aina liemeen kunnolla tomaattipyrettä, sekä murustelen aurajuustoa. Sitten perus peruna, porkkana, sipuli, itse laitan myös kesäkurpitsaa ja kukkakaalia. Paista makkarat pannulla ja lisää keittoon vasta lopussa.
 
"Vieras"
Mä laitan aina liemeen kunnolla tomaattipyrettä, sekä murustelen aurajuustoa. Sitten perus peruna, porkkana, sipuli, itse laitan myös kesäkurpitsaa ja kukkakaalia. Paista makkarat pannulla ja lisää keittoon vasta lopussa.
Ai tää kuulostaa hyvältä! En ole makkarakeittoa syönytkään vuosiin, enkä tuollaiseen keittoon soveltuvaa makkaraa osta koskaan. Voitko suositella, mikä olisi hyvä ja laadukas merkki, siis enemmän lihaa kuin jauhoja..?
 
---
[QUOTE="Vieras";24632915]Ai tää kuulostaa hyvältä! En ole makkarakeittoa syönytkään vuosiin, enkä tuollaiseen keittoon soveltuvaa makkaraa osta koskaan. Voitko suositella, mikä olisi hyvä ja laadukas merkki, siis enemmän lihaa kuin jauhoja..?[/QUOTE]

No tämän suhteen olenkin sitten aika uuvana. Ostan ihan perus hk:n sinistä lenkkiä tai sitten kabanossia, yleensä pistän miehen kauppaan ostamaan jotain kunnollista makkaraa.
 
"Vieras"
No tämän suhteen olenkin sitten aika uuvana. Ostan ihan perus hk:n sinistä lenkkiä tai sitten kabanossia, yleensä pistän miehen kauppaan ostamaan jotain kunnollista makkaraa.
No eiköhän ne käy, kiitos! Muistan, kun isäni aikanaan mutusteli HK:n lenkkipaloja, kunnes tohtori kehotti vaihtamaan porkkanaan ja selleriin.. rupes kertymään sitä makkaraa liikaa vyötärölle!
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja pillipöllö;24632921:
Mites makkarakeitosta saa hyvän niin ettei siinä oo vihanneksia?
Meillä ukko ei tykkää porkkanasta tms. Sipuli kelpaa.
Eikö ole järkevämpää tarjota sitten vain paistetut makkarat+sipuli, keitetyt perunat (ehkä jopa pannulla nekin paistetut), jos kerran vihanneksia ei saa olla? Pelkkä peruna ei vielä keittoa tee. Tietysti voisit koittaa sosekeittoa makkaranpaloilla, siinä ne vihannekset ei niin näy.
 
Eikö ole järkevämpää tarjota sitten vain paistetut makkarat+sipuli, keitetyt perunat (ehkä jopa pannulla nekin paistetut), jos kerran vihanneksia ei saa olla? Pelkkä peruna ei vielä keittoa tee. Tietysti voisit koittaa sosekeittoa makkaranpaloilla, siinä ne vihannekset ei niin näy.
Ei, koska ei tykkää paistetusta perunasta. Toi ukko on niin nirso, mikään ei kelpaa :D Aina pitäis vaan olla makaroni-jauheliha mössöö, spagettia ja jauhelihakastiketta, makkarakastiketta, riisiä ja broilerinsuikalekermakastiketta...
Uunissa tehdyt ranskalaiset ei kelpaa, ei tykkää esim kiusauksista, nakki ei oo hyvää, kermaperunat tms ei kelpaa... Joo o, koitappa siinä nyt sit kehittää jotain fiksua syötävää. On välillä aika hemmetin turhauttavaa!
 
nnbv
Mä teen ihan niin että pilkon perunat, pakkasesta suikalevihannessekoitus ja sitten hk:n punaista makkaraa. Mukaan reilusti porkkanaraastetta ja ketsuppia/tomaattisosetta. Ihan pikkusen pippuria. Uppoaa meillä hyvin.
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja pillipöllö;24632992:
Ei, koska ei tykkää paistetusta perunasta. Toi ukko on niin nirso, mikään ei kelpaa :D Aina pitäis vaan olla makaroni-jauheliha mössöö, spagettia ja jauhelihakastiketta, makkarakastiketta, riisiä ja broilerinsuikalekermakastiketta...
Uunissa tehdyt ranskalaiset ei kelpaa, ei tykkää esim kiusauksista, nakki ei oo hyvää, kermaperunat tms ei kelpaa... Joo o, koitappa siinä nyt sit kehittää jotain fiksua syötävää. On välillä aika hemmetin turhauttavaa!
Ääh, sulla on lehmän hermot. Mä olisin antanut kenkää heti noin nirsolle miehelle. Sitä syödään, mitä tarjotaan, jos ei tykkää niin on syömättä sitten. Itse syön miehen kokkailuja ja hän vastavuoroisesti minun. Inhokkeja on ja jos haluan esim. hernekeittoa, teen sitä kun mies ei ole kotona.
 
vierailija
Ei, koska ei tykkää paistetusta perunasta. Toi ukko on niin nirso, mikään ei kelpaa :D Aina pitäis vaan olla makaroni-jauheliha mössöö, spagettia ja jauhelihakastiketta, makkarakastiketta, riisiä ja broilerinsuikalekermakastiketta...
Uunissa tehdyt ranskalaiset ei kelpaa, ei tykkää esim kiusauksista, nakki ei oo hyvää, kermaperunat tms ei kelpaa... Joo o, koitappa siinä nyt sit kehittää jotain fiksua syötävää. On välillä aika hemmetin turhauttavaa!
Miksi et laita ukkoasi itse tekemään ruokaa? Itse en ainakaan tekisi tuollaiselle nössölle ruokaa. Toinen vaihtoehto on heittää äijä pihalle,
 
vierailijamakkara
Juuri lapsi pyysi huomiselle päivälle makkara keittoa.

Siihen tulee keittojuurespusseja 2
Perunaa
Hk sininen paistettuna.
Lihaliemikuutio mustapippuria

Tämä on hyvää.
 
vierailija minäkin
Meillä keitto on aina pikaruokaa..
Perunoita, pari pss pakasteesta keittojuureksia, kasvislientä (jotain fondue kuutioita ne kai on ) , jotain makkaraa. Maustetaan vielä pippurilla ja persiljalla. Välillä sekaan menee myös kukkakaalia ja mies tykkää laittaa liemeen vielä paprikajauhetta. Jos makkara on unohtunut kauppaan ja kaapissa vain pikkupätkä, saatan iskeä sekaan vähän pekoniakin.
 

Yhteistyössä