Moniko on painellut lahjoita nappia epähuomiossa?

  • Viestiketjun aloittaja Hra Majuri
  • Ensimmäinen viesti
En ainakaan minä. Suu auki kyllä hetken katsoin, kun tuollainen lahjoitusteksti ruudulle pamahti. Mutta osasin sen lukea, ja sitten valita, että ei kiitos tällä kertaa.

Mutta ajattelin kyllä, että oma mummoni olisi mennyt ihan sekaisin, jos tuollaisia olisi hänen aikanaan ollut. Eli uskon kyllä, että moni vanhus on vahingossa lahjoitellut.
 
En lahjoittanut epähuomiossa. Ihmettelin kyllä mikä ihme ilmoitus tuli.
Mutta onneksi on silmät päässä ja järki leikkaa vielä sen verran ettei epähuomiossa tule tehtyä jotain semmoista mitä ei ollut tarkoituskaan.
 
sinä et mut muut kyllä
[QUOTE="anna";23514241]Todella hieno ajatus tuo keräys. Kannatan! Lahjoitan mielelläni, en ymmärrä tätä "haluan euroni takaisin" -kouhkaamista[/QUOTE]

Sinä et ymmärrä kun sinä et ole nähnyt vanhoja ihmisiä tässä itsepalvelu maailmassa, ne on ihan hukassa tämän tekniikan kanssa jo normaaleissa arkipäivän asioissa niin laitetaan niihin sitten tämmösiä lisä hämmennyksiä. Ihan tarkoituksellahan tuo on laitettu noin että sinne monet vahingossa lahjoittaa. Vaatikaa takaisin rahanne ja sanokaa ei mummojen huijaamiselle.
 
"jep"
Mun mielestä hienoa, että lahjoitus on sen euron. Se ei haittaa vaikka vahingossa menis ja toisaalta sen voi oikeesti ihan tahallaankin laittaa.

Kyllä muä vähän ällöttäis jos yöuneni menettäisin euron takia. :D
 
"mä"
[QUOTE="anna";23514241]Todella hieno ajatus tuo keräys. Kannatan! Lahjoitan mielelläni, en ymmärrä tätä "haluan euroni takaisin" -kouhkaamista[/QUOTE]

Aika itseään ajattelava täytyy ihmisen olla, jos ei pysty ymmärtämään, miksi ihmisiä kiukuttaa, kun mm. vanhuksia huijataan tällä tavoin. Et tietenkään pysty hetkeäkään ajattelemaan niitä erilaisia ihmisiä, joille tuollainen pienikin muutos on suuri. Sinun napasi ei ole se ainoa tässä maassa vaikka niin näytätkin luulevan.
 
[QUOTE="mä";23514351]Aika itseään ajattelava täytyy ihmisen olla, jos ei pysty ymmärtämään, miksi ihmisiä kiukuttaa, kun mm. vanhuksia huijataan tällä tavoin. Et tietenkään pysty hetkeäkään ajattelemaan niitä erilaisia ihmisiä, joille tuollainen pienikin muutos on suuri. Sinun napasi ei ole se ainoa tässä maassa vaikka niin näytätkin luulevan.[/QUOTE]


Jos on on niin pihalla, ettei osaa enää lukea, ei kannata muutenkaan varmaan käyttää niitä automaatteja, vaan hankkia sitten joku holhooja tai joku.
 
"mä"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23514365:
Jos on on niin pihalla, ettei osaa enää lukea, ei kannata muutenkaan varmaan käyttää niitä automaatteja, vaan hankkia sitten joku holhooja tai joku.
Ahaa, eli kaikille, joille voi sattua vahinkoja, hommataan holhoojat. Alotetaanko susta ja sun perheestä? Vai nostatko itseäsi vielä korkeammalle tuumaten, ettei sinulle koskaan vahinkoja satu. Jotenkin sylettävää, että tuollaisen asian vuoksi olisit valmis viemään vanhukselta sen vähäisenkin itsenäisyyden, mikä heillä on enää jäljellä ja josta he suoriutuvat rutiinin avulla. Kohta varmaan viedään palkastakin automaattisesti sen sata lahjotusta jos et erikseen niitä ala kieltämään...
 
Huom harmaana
[QUOTE="mä";23514351] kun mm. vanhuksia huijataan tällä tavoin. .[/QUOTE]

Ja minua kiukuttaa se kun puhutaan huijaamisesta, vaikka kyse on ihan laillisesta rahankeruusta hyvään tarkoitukseen. Aikamoinen syytös muuten.

Hakeutuisin muuten omasta aloitteestani holhoukseen, jos "epähuomiossa" painelisin pankkiautomaatin nappeja miten sattuu.
 
Huom harmaana
[QUOTE="mä";23514436]Kohta varmaan viedään palkastakin automaattisesti sen sata lahjotusta jos et erikseen niitä ala kieltämään...[/QUOTE]

Meneeköhän sinulta nyt hurmiossasi vähän puurot ja vellit sekaisin.
 
[QUOTE="mä";23514436]Ahaa, eli kaikille, joille voi sattua vahinkoja, hommataan holhoojat. Alotetaanko susta ja sun perheestä? Vai nostatko itseäsi vielä korkeammalle tuumaten, ettei sinulle koskaan vahinkoja satu. Jotenkin sylettävää, että tuollaisen asian vuoksi olisit valmis viemään vanhukselta sen vähäisenkin itsenäisyyden, mikä heillä on enää jäljellä ja josta he suoriutuvat rutiinin avulla. Kohta varmaan viedään palkastakin automaattisesti sen sata lahjotusta jos et erikseen niitä ala kieltämään...[/QUOTE]

Kuule jos pankkiautomaatilla on niin huurussa, ettei lue, mitä tekstiä siihen tulee, niin ei todellakaan kannata käyttää pankkiautomaattia. Ihan vaan, ettei mene kaikki rahat ties minne. Kyse ei ole kenenkään nostamisesta, vaan siitä, mikä on järkevää.
 
arrrrgggg
Itseäni ärsyttää suunnattomasti! Vaikka minulla ei euron päälle tämä elämä olekaan niin tuo on mauttomuuden huippu. Enää en anna Planille yhtään penniä. Olin jopa ajatellut ottavani kummilapsen, mutta en varmasti enää ota. Tämä viattomien ihmisten huijaaminen ei ole missään nimessä sallittavaa.

Ja jos vahingossa nappia painaisin tai mummoni painaisi niin varmasti vaatisin euroni ja mummoni euron takaisin jo ihan periaatteessa.

Luulen, että tämä kamppanja aiheuttaa enemmän planille negatiivista mainosta kuin positiivista. Onhan se mukavaa kun ihmiset eivät "jaksa" periä rahojaan takaisin ja näin saadaan 100 000 vahinko painallusta, josta 10% mahdollisesti menee sinne minne pitäisikin.

Ärsyttää jo muutenkin kun nykyään jo jossain henkkamaukan kassallakin kysellään annanko lahjoituksen sinne, tänne ja tuonne.
 
"mä"
Hakeutuisin muuten omasta aloitteestani holhoukseen, jos "epähuomiossa" painelisin pankkiautomaatin nappeja miten sattuu.
Ai se on "miten sattuu", jos tekee kaiken kuten ennenkin? Tiedätkö, mikä on rutiini? Noh, et varmaan enkä ala sitä sinulle selvittämäänkään. En jaksa enempää vängätä ihmisten kanssa, jotka eivät kykene ajattelemaan muita vaan omaavat minäminä-asenteen. Ja kaikki jotka eivät syystä tai toisesta kykene ihan samaan kuin sinä, olisi syytä hankkia vähintään se holhooja itselleen...
 
[QUOTE="mä";23514511]Ai se on "miten sattuu", jos tekee kaiken kuten ennenkin? Tiedätkö, mikä on rutiini? Noh, et varmaan enkä ala sitä sinulle selvittämäänkään. En jaksa enempää vängätä ihmisten kanssa, jotka eivät kykene ajattelemaan muita vaan omaavat minäminä-asenteen. Ja kaikki jotka eivät syystä tai toisesta kykene ihan samaan kuin sinä, olisi syytä hankkia vähintään se holhooja itselleen...[/QUOTE]


:D Vai minäminä-asenne. Kellähän se minäminä on kaikista lähinnä omaa sydäntä, kun tämmönen haloo siitä että on epähuomiossa tullut auttaneeksi jotain köyhää ihmistä.
 
ei ymmärrä ei
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23514483:
Kuule jos pankkiautomaatilla on niin huurussa, ettei lue, mitä tekstiä siihen tulee, niin ei todellakaan kannata käyttää pankkiautomaattia. Ihan vaan, ettei mene kaikki rahat ties minne. Kyse ei ole kenenkään nostamisesta, vaan siitä, mikä on järkevää.
Minne sä olet rahas pankkiautomaatin kautta aikasemmin pystyny lahjoittaan? Ei ole tainnu onnistuu aikasemmin ihan noin vaan perusnappeja painamalla. Tämä maailma menee siihen että meillä ei ole sijaa muille kun niille jotka kykenee täysin käyttämään tekniikkaa, näillä vanhemmilla ihmisillä vaan ei ole ollu kehdosta lähtien läppäri kädessä, heille se on vähän eriasia kun meille. Se tässä on jännä että kun lahjoitetaan hyvään tarkoitukseen ei nähdä sitä että meillä on itsellä lähellä ihmisiä joille tämä toiminta ei olekkaan vapaa ehtoista auttamista, minne se auttamishalu katoaa kun kyse onkin siitä että meidän pitäisi auttaa niitä vanhuksia?
 
Huom harmaana
[QUOTE="mä";23514511]Ai se on "miten sattuu", jos tekee kaiken kuten ennenkin? Tiedätkö, mikä on rutiini? Noh, et varmaan enkä ala sitä sinulle selvittämäänkään. En jaksa enempää vängätä ihmisten kanssa, jotka eivät kykene ajattelemaan muita vaan omaavat minäminä-asenteen. Ja kaikki jotka eivät syystä tai toisesta kykene ihan samaan kuin sinä, olisi syytä hankkia vähintään se holhooja itselleen...[/QUOTE]

Sinä hoidat raha-asioita rutiinilla katsomatta? Kannattaisi todellakin hankkia se holhooja.
Varmaan laitat papereihinkin nimiä "ihan rutiinilla" lukematta niitä ensin.
Voi sinua, pitäisiköhän vähän rauhoittua :hug:
 
salli mun nauraa
Ja minua kiukuttaa se kun puhutaan huijaamisesta, vaikka kyse on ihan laillisesta rahankeruusta hyvään tarkoitukseen. Aikamoinen syytös muuten.

Hakeutuisin muuten omasta aloitteestani holhoukseen, jos "epähuomiossa" painelisin pankkiautomaatin nappeja miten sattuu.
"hyvään tarkoitukseen" eli yhden ison organisaation ylläpitämiseen. 10% menee "ehkä" siihen kohteeseen.
 

Yhteistyössä