Mulla vähän sapettaa! Lasten päivähoidosta...

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Haen lapsille paikkaa vuoropäiväkotiin. Ilmoittivat sieltä ettei ole paikkoja, joten pitäisi lapset laittaa normi päiväkotiin aamuvuorojen ajaksi ja ilta- sekä viikonloppuvuorot toiseen päiväkotiin.

Tai toinen vaihtoehto on, että vie lapset 30 kilsan päähän päiväkotiin. Tässä nähdään taas se, että työssäkäyvien lapsille ei sitten löydy tarvittaessa paikkaa.

Tiedän monta perhettä, jossa molemmat vanhemmat ovat kotona ja lapset päiväkodissa. Eikö olisi oikeutettua, että nuo veisivät lapsensa vähän kauemmas hoitoon, jos ei kerta kestä olla lastensa kanssa kotona?

Minä olen sitä mieltä, että päiväkodit ovat työssäkäyvien lapsia varten!!!!!
 
"123"
Mut eihän vuorohoitopaikkoja anneta virikelapsille, käytännössä ei sun lapsen paikkaa siis ole kukaan "kotona olevan lapsi" vienyt.

Mut siinä olet ihan oikeassa että ensisijaisesti hoitopaikat pitää antaa työssäkäyvien lapsille, ylimääräiset tilaipäisesti virikehoitoa hakeville ja optiolla että kun työssäkäyvän lapsi paikan tarvitsee, se otetaan virikelapselta pois.
 
"hoitaja"
Olisiko työssäkäyvät vanhemmat se vaikuttava taho, joka saisi päättäjien päät kääntymään? Jospa tulisikin rajoituksia kotona olevien lasten hoito-oikeuteen? Meitä työntekijöitä ei kuunnella, mutta jospa vanhempia kuunneltaisiin.
 
"vieras"
Kuitenkin kunta ja kirkko järjestää lapsille kerhoja, joissa meidänkin lapset ovat käyneet. Eikö niihin voisi viedä näitä virikelapsia. Ja Puistoissa on paljon toimintaa. Mun mielestä jotkut ovat vaan laiskoja lähtemään toimintoihin mukaan, joten on helpompi laittaa lapsi päiväkotiin.
 
"krista"
Tiedoksi vaan, ei virikelapsi saa paikkaa vuoropäiväkodissa... Etkö voi varma tietää syytää minkä takia jonkun lapsi on normipäiväkodissa...

Esim. olen työssä, mies kotona, pyörätuolissa, ei valitettavasti pysty huolehtimaan lapsesta, lapsen vien aamuisin päiväkotiin. Juopon takia mies joutui pyörätuoliin...
 
Meillä ei ainakaan kuljetukset onnistuisi. Perheessä 1 auto, jolla mies vie töihin mennessään puoli 8 ja hakee kotiin tullessaan puoli 5.
eiköhän kaikki sitten tässä tapauksessa pohtisi kannattaako sitä lasta sitten laittaa sinne päiväkotiin jos itse on kotona. Eihän se autottomuus saa olla työkkärissäkään työnteon este. Miksi se olisi päiväkodissa?
 
miunmau
Lapsella on niin paha uhma/ tai mikä nyt lieneekään, että kotona olo ei ole muuta kuin huutoa ja riitelyä.

Eikä meillä ole hänelle kodin lähellä ketään kavereita, niin saa siellä kavereiden kanssa ulkoilla vielä iltapäivällä.
 
"Anna"
Meillä on isompi lapsi 5v joka käy virikehoidossa. Itse sairastan keskivaikeaa masennusta ja lääkäri oli sitä mieltä että esikon on parempi olla 2-3 päivää viikossa muutaman tunnin hoidossa. Ei täälläpäin vuorohoitopaikkoja saa kuin todellisessa tarpeessa ja jos äiti tulee raskaaksi ja jää kotiin, lapsi vaihtaa päiväkotia.
Ei tulisi mieleenkään pitää lasta koko päivää virikehoidossa, ei todellakaan! Tosi pitkä päivä tulisi lapselle.
 
  • Tykkää
Reactions: kikatus
[QUOTE="Anna";24708654]Meillä on isompi lapsi 5v joka käy virikehoidossa. Itse sairastan keskivaikeaa masennusta ja lääkäri oli sitä mieltä että esikon on parempi olla 2-3 päivää viikossa muutaman tunnin hoidossa. Ei täälläpäin vuorohoitopaikkoja saa kuin todellisessa tarpeessa ja jos äiti tulee raskaaksi ja jää kotiin, lapsi vaihtaa päiväkotia.
Ei tulisi mieleenkään pitää lasta koko päivää virikehoidossa, ei todellakaan! Tosi pitkä päivä tulisi lapselle.[/QUOTE]
samalla linjalla oon, siis että virikehoito on musta täysin OK, mutta se pitää järjestää niin että lapsen ei tarvitse tehä mitään kahdeksasta neljään työpäivää...

Uhma on kaikilla lapsilla, mutta kasvattajana siitä on sitten selvittävä myös omin avuin..

Jokainen perhe tekee toki omat ratkaisunsa, mutta vaikka omat lapset tosiaan mummolassa (joka kodin jälkeen heille varmasti rakkain paikka maailmassa) niin siltikin ovat n 3 pv viikossa siellä, 4-5h päivässä maksimissaan.
 
miunmau
samalla linjalla oon, siis että virikehoito on musta täysin OK, mutta se pitää järjestää niin että lapsen ei tarvitse tehä mitään kahdeksasta neljään työpäivää...

Uhma on kaikilla lapsilla, mutta kasvattajana siitä on sitten selvittävä myös omin avuin..

Jokainen perhe tekee toki omat ratkaisunsa, mutta vaikka omat lapset tosiaan mummolassa (joka kodin jälkeen heille varmasti rakkain paikka maailmassa) niin siltikin ovat n 3 pv viikossa siellä, 4-5h päivässä maksimissaan.
Kaikilla ei ole mummoa tai muutakaan hoitajaa lapsille esim.kaupunkiasioiden hoidon ajaksi. Eikä kaikkia lapsia voi ottaa mukaan esim. virastoihin.
 
[QUOTE="vieras";24708401]Haen lapsille paikkaa vuoropäiväkotiin. Ilmoittivat sieltä ettei ole paikkoja, joten pitäisi lapset laittaa normi päiväkotiin aamuvuorojen ajaksi ja ilta- sekä viikonloppuvuorot toiseen päiväkotiin.

Tai toinen vaihtoehto on, että vie lapset 30 kilsan päähän päiväkotiin. Tässä nähdään taas se, että työssäkäyvien lapsille ei sitten löydy tarvittaessa paikkaa.
[/QUOTE]

Sulle osoitettiin kaksikin paikkaa, joten eivätkö ne ole vaihtoehto? Ne eivät ole siis täydellisiä vain sinun kannaltasi. Pitäisikö sinua varten rakentaa täysin uusi päiväkoti?

Otat sen kaksi päiväkotia vaihtoehdon ja haet pysyvää paikkaa siitä vuoropäiväkodista. Todennäköisesti pian vapautuu se tarvittava paikka ja olet tyytyväinen.
 
"Hmmmmm"
[QUOTE="vieras";24708401]Haen lapsille paikkaa vuoropäiväkotiin. Ilmoittivat sieltä ettei ole paikkoja, joten pitäisi lapset laittaa normi päiväkotiin aamuvuorojen ajaksi ja ilta- sekä viikonloppuvuorot toiseen päiväkotiin.

Tai toinen vaihtoehto on, että vie lapset 30 kilsan päähän päiväkotiin. Tässä nähdään taas se, että työssäkäyvien lapsille ei sitten löydy tarvittaessa paikkaa.

Tiedän monta perhettä, jossa molemmat vanhemmat ovat kotona ja lapset päiväkodissa. Eikö olisi oikeutettua, että nuo veisivät lapsensa vähän kauemmas hoitoon, jos ei kerta kestä olla lastensa kanssa kotona?

Minä olen sitä mieltä, että päiväkodit ovat työssäkäyvien lapsia varten!!!!![/QUOTE]

Ne kaukana olevat päiväkoditkin on joillekkin niitä lähipäiväkoteja. Kaikki ei asu siellä missä sinä...
 

Yhteistyössä