Monikko-odottajat v. 2015-2016

Voi miten kurjia juttuja tapahtunut täällä :( Pahoittelut Tuplabogeylle!
Kuin myös Yammille, toivotaan että teillä toinen pikkuinen nyt kehittyy ja voi hyvin. Vaikka molempiin on tietysti ehtinyt jo kiintyä joten murheellista kaiken kaikkiaan.

Ei ole ihmiselämän aikaansaaminen mitenkään kyllään itsestään selvä asia. Sen sain itse huomata jo lapsettomuusvuosien aikana ja nyt sitten kun on raskaaksi vihdoin tullut niin saa jännätä, että miten tässä kaikki menee. Yksi kaveri hyvin sanoikin, että se on se äidin huoli joka seuraa sitten loppu elämän. VIelä silloinkin kun lapset ovat aikuisia.

Itsellä on nyt 16+0 menossa ja kovasti odatan liikkeiden tuntemista! Olen myös jo tehnyt jotain hankintoja, vähän aikasta tietysti mutta kun käytettynä olen ostanut niin niissä ei voi niin jäädä odottamaan sitä oikeaa hetkeä vaan on pakko ostaa silloin kun löytää.

Millainen kokemus teillä jotka ootte olleet niin on ollut neuvolalääkäristä? Itse olin alkuviikosta ja täytyy sanoa, että aika erikoinen täti oli…
 
Heippa! Täällä olis kanssa uusi tulokas foorumiin, 23-vuotias ensiodottaja uudeltamaalta :) LA näillä näkymin 27.3.-16. Taloudessa mieheni lisäksi kaksi valloittavaa koiraa. Asustellaan isossa kerrostalokaksiossa, tietenkin ylimmässä (3) kerroksessa ilman hissiä :D Tekemistä tulee riittämään!

Tällä hetkellä mennään rv 15+6, ensi viikolla toinen ultra erikoislääkärin kera, kaksosraskaustyyppimme on siis Diamnioottis-monokoriaalinen = sikiöillä yhteinen istukka ja suonikalvo ja omat vesipussit, eli vissiin suuri todennäköisyys identtisyyteen (?), ken tietää varmaksi :)
Rv:lla 6 alkoi hirveät pahoinvoinnit ja kesti pahimmillaan sinne rv:lle 12-13; ei voinut kaupassa käydä eikä varsinkaan jääkaapilla, mies sai hoitaa kokkauspuolen kokonaan. Itselleni lähinnä maistuikin vain omenat ja puuro, välillä leipäpalakin. Vitsailtiinkin mieheni kanssa että johtuneekohan hirveät pahoinvoinnit mahollisista kaksosista, no näköjään :D
Rattaista on ollut jonkin verran puhetta täällä, itse olen miettinyt hankkivamme emmaljungan double vikingit mitä tuli testailtua tuossa lastentarvikeliikkeessä, näppärät ja kevyen tuntuiset ja pitäisi mahtua kulkemaan melkein kaikista ovista mistä tarvis :)

Mitä näihin surku-uutisiin tulee, pahoitteluni Tuplabogey! Yammille jaksamisia myös ja toivotaan parasta.
Itsellänikin usein mielessä juuri tuo, mitä jos toiselle käykin jotain, ekassa ultrassa todettiin vauva A:n olevan hieman pienempi kuin B, mikä huolestutti heti vaikka olikin varhainen vaihe, silti sanottiin että heti aletaan tutkimaan syytä että mistä johtuu ja tarvitseeko mahdollisesti lähteä tarvittaviin hoitoihin Hampuriin (laserhoito jossa istukka ns jaetaan, jotta molemmat saa hyvin ravintoa eikä vain toinen? jos oikein olen ymmärtänyt) Mutta tämäkin vain jos siltä alkaa näyttämään :) Toistaiseksi olen yrittänyt pitää mielen positiivisena enkä murehtia turhia mihin itse ei okein voi vaikuttaa.
Neuvolasta kehotettiin minulle että ostan apteekista Primaspan merkkistä 50mg enterotablettia päivittäiseen käyttöön ehkäisemään verisuonitukoksia ja verenkiertohäiriöitä, tätä saatetaan määrätä myös yksöisraskauksiin joten vaikuttaa aika normaalilta käytännöltä :)

Pikkusten liikkeitä olen kai? alkanut tuntemaan ihan näinä päivinä, ainakin välillä tuntuu muljahtelevan masussa hassusti :) Ainiin ja tuli hommattua ihan uteliaisuuttani kun kaverillakin löytyi, niin kotidobbleri! On saatu ihan kotosalla kuunnella pikkusten sydänääniä, jännää <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mymmeli_Myy
Noorusk4 tervetuloa! :)
Mä oon kanssa tällä viikolla tuntenut ekaa kertaa liikeeitä siis niin, että oon tajunntu että kyllä nää nyt liikkeitä on eikä mun mielikuvistusta vaan :D Ihana tunne kyllä!

Ootteko minkä verran ostaneet jo jotain tavaroita/vaatteita tms? Mä yritän toppuutella itseäni, mutta koko ajan tekis kyllä mieli kaikkea hankkia. Tähän asti oon ostanut juttuja vaan käytettynä, mutta nyt kun nuo Baby Björnin sitteri oli niiiiin hyvässä tarjouksessa niin ne ostin uutena :D Toivottavasti kaikki nyt menee hyvin ja niille tulee käyttöäkin. Rakenneulta on reilun viikon päästä.


Bessonnitsa ja nasut 18+0
 
Joo noi liikkeet alkaa tulee tutummaks vaan enemmän ja enemmän pikku hiljaa! Todellakin ihanaa :)

Mitään tavaroita/vaatteita ei olla vielä hankittu yhtään, mutta nyt vloppuna olis tarkotus mennä tulevan mummon kanssa kiertämään kirppareita katellen ainakin jotain vaatteita. Vaunut, turvakaukalot ja sängyt olis tarkotus ostaa ihan uutena ainakin, tuleva isomummokin auttamassa innoissaan ostamaan tavaroita! :) Mihin hintaan löysit nuo sitterit jos saa kysyä?
Ite aika varovaisesti lähteny liikenteeseen tavaroiden oston kannalta, koska aika tiukassa tarkkailussa ollaan; toinen pikkusista todettu muutama päivä sitten ultrassa pienemmäksi kuin toinen ja on ehkä hitusen vähemmän vettäkin pienemmällä.. ensi viikolla aika naistenklinikalle paremmin tutkittavaksi, mutta toistaseks molemmat olivat terveitä ja reippaita liikkeissään! Tarkkailua nyt vaan sen mahdollisen ttts-oireyhtymän takia, mikä on tietenkin huojentavaa että otetaan asiat näin vakavasti :) Eli lähempänä joulua varmaan kun asioista tietää paremmin yms niin tulee osteltua tavaraakin enempi.

Rakenneultraa täälläkin nyt ootellaan innokkaana :D Pikkuset nyt 16+6
 
Me tilattiin jo vaunut, kun saatiin hyvä tarjous. Vaatteita oon kirpparilta ostanut ettei tuu kiire, jos muksut päättää tulla ajoissa. Kolmen kanssa ei enää kirppiksiä yksin taideta kiertää :D

On ollu viime päivinä huolta, kun ei oikein tunnu liikkeitä. Ymmärrän et on ollu ihan tosi hyvää tuuria et oon edes jotain tuntenut, viikkoja 16 ja istukat edessä ymmärtääkseni. Mut tietysti vertaa esikoiseen joka liiikku säännöllisesti ja alotti jo hyvin varhain...no neuvola tiistaina niin kuulee sitten sykkeet, sillä varmaan sitte jaksaa olla stressaamatta vähän aikaa.
 
Aissu, millaset rattaat tilasitte? :) Tänää tuli itekki käytyä kirppiksii kiertää ja matkaan lähtiki kyllä jonkun verran ensimmäisiä vaatetuksia ja yks hyvännäkönen sitteri, halvalla kun sai ja on helppo pestä puhtaaksi :) kyl on kiva vähän jo laittaa tavaroita ja paikkoi kuntoon.. hih.

Itekki huomannu et tulee välillä ehkä liikaakin mietittyy negatiivisia juttuja mihin ei ite voi ees vaikuttaa.. pitää vaan toivoo et kaikki menee hyvin loppuun asti, tsemppii Aissulle sinne tiistain ultraan, eiköhän kaikki oo ihan ok :) ! Ootko ajatellu hankkia sellasta kotidoppleria, millä kuunnella ite välillä sydänääniä?

Tänään täällä lähti 17+1 :)
 
Me tilattiin Trippy vaunut. Ne on sellaset muodon muuttaja vaunut että pois alta. Siihen kuuluu kolme kovaa koppaa ja kolmet istuin osat. Saa myös liitettyä turvakaukalot. Lisäksi ne saa muutettua kolmen lapsen vaunuista kahden tai jopa yhden lapsen vaunuiksi. Jos tosta selvityksestä ymmärtää jotain :D Näillä saan esikoisen istumaan/ nukkumaan vaunuihin samaan aikaan kun vauvat. Koen jotenkin vapauttavaksi että kaikki saa vaunuihin, eikä yhtä tarvi kantaa, jos alle kaks vuotias esikoinen väsähtää reissussa. Yksinään joudun kuitenkin päivät olee ja neuvolat, puistoreissut yms. pitänee hoitaa siis yksin.

Yksin kotona on niin helppo murehtia! Kotidoplerissa on puolensa, mut mun pelko on et jos en saakkaan omaa tyhmyyttä joskus ääniä kuulumaan, niin ravaan sitten viikottain neuvolassa kuuntelees sykkeitä :D En siis luota itseeni teknisten laitteiden käyttäjänä :D
 
Aissu, kuulostaa tosiaan helpoimmalta ratkasulta noi rattaat sitten sun tilanteeseen :D
Ja joo on tossa kotidopplerissa kyllä seki miinuspuoli että huolestuu "turhia" jos ei ääniä saakkaan kuuluviin :)

Sara_ , keskustelua olisi kiva käydä fb:n puolella mun puolesta, ehkä jopa helpompaakin ku siellä tulee käytyy enempi.

Itellä oliskin uutta kerrottavaa raskauden etenemisestä, jos sitä jatkais fb:n puolella jos sellane ryhmä saatais aikaseks? :)
 
Heippa,
jos vielä mahtuu, niin ilmoittautuisin mukaan :) Viikko sitten sain kuulla odottavani kaksosia ja yllätys oli melkoinen! Laskettuaika on 1.5. ensi vuonna. Jos fb ryhmä olisi tulossa, tulen mielelläni mukaan (y)
 
Moi Doublis! Täälä tuntuu olevan aika hiljasta, se fb ryhmä olis varmasti parempi kuhan joku vaan sellasen väsäis.. ite jo miettiny et pitäskö se tehdä :) Ite kuulun fb:ssä tällä hetkellä "monikkomeininki: kaksoset ja kolmoset" -ryhmään, mutta olisi kiva saada sellanenkin ryhmä jossa on tosiaan parhaillaan olevia suht samassa tilanteessa :)
 
Facebookryhmä ois kyllä tosiaan kiva kun enemmän tulee siellä seikkailtua. Mut mitenkäs kun semmoseen liittyy niin rävähtääkö heti kaikkien kavereiden seinälle että nyt se on liittyny vauvaryhmään? :D Aattelin vaan kun en oo somessa vielä asiaa julkassu.

Rakenneultrassa käytiin viimeviikolla ja kaikki oli kunnossa. Kaksostytöt sieltä nyt ois tulossa ja molemmat oli oikein hyvin kehittyneitä. Nyt voi keskittyä vaaleenpunasten vaatteiden hamstraamiseen :D Mitenkäs muilla menee? :)
 
Ja piti lisätä vielä et facessa näkyy profiilissa ryhmät johon kuuluu. Kukaan ei ainakaan mulle oo kommentoinut mitään mistään ryhmiin liittymisestä. Olettaisin että tuon huomaa vaan jos tarkastelee jonkun profiilia. Ja siinäkin kai ensisijaisesti pompsahtaa esiin yhteiset ryhmät kyseisen henkilön kanssa.
 
Hei vain kaikille! Sain eilen nt ultrassa kuulla suureksi yllätykseksi, että kaksosia odotellaan! :) la olisi 3.10.16. Ennestään meillä on yksi lapsi, hän täyttää tässä kuussa 2v.
Yritin löytää tuota mainitsemaasi fb ryhmää ansku-82, mutta en löytänyt..
 
Tervehdys tulevat monikkoäidit!

Kuvaamme Toisenlaiset äidit -televisiosarjaan uutta kautta tulevana kesänä. Toisenlaiset äidit -sarjassa seurataan synnyttäviä äitejä sekä heidän ensimmäisiä viikkojaan vauvan kanssa.

Haemme sarjaan mukaan erilaisissa elämäntilanteissa olevia äitejä, joilla on tarina kerrottavanaan. Tällä kaudella meidän olisi todellakin jo aika päästää ääneen usempaa lasta kerralla odottava äiti! Olisitko sinä valmis tulemaan jakamaan kokemuksesi? Onko laskettu aikasi on touko-elokuussa 2016?

Ohjelmaan voi hakea mukaan http://www.livtv.fi/ohjelmat/toisenlaiset-aidit/2471-odottava-aiti-hae-mukaan-toisenlaiset-aidit--ohjelmaan

Voit kysyä asiasta lisää sähköpostitse: aidit@aitomedia.fi. Kerromme mielellämme lisää!
 

Yhteistyössä