Mulla vähän sapettaa! Lasten päivähoidosta...

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
4-äippä
mul on -05 syntynyt poika joka kävi pikku kerhoa -07 vuoden, sitten siirtyi päiväkotiin intergroituun ryhmään ja oli siinä 08-11 vuodet. nyt tänä syksynä siirtyi toiseen intergroituun tarhaan jossa aloitti eskarin. tälle on määrätty pidennetty oppivelvollisuus. vuosi sitten ilmeni epilepsia ja huhtikuussa keskivaikea älyllinen kehitysvammaisuus. ens vuonna menee kouluun joka on erityiosoppilaille. hänellä on siis myös taksikuljetus tarhaan ja kotiin.

sitten on -06 syntynyt tyttö joka oli 09-10 vuodet pikku kerhossa. mut nyt neuvolan pyynnöstä (tai käskystä mun mielestäni) aloitti tarhassa koska menee ens vuonna eskariin

sitten -08 syntynyt poika aloitti tarhassa nyt koska hänkään ei puhu kuin sanan tai kaks :( aloitti nyt terapiat ja psykologit yms tutkimukset.

ja viel -09 poika joka on ihan kotihoidossa ja käy kaks kertaa viikossa pikku kerhossa :)

niin ja oon ihan kotiäiti ja mieheni on tahtomattaan työtön ollut jo vuoden verran. ei vain ole töitä vaik jatkuvasti laittaa työhakemuksia. on nyt työmarkkinatuel 559€ ja mä saan peräti 252€ kotihoidontukea ja laps lisät 515€ ja esikoisen vammaistuki 85€ ja risat. onneks on asumistuki mutta rahaa menee esim autoon, sähköön, vuokraan yms lasten ja aikuisten tarpeisiin ruokaan ja vaatteisiin tosin niihin vaatteisiin harvemmin onneksi.
 

Yhteistyössä