Monessako perheessä äiti ajaa perheen paremmalla autolla?

  • Viestiketjun aloittaja äiti kuskina
  • Ensimmäinen viesti
äiti kuskina
Itse olen ajanut aina meidän perheen paremmalla autolla ja mies käyttää huonompaa kakkosautoa. Yleensä tilanne on toisin päin. En tiedä yhtään naapuria tai tuttavaperhettä, joissa naisella olisi ykkösauto pääasiallisessa käytössään. Tiedättekö te?
 
"juu"
Meillä. Minulla on pitkä työmatka ja epäsäännöllinen 3-vuorotyö, mies taas töissä lähempänä kotia ja tekee säännöllistä työpäivää arkisin - siinä perustelut.
 
"Anne"
Minä ajan paremmalla autolla kuin mies. Johtuu ihan siitä, että mulla nyt sattuu olemaan pitempi matka ja halusin ostaa hyvän auton. Mies ei niin välitä joten ei ole jaksanut omaansa vaihtaa.
Meillä ei ole mitään ykkös- ja kakkosautoja, molemmilla on vain yksi auto.
 
Mulla on toi isompi ja kalliimpi. Mutta miehen auto kulkee saatanasti lujempaa ja siin o paremmat musiikkivehkeet. -Miehen mielestä se varmaankin on parempi auto. Tai sit ei :D

Miksi moisia edes miettimään?
 
"mietteliäs"
Meillä molemmat autot on turvallisia ja hyviä. En ymmärrä miksi ylipäätään pidetään huonoa autoa. Meillä autojen ero löytyy moottorin koossa, ja siinä että toinen on diesel ja toinen bensakoneella. Ajan itse isommalla koska työmatkani on matka-ajoa ja mies taas menee kaupungin läpi. Vapaa-ajon lyhyet ajot kumpikin ajaa pienemmällä. Tämä ihan sen vuoksi että näin saadaan optimoitua polttoaineen kulutus.
 
"vaimoke"
Minä kuljen ykkösautolla, mies yleensä kakkosautolla. Koska minä kuljetan enempi mukuloita, ja niitä pyritään kuljettamaan aina paremmalla autolla turvallisuuden vuoksi, ei prutkulla.
 
vieraskin.
Yleensä kun miehelle se auto on tärkeämpi kuin naiselle. En tosin edes ymmärrä mitä ap tuolla paremmuudella tarkoittaa. Kyllähän naisetkin saa itselleen ostaa millaisen auton haluaa.
 
sivusta kysellyt eukko
Meillä on vain yksi auto, joten omasta puolesta en voi vastata.

Mutta tutuilla (kolmella perheellä) nainen ajaa paremmalla autolla, ja perustelut ovat olleet: Naisen ei kannata ajaa huonommalla kun ei osaisi toimia, jos autoon tulisi vikaa. / Ei voi ajaa ilman ohjaustehostinta. / Manuaalivaihteisto aiheuttaa naiselle harmaita hiuksia. / Mäkilähtöavustimen puuttuminen ei käy eukolle.
 
Blondi misu
Meillä ajellaan tarpeen mukaan. Riippuen reitistä, matkan pituudesta ja mukana kulkevista.. En kyllä osaa nyt äkkiseltään sanoa kumpi meillä olisi ykkös tai kakkosauto..toinen on vähän taloudellisempi, toinen ehkä nopeampi..toisessa mukavammat penkit, toisessa uudemmat renkaat . Aika tasaväkisiä sekä ikänsä että olemuksensa suhteen.. Molemmat ajellaan siis ykkösautolla:)
 
....
Riippuu kai siitä mikä on "parempi". Itselläni uudehko Toyota pikkukoneella, miehellä taas vanha bemari 6-koneella. Hän ei halua minun autolla ajaa ku on niin huono, ja minä en taas halua hänen autollaan ajaa ku on niin huono :D
 
Koska mä vastaan pääosin lasten kuljetuksista sekä kotipisteessä olemisesta, niin meijen ykkösauto on mun käytössä. Mies on alusta lähtien ollut sitä mieltä, että mä ja muksut kuletaan aina kulloinkin sillä ns. ykkösautolla, koska hänen koko maailmansa on sen auton kyydissä.

Tosin kummastakin autosta pidetään hyvää huolta, miehelle se on lähinnä jo ammattiylpeyden asia. Hyvä niin.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
zlip
[QUOTE="mietteliäs";30678145]Meillä molemmat autot on turvallisia ja hyviä. En ymmärrä miksi ylipäätään pidetään huonoa autoa. [/QUOTE]

No jos oikein kovasti pinnistelet, niin keksisitköhän mahdollisesti yhtään syytä?

Vinkki: liittyisikö se mahdollisesti perheiden rahatilanteisiin?
 
dddfrfr
Heh, onpas hauskaa, että täällä kaikissa perheissä naisella on se ykkösauto, vaikka oikeassa elämässä näkee asian olevan juuri päinvastoin. Itseasiassa useimmitenhan se nainen kulkee vallan ilman autoa, julkisten varassa.
 
No meillä
Mä ajan pääsääntösesti parempaa ja isompaa autoa. Työn ja lasten takia. Miehen toiveesta. Tosin se joskus öisin menee omalle lenkille sen kans ja huudattaa musaa :D
Mut hienosti mä pääsen duuniin ja lasten kans liikkeelle meidän b-autollakin. :) luvattiin se jo esikoiselle kunhan ens vuonna ajokortin suorittaa. Ei siinä autossa ens vuonnakaan ole enempää vikaa kuin tänään mut uskaltaakohan sitä ihan tuoreen kuskin kyytiin lähteä... Noissa molemmissa autoissa on perheen miesten mukaan käsittämätön määrä airbageja. Oikein kuulemma odottavat että saa äitille näyttää :D onneksi (käsittääkseni) irrotan ens vuonna myös viimeisen turvaistuimen molemmista "kameleista" :)
 
"nanna"
Määrittele parempi.

Mun mielestä mun auto (vm. -99) on parempi kuin miehen auto (2013) koska mun on paremman mallinen ja automaatti. Olen ajanut automaatilla viimeiset 10-vuotta, joten ei vaan oo toi manuaalivaihteisto enää mun juttu. Mutta onko miehen auto kuitenkin parempi kuin mun auto, koska on uudempi? Mulla tulee kilometrejä maks. 2000 vuodessa, miehellä vähintään 15 000, joten taas mun auto on mulle parempi.

Meillä on siis miehen auto, jolla kuljetaan kaikki seitsemän koska mun autoon ei mahduta. Ja sitten on mun auto, joka on mun ja mun mielestä parempi koska se on mun ja mä tykkään siitä. Niin ja on meillä kesäautokin, jolla ajetaan vaan kesäisin. Onko se meidän perheen paras auto, koska se vasta onkin vanha, ei kuitenkaan museorekisterissä, mutta entisöity hienoksi kuitenkin.
 
prut
[QUOTE="mietteliäs";30678145]Meillä molemmat autot on turvallisia ja hyviä. En ymmärrä miksi ylipäätään pidetään huonoa autoa. Meillä autojen ero löytyy moottorin koossa, ja siinä että toinen on diesel ja toinen bensakoneella. Ajan itse isommalla koska työmatkani on matka-ajoa ja mies taas menee kaupungin läpi. Vapaa-ajon lyhyet ajot kumpikin ajaa pienemmällä. Tämä ihan sen vuoksi että näin saadaan optimoitua polttoaineen kulutus.[/QUOTE]

Huonoa autoa pidetään yleensä siksi, että hyvään ei ole varaa. Koska Suomessa autot ovat veron takia järjettömän hintaisia, varaa useimmissa perheissä on enintään yhteen kohtuutasoiseen autoon ja toinen on sitten pienempi/vanhempi/huonompi/halvempi kakkosauto.
 
ei meillä
Ostimme molemmille samanlaiset autot... Sama vuosimalli, merkki, varustelutaso ja kutakuinkin kilometritkin, väri on vain eri. Ainoa ero on, että mun autoni on diesel ja miehen bensa.
 
dkddkk
Mulla käytössä isompi auto joka paremmin varusteltu kun kuskaan lapsia, maksoi 27000. Mihelläkin ihan hyvä auto (maksoi yli 10000« vaikka pienempi kun ajaa yksin työmatkaa.
 
nii?
Määrittele parempi? Kalliimpi/ parempi varustelu/ enemmän potkua? Mulla oli pitkään selvästi parempi tehokas sporttifarkku. Nyt toisena autona parempi ja uudempi, mies enimmäkseen kuskaa lapset ja ajaa sillä.
 
niinooo
Mun tuttavilla se on kiinni siitä minkälaisen auton mies tai nainen on itselleen ostanut. Niin kai se useimmiten menee, vai ostaako joissan pierheessä mies tai nainen molemmat autot? Nykyään enemmän kai itse ostetaan omat kulkupelit ja ollaan itsenäisiä.
 

Yhteistyössä