Muita nuoria toista odottavia?

  • Viestiketjun aloittaja tyttö91
  • Ensimmäinen viesti
uskotaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 14:38 tyttö91 kirjoitti:
Vai että laitokseen? Ihan äitini kanssa asustelemme tytön kanssa. Äiti oli 15-v saadessaan minut ja elänyt itse rietasta elämää.
Meillä käy kodinhoitaja 3krt/viikossa ja oikein hyvin on kaikki mennyt. Olen nähnyt ja kokenut paljon pienestä asti kun äiti eli niin roetasta elämää. Nyt rauhoittunut ja on onnessaan mummu tittelistä, odottaa jo paljon toista lasta syntyväksi.
Ensimmäisen lapsen isä on 22v ja en ole kuullut hänestä yli vuoteen. Kakkosen isä on 18v ja hyvä ystäväni, usein soittelee ja kysyy vointiani ja välillä käy katsomassakin meitä. Lupaa synnytykseenkin tulla mukaan.
Te jotka ette usko niin ei se mitään, en tullutkaan tänne tarinoimaan, vain muita nuoria äitejä moikkaamaan.
Oliko siistii kiksasta 12 vuotiaana parikymppistä miestä? :LOL: :LOL:
 
himmeenä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 14:38 tyttö91 kirjoitti:
Vai että laitokseen? Ihan äitini kanssa asustelemme tytön kanssa. Äiti oli 15-v saadessaan minut ja elänyt itse rietasta elämää.
Meillä käy kodinhoitaja 3krt/viikossa ja oikein hyvin on kaikki mennyt. Olen nähnyt ja kokenut paljon pienestä asti kun äiti eli niin roetasta elämää. Nyt rauhoittunut ja on onnessaan mummu tittelistä, odottaa jo paljon toista lasta syntyväksi.
Ensimmäisen lapsen isä on 22v ja en ole kuullut hänestä yli vuoteen. Kakkosen isä on 18v ja hyvä ystäväni, usein soittelee ja kysyy vointiani ja välillä käy katsomassakin meitä. Lupaa synnytykseenkin tulla mukaan.
Te jotka ette usko niin ei se mitään, en tullutkaan tänne tarinoimaan, vain muita nuoria äitejä moikkaamaan.
No huh huh.
Kyllä tuohon oltaisiin jo puututtu,jos lapsen isä on ollut 20 vuotias,kun on maannut 12-vuotiaan pikkutytön kanssa :eek: :headwall: :headwall:
 
lutkabussi
siis mitä?molemmat lapset vielä eri miehen kans....no joopa joo aika hyvin olit kirjottanu tarinan mutta menkää nyt jo muualle kirjottelemaan näitä satuja!ja vai että toisen lapsen isä hyvä kaveri....tehäänkö hyvien kavereiden kanssa nykyään lapsia?vai oliko tää(kin) vahinko??hitto mitä p*skaa!!! :LOL: :LOL: :LOL:
ei tällästä jaksa kukaan uskoo edes huvikseen!!
 
hipposka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 14:49 säästöpossu kirjoitti:
eikös suomessa on laki että alle 15 vuotiaita ei saa harrastaa seksiä!?
16..... :/ Ja eikös se muuten ole niin että suomessa nuorin synnyttäjä on 13v, ja heitäkin on ihan muutama? Vai oliko se 14v? No voihan sitä provoilla tälläiselläkin asialla, ei vaan osoita kovin suurta kypsyyttä.... :whistle:
 
(':hug:') oon tullu äitiksi 19 vuotiaana ja oon täydellisen onnellinen!!
älä sinä 14v äiti välitä noista idiooteista joita täälä kirjottelee... ne pahat saa palkkansa ku kuolee ja kituu(':kieh:') (':LOL:') !!! paljon onnea sulle lapsistasi!! - älä käytä ikinä ehkäsyä!!- lapset tuo ilon elämään!!!! (':heart:')
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 22:13 hipposka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 14:49 säästöpossu kirjoitti:
eikös suomessa on laki että alle 15 vuotiaita ei saa harrastaa seksiä!?
16..... :/ Ja eikös se muuten ole niin että suomessa nuorin synnyttäjä on 13v, ja heitäkin on ihan muutama? Vai oliko se 14v? No voihan sitä provoilla tälläiselläkin asialla, ei vaan osoita kovin suurta kypsyyttä.... :whistle:
suomessa alle 16 vuotias ei saa harrastaa seksiä yli 18 vuotiaan kanssa, mutten koskaan ole kuullut ettei alle 16 vuotias sais harrastaa seksiä toisen alaikäsen kanssa. jos näin olisi, olis varmaan myös kondomien ostaminen alle 16vuotiailta kielletty.
lapsen tekemisestä alaikäisenä: muistaakseni alle 14 vuotiaan ollessa raskaana päätäntävalta sen raskauden jatkumisestä on vanhemmilla, mikä sinänsä on järkevää.

ja sitten itse kysymykseen... mä sain omat lapseni 18vuotiaana, niitä on nyt siis kaksi. kuopuskin on jo 1½v, ja kolmatta kaavaillaan. en siis odota toista mut kumminkin...
 
Totuus on se, että Suomessakin on hyvin nuoria äitejä. Tiedän itsekin nuoren naisen, joka sai melkein lapsena esikoisensa ja nyt vatsa on taas pyöreänä odotuksesta. Esikoinen tosin on mummilla hoidossa "kokoaikaisesti". Abortteja tehdäänkin sitten enemmän näille 12-13-vuotiaille odottajille. Ihmettelijät..maailma ei ole mustavalkoinen! Jos olette laittaneet merkille moni kaksitoistavuotias on hyvinkin kehittyneen näköinen nuori nainen (kiitos ravitsemustason!) ja heillä on suhteita itseään vanhempien miesten kanssa. Että, kyllä se raskaaksi tuleminen onnistuu, ihan varmasti! Itse en usko, että 12-14-vuotias pystyy olemaan yksin vanhempana, varsinkin jos taustalla on perheen rikkinäisyyttä ja ongelmia lapsuudesta saakka. Yleensä tällaiset nuoret ovat erittäin tarkan sosiaalisen hoidonkin alla ja heidän vanhempansa myös. Vanhemmuus ei ole helppoa, ei koskaan-vaikka monet retostelevat suoriutuvansa siitä erinomaisen sutjakkaasti. Kunnioitan nuoria äitejä, jotka hankkivat katon päällensä kuullessaan raskaudestaan, opiskelevat tai tekevät työtä äitiyspäivärahaan saakka, pitävät huolta itsestään (käyvät neuvolassa, noudattavat ohjeita), hakevat lähipiiristään apua -pystyvät luomaan itselleen tukiverkoston. Lapsen synnyttyä huolehtivat hänestä vaikka ilman isää (mutta antavat isällekin tilaa ja vastuuta, jos tämä haluaa)...nämä asiat eivät onnistu aina vanhemmiltakaan naisilta. Siksi kunnioitan nuoria äitejä, jotka luovat elämän tyhjästä. Reppanoita riittää yhteiskunnan huollettavaksi, näin olen ajatellut asian omalle tyttärelleni kertoa -kunhan asia on ajankohtainen. :hug:
 
Mies joka on ollut 12 vuotiaan kassa on bedofiili.Tyttö itse ei ole edes tajunnut miten väärin tälläinen suhde on. Tällähetkellä lasten seksi koetaan hyväksytyksi , sitä se ei ole. Tytöillä on oikeus omaan lapsuuteen, seksin yli ihannointi vie heiltä lapsuuden.
12 vutias ei missään mielessä ol valmis äidiksi.Lasten ei pidä altistua liian varhaisille seksikokemuksille, siitä osavastuu on vanhempien.
Sääliksi käy teitä jotka jostain syystä ihannoitte lapsi äitejä.
Liian paljon on heitä jotka tätäkautta syrjäytyvät työelämästä ja koko yhteiskunnasta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 14:38 tyttö91 kirjoitti:
Vai että laitokseen? Ihan äitini kanssa asustelemme tytön kanssa. Äiti oli 15-v saadessaan minut ja elänyt itse rietasta elämää.
Meillä käy kodinhoitaja 3krt/viikossa ja oikein hyvin on kaikki mennyt. Olen nähnyt ja kokenut paljon pienestä asti kun äiti eli niin roetasta elämää. Nyt rauhoittunut ja on onnessaan mummu tittelistä, odottaa jo paljon toista lasta syntyväksi.
Ensimmäisen lapsen isä on 22v ja en ole kuullut hänestä yli vuoteen. Kakkosen isä on 18v ja hyvä ystäväni, usein soittelee ja kysyy vointiani ja välillä käy katsomassakin meitä. Lupaa synnytykseenkin tulla mukaan.
Te jotka ette usko niin ei se mitään, en tullutkaan tänne tarinoimaan, vain muita nuoria äitejä moikkaamaan.
SIIS VOI LUOJA MIKÄ HUO...........RA OLRT \|O
 
mee häkkiin paskoon
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2006 klo 14:15 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 14:38 tyttö91 kirjoitti:
Vai että laitokseen? Ihan äitini kanssa asustelemme tytön kanssa. Äiti oli 15-v saadessaan minut ja elänyt itse rietasta elämää.
Meillä käy kodinhoitaja 3krt/viikossa ja oikein hyvin on kaikki mennyt. Olen nähnyt ja kokenut paljon pienestä asti kun äiti eli niin roetasta elämää. Nyt rauhoittunut ja on onnessaan mummu tittelistä, odottaa jo paljon toista lasta syntyväksi.
Ensimmäisen lapsen isä on 22v ja en ole kuullut hänestä yli vuoteen. Kakkosen isä on 18v ja hyvä ystäväni, usein soittelee ja kysyy vointiani ja välillä käy katsomassakin meitä. Lupaa synnytykseenkin tulla mukaan.
Te jotka ette usko niin ei se mitään, en tullutkaan tänne tarinoimaan, vain muita nuoria äitejä moikkaamaan.
SIIS VOI LUOJA MIKÄ HUO...........RA OLRT \|O
Ei millään pahalla tälle ilmeisesti niin AIKUISELLE ihmiselle,mutta tuosta lapsesta ei nyt saa h*oraa tekemälläkään.Maksua ei ole tainnut ottaa,ja sitä rataa.
Eikä se ole #&%£$!* jos harrastaa lapsena seksiä AIKUISEN miehen kanssa,vaan väärin sitä lasta kohtaan.Todella väärin,eikä sellaista saisi tapahtua.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2006 klo 14:52 mee häkkiin paskoon kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2006 klo 14:15 vieras kirjoitti:
\ SIIS VOI LUOJA MIKÄ HUO...........RA OLRT \|O
Ei millään pahalla tälle ilmeisesti niin AIKUISELLE ihmiselle,mutta tuosta lapsesta ei nyt saa h*oraa tekemälläkään.Maksua ei ole tainnut ottaa,ja sitä rataa.
Eikä se ole #&%£$!* jos harrastaa lapsena seksiä AIKUISEN miehen kanssa,vaan väärin sitä lasta kohtaan.Todella väärin,eikä sellaista saisi tapahtua.
Siitä H....sta en sano mitään, mutta jos 22 vuotias harrastaa seksiä 12 vuotiaan kanssa se on SUOMEN LAIN mukaan RIKOS.
 
mÄ OLEN 18-VUOTIAS ja täytän kohta 19 ja nyt raskaana..
En voi silti ymmärtää että tossa iässä ruvetaan äidiksi!!!
Mulla on koulu käyty ennenkuin lapsi syntyy ja töissä olen ollut pari vuotta.. Kun kävin iltakoulua.. Mieskin löytyy joka ei ole kaveri vaan ihan avopuoliso.. Jotain rajaa tänne.. Vai onko pikkutyttöjen yhdessä keksimä iltasatu?? Itse olen nuori äiti, mutta eN TOD. OLISI OLLUT VALMIS ÄIDIKSI 13-VUOTIAANA!
 
ronja-86
aina välillä ihmettelen näitä tekstejä kommentoijien puolesta.. kaikki eivät ajattele niinkuin sinä.. eli jos joku ei ole valmis äidiksi esim. 20vuotiaana niin se ei tarkoita sitä että kukaan ei olisi valmis äidiksi sen ikäisenä.. Toisaalta uskon ap:ta ja toisaalta en.. mutta hyvä jos voi hyvin ja asiat on niinkun ovat...

Suomen lain mukaan ei ole kiellettyä harrastaa seksiä alle 16v. ja se että jos noin nuori tulisi raskaaksi niin ei ole vanhempien päätettävissä pidetäänkö lapsi vai ei!!! se on sen nuoren oma asia!! :heart:
 
Ufolurppis
Todella typerää palautetta saa nuori äiti täällä!
Totuus vaan on se, että reilusti alle 20-v. äitejäkin tälle planeetalle mahtuu. Siinä ei ole mitään jeesusteltavaa.
 
mamma-87
nykyään ihmisten ikää on vaikea arvioida! itse istuin baareissa jo 13v!
harrastin seksiä yli 20vuotiaiden kanssa! tapasin nykyisen mieheni! mieheni oli melkein 20 ja minä 13v. tulin raskaaksi mutta sain keskenmenon josta vanhempani eivät kyllä tienneet! äitini haukkui tuolloin mieheni lapsen raiskaajaksi yms.. kuitenkin äiti tajusi etten aio luopua miehestäni! olin 14v kun muutimme yhteen! 17 sain ensimmäisen lapsemme ja 18 kun toinen syntyi! että ei se aina katso siihen ikään!! parempi äiti olen ollut lapsilleni kuin moni muu!!
tsemppiä sinulle nuori äiti!!
 
hämmästynyt
eikö sinua harmita että menetit lapsuutesi? olen 18 ja en olisi mistään hinnasta luopunut lapsuudesta.. ja nuo miehet.. olisi edes vakavaa niin ei parin vuoden päästä (vanhempana) tarvi sanoa mahdolliselle mies ehdokkaalle et hei olen 16wee kahden lapsen äiti... ruvetaanko seurustelemaan?? hauskaa loppuelämää.. yksin....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 23:16 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2006 klo 14:52 mee häkkiin paskoon kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2006 klo 14:15 vieras kirjoitti:
\ SIIS VOI LUOJA MIKÄ HUO...........RA OLRT \|O
Ei millään pahalla tälle ilmeisesti niin AIKUISELLE ihmiselle,mutta tuosta lapsesta ei nyt saa h*oraa tekemälläkään.Maksua ei ole tainnut ottaa,ja sitä rataa.
Eikä se ole #&%£$!* jos harrastaa lapsena seksiä AIKUISEN miehen kanssa,vaan väärin sitä lasta kohtaan.Todella väärin,eikä sellaista saisi tapahtua.
Siitä H....sta en sano mitään, mutta jos 22 vuotias harrastaa seksiä 12 vuotiaan kanssa se on SUOMEN LAIN mukaan RIKOS.
kyllä, se on suomen lain mukaan rikos. tässä vaan on pieni mutta. siitä rikoksesta kun ei vois syyttää sitä alaikäistä osapuolta. se rikos on siis yksinomaan sen miehen tekemä, ei tän tytön.
eriasia on, haluaako kukaan koskaan tehdä ilmoitusta tai nostaa syytettä.
 
mke
kyllä tuommonen pentu on tehny pahemman rikoksen,ite omalle lapselleen,sairasta..ja ku miettii et oma äitiki tehny lapsen 15 vuotiaana ni eiköhän tässä aika selkeästi näy mikä vikana,lapsi äitien lapset on sitä mitä äitinsäki.Se siitä hyvästä kasvatuksesta ja lapsen onnellisesta tulevaisuudesta.Typerintä sontaa tuo "kukaan ei voi tietää kuka on valmis äidiksi minkäki ikäsenä...",ei minusta tarvi tietääkkään,aivan sama kuinka kypsän olonen ja vanhan näkönen joku 14 vee on ei se silti tarkota et sen kuulus lapsia tehä.Hyvin kyllä ymmärrän että nuoretki seksiä harrastaa,ite menetin neitsyyteni 13 vuotiaana mut pidin kyllä huolen siitä et tein lapsen vasta 21 vuotiaana kun oli oikeasti kykenevä siitä huolenpitämään mieheni kans eikä tarvi jättää muiden nurkkiin.Siinä vaan sekstailee,omapa on reikänsä mut ei tarvis vielä lapsia tehä,niitä ehtii kyllä sitte muutaman vuodenki päästä.Lapset on rikkaus ja kaikille niitä haluaville niitä toivon mutta 12 vuotias on VARMASTI LAPSI VIELÄ.
 
mke
Ja anteeksi jos ilmasin itteni jotenki rumasti.Ja vielä siitä et ei ole kovin vastuuntuntosta teiltä muilta äideiltäkään kannustaa lapsia lapsen tekoon.Vois varmaan muuttuua ääni kellossa ko oma 12 vee tyttö nasahtas paksuksi..Vanhempienki pitäs kantaa parempi huoli lapsistaan ettei tämmöstä pääsis tapahtumaan..mutta tosiaan tämän tytön äiti kuulosti kaikkea muuta ko vastuuntuntoiselta..
 
Hei herätkää nyt! Kyllä 12 vuotias voi varmasti harrastaa seksiä nykyajan puitteissa,olen itse kuitenkin elänyt villin nuoruuteni tällä vuosikymmennellä,mut että kuinka monta esim. sadasta ihan OIKEASTI on mennyt sänkyyn asti ni ei varmasti kovinkaan. johan tän paljastaa tutkimuksetkin jonka mukaan yläasteikäisistä tytöistä 75% on vielä neitsyitä,aika monet vaan kehuskelee tyhjillä saavutuksillaan,tosi naurettavaa mut valitettavasti se on tätä nykypäivää :eek:
Itsekin olin VASTA ihan juuri täyttänyt 16v. enkä olisi ollut edes sillon valmis. Esikoisen sain huhtikuussa ja täytin viikkoa aiemmin 18v. nyt täytän 20v. ihan pian ja toisen odotellaan syntyvän kesällä. ja kyllä kuulkaa se niin on et suomessa ei ihan joka vuosi 12,13, tai edes 14 v, saa lapsia. erittäin harvinaista! Mut tosihan se on että lasten kehitys käy varmaan 5v. nykyyään edellä,ihan pelottaa jos se jatkuu tätä vauhtia ni onko sit 10 v päästä mun muksut 15. vuotiaita.??
Olin toki kiinnostunut seksi-asioista jo varmasti neljännellä,mut se on ihan normaalia,en olis ikinä uskaltanut 12v. sänkyy. tuli kerran kyllä sellanen tilanne kun olin juuri aloittanut seiska-luokan niin yksi poika,pari vuotta vanhempi yritti mua sänkyyn,räpläs mua sormillaan ja jo sekin riitti,lähdin siitä paikasta ja valitettavasti mul on vieläkin jotku traumat tosta jäänyt kun en anna miehenikään "kosketella" mua viä tänä päivänäkään :( et semmosta,luoja jos olisi mennyt sen ikäsenä naimaan jonku kanssa,on vieläkin paha maku suussa tostakin..tän ketjun aloittaja on varmasti 12v. mut tuskinpa nyt ihan vielä äiti..kyllä sä vielä kerkiät ku käyt edes yläasteen loppuun ja vähän kasvat fyysisestikin.tosi kauheeta jos joku 12v. yrittää tulla tahallaan raskaaksi. Voi kun ymmärtäisivät mitä todellisuus on.
 

Yhteistyössä