muita tosi hoikkia

taaperoita? Olisi rohkaisevaa kuulla, meillä hoikka poika, aina ollut :heart: Tässä vain miettii, että onko muilla "paksu rasvakerros" luiden päällä, musta kun välillä tuntuu että lapa- / kylkiluut paistavat niin selkeästi. Samoin aika kapeat kädet ja jalat...pituutta kyllä löytyy.
 
MsMadde
Hei!
Meillä myös pitkä mutta hoikka poika, alusta asti mennyt pituus +3 käyrällä ja paino -1. Mutta koska se on ollut siinä tasaisesti koko ajan, ei ole terkka eikä sitten mekään huolissaan. Iskäkin kun on pitkä ja hoikka, ja anoppi aina sanoo, miten on potra poika isänsä vauva-aikoja muistellessa... ;)

Nyt poika 1-vuotias, perjantaina neuvola ja luulen että samat käyrät jatkuu... kylkiluut tosiaan paistaa ja mahakin lommolla (makuuasennossa), jalat ja kädet myös hoikat moniin muihin verrattuna. Vauvanakaan ei pojalla ollut yhtä ainutta taivetta esim. käsivarsissa ja jaloissa, kun monet muuthan ovat ihan michelin-miehiä (tai -naisia...). :) Ruoka maistuu kuitenkin tosi hyvin ja saa syödäkseen kyllä niin paljon kuin haluaa, eli ei oo kyllä siitäkään kiinni...

Mutta siis, älä huoli - jos ei tuu äkkinäisiä laskuja painossa niin eiköhän kaikki ole kunnossa! Meillä terkka on aina ihanasti tukenut ja sanonut vaan että jokaisella vaan on oma ruumiinrakenteensa.
 
No meillä myös esikoinen ihan kirppu.2-vuotis neuvolassa paino vähän päälle 10kg.Syö kyllä joka päivä kaks lämmintä ruokaa,aamu-ja iltapalan ja välipalat,mutta kun ei se paino vaan nouse.
Oletteko te muut miten tarkkoina herkkujen suhteen?Meillä annetaan esim. jäätelöä tai suklaapatukka kerran viikossa ja kylässä saa ottaa pullaa tms. jos haluaa.Ei nimittäin ole pelkoa,että lihois...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2006 klo 15:56 vieras kirjoitti:
No meillä myös esikoinen ihan kirppu.2-vuotis neuvolassa paino vähän päälle 10kg.Syö kyllä joka päivä kaks lämmintä ruokaa,aamu-ja iltapalan ja välipalat,mutta kun ei se paino vaan nouse.
Oletteko te muut miten tarkkoina herkkujen suhteen?Meillä annetaan esim. jäätelöä tai suklaapatukka kerran viikossa ja kylässä saa ottaa pullaa tms. jos haluaa.Ei nimittäin ole pelkoa,että lihois...
Minkä mittainen muuten teidän taapero on? Kyllä meillä silloin tällöin muumikeksin saa ja kylässä pullaa :)
 
Olikohan 85cm...(Keväällä oli 2-vuotis neuvola.)Nyt painoa on oman puntarin mukaan 11.5kg,mutta pituudesta en tiedä.Aika lyhyt kuitenkin taitaa olla.
Käyttää90/92cm vaatteita.
Etenkin housuja on tosi vaikea ostaa,kun kaikki on vyötäröltä liian isoja.
 
niks
Meillä poitsu oli 1,5-vuotiaana 85 cm ja 10,8 kg, ja neuvolantäti sanoi, että hyvästi on pyöristynyt ;) Eli aina ollu toooosi laiha luikku. Syö usein, ruokaa ja välipaloja, mutta liikkuu myös tosi vauhdikkaasti (eli kuluttaa kans paljon)
 
Meidän tyttö oli 2-vuotisneuvolassa 90cm ja 12kg. Ei mitenkään luinen, mutta hoikka ja housut roikkuu päällä.
Mä annan herkkuja kyllä aika usein, koska niitä itsekin syön. Melkein joka päivä tai ainakin varmaan 5x viikossa saa jälkkäriksi jäätelön, keksin tai palan suklaata tai mitä itsekin nyt milloinkin syön. Ei kuitenkaan tykkää esim. Jacky-makupaloista eikä monistakaan karkeista tms. etten ihan persoksi makealle ole opettanut =)
 
Pyrystiina harmaana
Meidän poika oli 2v neuvolassa 90cm ja 11.5kg. Kyllä meilläkin luut "törröttää". Painoon ei neuvolassa ole puututtu, kun paino ei ole laskenut. Huonohan tuo on syömään, joten siinä syy. Herkkuja en pahemmin anna. Karkkia kotona ei syödä ollenkaan ja keksejä ja jäätelöä saa välillä, jos ruoka on syöty.
 
Yellow75
Meidän pullukkavauvasta on yhtäkkiä tullut laiheliini taapero, 2-v. mitat olivat 89,5/11,5. Ihan normaalin rajoissahan tuo kuitenkin on (pituuspaino -10), mutta siihen entiseen verrattuna tosiaan on vähän outoa. Suurin "ongelma" meilläkin on vyötäröltä tippuvat housut. Ruokaa kyllä menee, mutta vähän nirso tämä tapaus taitaa olla ts. joka aterialla pitäisi kai olla muusia ja nakkeja ja jälkiruuaksi suklaakeksejä ;)
 
Minun tyttöni on vielä PALJON pienempi kuin teidän hoikkikset... Välillä on tullut ressattua asiasta liikaakin, mutta nykyään en enää jaksa murehtia. Ruoka maistuu hyvin, mutta tyttö liikkuu koko ajan eikä liho millään. Allergioita ei ole todettu.

Eli meillä oli vuosikkaana 8250 grammaa ja 73 cm. Vuoden ja kolmen kuukauden iässä 8780 grammaa ja 76,3 cm. Pieni oli syntyessäänkin ja pikkusievästi kasvanut siitä lähtien.
 
Kirpuksi meidänki tyttöä neuvolassa aina kutsuttu,vuoden ikäsenä oli päälle 10kg ja melkein 80cm ja nyt kun itse mitattiin ja punnittiin näin 1v4kk iässä 11kg ja 84cm ja aina ollu hoikka,meillä myös ne kylkiluut paistaa ja tuntuu kun syliin nostaa,meilläkin likka kova syömään mutta myös kova menemään pää kolmantena jalkana,pitkäks kaikki sitä aina sanonut ja onhan se kun muihin ikäisiin vertaa,muskarissakin kaikki ikäiset on melkein päätä lyhyempiä.Mut niin kauan kun menee omalla käyrällä tasasta tahtia niin ei tarvitse huolehtia :)
 
Meijän neidin paino on mennyt koko ajan -14 käyrällä.
Hyvin syö eikä mielestäni, eikä monen muunkaan mielestä miltään aliravitulta näytä, typy syö myös herkkuja ja öljyjä olen lisännyt neidin ruokiin. Sokeria en tasan laita vaikka neuvolas sitäkin neuvottiin laittamaan.
Typy oli 1,3v neuvolassa 81cm pitkä ja painoa oli 8kg.

Mun mielestä noi käyrät sais hettää suolle!
:kieh:

Mä en tosiaan tykkää siit et ollaan käyriin kangistuneita.
 
krisse-80
Meidän tyttö oli 1 v 4 kk iässä 73,5 cm ja 8350 g. Eli hoikka ja lyhkänen, muttei mikään nälkäkurki musta. Kova on syömään, mutta myös liikkumaan! Syntyi pienipainoisena jo, eli siitäkin johtuu varmaan.
 
Tuntuu, että kaikki hoikat on melkein tyttöjä. Meillä poika kuitenkin toosi pikkuinen. Nyt 1 vee neuvolassa 8485g ja 75,6. Mä en myöskään voi sanoa, että syö hyvin ja paljon. Pieniä määriä syö, joskus enemmän, joskus vähemmän. mutta kai tuo tarvitsemansa ottaa. Iloinen ja tyytyväinen lapsi. Mutta silti välillä stressaa toi paino. voi kun oppis olemaan huoletta.
 
Meillä neiti 1v8kk on 81,5cm ja painaa 10370g juuri toissa päivänä punnittiin sairaalassa. Kovasti sanoivat ettei painoa tule kunnolla, mutt minkäs voit. Ei tuo kyll nälkiintyneen näköinen ole mielestäni.
 
Meilläkin tyttö oli 1v neuvolassa vain 9800 (vähä yli en muista grammoja) ja 77cm. Ei ole neuvolasta sanottu mitään että olisi liian laiha, hyvin kasvaa omalla käyrällään. Mutta minä kyllä murehdin, kun on välillä tosi huono syömään... ja kova on touhuamaan.

ja jotkut ihanat sukulaiset välillä voivottelee että voi kun toinen on niin laiha, varmaan luulee ettei kotona ruokaa saa... :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 10:31 Nunneliini kirjoitti:
Meilläkin tyttö oli 1v neuvolassa vain 9800 (vähä yli en muista grammoja) ja 77cm. Ei ole neuvolasta sanottu mitään että olisi liian laiha, hyvin kasvaa omalla käyrällään. Mutta minä kyllä murehdin, kun on välillä tosi huono syömään... ja kova on touhuamaan.

ja jotkut ihanat sukulaiset välillä voivottelee että voi kun toinen on niin laiha, varmaan luulee ettei kotona ruokaa saa... :/
Tuo on tuttua...esikoisesta omat vanhempani huolehtivat,että on liian laiha.Sit taas anoppi sanoi 3kk ikäisestä vauvastamme,että onpa pullukka.(lapsi joka on ihannepainoinen käyrien mukaan) :whistle:
Mut kun miehen suvussa onkin vaan näitä langanlaihoja...Kyllähän mä vähän moisesta kommentista pahoitin mielen.
 
Täällä myös yksi kirppusarjalainen :wave: Siis lapsi, ei äiti... :whistle:

Meidän kolmonen (tyttö) oli 1-vuotiaana 71cm ja 7760g, pari viikkoa sitten 2-vuotisneuvolassa 81cm ja 10 900g. Hän syntyi yliaikaisena rv 42+1, ihan "normaalimittaisena" 48cm ja 3810g. Ollaan käyty kasvututkimuksissa hitaan kasvun takia mutta mitään syytä pienikokoisuuteen ei ole löydetty (ei esim. allergioita, kromosomi-, imeytymis- tai aineenvaihduntahäiriöitä).

Aika hauskaa kun meidän nelonen on nyt 10kk ja hänen mittansa ovat 73cm ja 9 500g -tytöt ovat kuin kaksoset, tosi samankokoisia :D

Hups, 1-vuotispituus olikin 70cm -vastasin tuossa toiseen kokokysymykseen ja muistin että olin kirjoittanut tänne väärin... :whistle: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 14:02 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 10:31 Nunneliini kirjoitti:
Meilläkin tyttö oli 1v neuvolassa vain 9800 (vähä yli en muista grammoja) ja 77cm. Ei ole neuvolasta sanottu mitään että olisi liian laiha, hyvin kasvaa omalla käyrällään. Mutta minä kyllä murehdin, kun on välillä tosi huono syömään... ja kova on touhuamaan.

ja jotkut ihanat sukulaiset välillä voivottelee että voi kun toinen on niin laiha, varmaan luulee ettei kotona ruokaa saa... :/
Tuo on tuttua...esikoisesta omat vanhempani huolehtivat,että on liian laiha.Sit taas anoppi sanoi 3kk ikäisestä vauvastamme,että onpa pullukka.(lapsi joka on ihannepainoinen käyrien mukaan) :whistle:
Mut kun miehen suvussa onkin vaan näitä langanlaihoja...Kyllähän mä vähän moisesta kommentista pahoitin mielen.
meillä taas miehen suvussa lapset ollu michelin-vauvoja, eli me ei varmaankaan sit ruokita lastamme... :whistle:
 
Aleksin 2v äiti
Meitin poikaa aina sanottu neuvolassa todella hoikaksi pojaksi...
"mutta kun tämä menee täällä alakäyrällä" ja "katottaisko hetken päästä tätä painokontrollia vielä uudestaan" on tuttuja lauseita meitin neuvoloista!! Emme ole ukon kanssa asiasta moksiskaan...me olemme itse aikasta solakoita immeisiä,poika on todella eläväinen ja liikkuvainen,ei ole ollut päivääkään elämästään kipeä ja kaikki muutkin asiat ovat kuitenkin ihan mallillaan...

Joten olemme olleet lähinnä huvittuneita neuvolatätien "käyrä-hysteriasta"...toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... :p
 
heippa
Meidän tyttö 1,4-vuotiaana 9300g ja 77,5 cm. Syö minun mielestä ihan ok, välillä paremmin ja välillä vähän huonommin. Tosi kova liikkumaan ja touhuamaan. Lääkäri sanoi, että seuraillaan kasvua ja saahan tuo seurata... Itse en aio todellakaan hysterisoitua: tyttö on aivan minun rakenteinen, nukkuu hyvin, on tosi aktiivinen jne eli monia juttuja, joista tiedän että kaikki on aivan hyvin. En oikein käsitä miksi kaikkien lasten tulisi olla "söpösti pyöreitä".
 
tyttö, 1v 4kk aina ollut pieni ja hoikka, 1v. nlassa oli 72,5 cm ja noin kahdeksan kiloa :heart: vaattet yleensä hurjan isoja, nyt lähes puolitoista vuotiaana käyttää kokoja 74-86, eniten 80 kokoa, mutta sekin housuissa usein iso. B)
 
minime
meidän typy syntyi rv 39+4 ja oli 2930gr ja 49cm.. yksivuotiaana 73,5cm ja 8.9kg. 1v 3kk 9.1kg ja 74,5cm..kävellyt on kovasti viikko ensimmäisten syntymäpäivien jälkeen..ikinä ei ole ollut michelin-typy.mutta viimeisen puolen vuoden aikana massua on,mutta kesällä ei kaikki sopivan pitkät farkut tippuivat vyötäröltä,vaikka massua oli.muutaman viikon päästä selviää,onko tullut pituutta lisää, kun pitäisi mennä 1,5v neuvolaan
 
Ihanaa kuulla että on toisiakin hoikkia. Meillä on poika 12kk 73.5cm ja painaa 8.6kg . On neuvolassa joka kerta huomauteltu ja painoseurannassa ollaan . Enhän mä voi väkisin syöttää enempää kun menee tuntuu tosi ikävältä kun tekee parhaansa ja sitten letkautetaan että saako poika ollenkaan ruokaa. Herkkuja syödään harvoin mutta ruokaan lisään esim. öljyä jotta sais vähän enemmän energiaa.
Itse en ole kauhean huolissani kun muu kehitys on "normaalia" ja poika on iloinen ja jaksaa leikkiä ja puuhata.
 

Yhteistyössä