Muutamme pois Suomesta, PYSYVÄSTI!

  • Viestiketjun aloittaja Helpotus
  • Ensimmäinen viesti
Helpotus
Espanjaan muutamme :) Niin oon onnesta soikeena, että kohta halkeen! Se on vaan kummallista, että kun muutamalle ihmiselle tästä on kerrottu, niin ensimmäinen sana, jonka kukaan on päästäny suustaan on "miks". "Miks te sinne? Töihinkö meette? Koska tuutte takas? Miks pois Suomesta?" jnejnejne. Joo siks pois Suomesta, että tahdon pois täältä. Espanjassa asuu sukulaisia, joten ei tarvi ihan kylmiltään mennä vieraiden ihmsten joukkoon.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Helpotus
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27098186:
Kun asenne on tuollainen, niin rohkenen epäillä, että parin vuoden "kuherruskuukauden" jälkeen se uusikin kotimaa alkaa vaikuttaa samanlaiselta "paskalandialta". Itse se elämä on itselleen tehtävä, asuipa sitten missä tahansa.

Onnittelut kuitenkin uusista tuulista ja uusista töistä!
Sitä ei voi ikän tietää. Mutta sen voi, että Suomeen ei muuteta takasin. :)
 
"verokarhu"
Onhan tää paskalandia monessakin suhteessa!! Verotus on yksi syy minkä takia minä muuttaisin pois ainakin "kirjoiltani" poius, lottovoitto kun napsahtaa niin kirjoille monacoon, mutta jäisin silti suomeen asumaan. ;) :D
 
[QUOTE="vieras";27098239]oon kade, mäkin haluaisin pois täältä kurjuudesta[/QUOTE]

Mikä estää lähtemästä? Esim. Euroopan sisällä muuttaminenhan on tätä nykyä pelkkä ilmoitusasia. Kaikille tekisi hyvää pakollinen vuoden tai kahden asuminen kotimaansa ulkopuolella. Asioihin saa perspektiiviä ihan eri tavalla, kun niitä tarkastelee ikäänkuin ulkopuolisena (suhteessa sekä siihen uuteen kotimaahan että entiseen).
 
Onnea matkaan! Mutta muista, että uuden maan kaikki puolet aukeaa vähitellen, vuosien kuluessa. Mäkin oikeesti luulin melkien pari vuotta että Australiassa ei ole rasismia kuin nimeksi, hehehe :LOL: Jotenkin sitä vaan ei osaa lukea "vieraan" kulttuurin nyansseja....
Mut tosiaan, jos ette viihdy Suomessa, hyvä päätös lähteä muualle! Miksi pitäiskään jäädä sinne mihin on sattunut syntymään. Mut hei, ei Suomi mikään paskalandia silti ole.... tulet vielä kaipaamaan juttuja sieltä (esim. byrokratian helppous...) mutta toivottavasti Espanja osoittautuu teille oikeaksi paikaksi :)
 
"hmm"
Kateeksi käy. Olen itsekin ihan kyllästynyt suomalaisiin murjottajiin ja mäkättäjiin. Suomen luonto on aivan ihanaa, mutta oikeasti nämä ihmiset täällä ovat kyllä niin masentavia, että oksat pois.
 
  • Tykkää
Reactions: *hubba*
Helpotus
siis sieltä espanjasta? ei ap, vaan please.
Miten saimme töitä? Ihan tää perus tutun-tutun kautta. Eli siis kuten sanoin, niin sukulaisia asuu siellä ja jo sillon kun he sinne muuttivat, niin kertoivat, että mulle olis töitä siellä sillä alalla, jonka koulutus mulla on. Mies sais töitä samaakautta ja tekee töitä toisen sukulaismiehen alaisena.
 

Yhteistyössä