Mitenkä armeijasta saa vapautuksen??

  • Viestiketjun aloittaja puusilmä
  • Ensimmäinen viesti
mie
mun mies on käynyt armeijan. Ei siitä erityisesti pitänyt, mutta pitää sitä miehen velvollisuutena eikä ole ikinä marissut että se on pitänyt suorittaa. Hyväksyy kyllä myös siviilipalveluksen käymisen.

mun veli on suorittanut siviilipalveluksen. Ei tapa edes hyttysiä, vihaa kaikenlaista väkivaltaa joten ei halunnut armeijaan. Tekee tällä hetkellä itsenäistä työtä kotonaan, ei halua julkiseen työhön, mutta suoritti mukisematta velvollisuutensa..

joten miks AP tuo on sulle noin pirun vaikeaa? kaikki elämässä ei aina ole kivaa ja helppoa..
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja leptikon äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen isä:
Alkuperäinen kirjoittaja leptikon äiti:
Epilepsia tai diabetes esim.
Arvostan kyllä huomattavasti enemmän armeijan käynyttä kuin sivaria. Jos ei armeijaa pysty suorittamaan sairauden tai vamman vuoksi, niin sillehän ei mitään voi.
Pelkkää lorvikatarria potevat voivat mennä äitinsä helmoihin kasvamaan.
Sivareina on muitakin kuin lorvikatarria potevia. Nuo lorvikatarrit kun yleensä saavat vapautuksen armeijasta aina vähäksi aikaa kerrallaan. Eli ovat juuri tuossa ryhmässä ...sairauden tai vamman vuoksi... Kun tunnen erään joka mursi kätensä tarkoituksella armeijassa että pääsisi sieltä pois. Eikä lorvikatarreja haittaa vaikka töiden saanti lykkääntyisi, kun eivät he muutenkaan halua töihin.
Kaikki, jotka eivät armeijaa suorita (poissulkien em. syyt) ovat lusmuja. Siis sivarit ja totaalikieltäytyjät, samaa pullamössöä kaikki.
aivopesetkö lapsesi ajattelemaan samoin? veikkaanpa että omat lapsesi on loppupeleissä samaa pullamössöä, esittävät vaan muuta suvaitsemattomalle äidilleen ollakseen mieliksi.
 
kolmen isä
Alkuperäinen kirjoittaja leptikon äiti:
Kaikki, jotka eivät armeijaa suorita (poissulkien em. syyt) ovat lusmuja. Siis sivarit ja totaalikieltäytyjät, samaa pullamössöä kaikki.
Entä aseettomat tai naiset? Minä olen muuten hyvin joustava sanojen suhteen. Jos joku haluaa määritellä sanat uudestaan, niin kyllä se minulle käy. Itseasiassa olen siveellinen ihminen, tämä todistettiin minulle ihan sanakirjan kanssa :) Tosin epäilen että nykyään siveellinen ja eettinen tarkoittavat eri asioita.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen isä:
Minä ymmärrän totaalin silloin kun se johtuu sodanvastaisuudesta tai muusta painavasta syystä. Esimerkkinä Jehovan Todistajat aikaisemmin.

Itse en ymmärrä kuinka armeijan käyminen näkyisi päällepäin. Kun on pitkätukkia hipin näköisiä jotka ovat käyneet armeijan ja taas skinejä jotka ei. Ja minä taas olen aivan normaalin näköinen.
Kun on niin monta eri vaihtoehtoa, miten asevelvollisuuden voi suorittaa, en ymmärrä, miksi kukaan menis vankilaan istumaan sen takia. Tuskin tekee kovin hyvää kenenkään mielenterveydelle sekään.

Se on kyllä hyvä, että armeijaan aikovia testataan hieman, koska joukossa on varmaan kuitenkin niitä mahdollisia mikamurasia, valitettavasti.

Mielestäni se, että on käynyt armeijan, näkyy vähän perusolemuksessa, ei niinkään vaatteista, hiuksista tms. Tosin en ole tietenkään testannut, että onko kaikki ne ihmiset, joiden oletan käyneen armeijan, todella käyneet sen :D

 
leptikon äiti
Alkuperäinen kirjoittaja .:
aivopesetkö lapsesi ajattelemaan samoin? veikkaanpa että omat lapsesi on loppupeleissä samaa pullamössöä, esittävät vaan muuta suvaitsemattomalle äidilleen ollakseen mieliksi.
Ei tarvitse aivopestä. Ymmärtävät tietyt asiat ja arvot ihan itsekin, käyttämällä omaa päätään.
 
Sukulaisella "hullun paperit".
Ns. hullun paperit ovat tavallaan legendaa sillä niitä ei ihan niin helpolla saa ja aikamoinen oscarin tasoinen näyttlijä saa olla, että lääkärit vakuuttuvat sairaudestasi. Se ei ole sellaista, että menet kunnan yleilekurille ja sanot olevasi mielenvikainen ja paperit kourassa menet näyttää dokumentiasi vaan vapautuksen saat kun lääkärit/pääkallonkutistajat ovat piiitkän ajan seurannan tuloksena vakuuttunut sairaudestasi.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja leptikon äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
aivopesetkö lapsesi ajattelemaan samoin? veikkaanpa että omat lapsesi on loppupeleissä samaa pullamössöä, esittävät vaan muuta suvaitsemattomalle äidilleen ollakseen mieliksi.
Ei tarvitse aivopestä. Ymmärtävät tietyt asiat ja arvot ihan itsekin, käyttämällä omaa päätään.
mun tuttavan lapsi puhui 5-vuotiaana samaan tyyliin kun sinä ja tiedän tasan että vanhemmilta on ajatuksensa oppinut. esim. tuon ikäinen ei osaa itse ajatella noita juttuja omilla aivoillaan.

tuollaiset mammat aina sanovat ja ylpeilevät että lapset ovat itse ajatelleet asian noin, kas kummaa, juuri samalla lailla kun äitinsä, mikä yhteensattuma!

vanhemmat ovat roolimalleja ja moni ajatus tulee lapsen päähän vanhemmilta, myönsivät vanhemmat sitä tai eivät!
 
Tietoa
Hei ap!

Usko tai älä, nykyisin armeija on ihan inhimillinen paikka ja siellä töissä olevat "kapiaiset" normaaleja miehiä, perheenisiä ja ihmisiä jotka kyllä ymmärtävät ja tietävät elämän eri kuviot ja monimutkaisuudet. Sulla ilmeisesti alkaa maanantaina varusmiespalvelus, olenko oikeassa? Järkevimmin toimit kun astut maantaina palvelukseen hyvissä ajoin ja ensimmäisen tilaisuuden tullen (päällikön haastattelu tms.) kerrot haluttomuudestasi ja ahdistuksestasi palveluksen jatkamisen suhteen. Siitä osaavat sitten auttaa sinua eteenpäin. Väkisin siellä ei sinua halua pitää kukaan, sellainen ei palvele kenenkään etua. Ja usko tai älä, puhumallakin on sieltä pois päästy, ihan kokonaan. Ilman sen suurempia diagnooseja tai valehulluuksia. Asiat selviävät parhaiten selvittämällä ja puhumalla. Armeijassakin.
 
  • Tykkää
Reactions: Jaska-
juu
jos tuo meidän nettiriippuvainen vässykkäkin sai sen käytyä ilman traumoja, niin luulisi muidenkin siellä pärjäävän. lomillakin tuo ramppasi melkein joka viikonloppu jääkaapin tyhjentämässä
 
leptikon äiti
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja leptikon äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
aivopesetkö lapsesi ajattelemaan samoin? veikkaanpa että omat lapsesi on loppupeleissä samaa pullamössöä, esittävät vaan muuta suvaitsemattomalle äidilleen ollakseen mieliksi.
Ei tarvitse aivopestä. Ymmärtävät tietyt asiat ja arvot ihan itsekin, käyttämällä omaa päätään.
mun tuttavan lapsi puhui 5-vuotiaana samaan tyyliin kun sinä ja tiedän tasan että vanhemmilta on ajatuksensa oppinut. esim. tuon ikäinen ei osaa itse ajatella noita juttuja omilla aivoillaan.

tuollaiset mammat aina sanovat ja ylpeilevät että lapset ovat itse ajatelleet asian noin, kas kummaa, juuri samalla lailla kun äitinsä, mikä yhteensattuma!

vanhemmat ovat roolimalleja ja moni ajatus tulee lapsen päähän vanhemmilta, myönsivät vanhemmat sitä tai eivät!
Mistä olet saanut käsityksen, että lapseni olisivat pieniä? Sellaisia, joille voi syöttää mitä soopaa tahansa?
Tietääkseni täällä palstailee myös muita vanhempia, joilla jo isot lapset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
ei tarvii olla kun puusilmä tai vatipää (anteeks jos joittenkin nikit).
:LOL:
riittävä ruumin tai mielen vamma / vika riittää...
tuttu oli saanu jotenkin vapautuspaperit ja niihin papereihin oli merkattu vielä, että runsaasti tatuoitu. Ihankuin se jotain merkkaisi :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja leptikon äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen isä:
Alkuperäinen kirjoittaja leptikon äiti:
Epilepsia tai diabetes esim.
Arvostan kyllä huomattavasti enemmän armeijan käynyttä kuin sivaria. Jos ei armeijaa pysty suorittamaan sairauden tai vamman vuoksi, niin sillehän ei mitään voi.
Pelkkää lorvikatarria potevat voivat mennä äitinsä helmoihin kasvamaan.
Sivareina on muitakin kuin lorvikatarria potevia. Nuo lorvikatarrit kun yleensä saavat vapautuksen armeijasta aina vähäksi aikaa kerrallaan. Eli ovat juuri tuossa ryhmässä ...sairauden tai vamman vuoksi... Kun tunnen erään joka mursi kätensä tarkoituksella armeijassa että pääsisi sieltä pois. Eikä lorvikatarreja haittaa vaikka töiden saanti lykkääntyisi, kun eivät he muutenkaan halua töihin.
Kaikki, jotka eivät armeijaa suorita (poissulkien em. syyt) ovat lusmuja. Siis sivarit ja totaalikieltäytyjät, samaa pullamössöä kaikki.
Kaikki armeijan käymättömät naisetkin? Sitä voikin miettiä onko se tasa-arvoista että vain miesten on sinne pakko mennä.
 
leptikon äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja leptikon äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen isä:
Alkuperäinen kirjoittaja leptikon äiti:
Epilepsia tai diabetes esim.
Arvostan kyllä huomattavasti enemmän armeijan käynyttä kuin sivaria. Jos ei armeijaa pysty suorittamaan sairauden tai vamman vuoksi, niin sillehän ei mitään voi.
Pelkkää lorvikatarria potevat voivat mennä äitinsä helmoihin kasvamaan.
Sivareina on muitakin kuin lorvikatarria potevia. Nuo lorvikatarrit kun yleensä saavat vapautuksen armeijasta aina vähäksi aikaa kerrallaan. Eli ovat juuri tuossa ryhmässä ...sairauden tai vamman vuoksi... Kun tunnen erään joka mursi kätensä tarkoituksella armeijassa että pääsisi sieltä pois. Eikä lorvikatarreja haittaa vaikka töiden saanti lykkääntyisi, kun eivät he muutenkaan halua töihin.
Kaikki, jotka eivät armeijaa suorita (poissulkien em. syyt) ovat lusmuja. Siis sivarit ja totaalikieltäytyjät, samaa pullamössöä kaikki.
Kaikki armeijan käymättömät naisetkin? Sitä voikin miettiä onko se tasa-arvoista että vain miesten on sinne pakko mennä.
:headwall:

 
z
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
jos tuo meidän nettiriippuvainen vässykkäkin sai sen käytyä ilman traumoja, niin luulisi muidenkin siellä pärjäävän. lomillakin tuo ramppasi melkein joka viikonloppu jääkaapin tyhjentämässä
Meillä sama juttu. Poika oli vielä 9 kk intissä, lääkintämieheksi kouluttautui. Ja mun armeijavastaisuus vaihtui myönteisyydeksi.
 
Epileptikon äiti
Joo saat vapautuksen jos haluat, mikäli sinulla on epilepsia. Silloin pääset B mieheksi ja aseettomaan palvelukseen miläki itse tahdot, mutta lääkäri vapauttaa aina jos et halua mennä. Ei siis muuta kun aivovammaa hankkimaan..
 
Ack
Kyllä on säälittävää porukka joka tähän keskusteluun ottaa osaa.
Onko näin että asevelvollisuuttaan tekevät ovat kateellisia siviilipalvelusta tekeville.
Mikä estää hakemasta siviilipalvelukseen, heikko itseluottamus vai sekö että pelkää mitä
kaverit sanovat, helpompaahan se on seurata suurta massaa kun itse ajatella mikä on oikein tai väärä . Ihmeellistä että näin vain yleistetään mitä kukin on. Lusmut ja pullamössöt tekevät siviilipalvelusta ja hullut saavat vaputuksen. Sanoisin että pullamössöt ovat ne jotka ovat niin paljon mieltä muiden ihmisten tekemisistä tietämättä mitään taustoista ja motiiveista.
 
D1
Sanompa vain että en arvosta niitä ihmisiä ollenkaan jotka ajattelevat näin ahdasmielisesti ja toitottavat koko ajan, "Arvostan armeijan käyneitä miehiä enemmän kuin muita". Aika naurettavaa. Itsehän haluaisin käydä armeijan mutta ei pääse niin ei pääse, olenko siis ala-arvoinen? Älytön koko saatanan keskustelu ja piste
 
yykaakoo
Kuukautta ennen inttiin menoa menin yksityisen lääkärin vastaanotolle jossa valitin paniikkihäiriötä ja sain siihen jotain lääkkeitä joita en koskaan edes hakenut apteekista .Viikon päästä uudelleen lääkäriin ja taas sain uusia lääkkeitä ja pyysin lääkäriä kirjoittamaan lapun inttiä varten jossa on lueteltu kaikkia nämä "käyttämäni" lääkkeet, lääkäri kirjoitti suoraan lapun jossa suositellaan vapautusta armeijasta . Ja vapautus tuli eikä ole haitannut työelämässä eikä lainan saamisessa pankissa.
 
aliupseerioppilas
Pakko päästä pois, velkoja useita tuhansia ja korot kasvaa.. Ja ku on vielä sen laatusia velkoja ettei intti niitä korkoja maksa.. Mitä tehdä? Lykkäystä pari vuotta ja sit jälkikutsunnoissa ilmottaa ettei oo mielenkiintoa enää tulla takasin?
 
Vapautettu mies.
Sain vapautuksen heti. Vastasin kutsunnoissa kutsuntakyselyssä huumekysymyksiin tahalleen myöntävästi. Suoraan sairaanhoitajan juttusille, ja sanoin hänelle, että intti ei kiinnosta, motivaatio nollassa. Suositteli C'tä koska "huumeiden käyttö" on jatkuvaa. Lääkäri ei kommentoinut asiaa vaan suositteli sitä myös. Kutsuntalautakunta ei kommentoinut asiaa, vaan päästi suoraan pälkähästä. Ei ne paperit mene minnekään oikealle lääkärille, työkkäriin, tai mihinkään vaan jäävät esikuntaan, joka ei vaikuta työnhakuun tai mihinkään lainan saamiseen. Niitä tietoja ei jaeta. Valoja päälle pikkuhiljaa. Töitä sain heti, kun sain sanoa työhaastattelussa tällä kertaa että "asepalvelus on mun osalta suoritettu" sen sijaan että pitäisi sanoa "en tiedä vielä millon olen menossa". Ei työnantajaa kiinnosta nykyään oletko A,B,C vai totaalikieltäytyjä, kunhan se on pois alta, ettet lähde yhtäkkiä inttiin ja työpaikka menettäisi työntekijän.
 
hippu
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja puusilmä:
No on parempaakin tekemistä kun siellä pellekoulussa hyppiä.... Ja sivariin vielä vähemmän, pitäisi rahaakin hankkia kun on lapsi ja kohta syntyy toinen.
kyllä ne muutkin pärjää :LOL:

se on sun velvollisuutes.

jos sulla on kerran lapsia niin onko vastuullista tekeytyä esim. hulluksi vapautuaseen armeijasta?

aikas lapsellista ajattelua taas..
peesi
 
PELLEpaljastin
Alkuperäinen kirjoittaja ä:
erittäin huono olis tuo sun ideas käytännössä.. miesten velvollisuus puolustaa maata jos sota tulee.
HAAAAAAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Kylläpäs vitsejä murjot.

Hei, sun velvollisuutes on ryömiä mannerheiminkadulla!! (Sarjassamme todellisia ihmisten "velvollisuuksia" maailmanhistoriasta.)

Alkuperäinen kirjoittaja ä:
miehellä on kuitenki mahdollisuus käydä myös siviilipalvelus eli armeija ei sinäänsä pakollinen!!!
Jos menen kadulla jotakuta vastaan, annan sille pistoolin ja käsken ampumaan ittensä, tai sitten mää ammun sen omalla kk:llani, niin voinko sitten oikeudessa puolustautua, että sen ei ollu pakko ampua itteensä, tai että se itse halus että mä ammun sen?

Alkuperäinen kirjoittaja ä:
tuo on kuitenki hyvä koulu monille keskenkasvuisille nuorille ;)

No tähän 'vitsiin' älysit laittaa sentään hymiön perään.

Indoktrinaation, militaristiseen nationalismiin sosiaalistamisen paikka se on, ei paljoa muuta. Sodan kannalta tärkeintä siellä ei ole tappotaitojen opetus, vaan sopivan maaperän muokkaus suvereenia isänmaallista militarismia varten.

 
(?)
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen isä;14154680:
Tätä minäkin ihmettelen. Kun vaikuttaisi että ap ei pasifismin takia ole hakemassa vapautusta. Olen huomannut että aika moni sivari ei ole tappamisenvastaisuuden takia sivari, vaan heillä on muut syyt. Itsellä taas syynä on tuo tappamisjuttu. Olen miettinyt sitä jo useamman vuoden mutta en ole onnistunut muodostamaan tyydyttävää filosofiaa.

Hyväksyn itsepuolustuksen välittömässä vaarassa. Mutta entä jos hyökkääjiä on viisi? Silloin itsepuolustuksen takia voisi kuolla enemmän kuin jos antaisit tappaa itsesi. Joten pelkkä kuolleiden lukumäärä ei tunnu oikealta ratkaisulta. Kuulostaisi hyvältä sellainen, että saa tappaa sellaisen joka yrittää tappaa toisen, mutta tämäkin tarvitsee poikkeussääntöjä. Tappamisen hyväksyminen oman onnellisuuden lisäämiseksi/säilyttämiseksi (esim jotta ei jouduttaisi hirmuhallinnon alaisuuteen) johtavat taas ylenmääräiseen tappamiseen. Ehkä ongelmani on se, että en kykene erottamaan sodanaikaista ja rauhanaikaista moraalia, vaan lakien tulisi olla samat riippumatta tilanteesta. Vertaa vihollissotilaat ja rikolliset, todistustaakka yms.

En ymmärtäny tästä yhtään mitään, mut sen tiedän sanoa et en oo koskaan kuulluu kenenkään joutuneen tappamaan armeijassa ketään. Vai mitä tää horina nyt ikinä tarkottikin??
 

Yhteistyössä