Mulle on se ja sama miten ninatt tai muut samanhenkiset tekee, mä olen ylpeä

"heips"
Eniten NinaTT:ssä ärsyttää ettei se hyväksy muitten kasvatustapoja ja melkeen suoraan kutsuu huonoksi äidiksi jos ei tee kuten hän :( Kyllä mun mielestä on monta hyvää tapaa kasvattaa lapsia, hyväksyn myös kiintymysvanhemmuuden ja uskon Ninan olevan hyvä äiti. Meille taas kaikki kiintymysvanhemmuuden periaatteet ei sopinu, eikä tarttekaan.
 
[QUOTE="vieras";23480602]Tottakai saa olla. Mutta jos on tyytyväinen itseensä,niin tarkoittaako se sitä että muiden tapa on perseestä ja muut tekevät automaattisesti väärin?

Ja ihan vinkki vaan,ihmisestä saa yleensä paljon inhimillisemmän kuvan,jos joskus edes kertoisi jostain mikä ei oo menny niin putkeen. Semmoselta ottaa paljon mieluummin neuvoja ja apua vastaankin,kun tulee tunne että toinen ei ole perfektionisti yli-ihminen ja uskaltaa itsekin myöntää oman vajavaisuutensa.[/QUOTE]

Ei, ei tarkoita.

Mitä tuohon loppuosaan tulee, niin esim. minä kerron useinkin asioita jotka ei menneet putkeen, teen pilkkaa itsestäni & siitä miten olen niin dille etten tajua jotain juttua, jne. Ja silti olen kuulemma täydellinen, tai siis kuulemma pidän itseäni sellaisena, mikä on erittäin väärä mielikuva (täydellisyys olisi ihan hiton tylsääkin, kuka muka haluaisi olla täydellinen?!). Ihmiset lukevat ja näkevät sitä mitä haluavat, ja ovat näkemättä niitä juttuja joita eivät halua nähdä jotta saisivat sitkeästi pitää kiinni omista virheellisistä mielikuvistaan.
 
Siis jos otsikossa nyt lukee kerran toisen palstalaisen nimi (+muut) ja nimenomaan siten, että mua EI haittaa miten toiset elää niin kuinka se kääntyy hyökkäykseksi?? Kun tekstissäkään en mitään hänestä kirjoittanut? Ja mielestäni ihan asiallisesti kysyin, että onko hän eräs jonka kanssa jotakin vuosia sitten juttelin samankaltaisista aiheista?

En pyytänyt ketään kommentoimaan kyseistä henkilöä, en sanonut poikkipuolista sanaa. Ehkä vähän tyhmästi vaan käytin nimeä, lähinnä siksi, että se nyt vaan on se minun tapana vastakohta. Otsikko voisi olla toisessa ketjussa "mulle on sama vaikka joku tykkää mustasta puserosta" ja tekstissä on että "minä tykkään valkoisista". Onko teksti silloin hyökkäys mustasta pitäviä kohtaan vai ihan vaan toteamus, että minä tykkään valkoisesta...

Kuten kenenkään juttuja, ei minunkaan tekstiini kannata laittaa rivien väliin sellaista mitä siellä ei ole.
Nimenomaan, tyhmästi käytit nimeä, jolloin aloitus yhdistetään heti ko. henkilöön ja kuten huomasti, heti alko tulee näitä ninaTT:hen viittaavia kommentteja.

Aloituksia omista tavoistaan ja mielipiteistään saa ja pitää tehdä, mutta musta on typerää nimetä niissä joku, se tekee asiasta henkilökohtaisen.
 
Nimenomaan, tyhmästi käytit nimeä, jolloin aloitus yhdistetään heti ko. henkilöön ja kuten huomasti, heti alko tulee näitä ninaTT:hen viittaavia kommentteja.

Aloituksia omista tavoistaan ja mielipiteistään saa ja pitää tehdä, mutta musta on typerää nimetä niissä joku, se tekee asiasta henkilökohtaisen.
Mäkin naputin tyhmästi: etten ymmärrä noita ninatt tyylejä... Olisi pitänyt jättää mainitsematta. Sillä ko ihmistä vastaan mulla ei ole mitään, eikä muitakaan jotka kasvattaa lapsiaan erilailla kuin minä. Halusin vaan tuoda oman mielipiteeni esille, etten ikinä ole ymmärränyt noita tyylejä ja olen ap:n kanssa samoilla kasvatus linjoilla.

Harmittaa et tähänkin ketjuun tuli ko henkilöä mollaavia kommentteja.. :(
 
Juu samoin. Ei tartte opuksia lukea.
Mä olen niin käsittämättömän yliasteikonmenevän lähdekriittinen, että mun ei kannata lukea... mä selvittäisin esim kirjoittajan koulutuksen ja pätevyyden samantien, ja sitten vasta päättäisin luenko eteenpäin tai uskonko... sama pätee mulle kaikkeen faktana esitettyyn tietoon, mulle koulunkäynti on aina aikaavievää kun kyseenalaistan herkästi. Esim kaksplussassa esitelty kirjailija (oliko se nyt se luonnollinen lapsuus) joutui multa suoraa aivojen huuhaa-osioon, koska en koe kirjailijalla olevan mitään asiantuntijuutta tai meriittiä opastaa muita...

Mitä tulee otsikon tyhmyyteen, niin vaikka siinä ninatt:n mainitsen niin sokea riittakin voi perssilmällä lukea sen, että siinä ei ole mitään hyökkäävää. Jos tai kun muut näkevät tarpeelliseksi haukkua häntä tässä ketjussa, se ei ole mun omalla tunnolla juurikaan. Luulenpa, että oli mun kirjoitukseni otsikko ihan mitä tahansa muuta, ninatt olis vedetty jonkun kirjoitukseen. Nää nyt on näitä tän palstan kieroutumia.
 
"Äiti"
Minäkään en ymmärrä aina kaikkia äitejä ja heidän tapojaan toimia mutta saavat puolestani tehdä niin kuin parhaaksi kokevat :)

Itse olen kai sellainen 'huono lepsu äiti' joka ei ota turhaa stressiä esim. tarkasta aikataulutuksesta :D
Ei edes syödä joka aamu/iltapäivä/ilta samaan aikaan vaan vähän miten milloinkin muihin menoihin sopii.
Toki lapset saavat joka päivä aamupalan mutta ei sekään joka aamu ole puuroa vaan usein esim. leipää, jogurttia ja vanukastakin saattaa olla tarjolla toisinaan ;)
Mutta jos esim. neuvola on klo 11. niin sitten lapset syövät aamupalan herättyään ( 6-8 välillä ) ja jos kovin aikasin ovat aamupalan syöneet niin syövät leipää tms. nopeaa navantäytettä ennen neuvolaa ja lämminruoka on vasta esim. 13 aikoissa iltapäivällä :)

Ei ulkoilla kellon tarkasti. Eikä muutenkaan ole kovin tarkkaa rytmiä.
Mutta esim. käsien pesusta olen todella tarkka. Ja siitä että käytöstavat on hallinnassa ( anteeksi, kiitos, ole hyvä, saisinko... jne. ).
 

Yhteistyössä