Miten teillä nukkuu yöt 1,4kk

Hitsin hitsi!!!!
Meillä on vielä vesi-maitopullo yöllä. Aamuyöllä poika tartee pullon, mä en jaksa huutoa kuunnella. Olen nimittäin töissä ja mies välillä parikin viikkoa töissä ja pois kotoa. Joskus menee yö heräämättä kertaakaan mut sit voi olla et parikin kertaa herää. Osaiskohan kukaan antaa vinkkejä????
 
Täällä muksu1v.3kk ja maitopullo ainakin kerran yöllä tai aamuyöstä.Välillä menee yöt aamuun asti ilman herätyksiä.Todella rauhaton välillä,uneksii kaiken tapahtuneen.Kyllä se siitä tasaantuu!älä ota stressiä,paitsi jos itse kärsit!älä ainakaan välitä muiden kommenteista ja kehuista kuinka heidän lapset jo sitä ja tätä.... ;) mä olen oppinut että jokainen on oma yksilönsä eikä tietyt asiat muuta ihmistä "paremmaksi",kunhan lapsi on terve ja onnellinen!!!!!!näin mulle "opetti"kaksi lastenerikoislääkäriä.... :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2006 klo 23:04 mami kirjoitti:
Täällä muksu1v.3kk ja maitopullo ainakin kerran yöllä tai aamuyöstä.Välillä menee yöt aamuun asti ilman herätyksiä.Todella rauhaton välillä,uneksii kaiken tapahtuneen.Kyllä se siitä tasaantuu!älä ota stressiä,paitsi jos itse kärsit!älä ainakaan välitä muiden kommenteista ja kehuista kuinka heidän lapset jo sitä ja tätä.... ;) mä olen oppinut että jokainen on oma yksilönsä eikä tietyt asiat muuta ihmistä "paremmaksi",kunhan lapsi on terve ja onnellinen!!!!!!näin mulle "opetti"kaksi lastenerikoislääkäriä.... :wave:
Tää on ihan kuin meillä. En oo ottanut stressiä, vaikka nyt taas heräilee öisin. Joskus nukahtaa uudelleen yöllä itsekseen, mutta toisinaan tarvii maitoa yöllä. Tiedän, että tääkin menee joskus ohi. :)
 
Tyttö nukku yleensä koko yön, mutta pari kertaa viikossa herää yöllä. maitoa haluaisi, mutta huijaan niin että ensin kokeilen vettä, jos ei kelpaa, niin laitan veteen tilkan maitoa, jotta väri muuttuu (ehkä 1 tl) Näytän tytölle, että katsos tässä maitoa, ja humps! Raivoaminen loppuu siihen, ja pullo kelpaa. Vesi kelpaa välillä, mutta joskus se aiheuttaa hirveän raivokohtauksen... Olen itse opiskelemassa ja yöunet on mitä on.. Ainoa läksyjentekoaika, tenttiin lukuaika jne.. on tytön mentyä nukkumaan, joten illat venyy yli puolenyön ja aamulla kuudelta ylös :'( Huutoa en ala kuuntelemaan. Tyttö nukkuu perhepedissä ja mies kotona tytön kanssa, mutta tytön herätessä herään myös minä, vaikka mies tyttöä yöllä hoitaisikin. Ensi kesänä, kun täyttää kaksi olisi tarkoitus siirtyä isojen tyttöjen sänkyyn suoraan omaan huoneeseen. kolme kuukautta aikaa saada se onnistumaan ennen kuin loppuu minun kesäloma B)
 
sau
Meillä on molempien lasten kanssa läpiyön nukkumiseen opettelemisessa tepsinyt unikoulu eli lievä huudatus. Molemmat alkoivat nukkua heräilemättä n.3-4 yön "koulutuksen" jälkeen. Otin unikoulun käyttöön esikoisella kun hän oli n. 8kk vanha ja kuopuksellani pari viikkoa sitten kun hän oli 1v2kk. Molemmat olivat ennen unikoulua sellaisia, että parin tunnin välin alkoivat itkeskellä ja halusivat rinnalle. Ja se rinnalle pääseminen ei enää ollut varsinaista syömistä, vaan rintaan KIINNITTYMISTÄ. Päiväsaikaan jatkoin (jatkan) imettämistä. Vieressä nukkuminen ei minua häiritse.

En kyllä ollenkaan tiedä toimiiko tuo konsti kaikkiin lapsiin. Ja onhan se kyllä vähän raakaa hommaa kun pikkuinen huutaa ja vaatii päästä rinnalle ja äiti vaan on ottamatta ja koettaa rauhottaa omaan sänkyyn. Heidän sänkynsä ovat omani vieressä. Meillä tuo siis toimi, mutta en tiedä osaanko konstia varsinaisesti suositellakaan.
 
Meillä tyttö opetettiin pois yötissistä 1v3kk:n iässä niin, että isä oli lapsen kanssa n. viikon ajan yöt ja minä olin pois. Aika pienillä itkuilla meni ja saatiin alkaa nukkua yöt heräilemättä.
Jos sä olet teillä se pullottelija niin olisko samanlainen isäjohtoinen vieroitus helpoin? Siis jos haluat eroon yöpullottelusta.
 
Meillä syödään iltapuuro 20 aikaan, saattaa herätä kerran tai pari illal siinä 23-01 välil ku ite olen viel hereil mut nuklahtaa kun käyn kumoomas takas maaten.
Aamutissin haluu 6-8 välil.
Näin nyt viikon verran menny.
Sitä ennen heräs aamutissille klo 4:30-6

Niin joo ja siitä piti sanoo että yhen yön meilläkin on aina sit protestoitu jos on poikkeustilan vuoksi jääny yötissitys päälle. Kipeenä siis annan. Mut sit on taas jatkunu niin ku ennenki. Poika oli 11 kk kun yövierotin. Tai no vierotin ja vierotin... ekana yönä itki puol tuntia ja nukahti. Nukku aamutisulle asti. Tokana yönä pari tuntia heräili ja välil itki sent otutun yötissin (klo 3 n.) aikaan ja sit nukahti ja sit ei enää herännykää ku joskus satunnaisina öinä.
Meillä poika nukkuu siis mun vieressä sivuvaunussa (pinnis josta laita pois) et on niin ku tissin hajussaki mut hyvin silti sujunu on. Ihmeen helpolla meni mut kai siin oli sit joku semmonen herkkyys kausi ku kuukautta aiemmin koitettu yövierotus ei onnistunu ku lopetin yhden yön jälkeen ku huusi ja huusi vaan.<br><br>
 
Meillä tyttö (1vee) heitti ite yösyönnin 7kk ikäisenä.Aina on nukkunu tosi hyvin mut nyt viim.2kk on heräilly 1-3tunnin välein,ei ole maitoa vailla mut kitisee syliin ja sit ei suostu olemaan sylissäkään makuuasennossa.Välillä kyl nukahtaa tutilla heti mut yleensä joka yö kerran yössä valvoo 1-3h putkeen.Onko muilla samanlaisia kokemuksia tai mistä ne johtuu??Kenties siitä et on oppinu uusia asioita...Milloin tämä loppuu,onko kokemuksia? :wave:
 
poika
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2006 klo 23:45 Aadan äiti kirjoitti:
Tyttö 1v 4kk menee yöunille noin klo 21-21.30 ja heräilee siinä kasin puol ysin aikaan useimmiten....harvoin kuitenkaan ennen kahdeksaa! Ei tarvii yöllä "palveluja" ja muutenkin heräilee öisin aniharvoin :)
Meillä ihan samalla lailla!
 
Meillä poika (1 v. 4 kk) menee nukkumaan klo 22.30-23.00 ja herää klo 9 aikoihin. Öisin ei tipu pulloja. Yöpalvelut loppuivat muistaakseni n. 8-10 kuukauden iässä. Välillä valvotaan muuten vain jopa parikin tuntia aamuyöstä, mutta silti ei ruokaa eikä juomaa tipu. :)
 
Meillä 1 v 4 kk poika nukkuu pääosin yöt läpi. Sairastellessa kyllä joutui jopa joskus yöllä antamaan mukillisen maitoa. Tavallisesti poika käy nukkumaan klo 20-21 ja herää klo 7-8. Jos herää aamulla kovin aikaisin (esim. 6.30 isänsä töihin lähtiessä) niin annan mukin maitoa ja otan viereeni sänkyyn pötköttelemään ja joskus tällöin nukahtaa vielä uudelleen.

Ai niin. Piti kysymäni että minkä pituisia päiväunia muiden tämän ikäiset nukkuvat? Meillä poika kun välillä nukkuu yöllä vain 10 tuntia ja sitten vetelee kolmen tunnin päikkäreitä niin olen monesti miettinyt että nukkuisiko öisin pidempään jos päiväunet olisivat lyhyemmät. En tosin kyllä raaski herätellä poikaa päiväunilta.<br><br>
 
[
Ai niin. Piti kysymäni että minkä pituisia päiväunia muiden tämän ikäiset nukkuvat? Meillä poika kun välillä nukkuu yöllä vain 10 tuntia ja sitten vetelee kolmen tunnin päikkäreitä niin olen monesti miettinyt että nukkuisiko öisin pidempään jos päiväunet olisivat lyhyemmät. En tosin kyllä raaski herätellä poikaa päiväunilta.
[/quote]
Meidän 1,4v sälli nukkuu yöllä 20.30-7.30 ja päivällä 2-3 tuntia.
 
Tyttö nukkuu nykyään yönsä mielestäni hyvin. Suunnilleen joka toinen yö kokonaan 11 tuntia putkeen, joka toinen yö herää kerran aamuyöstä, jolloin mies juoksuttaa tutin suuhun, ja siihen hyytyy.

Yöunia nukkuu tosiaan noin 11 tuntia, joskus pidempäänkin. Päiväunia 1,5-2 tuntia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 22:01 77mm kirjoitti:
Ai niin. Piti kysymäni että minkä pituisia päiväunia muiden tämän ikäiset nukkuvat? Meillä poika kun välillä nukkuu yöllä vain 10 tuntia ja sitten vetelee kolmen tunnin päikkäreitä niin olen monesti miettinyt että nukkuisiko öisin pidempään jos päiväunet olisivat lyhyemmät. En tosin kyllä raaski herätellä poikaa päiväunilta.
Meillä nukutaan päikkäreitä n.2-2,5h sitten menee 3h,jos on jostain syystä herännyt jo aiemmin aamulla.
 
Meillä poika 1,3v heräs vielä 2 vkoa sitten öisin noin 2 tunnin välein tisulle, mutta nyt herää ehkä 2 kertaa yössä, eikä enää tisuttele. Nukkumaan menee noin 20-21 (klo 20 mennään sänkyyn, mutta nukutus kestää yleensä 30-90 minuuttia) ja herää siinä 7-8 aikaan. Päikkäreitä nukkuu tunnin päivällä. Eli aika vähäuninen yksilö taitaa olla...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2006 klo 21:29 Paula kirjoitti:
Hitsin hitsi!!!!
Meillä on vielä vesi-maitopullo yöllä. Aamuyöllä poika tartee pullon, mä en jaksa huutoa kuunnella. Olen nimittäin töissä ja mies välillä parikin viikkoa töissä ja pois kotoa. Joskus menee yö heräämättä kertaakaan mut sit voi olla et parikin kertaa herää. Osaiskohan kukaan antaa vinkkejä????
Meidän lapsi vanhempi kuin sinulla ja vieläkin yöpullo käytössä. Neuvolassakin sanovat, ettei ole mikään synti antaa tämän ikäiselle yöllä ruokaa, jos kerta tarvitsee. Lääkäri sanoi, että lapsella voi olla myös närästystä öisin, mihin sitten maito auttaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 15:16 Wildhallon kirjoitti:
Pojalla ikää 1v3kk. yöt nukutaan läpi,joskus saattaa "itkasta" jos ei itse löydä tuttia. Yösyötöt jäi 6kk iässä pois.
Ilta unille aletaan 20 aikaan ja aamulla herätään 8 aikoihin.
Näin myös meillä,ja nyt aletaan pikkuhiljaa vierottaa tutista niin jää nekin itkut pois kun ei tuttia yöllä löydä.Mun neuvoni että pullo raakasti pois,lapsi vaatii sitä vielä vuodenkin päästä jos annat asiassa periksi,pari yötä menee kun huutaa pulloaan mut voin veikata että viikkoa pidempään ei tottumiseen aikaa mene.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2006 klo 14:43 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2006 klo 21:29 Paula kirjoitti:
Hitsin hitsi!!!!
Meillä on vielä vesi-maitopullo yöllä. Aamuyöllä poika tartee pullon, mä en jaksa huutoa kuunnella. Olen nimittäin töissä ja mies välillä parikin viikkoa töissä ja pois kotoa. Joskus menee yö heräämättä kertaakaan mut sit voi olla et parikin kertaa herää. Osaiskohan kukaan antaa vinkkejä????
Meidän lapsi vanhempi kuin sinulla ja vieläkin yöpullo käytössä. Neuvolassakin sanovat, ettei ole mikään synti antaa tämän ikäiselle yöllä ruokaa, jos kerta tarvitsee. Lääkäri sanoi, että lapsella voi olla myös närästystä öisin, mihin sitten maito auttaa.
Ensinnäkin tän ikäsille lapsille ei enään juoteta pullosta,ja toiseksi ei ole synti ei mut ei kyl hampaat tykkää,kun maidon sokerit sit yöllä muhii siel hampaissa,tuskin niitä hampuja alatte pesee sitten yöllä?
 
Meillä kohta 1v4kk ja herää vielä öisin kerran, joskus kaksi. Muutamina öinä ei ole herännyt jos on päivällä syönyt todella hyvin. Kuluttaa niin paljon että ihan nälkäänsä yöllä syö. Me tehdään niin että mies menee lämmittämään vellipullon ja minä vaihdan sillä aikaa vaipan sitten laitan pojan sänkyynsä ja annan pullon. Kun on juonut niin jatkaa heti uniaan. Mulla ei ole mikään kiire vieroittaa pullosta vielä koska tiedän ettei tämä ole mikään tapa vaan juo vellin nälkäänsä. Mitä vanhemmaksi kasvaa sitä myöhempään velli siirtyy. Ennen heräsi kahden aikaan nykyään neljältä. Joten uskon että kahteen ikävuoteen mennessä vellipullon aika olisi aamu 7-8 eli silloin sitten noustaan aamupurolle ja niin se vellipullo jää itsestään pois. Ainakin toivon mukaan ettei tarvitse alkaa vieroittamaan.
 
Hyvä Äitykkä!

Oli mukava lukea sinun kirjoituksesi. Hyvä, että sinunlaisiakin äitejä vielä löytyy. Täällä kun tuntuu, että väen väkisin yösyötöistä pitäisi päästä eroon viim. vuoden iässä. Itselläni se tavoite on 2 vuoden iässä.
 

Yhteistyössä