Mitralaisuus, Jeesus-kandidaatit ym.kristinuskon kilpailijat antiikin aikoina

vierailija
Nyt menee vähän ohi, mutta toivotaan, että meneekin reilusti:
https://www.avaruus.fi/index.php?id=8091
Onhan ne osuneetkin aika monta kertaa ja isompi maanjäristys on tuntunut koko pallolla! Miten ihmeessä ihminen on vääntänyt asiat koskemaan vain itseään, kun kyseessä on niin suuri kokonaisuus, missä ihminen tosiaan on vain tomua pienessä hetkessä? Mutta kuinka pienestä kaikki voikaan olla kiinni?

Otapa 9mmmm takaisin sanas nyt ja kirjoita -eihän ne tiedä, mistä puhuvat:barefoot:
 
9mmmm
vierailija
Onhan tuo tärkeä asia? Vuonna 365 on muuten siellä Kreikassa ollut suuri tsunami. Mihin kohtaan se sitten osuukin ko. aiheen historiassa, mutta olihan pöyristyttävää, kun sellainen tsunami tuli, ei nykyihminen tiennyt, miksi merivesi vetäytyy ulapalle, vaikka niitä on ollut monenmonta aikaisemminkin! Kyllä nämä asiat koskee meitä kaikkia!

Enkä tarkoita et sun tarvis olla samaa mieltä näistä munkaan jutuista.
 
vierailija
Onhan tuo tärkeä asia? Vuonna 365 on muuten siellä Kreikassa ollut suuri tsunami. Mihin kohtaan se sitten osuukin ko. aiheen historiassa, mutta olihan pöyristyttävää, kun sellainen tsunami tuli, ei nykyihminen tiennyt, miksi merivesi vetäytyy ulapalle, vaikka niitä on ollut monenmonta aikaisemminkin! Kyllä nämä asiat koskee meitä kaikkia!
"Crete, Greece - 21 July 365
This famous, ancient tsunami event was reported throughout the Mediterranean region. It is estimated that the earthquake that caused it would have been at least magnitude 8, occurring somewhere in the Greek Islands. Knossis, Gortis and eight other settlements were completely destroyed on Crete. Reports say the greats waves began with a large drop in the water level, leaving ships aground and sea animals beached. In the northern Adriatic, rivers flowed in reverse and the sea retreated. Numerous coasts around the Mediterranean were flooded, and a total of 5700 deaths occurred; however, these were restricted to Greece and Turkey."

Niille, jotka ei voi linkkejä aukaista, kopsasin sen kohdan.
Siellähän se Antikytherakin on eikä laivat selviä niissä myrskyissä, tietenkään!
 
vierailija
Voihan tämän tietenkin ymmärtää monella tapaa: vika ? Nykyään voi merkitä myös viimeistä, eikä vikaa:
"tämä olikin vika kerta kun 2v kirjoituksiin vastan" - sitä ainoastaan tarkoitin tuossa äsken:rolleyes:

Olen lukenut Reinikaisen kirjan Lintuinfluenssa --- ja meni kyllä luottamus siltä osin... En katsonut siksi sitä videota...:censored:
 
9mmmm
Onhan tuo tärkeä asia? Vuonna 365 on muuten siellä Kreikassa ollut suuri tsunami. Mihin kohtaan se sitten osuukin ko. aiheen historiassa, mutta olihan pöyristyttävää, kun sellainen tsunami tuli, ei nykyihminen tiennyt, miksi merivesi vetäytyy ulapalle, vaikka niitä on ollut monenmonta aikaisemminkin! Kyllä nämä asiat koskee meitä kaikkia!

Enkä tarkoita et sun tarvis olla samaa mieltä näistä munkaan jutuista.
kyllä rakkaudesta on kiva jutella joskus liiankin kiihkeästi mutta joo henkinen rakkaus on mulel tosi tärkeää se pitää mielen keveänä ja pirteenä lisäksi hyvä musa pitää kroppaa hyvänä kun vaan joka päivä muistais ...

totta jos menee huonon puolelel täytyy itte muistaa yleensä sen muistaa aina ei noh jokainen tekee virheitä ei siinä. ainoot jokak vaan ei myönnä on raamikset silloin pitää hälytys kellojen soida jos kaikki on liian hyvin ja mitään ei kyseenalaista tai pysty itse kritiikkiin tai siedä sitä silloin ollaan kuplassa :)
 
Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

ei jeesus noin sanonnut se joka naista rakastaa hän on onnellinen. mies joka sen kirjoitti oli imptotentti ja halusi muut katkeruudessaan samanllaisiksi onneksi sillä ei ole jeesuksen kanssa tekemistä ku nteet tämän elämän hyväksi ja vapaaksi olet asklee lähempänä koska silloin ei narina hänen korviinsa enään kantaudu onnelisne ei tarvitse valittaa ja seksi tekee monet onneliseksi niinkuin henkinen rakkauskin on se kokonaisuus. se joka heittäytyy sydämmensä valtaa on jo hänen kuntaansa astunut. rakkaudeton keksii tekosyitä koska pelkää niinkuin lammas
Älä nyt edes leikilläsi väännä Raamatun sanoja oman mielesi mukaisiksi, mua alkaa väsyttää sulla tuo Jeesuksen tunkeminen omaan paneskelumuottiisi.

Jeesus tuon himoitsemis-kiellon sanoi, vaikka kuinka olisit halunnut että Jeesus olisi sanonut "joka katsoo naista himoiten häntä, saa paneskella häntä ja hänen äitiään ja anoppiaan."
 
9mmmm
Älä nyt edes leikilläsi väännä Raamatun sanoja oman mielesi mukaisiksi, mua alkaa väsyttää sulla tuo Jeesuksen tunkeminen omaan paneskelumuottiisi.

Jeesus tuon himoitsemis-kiellon sanoi, vaikka kuinka olisit halunnut että Jeesus olisi sanonut "joka katsoo naista himoiten häntä, saa paneskella häntä ja hänen äitiään ja anoppiaan."
haha mun piti mennä nukkuun. noh mieti nyt onko se järkevää seksi on synti ja raha on hyve ja sitä aneilla kinutaan vaikak niin moni on sen takia heittänyt henkensä. koitin vain tuolla esimerkillä todeta kuinka hassu se on. toinen asia joka tuhoaa vai se joka on kahden henkilön oma juttu..
Ööh toi himoiten oli sitten sun oma keksimä juttu vai mistä kekkasit että kaikkia pitäisi panna? kuka helvetti anoppiaan panee enyway? ei jeesus pitänyt himoista saarnaa vaan siitä kuinka nuo himot on hyvä rakkaan kanssa yhdessä tyydyttää ei nyt sanasta sanaan noin tiettty mutta se olikin vain esimerkki?
mut nyt meen goisaan
 
9mmm
ja kun aatami ja eeva asui maanpäällisessä paratiisissa jonka jumala loi 7 päivässä niin onhan se mahdollista rakentaa uudestaankin eikö? mutta siihen tarvitaan valitettavasti kaikkien yhteistyötä eikä mitään pakottamista pakon alla oleva ei ole aito.
 
vierailija
Lähteiden suojelu pilaantumiselta on aina ollut pääasia, mutta eihän kaikki ihmiset sitä vieläkään käsitä!
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/08/14/paska-juttu

Vaikka tietämystäkin olis, mitään ei tehdä!
Nämä asiat kun yhdistää, alkaa tavallinekin arki tuntua "pyhältä". Maasta olet sinä tullut ja maaksi tuleman - taivas kierrättää sen kasteen alas, eikö?
Tämä on liitettävä jatkoksi, vaikka ei enää antiikkiin liitykään:

1642 on kirjoitettu uudesta kuusta jotain:

"1:13Älkät sillen teidän ruocauhrian huckan tuoco edes/ suidzutus on minulle cauhistus. Utta Cuuta ja Sabbathia cosca te tuletta cocoon/ en minä kärsi: sillä nijsä on wäkiwalda ja wäärys.

1:14Minun sielun wiha teidän Utta Cuutan ja juhlapäiwän/ minä olen nijstä suuttunut/ minä wäsyn sijtä kärseisäni.

1:15 Ja cuin te parhallans käsiän nostat/ nijn minä cuitengin käännän silmäni teistä pois: ja waicka te paljo rucoilisitta/ en minä cuitengan teitä cuule/ sillä teidän käten owat werta täynäns.

1:16 Peskät/ puhdistacat teitän/ pangat teidän paha menon pois minun silmäin edest.

1:17 Lacatcat pahasta/oppicat tekemän hywä/ ja edzikät oikeutta. Auttacat alaspainettua/ saattacat orwoille oikeus/ ja auttacat lesken asiata:

1:18 Ja sijtte tulcat/ ja cadzocam cummalla oikeus on/ sano HERra. Jos teiden syndin weriruskiat olisit/ nijn heidän pitä lumiwalkiaxi tuleman: ja waicka he olisit nijncuin ruusun carwaiset/ pitä heidän cuitengin nijncuin willa tuleman.

1:19 Jos te minua cuulisit/ nijn te maan hywyden nautidzisit.

1:20 Mutta jos te poikette pois ja oletta cowacorwaiset/ nijn miecka syö teitä: sillä HERran suu puhu sen.

1:21 Cuinga se tapahtu että hurscas Caupungi on portoxi tullut? hän oli täynäns oikeutta/ wanhurscaus asui hänesä/ mutta nyt murhajat.

1:22 Sinun hopias on carrexi tullut/ ja sinun juomas on wedellä secoitettu.

1:23 Sinun päämiehes owat wilpistellet/ ja warasten cumpanit/ caicki he mielelläns lahja ottawat/ ja pyytäwät andimita. Ei he orwoille oikeutta tee/ ja leskein asia ei tule heidän eteens....

...1:29 Sillä heidän täyty häpiään tulla tammein tähden/ joita he himoidzit/ ja häwäistyxi tuleman krydimaidentähden/ jotca he walidzit.

1:30 Cosca te tuletta nijncuin jocu tammi cuiwilla lehdeillä/ ja nijncuin jocu wedetöin krydimaa.

1:31 Ja cosca warjelus tule nijncuin rohdin/ ja teidän tecon nijncuin kipinä. Ja he sytytetän ynnä molemmat/ jota ei kengän sammuta."

.... kirjoitti Jesaja, tuossa Jeremia vuodelta 1548

"34:2 Sinä ihmisen poica/

ennusta Israelin paimenita wastan: ennusta/

ja sano heille: näin sano HERra: woi Isrealin paimenita/

jotca idziäns ruockiwat/

eiköst paimenden pidäis lauma ruockiman?
"

Olennainen asia, eikö? Mutta jälkikäteen vasta kirjoitettu? Tai sitten muunneltu aiemmin?
 
9mmmm
tulimpa pohtineeksi tätä eeva asiaa kun eevahan tuhosi raamatun mukaan maanpäällisen paratiisin haukkaamalla synnin omenaa. Niin niinkuin silloin ni nytkin nää raamatun puolustelijat halauvat estää tätä rakentumasta uudelleen yhteistyöllä. he vielläkin jatkavat sitä toisten erottelemista niinkuin se käärme kuiskasi eevan korvaan. eli jos raamatu estää kaikkien yhteistyötä ovat he silloin tätä paratiisia vastaan ja tämän kielen vallassa edelleenkin.
 
vierailija
tuossa linkissä on perustavanlaatuista opetusta koraanin alkuperästä. Jos englannin kieli taipuu. Jay Smith on tehny työtä muslimien parissa vuosikymmeniä, osaa koraanin, joka on edellytyksenä sille, että voi asiasta jotain puhua. Jos ei tunne raamattua, ei voi siitä puhua, aivan sama koskaee koraaniakain, jos sitä ei tunne lainkaan, ei siitä voi oikeastaan puhuakaan. On tiedettävä koraanin perusta jne, jolloin sitä voi arvioida.

ysimilliselle pitää sen verran sanoa, että raamatussa puhutaan useanlaisesta rakkaudesta, eros on vain yksi osa. Muita ovat mm lähimmäisenrakkaus, Jumalan ja ihmisen välinen rakkaus jne. Sinulle taas ei ole muuta kuin himo, jolla ei ole rakkauden kanssa mitään tekemistä. Ajattelin ensin, että voisit sopia hyvin hippiliikkeeseen, kun ensin pössytellään, laajennetaan tajuntaa ja sitten kuksitaan kaiken liikkuvan kanssa.

munascuu lukee warman kalewalaa wälillä. Josco ce olici vähän ymmärrettäwämpä hänele.
 
vierailija
tulimpa pohtineeksi tätä eeva asiaa kun eevahan tuhosi raamatun mukaan maanpäällisen paratiisin haukkaamalla synnin omenaa. Niin niinkuin silloin ni nytkin nää raamatun puolustelijat halauvat estää tätä rakentumasta uudelleen yhteistyöllä. he vielläkin jatkavat sitä toisten erottelemista niinkuin se käärme kuiskasi eevan korvaan. eli jos raamatu estää kaikkien yhteistyötä ovat he silloin tätä paratiisia vastaan ja tämän kielen vallassa edelleenkin.
ysimilliselläkin ramatun sana hukassa. Ei siellä åuhuta omenasta mitään. Sinun puheessasi on käärmeen sihinää, sinä nimittäin vääristelet raamatun sanaa juuri niin kuin raamatussa kerrotaan saatanankin sanovan istuttamalla epäilyksen siemenen, "onko Jumala todellakin sanonut?", siintä syntiinlankeemus lähti.
 
vierailija
Ajatella, että kuvittelin Echon tietävän, mitä se munascuu tarkoittaa - tai joku muu tietäisi:LOL:
Osaanhan itsekin hakea, kun Kalevala on jäänyt kansakouluaikaiseen lukemistoon. Mutta tällaisen löysin just:"
Suomen kirjakielen kehityksessäkin on ollut sellaisia erikoispiirteitä, jotka ovat jättäneet jälkensä Kilven sanaston kokoonpanoon. Suomen vanhin kirjakieli oli alkuaan syntynyt länsimurteiden pohjalta, mutta 1800-luvun aikana, mm. kansallisromantiikan ja Kalevalan vaikutuksesta, kieltä uudistettiin itämurteita suosien. Monet sanat ja piirteet, jotka länsimurteista oli jo kerran ehditty poimia ja vakiinnuttaa kirjakieleen, työnnettiin syrjään puhtaammiksi ja suomalaisemmiksi arvioitujen itämurteisten vastineiden tieltä. Kun nämä itämurteiden vastineet sitten vakiintuivat, alkoivat monet kirjakielen länsimurteiset sanat vaikuttaa vanhanaikaisilta tai selvästi murteellisilta. Länsisuomalaiset kirjailijat tunsivat ne kuitenkin omikseen ja saattoivat käyttää niitä edelleen kirjakielen valtavirran vastaisesti. Esimerkiksi Volter Kilpi kirjoittaa suvisesta päivästä, ei kesäisestä, eilisehtoosta, ei illasta, akkunasta, ei ikkunasta. Koti on hänellä koto, ja tulisijaa hän nimittää totoksi. Tällaisissa kohdissa Kilven kieli on lähempänä Ruotsin-vallan ajan vanhaa kirjakieltä kuin 1800-luvulla syntynyttä varhaisnykysuomea. Vanha kielenparsi säilytti asemiaan kaunokirjallisuudessa varsin pitkään mm. sen takia, että se eli sitkeästi myös uskonnollisissa yhteyksissä, jotka tämän ajan ihmisille olivat jokapäiväisen elämän kannalta tärkeämpiä kuin ne ovat nykyään, ja Raamatun kieltä käytettiin muunkin korkeatasoisen kirjallisuuden mallina. Jäänteitä tästä vanhasta kielestä ovat monet sanat ja sanontatavat. Kilpi kirjoittaa esimerkiksi sydämen munaskuista tarkoittaen sydämen perimmäisiä sopukoita käyttäen hyväksi Raamatusta tuttua, vanhaa sanaa. Munaskuut tarkoittavat sananmukaisesti munuaisrasvoja tai munuaisia, mutta tässä perusmerkityksessä sanaa ei ole kirjakielessä oikeastaan koskaan käytetty, vaan se on alusta alkaen ollut vertauskuvallinen"
http://hkkk.fi/~korpela/harraste/kirjat/Kilpi/VolterKilvenKielesta-HakkinenKaisa-20010722.htm"
Ihmisen touhuja jokatapauksessa:barefoot:
 
vierailija
Ajatella, että kuvittelin Echon tietävän, mitä se munascuu tarkoittaa - tai joku muu tietäisi:LOL:
Osaanhan itsekin hakea, kun Kalevala on jäänyt kansakouluaikaiseen lukemistoon. Mutta tällaisen löysin just:" ---Raamatun kieltä käytettiin muunkin korkeatasoisen kirjallisuuden mallina. Jäänteitä tästä vanhasta kielestä ovat monet sanat ja sanontatavat. Kilpi kirjoittaa esimerkiksi sydämen munaskuista tarkoittaen sydämen perimmäisiä sopukoita käyttäen hyväksi Raamatusta tuttua, vanhaa sanaa. Munaskuut tarkoittavat sananmukaisesti munuaisrasvoja tai munuaisia, mutta tässä perusmerkityksessä sanaa ei ole kirjakielessä oikeastaan koskaan käytetty, vaan se on alusta alkaen ollut vertauskuvallinen"
http://hkkk.fi/~korpela/harraste/kirjat/Kilpi/"
Ihmisen touhuja jokatapauksessa:barefoot:
Jatkuu, koska kotus-sivuilla kerrottiin:"Munaskuut merkitsevät munuaisia, mutta tyyliväritteisenä sana lienee käytössä vain eräissä kuvailmauksissa (munaskuita myöten tms.). Nykysuomen sanakirja pitää sanaa Raamatun kieleen kuuluvana ja mainitsee sen muualla esiintyvän tavallisesti vain Raamatun kieleen pohjautuvissa kuvailmauksissa. Kirjallisessa käytössä munaskuu on vanha: se esiintyy joAgricolalla. Sekä munuainen että munaskuu pohjautuvat sanaan muna. Munaskuu on selitetty yhdyssanaksi, jonka jälkiosana on rasvaa merkitsevä kuu. Tämä yleiskielessä tuntematon kuu on eri sana kuin taivaankappaleen nimi."

Olishan mun pitänyt tajuta, kun mieheni mummokin (vm.1895) käytti kinkun pinnassa olevasta läskistä nimitystä kuu - en vaan muistanut, mutta sitä se oli aina, enkä cuullut väärin silloin:ROFLMAO:

Mutta eihän Echo halunnut vastata. Miksi yleensä tällaisia aloituksia tekee, jos ei niihin saa vastata? Eikö silloin kuuluis kirjoittaa kirja? Tai perustaa oma blogi?
 
vierailija
Jatkuu, koska kotus-sivuilla kerrottiin:"Munaskuut merkitsevät munuaisia, mutta tyyliväritteisenä sana lienee käytössä vain eräissä kuvailmauksissa (munaskuita myöten tms.). Nykysuomen sanakirja pitää sanaa Raamatun kieleen kuuluvana ja mainitsee sen muualla esiintyvän tavallisesti vain Raamatun kieleen pohjautuvissa kuvailmauksissa. Kirjallisessa käytössä munaskuu on vanha: se esiintyy joAgricolalla. Sekä munuainen että munaskuu pohjautuvat sanaan muna. Munaskuu on selitetty yhdyssanaksi, jonka jälkiosana on rasvaa merkitsevä kuu. Tämä yleiskielessä tuntematon kuu on eri sana kuin taivaankappaleen nimi."

Olishan mun pitänyt tajuta, kun mieheni mummokin (vm.1895) käytti kinkun pinnassa olevasta läskistä nimitystä kuu - en vaan muistanut, mutta sitä se oli aina, enkä cuullut väärin silloin:ROFLMAO:

Mutta eihän Echo halunnut vastata. Miksi yleensä tällaisia aloituksia tekee, jos ei niihin saa vastata? Eikö silloin kuuluis kirjoittaa kirja? Tai perustaa oma blogi?
echosta en tiedä, mutta kovin olet säilynyt kun vuonna 1895 on mummosi sinule puhunut.
Cuu kiuructa kecään
puolicuuta peipposcecta
västäräkictä wähäcen
pääckycectä ei päiwääkään.
 
vierailija
echosta en tiedä, mutta kovin olet säilynyt kun vuonna 1895 on mummosi sinule puhunut.
Cuu kiuructa kecään
puolicuuta peipposcecta
västäräkictä wähäcen
pääckycectä ei päiwääkään.
Mitä mahdoin kirjoittaa, mutta mieheni mummo vm 1895 oli toki vanha. Vm tuossa tarkoittaa vuosimallia, mikä tietenkin olis pitänyt olla synt. sori! Mutta ei mulla omaa mummoa eikä pappaa ole koskaan ollutkaan. Vintiltä olen löytänyt ihan älyttömiä lehtiä, joista en ymmärrä yhtään mitään - mut ei ne siellä turhaan ole ollut, voin kuvitella. Mutta aina voi oppia jotakin uuttakin - tai ikivanhaa uudestaan:

"...Laestadius kirjoittaa lappalaisten sammalkodista ja niiden kakkosovista. Tsuudien ja karjalaisten ryöstöretkien aikana niiden kautta maja hylättiin ja ryömittiin maakoloihin piiloon...

...Pahimpia olivat kuitenkin pirkkalaiset, lappalaisten muinaiset veronkantajat, joihin liittyy Laestadiuksen mielestä itse paholaisen nimi, Perkel."
- v 1838 lappalaistarinoista -
 
Jatkuu, koska kotus-sivuilla kerrottiin:"Munaskuut merkitsevät munuaisia, mutta tyyliväritteisenä sana lienee käytössä vain eräissä kuvailmauksissa (munaskuita myöten tms.). Nykysuomen sanakirja pitää sanaa Raamatun kieleen kuuluvana ja mainitsee sen muualla esiintyvän tavallisesti vain Raamatun kieleen pohjautuvissa kuvailmauksissa. Kirjallisessa käytössä munaskuu on vanha: se esiintyy joAgricolalla. Sekä munuainen että munaskuu pohjautuvat sanaan muna. Munaskuu on selitetty yhdyssanaksi, jonka jälkiosana on rasvaa merkitsevä kuu. Tämä yleiskielessä tuntematon kuu on eri sana kuin taivaankappaleen nimi."

Olishan mun pitänyt tajuta, kun mieheni mummokin (vm.1895) käytti kinkun pinnassa olevasta läskistä nimitystä kuu - en vaan muistanut, mutta sitä se oli aina, enkä cuullut väärin silloin:ROFLMAO:

Mutta eihän Echo halunnut vastata. Miksi yleensä tällaisia aloituksia tekee, jos ei niihin saa vastata? Eikö silloin kuuluis kirjoittaa kirja? Tai perustaa oma blogi?
Onko tämä munascuu-ketju? Luitko aloitusviestiäni? Juu olen kuullut munuaisista.
 
vierailija
ja kun aatami ja eeva asui maanpäällisessä paratiisissa jonka jumala loi 7 päivässä niin onhan se mahdollista rakentaa uudestaankin eikö? mutta siihen tarvitaan valitettavasti kaikkien yhteistyötä eikä mitään pakottamista pakon alla oleva ei ole aito.
Eikö sun taivaallinen isäs ole kertonut, että nimenomaan tuleekin uusi taivas ja uusi maa, kun entinen hävitetään. Jeesus sanoi, (joo, ihan Jeesuksen omat sanat)
"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte."

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.

Silloin hänen äänensä järkytti maata, mutta nyt hän on luvannut sanoen: "Vielä kerran minä liikutan maan, jopa taivaankin".

Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää; ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle,
joka tässä todistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken sen, minkä hän on nähnyt.
Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
 

Yhteistyössä