Moneltas pukki tulee..?

.....
Alkuperäinen kirjoittaja justiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Hui miten aikasin:
Joulun pointtihan on siinä että lapsia jännittää, ne on äkäsiä ku persiiseen ammutut karhut, kiukuttelee, kurkkii ikkunoista, jännittää, kiukuttelee taas jne jne. kunnes se odotus ILLALLA hämärässä palkitaan ja tulee joulupukki/pääsee avaamaan lahjoja :)
Meille ei IKINÄ tule pukki noin aikaisin. Toivottavasti vasta kello 18.00 jälkeen, ennen 21 kuitenkin :)
Meidän lapset saa jouluna valvoa vaikka puoleen yöhön jos jaksavat leikkiä leluilla. Normaali nukkuma-ajoista ei silloin pidetä kiinni. Eli en edes kehtaisi laittaa lapsia nukkumaan kello 18.00 jälkeen vaikka arkena silloin kävisikin ellei lapsi itse silloin jo simahda.
Vauvat asia erikseen.
Juu ja sun tapa on sitte se just ainoa ja oikea? Entäs kun meidän lapset ei JAKSA valvoa yli 8? Onko ne sitte pidettävä väkisin hereillä kun pukin kuuluu tulla myöhään ja jouluna ei niuhoteta nukkumaanmenoajasta?
No pakkoko niiden on valvoa yli 8, jos pukki tulee viiden aikaan niin on siinä pari tuntia hyvää aikaa leikkiä. Kyllä mä tajuan ettei ihan pikkuiset, mutta joku 5 vuotiaskin nyt varmasti jaksaa jouluna valvoa vähän pidempään. Tai odottaa sinne alkuiltaan edes. Tai mikäs siinä jokainen tekee tyylillään, minä en ymmärrä tuota eikä tarvitsekkaan :)

Mun sisko perustelee sen, että heille pukki tulee siksi aina 3 aikaan (lapset 8,9 ja 12v) kun lapset on niin malttamattomia, niin saavatpahan aikuiset viettää joulun rauhassa kun lapset ei hypi seinille koko päivää kun jännittävät. Minusta se on joulussa ihanaa kun lapset on malttamattomia ja odottaa, meillä se parhain joulutunnelma ainakin alkaa olla jo ohi kun lapset on saanut lahjat ja alkaa leikkimään niillä :)
 
Tuntuu tuo 20?-25? olevan yleisin hinta pukille.. Onneksi pidin pääni ja en "ekaa" ottanut kun hinnat täällä pyörivät siinä 40?!! :eek:

Mut joo, jokainenhan taaplaa tyylillään ja pyytää pukin silloin kun hyvältä tuntuu.. ;) Ja tietävät miten ja kauan lapset jaksavat varttua ja pysyä hereillä.. :xmas:
 
Meille tulee pukki tänä jouluna jo 10.30 :D
Eli heti aamun riisipuuron jälkeen..Niin ja lapset eivät ole malttamattomia vaan halusimme muuten vaan muuttaa hieman perinteitä =)
Pukki ei maksa mitään sillä naapurin isäntä toimittaa pukin virkaa meille ja sit taas meidän isukki menee niille n. 18.00
 

Yhteistyössä