Muita kotona olevia joilla jatkuva siivoominen ja paikat täys kasoja silti...?

Joskus niin kyrsii tää kämppä. Siivoan lähes kokoajan jotain. Joka päivä imuroin koiran takia, pesen lattioita vaihdellen(välillä muutama kerta viikossa, välillä ehkä kerran viikossa. Joka päivä kohisee tiskikone. Jatkuvasti kerään leluja ja pyykkiä lattioilta ja sohvalta ym. Heti kun oon siivonnu, kämppä räjähtää kaboom. Kaksi lasta on ja hiekkaa ja karvaa tuova koira.
Isompi lapsi auttelee välillä viikkorahansa eteen mutta ei se nyt paljoa auta käytännössä mun työtä.
Kotona olen joten täällä on kokoajan porukkaa sotkemassa.
Lisäksi ei oo tarpeeksi säilytystilaa eikä säilytyskoreja/laatikoita ja siksi nurkkiin kasaantuu kaikkia ihme pinoja ja ne vaikeuttaa taas siivoomista jne...blaablaa.
Harvemmin istun ja relaan, kokoajan juoksen siivoomassa, kokkaamassa ym.


Muita joilla samaa juoksemista ja tuloksetta? :wave: :D
 
Teksti oli suoraan mun elämästä. Juuri samaa rataa paahdan minäkin. Joskus oikeesti tuntuu, että pää hajoo :/ Siivoominen on jotenki neuroottista, mutta jos ei siivoais koko ajan, olis ihan karseen näköistä.
Mulla on imuri tuossa jatkuvasti esillä. Joskus on kyllä ihan terapiaa hurruutella sen kanssa :)
 
Meillä myös... vaikka isäntä jeesaa ku kotio tulee ni silti täälä on aina kaaos. Ei minkäänlaista säilytys tilaa ja ei ole varaa ostaa kaappejakaan :( tuolla on iso osa mein vaatteista pahvilaatikoissa pinos... keittiö on aina ihan kaaos samaten eteinen
 
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Teksti oli suoraan mun elämästä. Juuri samaa rataa paahdan minäkin. Joskus oikeesti tuntuu, että pää hajoo :/ Siivoominen on jotenki neuroottista, mutta jos ei siivoais koko ajan, olis ihan karseen näköistä.
Mulla on imuri tuossa jatkuvasti esillä. Joskus on kyllä ihan terapiaa hurruutella sen kanssa :)
Mullakin se imppa on tossa keittiössä aina koska kerran päivässä imppaan, joskus jos hiekkaa tulee sisäl paljon, kaksi kertaa. Juuri miehelle taas sanoin eilen et pakko kokoajan tohottaa meneen tai kämppä räjähtää ja taas mun on sekin kaaos sit selvitettävä. Kun se aina sanoo: istu ny välillä :D
 
mulla kotosalla 4 lasta ja koko ajan saa siivota
ja ottaa kyllä melko rankasti joskus päähän..
ajattelin tuossa yhtenä päivänä et kun pitävät siistinä oman huoneen niin saavat omaan lompakkoon sitten pienen palkkion..jos se vaikka auttas..
 
vieras
Kyllä, on ihan liian vähän säilytystilaa. 5 hengen perhe ja kylppäri on ennemminkin mitoitettu kahdelle säilytystilojen osalta. Muutenkin säilytystiloja ihan liian vähän. Kun asuttiin omakotitalossa niin näitä ongelmia ei ollut, nyt uudehko kerrostaloneliö niin heti ongelmia.
 
Tätähän tää on!Ja jos vaikka joskus erehtyy itse poistumaan kotoa, vaikka illaksi jonnekin kylään tms. niin kotiin palatessa onkin sitten katastrofin ainekset käsillä.Meillä on miehen kanssa vielä 12 vuodenkin jälkeen hieman eri käsitys siitä mikä on turhaa siivoamista ja mikä ei... :kieh:
 
Kyl töis käyminen on kevyempää kuin kotona oleminen, tän todennu 2 viikon aikana kun oon ollu pojan kanssa päivät kaksistaan kotona.
Nytkin tuolla vetää huonettaan alas, vaatteet lentäny ajat sitten päältä.
Onneks en oo siivoushullu mut kyl välil niin kyrsii kun kämppä on kuin pommin jäljiltä.
Aamul tein innoissani pullataikinan ja nyt tekis jo mieli heittää taikina mäkeen kun ei yhtään huvittais enää leipoa :whistle: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Joskus niin kyrsii tää kämppä. Siivoan lähes kokoajan jotain. Joka päivä imuroin koiran takia, pesen lattioita vaihdellen(välillä muutama kerta viikossa, välillä ehkä kerran viikossa. Joka päivä kohisee tiskikone. Jatkuvasti kerään leluja ja pyykkiä lattioilta ja sohvalta ym. Heti kun oon siivonnu, kämppä räjähtää kaboom. Kaksi lasta on ja hiekkaa ja karvaa tuova koira.
Isompi lapsi auttelee välillä viikkorahansa eteen mutta ei se nyt paljoa auta käytännössä mun työtä.
Kotona olen joten täällä on kokoajan porukkaa sotkemassa.
Lisäksi ei oo tarpeeksi säilytystilaa eikä säilytyskoreja/laatikoita ja siksi nurkkiin kasaantuu kaikkia ihme pinoja ja ne vaikeuttaa taas siivoomista jne...blaablaa.
Harvemmin istun ja relaan, kokoajan juoksen siivoomassa, kokkaamassa ym.


Muita joilla samaa juoksemista ja tuloksetta? :wave: :D
No ei pitäisi ehkä, mutta vastaan silti. Meillä ei kasoja ole ja siivoustakin on vain kerran viikossa. Joka päivä teen jatkuvaa ylläpitoa ja lapsi kerää omat lelunsa aina ja esim. keittiön siivoan aina jokaisen syönnin jälkeen täysin siistiksi. Niin kuin jo itsekin mainitsit johtuu tuo tilanteesi tuosta säilytystilojen sekä kaappien puutteesta. Ihan hirveästi tunnut siivoavan, jos meillä siivottaisiin noin paljon niin tämä talo suorastaan hehkuisi sillä meillä on nytkin aina siistiä.

Voisiko sinne jotenkin hankkia uusia kaappeja tai tehdä jotain tilaihme- ratkaisuja, että saisi lisää säilytystilaa?

Jäisi äidillä palstailuunkin paljon enemmän aikaa, kun ei tarvitsisi koko ajan siivota :D
 
Miili
Tätähän se kotiäidin elämä, ikävä kyllä. Ei oo ihan sitä mitä lehtien mukaan kotiäidit tekee :).
Onneks mä "pääsen" kohta töihin. Elän vielä siinä uskossa et tää koti pysyis sit siistimpänä..
 
sellasta se vaan tahtoo olla.... :D viimeaikoina mä olen ruennu tekemään selkoa perheelle missä mielestäni menee tahattoman "normaalin" sotkun ja tahallisen sotkemisen raja....olen herätellyt ;) :ashamed: väliin "kiihkeällä" äänensvyllä porukkaa huomaamaan mikä on omien jälkien siivoamista ja mikä äidin hyppyyttämistä ja kaiken "oman "ajan viemistä multa.
 
Osasitpa hyvin kuvata meidän kodin :LOL: Meillä on 3 lasta, koiraa ei kylläkään ole. Meillä pahin ongelma on noi kertyvät "kasat", joista en ilmeisesti osaa heittää riittävästi tavaraa pois. Asumme myös hyvin ahtaasti (vielä vähän aikaa), tosin sittenhän on taas lisää tilaa kaikelle tarpeettomalle. Mun ongelma siis on, etten osaa laittaa tarpeeksi tavaraa pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Joskus niin kyrsii tää kämppä. Siivoan lähes kokoajan jotain. Joka päivä imuroin koiran takia, pesen lattioita vaihdellen(välillä muutama kerta viikossa, välillä ehkä kerran viikossa. Joka päivä kohisee tiskikone. Jatkuvasti kerään leluja ja pyykkiä lattioilta ja sohvalta ym. Heti kun oon siivonnu, kämppä räjähtää kaboom. Kaksi lasta on ja hiekkaa ja karvaa tuova koira.
Isompi lapsi auttelee välillä viikkorahansa eteen mutta ei se nyt paljoa auta käytännössä mun työtä.
Kotona olen joten täällä on kokoajan porukkaa sotkemassa.
Lisäksi ei oo tarpeeksi säilytystilaa eikä säilytyskoreja/laatikoita ja siksi nurkkiin kasaantuu kaikkia ihme pinoja ja ne vaikeuttaa taas siivoomista jne...blaablaa.
Harvemmin istun ja relaan, kokoajan juoksen siivoomassa, kokkaamassa ym.


Muita joilla samaa juoksemista ja tuloksetta? :wave: :D
No ei pitäisi ehkä, mutta vastaan silti. Meillä ei kasoja ole ja siivoustakin on vain kerran viikossa. Joka päivä teen jatkuvaa ylläpitoa ja lapsi kerää omat lelunsa aina ja esim. keittiön siivoan aina jokaisen syönnin jälkeen täysin siistiksi. Niin kuin jo itsekin mainitsit johtuu tuo tilanteesi tuosta säilytystilojen sekä kaappien puutteesta. Ihan hirveästi tunnut siivoavan, jos meillä siivottaisiin noin paljon niin tämä talo suorastaan hehkuisi sillä meillä on nytkin aina siistiä.

Voisiko sinne jotenkin hankkia uusia kaappeja tai tehdä jotain tilaihme- ratkaisuja, että saisi lisää säilytystilaa?

Jäisi äidillä palstailuunkin paljon enemmän aikaa, kun ei tarvitsisi koko ajan siivota :D
Tänne ei mahdu kaappeja ja rahaa ei ole edes säilytyslaatikoiden ostoon. Mun mielestä juuri se tilanpuute tekee ison osan siihen et tuntuu et hukutaan p..skaan. Siksi kai siivoon kokoajan kun muutenkin kasoja niin haluan että on edes osa lattiasta jne puhtaana :D . Jos ois tavaraa niin vähän kuin ystävilläni(joilla koti aina perfect) ei olisi vaikeaa ylläpitää siisteyttä.
Tääl on aina järkyn näköstä MUN mielestä. Muilla kodit kuin kuvastoista kun lattiat tyhjiä, muutama nätti huonekalu ja tavarat kaapeissa ja näteissä laatikostoissa ym. *kade* :D :/
Mä haluaisin heittää ison kasan pois kamaa mut mies aina hanaa vastaan et noku toi on muistoesine ja toi on vuodelta blaablaa kun olin siellä töissä jajajajaja :LOL: .
nyt on taas impattu, pesty lattiat, kerätty leluja, astiat hurisee koneessa, roskat viety jne. Mutta niin paljon ois viel tekemistä niin kuin AINA :/ . Häkkisänky täys viikattavaa puhdasta pyykkiä, kasoja ja pinoja siellä täällä nurkissa. *nuriseeeee* :kieh:
Nyt hetki koneella kun pienempi nukkuu ja sit taas siivoamaan :LOL: . No, tämä on mun työtä.
 
Meillä kolme lasta ja mies, joka se neljäs. Nimittäin kaikkein suurin sotkija, vaikka suht siisti mies muuten onkin, mutta jo esim. joku leivän tekeminen aiheuttaa sotkua älysti!!!, ja vaikka mikä muu. En viitsi sille enää niistä edes huomauttaa, vaan siivoan kiltisti hiljaa perässä kun itseä sotku ärsyttää. On kotona ehkä kaksi tuntia vuorokaudessa hereillä ja saa enemmän mulle siisteyden suhteen harmaita hiuksia kun lapset |O
 

Yhteistyössä