Monessako perheessä äiti ajaa perheen paremmalla autolla?

  • Viestiketjun aloittaja äiti kuskina
  • Ensimmäinen viesti
"Mine"
Riippuu siitä, miten nyt "parempi" määritellään? Minä ajan kaksi vuotta vanhalla, isommalla ja puolet kalliimmalla (60k) pelillä. Mieheni ajaa uudemmalla eli vuoden vanhalla, mutta on siis pienempi ja puolet halvempi (30k) :) Ai niin, mulla on diesel ja automaatti ja miehellä pieni, ahdettu bensakone manuaalivaihteilla. Mutta ei mahduttais koko perhe miehen autoon ja minähän noita vanhempia muksuja kuskaan näin äitiyslomalla ollessani :)
 
vierass
Meillä on vain yksi auto, mutta siskon perheessä sisko ajelee yleensä paremmalla autolla, kun hänellä on pidempi työmatka. Tosin nykyään en osaa sanoa, onko heidän autoillaan mitään paremmuusjärjestystä. Sanoisin, että heidän molemmat autonsa ovat parempia kuin kuin 95%lla palstalaisista.
 
nooh
Meillä on miehellä työsuhdeauto jolla hän tietty ajaakin.On viime vuoden mallia oleva ns parempi auto.Minä ajan perheen omaa itseostettua autoa.On pienempi ja halvempi.Ei työsuhdeautoa edes voisi minun käyttöön ottaa...
 
"yyhoo"
No sattuneesta syystä ei ole kuin yksi auto, joten eipä tarvi kenenkään kanssa tuostakaan tapella tai neuvotella. :D Se on sitten jonkun mielestä hyvä tai huono, mutta sillä mennään. Minunkin tuttavapiirissä suurimmalla osalla puolisoita on omat autot, joilla kulkevat. Jotain perheen yhteisiä pitkiä matkoja voivat sitten ajaa ns. "paremmalla", jos jommalla kummalla joku sellanen on.
 
"minna"
No meillä yhteinen talous, joten autotkin yhteiset. Mä ajoin työmatkat huonommalla autolla, koska miehellä pidempi työmatka joten sillä oli halvempi ajaa. Lapset toinen vie ja toinen hakee joten toinen matka on pakko mennä huonommalla. Pidemmät matkat lasten kanssa mennään paremmalla. Tosin nyt miehellä työajossa pakettiauto, joten mä ajan paremmalla. Huonompi lähtee myyntiin.
 
Meillä on miehellä työsuhdeauto jolla hän tietty ajaakin.On viime vuoden mallia oleva ns parempi auto.Minä ajan perheen omaa itseostettua autoa.On pienempi ja halvempi.Ei työsuhdeautoa edes voisi minun käyttöön ottaa...
Tosta toi mielikuvakin tulee. Ei sinunkaan miehesi huvikseen ajele sillä turvallisemmalla ja paremmalla.

Jos vain omilla rahoilla hankitut tai omavelkaiset autot lasketaan, niin semmoista miestä ei ole syntynytkään joka sanoisi vaimolle ja lapsille, et menkääpäs te ny sinne mökille tolla 100A:alla, kun mä kohta tartten tota uutta kartanovolvoa käydäkseni lähikaupalla ostamassa pari kaljaa, röökiä ja perseenraapimen
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
aapee.
Yleensä kun miehelle se auto on tärkeämpi kuin naiselle. En tosin edes ymmärrä mitä ap tuolla paremmuudella tarkoittaa. Kyllähän naisetkin saa itselleen ostaa millaisen auton haluaa.
Parempi tarkoittaa aapeelle uudempaa, isompaa ja turvallisempaa.

Meillä isot hankinnat ostetaan puoliksi ja on varaa uusia vain yksi auto kerrallaan. Tällä hetkellä toinen auto on 5 v ikäinen ja toinen 15 vuotta vanha. Selkeä ero siis autojen paremmuudessa.

Siksi tein aloituksen, kun harvassa on ne perheet, joissa nainen ajaa paremmalla autolla ja halusin tietää. Itse en tiedä itseni lisäksi yhtäkään muuta. Meillä on myös perusteluna se, että minä kuskaan enemmän lapsia ja työmatkani on pidempi ja vaarallisempi kuin miehen.
 
nooh
Tosta toi mielikuvakin tulee. Ei sinunkaan miehesi huvikseen ajele sillä turvallisemmalla ja paremmalla.

Jos vain omilla rahoilla hankitut tai omavelkaiset autot lasketaan, niin semmoista miestä ei ole syntynytkään joka sanoisi vaimolle ja lapsille, et menkääpäs te ny sinne mökille tolla 100A:alla, kun mä kohta tartten tota uutta kartanovolvoa käydäkseni lähikaupalla ostamassa pari kaljaa, röökiä ja perseenraapimen
Näin joo on.Moni ei kuitenkaan osaa ajatella että se ns parempi auto on just työsuhdeauto.Tai sitten täällä ei suurimmalla osalla sitä ole.Tuskin meilläkään tuollaista autoa miehellä omalla rahalla ostettuna olisi vaan varmaankin suht samanlaiset molemmilla.Itse en kyllä edes haluaisi isoa autoa vaan olen tyytyväinen tuohon parisen vuotta vanhaan pikku Relluun.Sillä taas mun mies ei tykkää ajaa kun pää osuu kattoon ja voisi suunnilleen ajaa takapenkiltä kun on pitkä:)
 
siisti sisätyö
Meillä mä ajan parempaa autoa, vaikka miehenkin auto on ok. Yhteisomistuksessa toki molemmat autot ja työmatkat on yhtä pitkät. Mies työskentelee raksalla, joten kulkee usein likaisissa työvaatteissa ja kuljettaa mukanaan erilaisia työkoneita. "Huonommassa" autossa miehen ei tarvii varoa niin paljoa esim. penkkien sotkeentumista, eikä autoa tarvitse myöskään tyhjätä työkoneista aina kun pitäisi jonnekin reissuun lähteä (yhteiset reissut tehdään aina paremmalla autolla, koska se on tilavampi) :)
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
ggggggg
No meillä kalliimalla autolla ajaa se, joka kalliimman auton itse maksaa. Halvemmalla taas on toisinpäin. Sitä en sano, että miten se meillä sukupuolien mukaan jakautuu.
 
dfghjkl
Meillä isommalla (paremmalla?) autolla ajaa se, joka kulloinkin kuskaa lapsia, pienemmällä (huonommalla?) sitten se toinen. Menisko 50-50 ajot eli ei ole äitiyteen/isyyteen sidottu.
 
ollollol
[QUOTE="LOL";30678655]Voi ei, pitääkö autoja olla kaksi jos on lapsia??? Miksei kukaan ole kertonut.
Meillä ei ole edes yhtä. APUA, MILLANEN PERHE ME OIKEIN OLEMME.[/QUOTE]

sellainen, jossa äiti on vähän dorka.
 
"..."
Mä ajan paremmalla, koska mies tarvii töissä pakettiautoa ja sotkee autonsa työkaluilla jne. Toinen syy on se, että vaan parempaan autoon sopii lasten istuimet ja mies mieluummin ajaa huonommalla kuin vie lapset aamulla hoitoon.
 
kuski
Minä ajan meidän perheen ainoalla ja siten samalla kai paremmalla autolla. Mies kävelee, pyöräilee ja käyttää julkisia, eikä mielestään tee autolla mitään kaupungissa asuessa. On kuitenkin tyytyväinen, että mulla on auto, jotta voin kuljettaa esim. huonekalut ja päästään helpommin käymään esim. mummoloissa.
 
natusan
Mikä kellekin on ykkösauto, lienee perheestä kiinni.. Meillä mä, äitinä ja naisena ajan mersulla, ja mies taas Fordilla ihan syystä, että tarvitsee pakettiautoa työnsä puolesta.
 
Harmaalokkeilija
Njaa.. Meillä molemmat ajaa omilla autoillaan. Eli minkä nyt kumpikin on itselleen halunnut ostaa. Mulla pieni vähän kuluttava diesel vm 2008 ja ukolla bensasyöppö bemari vm 06. Mua ei edes huvita ajaa hänen autollaan, kun ei huvuta ruokkia sellaista syöppöä. Itseolen ajatellut ajaa oman autoni ihan loppuun, koska auto ollut hyvä, mun tyylinen, edullinen pitää.
 
Hvierass
Hmm molemmat autot on yhteisiä.
Minä ajan uudemmalla, isommalla ja turvallisemmalla, siinä on enemmän istuimia ja isompi tavaratila.
Mies ajaa vanhemmalla, pienemmällä ja ei-niin-turvallisella. Koko perhe ei mahdu kyytiin.

Tosin miehen autossa on enemmän heppoja, parempi kiihtyvyys ja suurempi maksiminopeus. Hintalappu ja polttoaineen kulutus on samaa luokkaa. Molemmat bensakoneellisia ja manuaalivaihteisia. Että teepä nyt ap sitten oma päätelmä kumpi ajaa "paremmalla" autolla. Meillä ei oo paremmuusjärjestystä...
 
Minun vaimoni ajaa uudemmalla, paremmella mutta pienemmällä autolla kuin minä, hänellä työmatkansa selvästi pidempi kuin minulla. Minulle autossa ratkaisevaa on suuri tavaratila ja ajo-ominaisuudet.
 
[QUOTE="mietteliäs";30678145]Meillä molemmat autot on turvallisia ja hyviä. En ymmärrä miksi ylipäätään pidetään huonoa autoa. Meillä autojen ero löytyy moottorin koossa, ja siinä että toinen on diesel ja toinen bensakoneella. Ajan itse isommalla koska työmatkani on matka-ajoa ja mies taas menee kaupungin läpi. Vapaa-ajon lyhyet ajot kumpikin ajaa pienemmällä. Tämä ihan sen vuoksi että näin saadaan optimoitua polttoaineen kulutus.[/QUOTE]

Yksi syy voi olla vaikka se, että raha ei riitä kahteen hyvään, vaikka autoja tarvitaan kaksi. Toinen voi olla se, että pariskunnan toinen osapuoli vaikka luo lantaa aamusta iltaan, niin vähänkö siinä sitten korpeaa istahtaa 30 000 euron volvoon paskasine työvaatteineen ja säilyttää takaluukussa paskasia työkamoja.
 
ffdl
Meillä lähdettiin liikkeelle lasten turvallisuudesta. Minulla on yleensä lapset kyydissä, joten minulla on käytössä myös se parempi ja isompi auto.

Mies ajaa vanhalla toyotalla.

Tästäkin voi toki alkaa kiistelemään, mutta minä en lapsiani tuohon toyotaan laittaisi mistään hinnasta. Mies saa ajaa sillä ihan yksin omat työmatkansa. Ja meillä on auto oltava varalle jos sattuu jotakin. Lähimpään naapuriin neljä kilometriä matkaa.
 

Yhteistyössä