Miten toimisit vastaavassa tilanteessa?

Minua nimittäin hiukan ottaa otslohkoon. :mad:
Tilasin yksityishenkilöltä käsityönä tehtävän tuotteen, jonka maksoin 31.3. Minulle luvattiin, että tuotteen valmistus alkaa heti seuraavana maanantaina, eikä tällä hetkellä ole tilausjonoja. Olen kärsivällisesti odottanut, kunnes viimein yli viikko sitten laitoin s.postia kyselläkseni missä mennään. En ole vieläkään saanut minkäänlaista vastausta, eikä näin ollen ole tietoa onko tilaus tulossa, tehty vai vasta työn alla.
Blogistaan sitten kurkin, ja muuan postauksesta saattoi rivien välistä päätellä, että tuotteen tekemisessä on tullut mutkia matkaan ja siksi viivästynyt. Mutta vain EHKÄ, saattaahan olla että ongelmia onkin ollut aivan toisen tilauksen kanssa.

Minkälaista palautetta itse antaisit? :|
 
"vieras"
4.4. - 26.4. välillä on ollut 15 työpäivää, jos tämä päivä ja kiirastorstaikin lasketaan täysiksi päiviksi, onko kyseinen tuote sellainen jonka olisi pitänyt jo valmistua?
 
[QUOTE="vieras";23653754]4.4. - 26.4. välillä on ollut 15 työpäivää, jos tämä päivä ja kiirastorstaikin lasketaan täysiksi päiviksi, onko kyseinen tuote sellainen jonka olisi pitänyt jo valmistua?[/QUOTE]

Ko. henkilö tekee tuotteita omalla ajalla, eli myös viikonloput ja pyhät voi laskea tekoajaksi, jolloin oletan että olisi jo valmis. Ja kyllä minä nyt odotan, että jos kyselen tuotteen perään, niin tekijä vastaisi postiin vaikka sen että tuotteen teko viivästyy tms.
 
"Halikatti"
Kyllä mä vielä kyselisin s-postilla tai blogin kautta (?) että missä mennään. Onko sun tuotteella kiire? Mä olisin vähän ymmärtäväisempi pienen toimijan aikataulujen kanssa kuin suuren firman kanssa eli en odottaisi että kaikki toimii kuin rasvattu kellon koneisto... Oliko mistään aikataulusta puhetta?
 
[QUOTE="Halikatti";23653894]Kyllä mä vielä kyselisin s-postilla tai blogin kautta (?) että missä mennään. Onko sun tuotteella kiire? Mä olisin vähän ymmärtäväisempi pienen toimijan aikataulujen kanssa kuin suuren firman kanssa eli en odottaisi että kaikki toimii kuin rasvattu kellon koneisto... Oliko mistään aikataulusta puhetta?[/QUOTE]

Aikataulusta ei suoraan ollut puhetta, mutta tekijä kehaisi että tekee tuotteen kyllä nopsaan kun ei ole jonojakaan. Eikä mua haittaa tuotteen viivästyminen, kun en sitä tarvitse nyt heti. Mutta ihan normaalien käyttäytymissääntöjen mukaan luulisi tekijän vastaavan edes sähköpostiin! Tai olis kohteliasta ilmoittaa, että nyt tuote viivästyy xxxxx xxxxx syyn takia. Muttakun ei mitään.
 
"sunflower20"
Mä varmaan laittaisin vielä sähköpostia, ystävälliseen sävyyn ja odottaisin tän viikon torstaihin asti . Jos ei kuuluis mitään, selvitäisin puhelinnumeron ja soittaisin perään.

Koska kyllä tässä on ollut toimitusaikaa tarpeeksi että tuotteen pitäisi olla valmis jos ei suurempaa ongelmaa ole tullut.
 
"vieras"
Et sitten tilausta tehdessä kysynyt mitään aikataulua? Nopsaan tekeminen voi kestää kauankin, tuskin tekee 24/7. Voi olla hankala ulkopuolisen arvioida mitä kestää, etenkään kun mitään vihjettä siitä mitä ollaan tekemässä, ei ole. Joku ristipistotaulu voi kestää kuukausia, villasukat nyt olettaisi saavan muutamassa päivässä, jos ei ole materiaalin hankintojen kanssa ongelmia, puukirstussa voi vierähtää pitkä tovi jne.
 
[QUOTE="vieras";23654072]Et sitten tilausta tehdessä kysynyt mitään aikataulua? Nopsaan tekeminen voi kestää kauankin, tuskin tekee 24/7. Voi olla hankala ulkopuolisen arvioida mitä kestää, etenkään kun mitään vihjettä siitä mitä ollaan tekemässä, ei ole. Joku ristipistotaulu voi kestää kuukausia, villasukat nyt olettaisi saavan muutamassa päivässä, jos ei ole materiaalin hankintojen kanssa ongelmia, puukirstussa voi vierähtää pitkä tovi jne.[/QUOTE]

Työ tehdään ompelemalla, vaate kyseessä. Ompelen itsekin kyllä, joten osaan arvioida mitä aikaa voisi mennä. En usko minäkään että kellon ympäri ompelee. Ja kuten sanottu eniten ihmetyttää tämä, ettei vastaa sähköpostiin mitään.
 
"Lissu"
Nostan tätä vanhaa kun en jaksa aloittaa uutta..
Eli ei vastausta vieläkään, kolme sähköpostia reilussa kahdessa viikossa. Tiedän henkilön nimen, paikkakunnan ja tilinumeron, mitä mä nyt teen?
Mä laittaisin viestin että ellen saa tilaamaani tuotetta viikon sisään tai rahojani takaisin, niin laitan asian eteenpäin poliisin selviteltäväksi.
 
Ymmärtämystä vaaditaan juu, mutta tiedusteluun sopii kyllä jokaisen tekijän- niin ison kuin pienenkin- vastata!


ihme touhua tuollaienn, sama juttu kun kysellään sähköostilla että sulla oli huutiksessa/nettikirpalla/kirppiskerhossa myynnissä tuote, onko se vielä myynnissä? Paljollako myyt? Ja kun vastaat siihen- mitään ei kuulu takaisin.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23703121:
Soita.

Onko säpö varmasti oikein? Mä joskus sähläsin itse koneen kanssa ja meni sähköposti toimintakyvyttömäksi.... :ashamed:
Pakko sen on olla, kun laitoin kyselyä samaan postiin kun tilauskin hoidettiin; silloin se ainakin toimi. Mulla ei ole hänen numeroaan, enkä tiedä saako sitä haulla, mutta pitääpä koettaa. En kyllä ymmärrä minäkään miksei vastaa ihan asialliseen ja aiheelliseen kysymykseen! Pitääkö alkaa uhkailla poliisilla?
Ja mutkan kautta tuli tietoon, että se toinen työ minkä ongelmista blogiinsa postasi, on jo omistajallaan! Mihin minun tilaukseni oikein unohtui??
 
IhanaValo
Jos ei useista yhteydenotoista huolimatta vastaa/kommentoi millään tavalla niin taitaisin sitä poliisia vaivata asialla. Tai no, varottaisin ensin tätä henkilöä, että jos ei mitään vastausta ala tulemaan niin seuraavaksi saa sit vastata poliisin kysymyksiin.
Aika hämärältä kuulostaa.
 

Yhteistyössä