Miten teillä edettäisiin jos tämä sattuisi teidän perheessä

  • Viestiketjun aloittaja parisuhdeasiaa
  • Ensimmäinen viesti
En pidä tuollaista käytöstä hyväksyttävänä tai puolusteltavana ( enkä kovin ymmärrettävänäkään), mutta jos mieheni kerran sellaiseen syyllistyisi, olisin varmaan sen verran ihmeissäni ja järkyttynytkin, etten osaisi heti mitään eroa olla puuhaamassa ja pakkaamassa miehen tavaroita. Haluaisin saada jonkun selityksen asialle, vaikka en oikein tiedä olisiko se sitten mitenkään selitettävissä. Jos se jäisi siihen ainoaan kertaan, jättäisi se varmaan sellaisen huolen ja epäluulon varjon monen asian ylle, mutta ei se johtaisi ehkä eroon. Sillä, miten mies itse asiaan suhtautuisi olisi iso merkitys. Jos käytös toistuisi tai jos miehelläni olisi hallitsematon suhde alkoholiin en jäisi suhteeseen.


( sen verran tiedän, että on olemassa rähinäviinaa. Olen sellaista kerran tai oikestaaan kaksikin juonut, ja ollut hyvin, hyvin järkyttynyt omasta käytöksestäni seuraavana päivänä.)
 
"vieras"
Ei voisi sattua meillä. Kännissä saa tulla kotiin. Mutta kännissä ei tosiaan kuseskella nurkkiin, ei uhkailla eikä rähinöidä. En voisi kuvitella tollaista miehestäni. Jos se tulisi kotiin kello neljältä hönössä, ainoa haitta mitä se aiheuttaisi olisi järjetön kuorsaus. Sitten saisi nukkua sohvalla.
 
Jos mieheni olisi tuollainen, niin tuntisin epäonnistuneeni äitinä, koska annan tuollaisen asua saman katon alla mun ja lasten kanssa, ja altistan lapset tuollaiselle.

Ja jos isäni olisi tuollainen, niin olisin takuulla katkera paitsi isälleni, myös äidilleni joka ei ole kyennyt pitämään lastensa puolta sillä lailla kuten kuuluisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Siobhan42
"moi"
aloittajan mies kuulostaa ihan mun ex:mieheltä. rähinöi humalassaa ja saattoi jopa tarttua riveliin kii jotain täysin tuntematonta baarissa. huusi vielä että en oo tehnyt sulle mitään pahaa itkien samalla.
kotona kusi kerran sänkyyn ja ei pysynyt koskaan tolpillaan humalassa ja niin mumisi kanssa jotain tollaisia. muuten arkena oli oikein normaali mies, teki ruokaa ja siivosi ym. eikä koskaa ollut väkivaltainen mua kohtaa. väkivalta kohdistui vain miespuolisiin henkilöihin.
itse ei muistanut koskaan mitä oli kännipäissään tehnyt ja vähätteli tapahtuneita kun seuraavana päivänä marmatin.
epäilen että nämä kumpuaa vaikeista perhesuhteista lapsena hänellä.
no, nyt ollaan erottu jo 5 vuotta sitten. päätin että testaan uuden miehen millainen hän on kännissä heti suhteen alussa. tämä uusi mieheni ei juurikaan muutu kun humaltuu, ihmettelen itsekkin miten ihminen voi olla selvinpäin ja kännissä suht koht samanlainen. ainut mikä huomaan hänessä niin hän soittelee kännykällä kavereilleen pitkiä puheluita. tämä on hyvä asia että voin mennä kerrankin baariin miehen kanssa pelkäämättä mitä tapahtuu.
itselleni jäi ex stä ahdistus koska pelkäsin yön pimeinä tunteina mitä aina tapahtuu ja mitä tapahtuu kun tulee kotiin, kerran oli rikkonut ikkunan kun suututin sen humalassa.
nyt mieheni oli baarissa yksin pariin vuoteen ja minä valvoin ahdistuneena, tuo ahdistus kumpusi ex:n humalaöistä
 
Vastasin oman vastaukseni siltä pohjalta, että tämä tulisi ikään kuin "puun takaa", sillä oman mieheni minun on aika vaikea kuvitella käyttätyvän noin. Mutta jos taustalla olisi rähinöintitaipumus kännissä, en varmaan olisi miehen kanssa.. en oikein osaa ajatella suhdetta, jossa pidän normaalina sitä, että on parempi ettei mies tule kotiin koska saattaisi rähistä baari-illan jälkeen.
 
Exä kusi kerran kännissä vaatekaappiin. Onneksi omaansa.

Mutta itse asiaan, laittaisin valitsemaan perheen tai alkoholin. Siis ei pisaraakaan. Mutta senkin jälkeen varmasti mietityttäisi nuo puheet..
 
"madame"
[QUOTE="wtf";25161021]Onko ne tappopuheet ok sitten muita kuin perhettä kohtaan?! :O[/QUOTE]

huomauttaisin muuten sellaisen asian että ihminen voi nähdä harhoja,tai kuulla ja uhkailla näitä harhojaan!

Joten tuota asiaa pitäisi selvittää ennenku vetää johtopäätöksiä asiasta. Mutta minä en kyllä kattelis tollasta teinikännäilyä,enkä kännäämistä muutenkaan,en oikeastaan edes yhden pullon juomista(sillä minusta siinä ei vain ole mitään järkeä juoda).
 
"sipsi"
En oo kieltäny koska tavallaan helpotus mulle kun menee johonkin ja aina mennyt sit kamulleen yöksi...mutta kun näitä kännäilytouhuja jo kattonu tarpeeks ni en tiiä auttaako enää vaikka ois raitis lopun elämää,jäiskö kuitenkin katkeraksi noista sen puheista ja touhuista...ai miks nää parisuhdeasiat on niin pirun vaikeita,mulle ois asia tasan selvä jos ei ois lapsii heittäsin ukon pellolle,vaan kun on...

Minä kyllä näkisin asian niin päin, että nimenomaan lasten vuoksi loppuisi tällainen suhde... Lasten ei yhtään kertaa edes teoriatasolla mielestäni tarvitse isän puheita/ uhkailuja kuulla. Ei toki aikuisenkaan, mutta se on kuitenkin aikuisen omassa vallassa lähteekö vai jääkö... Lapsilla ei ole valtaa tai mahdollisuuksia moisesta asiasta päättää :(
 
"sipsi"
En pidä tuollaista käytöstä hyväksyttävänä tai puolusteltavana ( enkä kovin ymmärrettävänäkään), mutta jos mieheni kerran sellaiseen syyllistyisi, olisin varmaan sen verran ihmeissäni ja järkyttynytkin, etten osaisi heti mitään eroa olla puuhaamassa ja pakkaamassa miehen tavaroita. Haluaisin saada jonkun selityksen asialle, vaikka en oikein tiedä olisiko se sitten mitenkään selitettävissä. Jos se jäisi siihen ainoaan kertaan, jättäisi se varmaan sellaisen huolen ja epäluulon varjon monen asian ylle, mutta ei se johtaisi ehkä eroon. Sillä, miten mies itse asiaan suhtautuisi olisi iso merkitys. Jos käytös toistuisi tai jos miehelläni olisi hallitsematon suhde alkoholiin en jäisi suhteeseen.


( sen verran tiedän, että on olemassa rähinäviinaa. Olen sellaista kerran tai oikestaaan kaksikin juonut, ja ollut hyvin, hyvin järkyttynyt omasta käytöksestäni seuraavana päivänä.)
Vastaava vahinko nuoruudessa itsellekin sattunut... morkkis oli hirveä pitkän aikaa, vaikken kenellekään toiselle mitään fyysistä pahaa tehnyt, riitelin vain silloisen poikakaverin kanssa ja nimittelin häntä kaiken kansan edessä tosi rumasti :( asiasta aikaa jo 25v, mutta hyvin siitä opin sen, etten sellaisia määriä juo, kun en kestä sitä, enkä halua elämääni aamuja, jolloin toisten on kerrottava illalliset toilailut :( Vaikka poikakaveri antoikin anteeksi, ja otti osan omaksi syykseen... Nykyään alkoholi ei maistu oikeastaan ollenkaan, ja sekin tuntuu sitten olevan joillekin ongelma esim. illanvietoissa.

Suvussa on ihminen, jolle viina ei sovi yhtään, enkä sitä varten halua olla tekemisissä kun hän humalassa. Eli rähinäviinaa on, ja useinhan monet hirveät tapaukset sattuvatkin alkoholin vaikutuksen alaisena.
 
"aloittaja"
Suuret kiitokset vastauksistanne,itkien näitä olen lukenut ja kyllä,tilanne se etten todellakaan uskaltanut mennä kun hän kuseksi nurkkaan niin siihen väliin,en luota mitä olisi tehnyt,Ja on ollut agressiivinen aiemminkin kännissä,siksi emme käy yhdessä missään ja minä lähes raivoraitis.

Minusta tuntuu että on aika avata uusi sivu elämässäni,tuntuu niin pahalta,miten niin mukava mies selvinpäin voi kännissä edes horista tappavansa meidät :(

Kiitos autoitte avaamaan silmäni ja nyt asioiden on tapahduttava,vuoden ylikin tässä mietitty mitä teemme suhteellemme mutta nyt tiedän,me muutamme pois,tämä on miehen kototalo ja alan etsiä meille isompaa rivaria!

Suurkiitokset ja varsinkin noi vastaukset auttoivat joiden eksät olleet samanlaisia.

Mutta miten ihmeessä selitän tämän lapsilleni?olisi ikävä sanoa pahaa isästään mutta miten selitettäisiin,yhteistuuminko ettemme enää rakasta toisiamme?
 
"sipsi"
Ap: olisiko teidän mahdollista käydä juttelemassa asiasta jossain? Luuletko, että miehesi suostuisi? Onko miehesi ollut aggressiivinen siis sinua kohtaan humalassa, vai kohdistuuko se ulkopuolisiin ihmisiin? Pystyttekö keskustelemaan asiasta, niin että miehesi ymmärtää, miksi koet, ettei näin voi jatkua?

Joka tapauksessa, suuri halaus sinulle :hug:
 
"vieras"
Meillä ollaan kaikkea muuta kuin raivoraittiita. Näin aikuisella iällä sitä alkoa otetaan _yleensä_ ihan normaalien ja sivistyneiden ihmisten tavoin, mutta välillä saattaa jompikumpi tai molemmat repäistä sen juhlimisen kanssa ja vetää vähän ylikin. Hauskaa voi ja saa pitää niin ilman alkoholia kuin alkoholin kanssakin, tottakai kun aikuisia ihmisiä kuitenkin ollaan. Aikoinaan tutustuimmekin sellaisissa opiskelijapiireissä, joissa se juhlinta oli - jopa opiskelijapiirien mittapuulla - todella reipasta ja railakasta, ja ehkä se jäi päälle vähän liiankin pitkäksi aikaa. Hölmöyksiä on myös tehty ihan molempien taholta jossain vaiheessa matkaa.

Silti ikinä, IKINÄ, ei ole tarvinnut pelätä toista. Ei missään tilanteessa eikä puolta sekuntia. Riidat on olleet riitoja ja alko on saattanut tehdä kielenkäytöstä joskus tarpeettomankin piikikästä, mutta KOSKAAN ei olisi tullut mieleenkään uhata että tappaisin oman perheeni tai ylipäätään ketään muutakaan, enkä voisi edes pahimmissa painajaisissani kuvitella, että sellaisia sanoja tulisi puolison suusta. En voisi kuvitella, että tarvisi oikeasti pelätä saavansa turpaan jos en osaa pitää suutani kiinni. En tiedä miltä tuollainen käytös näin yhtäkkiä tuntuisi, ehkä siltä kuin matto vedettäisiin jalkojen alta ja kaikki turva ja rakkaus olisikin teeskenneltyä? Hyvänen aika, vihainen saa olla ja ärsyyntynyt, kiukkuinen, mutta että sellainen viha kytisi sisällä että edes kävisi mielessä tappaa kaikkein rakkaimmat ja tärkeimmät ihmiset elämässä, ja vielä kaiken muun lisäksi päästäisi ne sanat suustaan?!

En meinaa edes viitsiä kommentoida tuohon, että käydään lorottelemassa oman kotinsa nurkkaan kuin joku sairas elukka. Ehkä tuollaisen tapauksen voisi katsoa sormien läpi, jos se toinen osapuoli olisi 18-vee ja ekoja kertoja kännissä... ja jos tajuaisi todella, todella hävetä käytöstään - ja ENNEN KAIKKEA - se ei koskaan toistuisi. Toi on ihan rappioalkkismeininkiä jo, kusta nyt oman kotinsa nurkkiin. Eläimetkin osaa olla likaamatta omaa pesäänsä.

Niin paljon kuin puolisoani rakastankin, niin jos yhtäkkiä se muuttuisi tuollaiseksi ihmisperseeksi (ja siis käytös olisi yhden tai useamman mainitun käytöshäiriön osalta jatkuvaa eikä pelkästään yhden kerran mystinen sekoaminen), en mä voisi antaa lasten kasvaa sellaisessa ilmapiirissä, enkä mä tasan varmasti kuluttaisi omaa ainokaista elämääni tollasta vammailua katsellessa ja pelätessä. Jos olis rajaton määrä elämiä käytettävissä, niin ehkä sit vois katsoa, sattuisko se vielä ehkä joskus evolvoitumaan... Tosin eipä kai ne tilanteet ja suhteet tuollaisiksi yhdessä yössä muutu. Eiköhän se ole pitemmän prosessin tulos... kannattaa ihan tosissaan miettiä haluaako sen tilanteen jatkuvan vai kehittyvän entistä ällöttävämmäksi. Maailma on hei täynnä ukkoja, jotka ei rähinöi ja kuse makkariin. Sellaisia, joita ei tarvi pelätä ja joiden kanssa ei tarvi varoa sanojaan ettei tule turpiin. Ja vaikka ei olisikaan, niin tuskin sellaisen kanssa eläminen oikeasti on tyydyttävä tai onnelliseksi tekevä ratkaisu.
 
----
Meidän naapurinukko tulee hirveessä jurrissa kotio lähes joka perjantai, ei vaikuta mitenkään agressiiviselta tosin, mutta ollaan kerran löydetty se nukkumasta jo meidänkin oven edestä kun ei kotiin osannut.. Säälittää vaan tuo touhu siellä kun kaksi pientä lasta ja isukki tulee kotiin sekasin ku seinäkello.. Ei oo kyllä ainoo ryyppääjäukko meidän taloyhtiössä (eikä ainoo joka ollaan talutettu omaan kotiin kun on meinannut tulla väärään paikkaan), mutta muilla ei taida lapsia olla..

Jotkut ei vaan osaa käyttää sitä alkoholia ja silloin pitäisi olla käyttämättä. Miehesi kuulostaa juuri sellaiselta henkilöltä. Tiedän itsekin pari tuollaista, ovat muuten tosi mukavia jne, mutta alkoholi tekee tuollaiseksi. Kittaavat lavan kaljaa päivän aikana tai kirkasta Oma kokemukseni on nimenomaan, että tuo liittyy siis isoon määrään alkoholia, kun pitäisi juoda kohtuullisesti (=muutama annos).. ei vaan tule stoppia vastaan. Tiedä sitten mikä siinä oikeasti on.

Ja siis jos oma mieheni tulisi kännissä moisia pulisemaan (mikä nyt on täysi mahdottomuus oikeasti) niin se lentäisi niskaperseotteella ulos samaa tietä kuin tulikin ja sisään ei ole tulemista ennenkuin on selvinpäin ja anteeksipyyntömaratoni suoritettu. Jos olisi toistuvaa niin lentäisi jonnekin hyvinhyvin kauas eikä takaisin olisi tulemista. Itse en ikinä alistuisi pelkäämään miestäni oli tilanne mikä tahansa, uhkaavaa / pelottavaa miestä en päivääkään katselisi..
 
Henkilökohtaisesti en olisi suhteessa miehen kanssa, joka uhkailee väkivallalla, tappamisella tms. Ekasta uhkauskerrasta tai lyönnistä lähtisin, ja mitkään selittelyt/anteeksipyynnöt tms eivät sitä asiaa muuttaisi. Lähtisin edelleenkin, vaikka meillä on kolme pientä lasta, ja lapset lähtisivät mukaan. Onneksi mieheni ei kännää, olisiko kerran 9 vuotisen suhteen aikana ollut humalassa, muttei silloinkaan ole väkivaltainen. Absolutisteja me ei olla.

Mutta ymmärrän surun, ja lapsille kertomisen ongelman. Mitä jos kertoisit niinkuin asia on? Ainakin 9-vuotias ymmärtää jo paljon, ja on ehkä parempi kuulla miten asiat ovat kuin jäädä miettimään. Siis, että ette enää rakasta toisianne, ja että isällä on alkoholiongelma, ja että teidän on parempi muuttaa kuin jäädä.
 
Viimeksi muokattu:
ahdistavaa
[QUOTE="vieras";25161741]Maailma on hei täynnä ukkoja, jotka ei rähinöi ja kuse makkariin.[/QUOTE]

Vakava aihe, mutta mua alkoi naurattaa tämä tokaisu ihan hirveästi :D
Tästä motto kaikille kusipään kanssa eläjille. Tsemppiä!
 
oi
Eikö niin aloittaja, ettet uskaltanut miehen kotiin tultua mennä häntä vastaan, vaan odotit että hän nukahtaa? Se kertoo aika paljon. Mä en haluaisi pelätä miestäni tuolla tavoin.
 
juoponalku
Meillä varmaan lähtisi vaimo lapsien kanssa viimeistään aamusta muutamaksi päiväksi äidilleen. Siis ekasta kerrasta. Ei onneksi itsellä ole tuollaista taipumusta vaikka alkoholia kuluukin liikaa ja muutama kerta vuodesta tulen kotiin niin humaltuneena että filmi on osittain poikki.

Toisaalta vaara omankin käytöksen muutokselle aggressiivisempaan suuntaan on olemassa, sillä työssä tapahtuneen uudelleenjärjestelyn vuoksi olen nykyään valtavan työpaineen alla ja pinnani on ollut siitä lähtien jatkuvasti lyhyt - valitettavasti myös kotioloissa.
 
"Sirkkeli"
No tarkottiko tuo äijä välttis perhettään, kun halus tappaa kaikki? Ei välttämättä ollut mielikuvissaan kotonaan perheen luona, kun kerran makkarin nurkkaankin kusi? Jos on riidellyt kamujensa kanssa, ja sen takia tuli sitten himaan. Minkä jo kännitilansa takia unohti, ja esim. uhosi olevinaan vielä kavereilleen. On voinut vaikka kuvitella, että kaverit töni, kun kompuroi itse...

Juu, en puolustele. Enkä kyllä hirveen kauaa olisi ihmisen kanssa yhdessä, jos tuntuisi pahalta tai että rakkaus on kuollut. Tai tämä kuseskelisi nurkkiin kännipäissään. Itse kun en kans käytä alkoholia juurikaan.
 

Yhteistyössä