Muuttiko sikainfluenssarokote tapaus suhtautumistasi muihin rokotteisiin tai rokottamattomiin?

minä
Alkuperäinen kirjoittaja äitikkä:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Oma näkemykseni (rokotusten kannatus) kääntyi v. 2006 esikoisen syntyessä, kun Calmette yhtäkkiä poistettiin rokotusohjelmasta, vaikka sen tärkeyttä oli korostettu siihen asti.
Tiedätkö muuten miksi se poistettiin?
Siksi että tubi on saatu niin hyvin kitkettyä pois, on sula harvinaisuus enää. Ja kiitos rokotusten tuo ikävä tauti on siellä harvinaisten listalla.

Riskiryhmässä olevat rokotetaan edelleen mutta normaalisti ei.
No oikeastaan ei, vaan aikaisemmin käytettyn rokotteen valmistus lopetettiin ja vuonna 2002 siirryttiin toiseen, ja tämä uuden rokotteen myötä katsottiin että haitat on suuremmat kuin hyödyt.
Vanhasta rokotteesta ei tullut vastaavia reaktioita kuin uudesta ;)

 
On tietyllä tapaa muuttanut. Aikaisemmin luotin siihen, että täällä Suomessa annetaan vain sellaisia rokotteita, jotka on hyvin tutkittuja ja testattuja, ns. raakileita ei päästetä markkinoille ja riskeerata ihmisten terveyttä.

Jotenkin tuo sikainfluenssarokote epäilytti mua kovasti silloin, kun rokotukset alkoi. Juuri pitkän aikavälin haittavaikutukset mietitytti ja se, ettei tuota Pandemix-rokotetta oltu monissa maissa otettu ollenkaan käyttöön. Tuli mieleen se poliorokotekampanja vuodelta -85 ja sen seuraamukset. Joten ei otettu ja nyt ollaan tyytyväisiä.

Muut rokoteohjelman mukaiset on annettu ja annetaan tehosteetkin.
 
trasseli
Alkuperäinen kirjoittaja äitikkä:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Oma näkemykseni (rokotusten kannatus) kääntyi v. 2006 esikoisen syntyessä, kun Calmette yhtäkkiä poistettiin rokotusohjelmasta, vaikka sen tärkeyttä oli korostettu siihen asti.
Tiedätkö muuten miksi se poistettiin?
Siksi että tubi on saatu niin hyvin kitkettyä pois, on sula harvinaisuus enää. Ja kiitos rokotusten tuo ikävä tauti on siellä harvinaisten listalla.

Riskiryhmässä olevat rokotetaan edelleen mutta normaalisti ei.
Ottivat pois koska haittavaikutuksia oli liikaa, jopa kuolemantapauksia:(
 
ei
Ei ole mielipide muuttunut, se oli rokotekriittinen jo aiemminkin. Nimenomaan Calmeten vuoksi. Nyt ekaluokkalainen jäi rokottamatta sillä, koska silloin juuri vaihtui se rokotus ja uudella rokotteella huomattiin heti valtavasti sivuvaikutuksia. Sen takiahan se rokote sitten muutamaa vuotta myöhemmin poistettiin rokotusohjelmasta. Muutama muukin muutos ollaan omaan ohjelmaamme tehty. Mm. ostettin itse soluton kolmoisrokote ja kas kummaa, kohta sitä sai rokotusohjelmassakin.
 
hmm
Ei ole muuttanut. Tosin todettakoon, että suhtautumiseni rokotteisiin on hyvin negatiivinen, rokotusohjelmaa noudatamme, mutta mitään ylimääräistä ei eikä tulisi mieleenkään ottaa flunssarokotteita. Tiedän muutenkin bisneksien vaikutuksen tähän asiaan kun olen itse lääkefirmassa ollut töissä yli 15 vuotta tutkimuspuolella. Surettaa, että tämän jäävuorenhuipun esiintuleessa ihmimisistä pieni osa alkaa ajatella ja luulee, että tämä on vain poikkeuustapaus vaikka tämä on pientä. Ei asioita pystytä oikeasti tutkimaan niin turvallisiksi mitä annetaan uskoa eikä muutenkaan kaikki ole niin yksioikoista. Lääkkeillä on aina myös sivuvaikutuksia, ihan aina vaikkei sitä edes huomaisi. Vain välttämättömät lääkkeet pitäisi syödä koska ne on aina vieraita aineita elimistölle vaikka kuinka sanotaan että särkylääkkeitä voi syödä surutta..
 
Keittiönoita
Ei muuttanut. Eikä muuttanut lapsillanikaan. Rokotukset pidetään ajan tasalla ja ylimääräisiä kuten esim hepatiitti-A ja lavantauti otetaan tarvittaessa. Tyttö ei sairastunut tänä kesänä lavantautiin, vaikka asui lavantautia sairastavan kanssa.
 
Vahvisti entisestään rokotuskriittisyyttämme. Meillä ei olla koskaan otettu kausi-influenssarokotteita, rotarokotetta, sikainfluenssarokotetta eikä mitään muitakaan ylimääräisiä rokotteita.

2 vanhinta lasta sai aluksi neuvolan rokotuksista osan, mutta molemmille tuli heti haittavaikutuksia, toiselle pysyvä ja toiselle paha infektiokierre. Silloin heräsin jo ottamaan rokotteista itse selvää. Ja nimen omaan muualta kuin neuvoloista/lääkäreiltä, ktl /thl:n sivuilta. Ja otin myös selvää näistä taudeista mitä vastaan nykyäänkin rokotetaan. Ne eivät ole nykyään läheskään niin vaarallisia tai huonosti hoidettavissa kuin ennen. Ja suurin osa näistä taudeista joita vastaan rokotetaan, eivät ole itse tautina vaarallisia lainkaan, vaan niiden jälkitautina VOI tulla jokin vaarallisempi jälkitauti ja se VOI aiheuttaa joskus jopa pysyvää haittaa. Mutta suomessa pystytään nykyään hoitamaan nämä perustaudit niin hyvin, että jälkitaudin mahdollisuus on hyvin pieni. Ja jos sekin sattus silti tulemaan, on siinäkin vielä mahdollisuus saada se hoidettua niin hyvin, että ei ehdi tulla pysyvää haittaa.

Ja nykyään jopa muutamat terkkarit/lääkärit myöntävät tämän minulle, kun huomaavat että tiedän asioista.

Näidenkin kahden lapsen kohdalla lopetimme heti rokotteet haittojen jälkeen ja kolme muuta lastamme eivät ole saaneet ainuttakaan rokotetta. Ja ihan oikeasti voin sanoa että me ei olla "koskaan" sairaana. Siis tyylin kerran vuodessa on pikkunuha kaikilla ja se menee itse ohi. Antibiootteja ei ole tarvinnut syödä, muutaku se lapsi joka rokotettiin aluksi ja sai sen jälkeen koko ajan sitten jotain tulehduksia ja korvakierteitä. Mutta käytimme poikaa sitten vyöhyketerapeutilla /homeopaatilla joka eka kertaa kertoi mulle rokotteen haitoista ja että ne just tekee tätä infektiokierrettä ja paljon vakavampiakin sairauksia jopa pysyviä. Sen jälkeen siis rokotukset lopetettiin ja poika parani parissa päivässä eikä oo sen jälkeen tarvinnut ainuttakaan antibioottikuuria eikä edes lääkäriä ja tästä on jo vuosia aikaa.

Kannattaa syödä terveellisesti, paljon luomuruokaa, aitoa oikeaa ruokaa/voita (ei kevytruokia ja rasvoja), d-vitamiinia tuplamääriä, maitohappobakteereja (probioottia/biolattea). Välttää eineksiä ,sokeria, vehnäjauhoja, lisäaineita ja kaikkea teollisesti tehtyä liian jalostettua ruokaa. Näillä pärjää ja ei taudit iske. Ja jos iskee, ekana luonnonmukaista hoitoa (vyöhyke/homeopaatti.)

:D Tuli kunnon stoori. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsi - Aliina1:
Vahvisti entisestään rokotuskriittisyyttämme. Meillä ei olla koskaan otettu kausi-influenssarokotteita, rotarokotetta, sikainfluenssarokotetta eikä mitään muitakaan ylimääräisiä rokotteita.

----

Kannattaa syödä terveellisesti, paljon luomuruokaa, aitoa oikeaa ruokaa/voita (ei kevytruokia ja rasvoja), d-vitamiinia tuplamääriä, maitohappobakteereja (probioottia/biolattea). Välttää eineksiä ,sokeria, vehnäjauhoja, lisäaineita ja kaikkea teollisesti tehtyä liian jalostettua ruokaa. Näillä pärjää ja ei taudit iske. Ja jos iskee, ekana luonnonmukaista hoitoa (vyöhyke/homeopaatti.)

:D Tuli kunnon stoori. :D
:flower: :flower: :flower:
 
Hip


Ei kai se lapsenne nyt sairastu kun muut on rokotettu ja hän menee vapaamatkustajana rinnalla. Ei siinäkään mitään, niin kauan kun kaikki ei niin ajattele.[/quote]

Kannattaa miettiä, mitä tuo "vapaamatkustaminen" oikein tarkoittaa! Sehän tarkoittaa sitä, että jotkut nauttivat eduista, jotka toiset ottavat riskillä. Jollei olisi riskiä, ei olisi puhetta vapaamatkustamista. Jostain lääkärilehdestä luin kerran, kun oli hyvin vaikeaselkoisesti kirjoitettu (tahalleen hämäävästi?), että vaikka lääkäri tietää rokotusten riskit, ei saa heittäytyä vapaamatkustajaksi, vaan kantaa oma kortensa kekoon ja ottaa itsekin riskit. THL:ää kiinnostaa massojen hyvinvointi, itseä kyllä enempi omien lasten. Itsekästä ehkä.

Meidän suhtautumista tämä koko episodi vain teki rokotuskriittisemmäksi. MPR:ää ei ole otettu nuoremmalle. Aivokalvontulehdusta, sikotautia jne. esiintyy aina silloin tällöin ja samalla tavalla rokotetuille kuin myös rokottamattomillekin. Eli sillä ei tunnu olevan kovin hyvää tehoa, mutta riskejä on.

Calmettehan otettiin sen vuoksi pois rokotusohjelmasta, koska siitä tuli todella vakavia seurauksia. Nämä on pyritty sensuroimaan todella hyvin, mutta kun tietoa todella etsii, sitä myös löytää.
 
poipoipoi
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsi - Aliina1:
Vahvisti entisestään rokotuskriittisyyttämme. Meillä ei olla koskaan otettu kausi-influenssarokotteita, rotarokotetta, sikainfluenssarokotetta eikä mitään muitakaan ylimääräisiä rokotteita.

----

Kannattaa syödä terveellisesti, paljon luomuruokaa, aitoa oikeaa ruokaa/voita (ei kevytruokia ja rasvoja), d-vitamiinia tuplamääriä, maitohappobakteereja (probioottia/biolattea). Välttää eineksiä ,sokeria, vehnäjauhoja, lisäaineita ja kaikkea teollisesti tehtyä liian jalostettua ruokaa. Näillä pärjää ja ei taudit iske. Ja jos iskee, ekana luonnonmukaista hoitoa (vyöhyke/homeopaatti.)

:D Tuli kunnon stoori. :D
:flower: :flower: :flower:
Kukkia multakin. TÄYSIN samaa mieltä (paitsi että luonnonmukaisia hoitoja ei olla kokeiltu, eikä ole ollut tarviskaan) :)
 
Joo
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
ei ole muuttanut. en usko itse sikapiikin/taudin yksin aiheuttaneen narkolepsiaa vaan esim. ihmisen kudostyyppi on ollut samanlainen kun narkolepsia potilailla 90% on. Sikapiikki on laukaissut sen mutta yksistään se ei sitä ole aiheuttanut
Näinpä. Vain 20 % ihmisistä on tuo kudostyyppi, eli vain yhdellä viidestä rokotetusta on riski sairastua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä :
muutti, heräsin kuinka vaarallisia rokotteet oikeasti ovat.

Meillä siis ei enää rokoteta ohjelma jää kesken lapset 9kk ja 6v kohta
polio ei olekkaan vaarallinen..
Suosittelisin lukemaan, kuinka "vaarallinen" polio on.
Vaarallinen jos satut kuulumaan lapsinesi siihen ryhmään joka tautiin kuolee tai halvaantuu.

"
vieras:
polio ei olekkaan vaarallinen..

Mutta sitä ei esiinny koko Euroopassa."

Niin... ettei vaan johtuisi siitä että täällä on ihmiset ROKOTETTU sitä vastaan. Onhan jossain maissa jo käynytkin niin että poliotapauksia on ilmaantunut uudestaan, kun rokotekattavuus on laskenut.


Terve järki ja asioista selvää ottaminen on fiksua eikä mikään sikapiikki ole välttämättömyys, mutta en ymmärrä niitä jotka lähtevät tärkeimpiä rokotusohjelmiin kuuluvia rokotuksia karsimaan omatoimisesti.
 
oi
Sen verran muutti, että seuraavan ilm lehmärokotteen kohdalla otan selvää Yhdysvalloissa asuvalta serkultani, mitä siellä ollaan mieltä juuri siitä rokotteesta, mitä täällä Suomessa annetaan. Valitettavasti en sikapiikin kohdalla tajunnut tuota tehdä.
 
Ei ole muuttanut.
En edelleenkään koe olevani kykenevä päättämään näistä itse; otan mitä annetaan.
Kyllähän jokainen ymmärtää, että kaikesta voi seurata jotain, enempi tai vähempi.

Kuten särkylääkkeessäkin lukee: voi aiheuttaa särkyä.
 

Yhteistyössä