Muita nuoria toista odottavia?

  • Viestiketjun aloittaja tyttö91
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 17:13 mke kirjoitti:
Ja anteeksi jos ilmasin itteni jotenki rumasti.Ja vielä siitä et ei ole kovin vastuuntuntosta teiltä muilta äideiltäkään kannustaa lapsia lapsen tekoon.Vois varmaan muuttuua ääni kellossa ko oma 12 vee tyttö nasahtas paksuksi..Vanhempienki pitäs kantaa parempi huoli lapsistaan ettei tämmöstä pääsis tapahtumaan..mutta tosiaan tämän tytön äiti kuulosti kaikkea muuta ko vastuuntuntoiselta..
en minäkään kannustais ketään 12-vuotiasta lapsia tekemään, enkä välttämättä vielä yläasteikäistäkään. mut tosiaan, näin ulkopuolisena on vaikee mennä sanomaan kuka on mihinkin valmis.
sen vaan sanon, että jos mun tyttö tulis raskaaksi ala-asteiässä, en varmasti asiaa hyväksyisi. tänä päivänä on paha sanoa kuinka kypsä tyttöni tulee silloin olemaan, mutta jos ajattelen itseäni sen ikäsenä.... no, luultavasti mun järki olisi sanonut abortin olevan paras ratkasu. tää ei tarkota ettei kenestäkään muusta olisi siihe, minusta vaan ei olis ollu. ja jos olisin sen ikäsenä tullu raskaaksi, todella toivon että äitini olis mulle abortin teettäny. mä olisin luultavasti itse vastustanu sitä henkeen ja vereen, mutta jälkeenpäin ajatellen, mitä mä sille lapselle olisin itse voinu antaa?
mun mielestä lasta tehdessä pitää olla puitteet elättää ja hoitaa lapsi itse. aikuistua siis, kantaa vastuu omasta elämästä ja olla riippumaton vanhemmistaan.
 
Voivoivoi.. lapsi raukkaa!! Ei voi muuta sanoa... Siis tyttö niinku 12 vuotiaana saa eka lapsen ja sit vähän vanhempana odottaa jo toista. Sääliksi käy.. Oma lapsuus on jääny kyllä tuollaiselta kokematta, saatikka sitten nuoruus! Vaikka kuka sanois mitä, niin yksikään 12-vuotias eikä edes 13 tai 14-vuotias ei voi olla TARPEEKSI kypsä äidiksi. Ehkä biologisesti, mutta ei henkisesti. Se on varma!! Sen ikäisellä on vasta varhaisnuoruus alkamassa.. ei äitiys. Säälittää siis tuon ikäinen äiti ja ennen kaikkea tuon ikäisen äidin lapset. En voi kiistää sitä, etteikö tuon ikäinen osaisi ja voisi jo huolehtia lapsistaan, mutta ei varmasti ole niin tasapainoinen äiti, kuin omillaan pärjäävä kypsä ihminen. Jo äidin luona asuminen lasten kanssa kertoo siitä.. Toiseksi, tuon ikäisen kanssa makaaminen on rikos. Varsinkin kun toinen osapuoli on ollut reilusti vanhempi. Sehän on suorastaan raiskaus. Sairasta, sanon minä. Kolmanneksi.. lapset joutuvat kärsimään siitäkin syystä, ettei heillä ole edes isää. Eikä varmaan edes tule olemaan.. harva poika alakaa seurustelemaan tytön kanssa jolla on jo 14-vuotiaana 2 lasta. En voi muuta sanoa, ku että säälittää. Ja ihmetyttää, et mihin tämä maailma on menossa. Seksistä tehdään niin suuri ja kiehtova asia, että se sitten aiheuttaa tällaista harmia. Mut toivon silti hyvää tulevaisuutta ap:lle ja ennen kaikkea häne pienille lapsilleen! Toivottavasti he saavat hyvän kasvatuksen, jottei vahinko enää kiertäisi..
 
harmaana ku ei jaksa
Toiseksi, tuon ikäisen kanssa makaaminen on rikos. Varsinkin kun toinen osapuoli on ollut reilusti vanhempi. Sehän on suorastaan raiskaus.

eihän se raiskaus ole jos toinen on siinä vapaaehtoisesti..
 
anne-68
Mitäs sä tyttö-91 tääl kyselet MUITA nuoria äitejä?Ethän sä ole edes nuori vielä vaan LAPSI!Kylhän tääl paljonkin on NUORIA äitejä,lapset on ihan eri asia sit.Ja toiseksen jos suomes muksu alkaa muksua pukkaamaan 11-12v iässä,siit nousee sellanen haloo et jokainen tääl kävijä on kyl kuullu ja lukenu siit,et aikamoinen julkimo olisit jos oikeasti muksun olisit saanut.Mut kun ei sua tunneta ja tiedetä,sua ei ole olemassa.Bye bye.Ps.Nalle puh-kerho kokoontuu iha eri palstalla..
 
Hei nuori äiti. Jos tarinasi on tosi, niin muista kaksi asiaa. Hoida lapsesi hyvin, helli ,rakasta ja aseta rajat. Ja pidä huoli, ettei heidän elämänsä mene samaa rataa, kuin sinun. Pistä suvun lapsena lapsensaanti-tapa poikki.

Ja... sinun olisi hyvä ymmärtää, että kaikesta kokemastasi huolimatta olet lapsi. Varmasti paljon kokenut ja kärsinytkin, mutta silti lapsi. Sinulla on varmasti välillä kovinkin vaikeaa, mutta muista, että lapsesi ovat viattomia ja ansaitsevat vain parasta.

Ja... pistä lapsesi ajallaan hoitoon ja opiskele jokin ammatti. Mene töihin, niin et ole miehestä riippuvainen, jos et sitä halua.

Minua tämä sinun asiasi järkytti syvästi. Tyttäreni(sain 19v) täyttää pian 12 vuotta ja on todellakin täysi lapsi, jolla murrosikä alkaa tulla päälle. Lapsiäidin osa ei todellakaan ole helppo.

Ja jos väsyt, niin hae apua sosiaalitoimistosta, kodinhoitajilta jne.
 
lörö
VOI LUOJA :LOL: :LOL: Ei millään pahalla mut samoilla linjoilla et lapsi saa lapsen,KAMALAA!!! ja turha kiistellä missä iässä valmis äidiksi...ei sitä iästä voi sanoa,mutta tollanen kouluikänen ei todellakaan ole valmis lapsentekoon ku oma lapsuus/nuoruus menossa! et eiköhän ne lapset tehdä sitten ku on oikeasti sellanen elämäntilanne että niitä lapsia halutaan eikä koulun/opiskelujen keskelle!menee jo vähän turhan naurettavax et 12-14vuotiaat tekee tenavia!huh huh!! peruskoulun jälkeenkin on vielä monta asiaa nuorella mielessä mm. ammatinvalintaa ja opiskelujuttuja ja siihen ei todellakaan sovi lapsi kuvioihin,mut jos niin kiire on niin senki paremmin jo sulattaa et on sentäs peruskoulun käyny loppuun ennen lapsen tekoa!!hullu maailma ku koulutki jää nykyään kesken ku pitää ruveta lisääntymään!!hahaa!! :headwall: kasvakaa lapset rauhassa edes murkkuvaiheen yli ennen ku rupeatte äidiksi!!äitiys on sit ainaki seuraavat 18vuotta täysi vastuu!!
 

Yhteistyössä