mun pitää mennä yksin synnyttään kun ei saada lapsen vahtia:(

  • Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti
"hmmm"
mulla ma synnytyksen käynnistys. mies ei pääse mukaan kun sen vanhemmat on sairaana ja mun äiti ei voi olla pois koulusta :( suutuin vähän äidille tuosta. alottanut syksyllä opinnot ja pitää niin kauheen tärkeinä niitä että ei perkele voi olla pois kun oma tytär synnyttää... pakko oli sitten päättää että mies jää kahen lapsen kans kotiin kun menen sairaalaan:( silti ärsyttää ja on surullinen olo...
 
Hipdu
Mll tilaatte hoitajan tai soitatte kuntanne päiväkodin parkkihoitoon niin eiköhän sieltä paikka löydy. Tietty auttais vähän jos olis jo pe järjästellyt asiaa voi olla et maanantaina voi olla myöhäistä ?
 
Eikö oo ketään kaveria joka pääsis siksi aikaa? Onpa kurja tilanne :( Itselläni oli käynnistys tasan 2vkoa sitten maanantaina ja jouduimme kans miettimään kauan miten saadaan lastenvahti järjestettyä, onneks löyty sitten tulija :heart:
 
Mutta entäs äitisi sitten kun pääsee koulusta, voiko olla illalla/yöllä lasten kanssa? Kun eihän se, että käynnistetään tarkoita, että heti välttämättä syntyy. Voi kestää jonkun aikaa. Tai pääsiskö joku kaveri hoitaan lapsia/sun mukaan synnyttään?

Tsemppiä synnytykseen!
 
:(:(
ei oo ketään ,,miehen siskolla oma vauva ja näyttää olevan ite niin puolikuolleen näköinen et ei kehata edes kysyä sitä... anoppi sairaalasta eilen pääsi ja appi makaa keuhkonkuumeesa kans... ja mu näitiä ei paljoa näytä kiinnostavan. kysyin että entä jos syntyy yöllä niin on kuulemma omat lappset hoitanu:O no joo..mut ois nyt voinu edes synnytyksen ajaksi vaan.. muita ei oo,, ja mitään mll tyttöjä en tänne halua...nuoremmalla on muutenkin paha epilepsia että ei juuri keät vaan voi edes ottaa hoitajaksi:/:(
 
fffff
no mäkin kyllä koen että ilman ketään ylimäärästä on helpompi synnyttää:D ekan synnytin yksin ja nää kaks muuta miehen kera,,nyt neljännen toisoisin salassa yksin synnyttäväni:D:/
 
"vieras"
Voi pyhä sylvi! :D Ettekö te enää mihinkään kykene ilman miestä? Eukot on ennenkin synnyttäny ilman miehiä hikisissä saunoissa, niin kyllä siitä selviää nykypäivänä sairaalaoloissakin. Pikkasen itsevarmempaa asennetta kehiin tytöt! ;)
 
ähis
[QUOTE="vieras";25746429]Voi pyhä sylvi! :D Ettekö te enää mihinkään kykene ilman miestä? Eukot on ennenkin synnyttäny ilman miehiä hikisissä saunoissa, niin kyllä siitä selviää nykypäivänä sairaalaoloissakin. Pikkasen itsevarmempaa asennetta kehiin tytöt! ;)[/QUOTE]

Miksi pitäisi? On ehkä ihan hyvä että isätkin näkevät mistä työstä on kyse, kun lapsi saatetaan maailmaan?
 
ffff
no pärjänä kyllä,mutta ajattelin että ois se kiva olla kummankin vanhemman läsnä kun oma lapsi syntyy...mut ei voi mitään.. enkä halua muita sinne mukaan, ennemmin sitten yksin oon siellä,,
 
[QUOTE="vieras";25746429]Voi pyhä sylvi! :D Ettekö te enää mihinkään kykene ilman miestä? Eukot on ennenkin synnyttäny ilman miehiä hikisissä saunoissa, niin kyllä siitä selviää nykypäivänä sairaalaoloissakin. Pikkasen itsevarmempaa asennetta kehiin tytöt! ;)[/QUOTE]

Ihme kommentteja! Kyllä varmaan se lapsi syntyy ilman miestäkin, mutta onhan se mies useimmille hyvänä tukena ja turvana siellä ja oman lapsen syntymä on isälle aivan ainutlaatuinen kokemus.

Siis ap, miksette tee niin, että menet ensin itseksesi sinne käynnistykseen ja kun siinä kuitenkin luultavasti menee jonkin aikaa, niin äitisi tulisi sitten koulusta teille päästämään miehesi sairaalaan? Tai sitten otatte MLL:sta hoitajan, sen saa vielä maanantaille kun ennen huomista klo 12.00 tilaa. Ja sitten äitisi tulee päästämään hoitajan kotiin.
 
Hmm...
Meillä lapsi on vasta suunnittelun asteella, mutta toivoisin kovasti juuri tämän lapsenvahtiasian vuoksi, että synnytys käynnistettäisiin kuten esikoisenkin kohdalla. Mummo on pirteä eläkeläinen ja tulee mielellään hoitamaan esikoista, mutta matkaa on monta sataa kilometriä ja hänen pitäisi tietää etukäteen, mihin junaan hyppää.
 
"vieras"
Kyllähän noita lastenhoitokeikkoja tekevät ihan valmiit/opiskelevat lähihoitajatkin.
Jos on kunnolla koulunsa käynyt, osaa kyllä toimia epilepsiaa sairastavan lapsenkin kanssa vaikkei ikää olisi kuin sen 18-20 v.

Mikset kysyisi äitiäsi mukaan synnytykseen?
 
kylmää
[QUOTE="vieras";25746429]Voi pyhä sylvi! :D Ettekö te enää mihinkään kykene ilman miestä? Eukot on ennenkin synnyttäny ilman miehiä hikisissä saunoissa, niin kyllä siitä selviää nykypäivänä sairaalaoloissakin. Pikkasen itsevarmempaa asennetta kehiin tytöt! ;)[/QUOTE]

höpö höpö. tutut lapsenpäästäjät on olleet apuna, ja anoppini syntyessä kätilönä on siellä saunassa ollut oma isä niinkuin kaikkien hänen sisarustensakin. kyllä nykyisin vaan on asiat yksinäisemmin, turha päteä siinä.


minun synnytyksessä jos ei mies olisi ollut läsnä, niin olisin ollut todella hädässä. kaikki meni pieleen, synnyttäjiä oli liikaa, synnytys pysähtyi väärään tarjontaan, jatkoepiduraali ei vaikuttanut, ilokaasulaitteet oli neljällä tapaa rikki. jos mies ei olisi herätelly mua ja pidelly siitä päreinä olevasta naamarista ja letkusta, olisin jäänyt siihen kaasuun tajuttomaksi eikä kukaan olis kerenny mua sen kanssa auttaa. tai olisivat ottaneet multa senkin pois, koska sitä kaasua levisi pitkin kamaria niin että ikkunat oli pakko pitää leveellään pakkasyöhön. minä en ikinä menisi siihen taloon uudelleen ilman läheistä mukana.

eikö sillä miehen siskolla sitten ole ketään, joka voisi tulla heille jeesimään? tai pitäiskö se äiti nyt haukkua pystyyn ja kysellä vielä, onko se ihan tosissaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;25746490:
Ihme kommentteja! Kyllä varmaan se lapsi syntyy ilman miestäkin, mutta onhan se mies useimmille hyvänä tukena ja turvana siellä ja oman lapsen syntymä on isälle aivan ainutlaatuinen kokemus.
No, mutta jos ap:lla on jo ennestään lapsi ja mies ollut edellisessä mukana, niin ei kait se touhu nyt niin radikaalisti ole muuttunut, etteikö sieltä voi olla pois, jos kerran olosuhteet pakottavat. :D Jos ei saa lapsenvahtia, niin sillon se mies vaan jää kotiin ja sillä hyvä ja ap joutuu opettelemaan tekemään jotain ominkin päin. Tällasta se elämä vaan on - aina ei voi voittaa. Ehkä mä itse sitten vaan olen niin itsenäinen ja "kylmähermoinen" nainen, etten vaan tajuta, että jotkut ei kykene niinkin luonnolliseen asiaan ilman miestä. Itseäni suorastaan ketutti, että (nykyään) ex ylipäänsä kävi sillon koko sairaalassa, mutta onneksi lähti ennen h-hetkeä ja sain hoitaa homman ihan itsekseni.
 
"eden"
Hassuja kommenttejua, "syntyyhän se lapsi ilman miestäkin" ja "ettekö pysty mihinkään ilman miestä"... Hei onko kukaan aatellut, että ehkä isä HALUAA NÄHDÄ LAPSENSA SYNTYVÄN? Ei oo aina oo kyse mistään pystymisestä tai siitä ettei nainen pärjäis ilman miestä, vaan että eiköhän isälle oo tärkeää nähdä oman lapsensa tuloa maailmaan! On se niin tärkeä hetki ettei moni isä (omani mieheni mukaanlukien) haluaisi missata sitä mistään hinnasta.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kylmää;25746582:
höpö höpö. tutut lapsenpäästäjät on olleet apuna, ja anoppini syntyessä kätilönä on siellä saunassa ollut oma isä niinkuin kaikkien hänen sisarustensakin. kyllä nykyisin vaan on asiat yksinäisemmin, turha päteä siinä.


minun synnytyksessä jos ei mies olisi ollut läsnä, niin olisin ollut todella hädässä. kaikki meni pieleen, synnyttäjiä oli liikaa, synnytys pysähtyi väärään tarjontaan, jatkoepiduraali ei vaikuttanut, ilokaasulaitteet oli neljällä tapaa rikki. jos mies ei olisi herätelly mua ja pidelly siitä päreinä olevasta naamarista ja letkusta, olisin jäänyt siihen kaasuun tajuttomaksi eikä kukaan olis kerenny mua sen kanssa auttaa. tai olisivat ottaneet multa senkin pois, koska sitä kaasua levisi pitkin kamaria niin että ikkunat oli pakko pitää leveellään pakkasyöhön. minä en ikinä menisi siihen taloon uudelleen ilman läheistä mukana.

eikö sillä miehen siskolla sitten ole ketään, joka voisi tulla heille jeesimään? tai pitäiskö se äiti nyt haukkua pystyyn ja kysellä vielä, onko se ihan tosissaan.
Olen pahoillani, ettei kaikki mennyt kuten piti, mutta ehkä nuo epäonniset synnytykset kuitenkin on enemmän poikkeus kuin sääntö? Tästä nyt vaan sai sen käsityksen, että ongelma on enemmän henkinen, kuin että synnytys nyt automaattisesti menis pieleen. Voi se sittenkin mennä, niin kun kerroit, eli ei se mies siellä pysty välttämättä tekemään yhtään sen enempää kuin kätilökään. Eli jos "tähtiin on krjoitettu", että kaikki menee pieleen ja vielä mahdollisesti päättyy huonosti, niin ei se mies sitä välttämättä pysty estämään.

Mutta joo, jokainen saa ottaa sen miehen mukaan tottakai ja jos hänestä on ihan konkreettista apua, niin hyvä, mutta ei siitä nyt maailmanlopun ongelmaa kannata tehdä, jos kerran kotona on jo lapsia ja miehen on niitä jäätävä hoitamaan, kun muita ei ole.
 
ymyy
missä päin suomee asut? eiköhä sieltäki löydy sopivia /ammattitaitoisia hoitajia? jos ei nii mies kotii siks ajaks nii meilläki oltais tehty mut onneksi ystävä ehti apuun meilläki pojalla vaikea epilepsia...
 
-.-
No höh :/ Mulla on vasta toukokuussa LA mutta murehdin jo valmiiks että jos ei mies pääse mukaan. Esikoisen synnytyksestä jäi mulle kammo päälle, enkä tosiaan tiedä miten olisin selvinny ilman miestäni :( Hengissä kyllä, mutta kyllä tuosta oli suuri apu mulle. Että ymmärrän kyllä tuskasi AP.
Mutta jos niin on, että yksin joutuu menemään, niin eihän sille sitten mitään voi. Tsemppiä!
 
[QUOTE="eden";25746632]Hassuja kommenttejua, "syntyyhän se lapsi ilman miestäkin" ja "ettekö pysty mihinkään ilman miestä"... Hei onko kukaan aatellut, että ehkä isä HALUAA NÄHDÄ LAPSENSA SYNTYVÄN? Ei oo aina oo kyse mistään pystymisestä tai siitä ettei nainen pärjäis ilman miestä, vaan että eiköhän isälle oo tärkeää nähdä oman lapsensa tuloa maailmaan! On se niin tärkeä hetki ettei moni isä (omani mieheni mukaanlukien) haluaisi missata sitä mistään hinnasta.[/QUOTE]
Eiköhän jokainen sen ymmärrä,mutta jos lapsenvahtia ei kertakaikkiaan ole niin äidin läsnäolo on se ihan pakollinen isän vasta toissijainen.Tottakai minäkin ehdottomasti haluaisin oman mieheni paikalle,mutta jos kiire tulee ja lapsenvahdilla kestää niin yksin on minunkin ainakin lähdettävä sairaalaan edeltä,kotona en tahdo synnyttää.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
Ei voi suuttua isovanhemmille, kavereille, tutuille tai serkuille, siittä etteivät voi tulla hoitamaan synnytyksen ajaksi lapsia, heille on oma elämä eikä sille mittään voi. Sitä joko rupee katsomaan ammattitaitoista hoitajaa synnytyken ajaksi tai sitten synnyttää ilman miestä.
 

Yhteistyössä