Mua vähän ärsyttää yksi lapseton ystäväni..

  • Viestiketjun aloittaja narinaaaa
  • Ensimmäinen viesti
giga
hehehe...

Noh itse luokittelen itseni"duudsoniksi"; en ottanut synnytyksessä kipulääkettä kuin sitten 20 tunnin jälkeen..mutta sillä kivun siedolla ei ollut mitään tekemistä, kun jouduin saikulle 2kk ennen lapseni syntymää.
Mä olen lyhyt, pieni.. ja lapsellani ei ollut kunnolla tilaa, joten aina kun hän oikaisi itsensä olin pyörtyä tai pyörryin. Olin siis vaaraksi työharjoittelupaikassani, jossa piti kiipeillä tms.
Kaikki oli muutoin hyvin, mutta aina jonkun oli oltava soiton päässä.
Kerran mieheni haki minut Lindexin kopista, kun makasin jalat taivasta kohden ja sanoin etten pääse itse ulos....
 
Pistää oikein vihaksi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
tästä nyt joku suuttuu, mutta on oikeasti niitäkin jotka saikuttaa ihan vaan siks kun raskaana se on niin helppoa... ja raskaushan ei ole mikään sairaus, pelkästään raskauden takia ei sairaslomaa saa vaikka jotkut niin luulevatkin. terv. terkkarissa töissä ja niitä saikulomaa hakevia usein näkevä.
Kyllä minäkin tiedän että se on helppoa ja ihan varmasti näitä ihmisiä on, mutta mun mielestä ne asiat on jokaisen henk. koht. asioita. Joku voi olla huvikseen saikulla raskausaikana ja joku ihan oikeasti aiheesta saikulla raskausaikana, mutta silti, jokainen tekee oman työnsä ja on siitä saikulla silloin kun on.

Siis miten niin on jokaisen henkilökohtainen asia:eek: Monissa työpaikoissa ei oteta sijaisia kuin pitkiin (useiden viikkojen tai kuukausien) sairauslomiin, joten työkaverit joutuvat tekemään poissaolevan työt. Tekisitkö sinä mielelläsi niska limassa (mahdollisesti itse raskaana eli et täysissä ruumiin voimissa) toisen töitä, kun tämä on sairauslomalla, vaikka ei sitä oikeasti tarvitsisi?

Miksikään työn sankariksi ei raskaana tarvitse ruveta, mutta joku moraali sentään, please!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pistää oikein vihaksi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
tästä nyt joku suuttuu, mutta on oikeasti niitäkin jotka saikuttaa ihan vaan siks kun raskaana se on niin helppoa... ja raskaushan ei ole mikään sairaus, pelkästään raskauden takia ei sairaslomaa saa vaikka jotkut niin luulevatkin. terv. terkkarissa töissä ja niitä saikulomaa hakevia usein näkevä.
Kyllä minäkin tiedän että se on helppoa ja ihan varmasti näitä ihmisiä on, mutta mun mielestä ne asiat on jokaisen henk. koht. asioita. Joku voi olla huvikseen saikulla raskausaikana ja joku ihan oikeasti aiheesta saikulla raskausaikana, mutta silti, jokainen tekee oman työnsä ja on siitä saikulla silloin kun on.

Siis miten niin on jokaisen henkilökohtainen asia:eek: Monissa työpaikoissa ei oteta sijaisia kuin pitkiin (useiden viikkojen tai kuukausien) sairauslomiin, joten työkaverit joutuvat tekemään poissaolevan työt. Tekisitkö sinä mielelläsi niska limassa (mahdollisesti itse raskaana eli et täysissä ruumiin voimissa) toisen töitä, kun tämä on sairauslomalla, vaikka ei sitä oikeasti tarvitsisi?

Miksikään työn sankariksi ei raskaana tarvitse ruveta, mutta joku moraali sentään, please!
Juu, mä ymmärrän hyvin myös tämän pointin, mutta ei välttämättä kaikki ihmiset edes kerro syytä miksi ovat saikulle joutuneet, eihän se lue edes sairaslomatodistuksessa! Sen takia se on minusta henkilökohtainen asia. Onhan sit just näitä jotka avoimesti kertovat että nyt mä meen saikulle ilman mitään syytä ja se on minustakin väärin, mutta toisaalta, koska se on sen saikun saanut vinguttua niin laillisestihan se sielä kotona lorvii..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen:
Hmm. Tätä palstaa lukeneena ei naisen välttämättä tarvitse olla edes lapseton ajatellakseen noin.. :whistle: Siis aika moni ajattelee juuri noin jos ne omat raskaudet on sujuneet ongelmitta ja itse on voinut olla töissä ihan loppuun asti ilman ainuttakaan saikkupäivää.. En tiedä millä sanalla tämmöisiä ihmisiä pitäisi kuvata jotka ei osaa ajatella tilannetta omalle kohdalle..? Siis että oikeasti voikin olla raskaana siinä kunnossa että ei pysty siihen työhön tai elämään normaalisti vaikka raskaus ei varsinaisesti olekaan sairaus..
sama olen huomannut. :D Ei ne omat lapset suinkaan aina avarra näkemyksiä vaan voi käydä jopa päinvastoin. Lapsetoman voi olla helpompi ymmärtää raskausajan ja lasten kanssa esiintulleita ongelmia kuin niiden jotka ovat noissa jutuissa päässeet helpommalla ja pitävät sitä omana saavutuksenan.
 
mun neuvolan täti sanoi mulle että "nyt pitäis tuntua siltä että elät elämäsi parasta aikaa kun olet raskaana". Olin just oksentanu kaks viikkoa putkeen ja muutaman kerran luullu kuolevani ku en ollu sitä ennen sairastanu ees oksennustautia. Sanoin et tuntuu siltä et elän elämäni pahinta aikaa nii se rupes kartottamaan masennusta. Tältä tädiltä en saanut sitten sairaslomaakaan vaan olin välillä töissä niin että kävin oksentamassa vähän väliä ja mitään en saanu syötyä koko työpäivän aikana. Noh onneks oli vaan määräaikainen sopimus..
 

Yhteistyössä