Muutto Ouluun

Hei,

Olemme suunnittelemassa muuttoa Ouluun ja asuntohakemuksia tässä väsäilen. Osaako/jaksaako kukaan kertoa eri kaupunginosista? Millainen paikka on esimerkiksi Tuira?

Vaikka yleensä kaikilla paikoilla on puolensa, niin mitä suosittelisitte pienten lasten perheille? Onko joku paikka erityisen levoton?

Työpaikat ovat keskustassa ja vuorotyö, joten tarha tulisi käsittääkseni olemaan Tuirassa tai Kaukovainiolla.

 
työmyyrä
No esimerkiksi Hiironen on tosi lapsiystävällinen alue. Rauhallinen ja sivakan (kaupungin) asunnoissa on paljon lapsiperheitä. Asuinalueena uusi.
Hiirosessa on Lidl. Kun Hiirosesta lähtee keskustaan, niin mennään Kaukovainion läpi, päiväkotiin helppo jättää lapset... Hiironen on kuin pieni 'kylä' kaupungin kupeessa ;)

Tuira taas on hieman enemmän 'kaupunkimainen' ja vilkkaampi. Asunnot on vanhempia, mutta toisaalta keskustaan on tosi lyhyt matka.
 
Soiku
Tuirassa on levoton puolensa, mutta myös rauhallinen puoli. Sama pätee Kaukovainioon. Ja kaikkiin muihinkin. Rajakylää aina moititaan joka paikassa, mutta minä tykkäsin siellä asua. Se on tosin jo aika kaukana keskustasta.

Pyykösjärvi on mun mielestä kivaa aluetta, siitä on muutama kilometri keskustaan.
 
Kiitos Mellu.

Näytti tuolla Oulun sivuilla, että nuo ovat ainoat vuorotarhat. Jostain luin, että Oulussa on hyvät kulkuyhteydet, joten tarhamatkat eivät liene ongelma. Joudun kuitenkin hoitamaan ne julkisilla tai pyörällä ainakin alkuun. Mutta eikös Oulu ole pyöräilijöiden paratiisi? Joku kertoi näin.. :D

Alkuun olisi tarkoitus asustella vuokralla, oman hankinta on sitten helpompaa kun vähän tuntee paikkoja. Eikä tosin ole ihan lähivuosien suunnitelma. Sitten voisi harkita myös lähikuntia.
 
Me asutaan Knuutilankankaalla. Voit katsoa vaikka oulun kaupungin sivuilta nettikartasta missä on, mutta minusta ihan kohtuuetäisyydellä keskustasta. Tosi rauhallinen alue, tosin täällä on vain nämä 3 2-kerroksista vuokrataloa (Sivakan), joten älyttömästi ei ole vuokrakämpiä tarjolla. Tosin esim. meidän talosta on tuo yksi isompi asunto ollut jo muutaman kuukauden tyhjillään, olis luullut että heti tulee asukkaat. Tien toisella puolella koulu ja päiväkoti, ja päiväkoti varsinkin tosi pidetty, en ole koskaan kuullut kenenkään sanovan pahaa sanaa, ja lapsetkin tykkää. Plussana myös lähikauppa joka on ihan "pihassa" =)

Kaukovainiosta mulla itelläkin hiukan huono kuva, sanmoin Tuirasta. Molemmissa asuu paljon mamu-perheitä ja opiskelijoita (itsekin kyllä opiskelen... :whistle: ). Tietysti em. mainitut ei tee alueista levottomia, vaan ne muutamat "huonotapaiset" poikkeukset. Ja varmaan se, että kun alueella on paljon vuokra-asuntoja, niin monenlaista porukkaa löytyy.
 
Mun käsityksen mukaan Peltolassa on Melleniuksen (?) päiväkoti, joka myös vuoropäivis, sekä Maikkulassa on sellainen 100% varmasti, kun kaverilla oli lapset siellä. Melleniukseen hain kerran itse vahingossa, kun ekaa kertaa just muuttaneena (peltolaan) hain tarhapaikkaa, enkä tajunnut noista mitään. Ja Peltolahan ainakin on lähellä keskustaa.

Hiirosessakin ollaan asuttu, VVO:n asunnoissa. Oli ihan ok, paitsi pihan lapset terrorisoi mm. parkkipaikalla autoja, ja kun oli iso talo, ei edes tiennyt kenen lapsia olivat...
 
työmyyrä
Sen takia ehdotin tuota Hiirosta, kun sieltä kulkee aika hyvin onnikat keskustaan. Ja ne menee kaikki Kaukovainion kautta. Jos vaikka hyppäät Hiirosen kohdalla kyytiin ja jäät kaukovainiolla pois (lapsi tarhaan), niin pääset hyppäämään seuraavaan keskustaan menevään. Kaketsun ohi niitä menee aika usein...

Toisaalta taas hiirosesta on kohtalaisen lyhyt kävelymatka Kaukovainiolle. (n.1km)

Ja tosiaan, pyöräilijälle Oulu on kiva! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Byfånen:
Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Mun käsityksen mukaan Peltolassa on Melleniuksen (?) päiväkoti, joka myös vuoropäivis, sekä Maikkulassa on sellainen 100% varmasti, kun kaverilla oli lapset siellä.
Ai? :eek: Pitääpä tutkia tarkemmin noita sivuja.. :ashamed:
No nyt ainakin löysin tuon Melleniuksen päiväkodin tiedot, eli se onkin jatkatun aukiolon pk, silloin muistan kun olin hakenut sinne itse, sanottiin että se on vuoropäiväkoti...eli meni varmaan heillä silloin nimikkeet sekaisin. Eli illalla on 22.30 asti auki ja aamulla aukeaa jo 5.30. Sitä maikkulan tarhaa en vielä löytänyt, etin edelleen...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Byfånen:
Tarkoititko ihkuraksupoksu noita jatketun aukioloajan päiväkoteja? Meillä se ei oikein riitä yövuorojen vuoksi.. Vaikka mitenpäin kääntelee, niin hoitoöitäkin tulee varmasti.
Juu, ja nyt löysin ilmeisesti sen maikkulankin, eli sama homma siellä. Luulin että ovat vuoropäiviksiä, kun ihmiset on sillä nimellä puhuneet...

:ashamed: Harmi, ettei teitä auttanutkaan :/

Mistä päin Lappia muutatte? =)
 
Nöppis
Alkuperäinen kirjoittaja Soiku:
Tuirassa on levoton puolensa, mutta myös rauhallinen puoli. Sama pätee Kaukovainioon. Ja kaikkiin muihinkin. Rajakylää aina moititaan joka paikassa, mutta minä tykkäsin siellä asua. Se on tosin jo aika kaukana keskustasta.

Pyykösjärvi on mun mielestä kivaa aluetta, siitä on muutama kilometri keskustaan.
Tähän jatkan.. Toi Pyykösjärvi on myös "helpolla paikalla" keskustaan mennessä. Tuira nimittäin on siinä välissä, joten lapset pystyy helposti jättämään sinne hoitoon :)

Sitä en kyllä tiedä, onko Pyykösjärvellä vuokrataloja. Puolivälinkankaan puolella ainakin on. Yksityiset jonkun verran Pyykösjärveltä asuntoja vuokraavat.
 
Onko tuossa puolivälinkankaassa jotain omituista kun on niin monenhintaisia asuntoja jopa samassa talossa? (Kattelen tässä samalla vähän jo ostomielelläkin..)

Olenkohan mä ihan mettässä, kun musta on aina huono merkki jos asunnot on tosi halpoja..?
 
mie
Kivaa aluetta on myös Linnanmaan lähistö, paljon opiskelijoita,mut eipähän ole mitään lorvailijoita. Kaketsusta olen kuullut vain huonoa. Sekä Tuirassa on myös paljon laitapuolenkulkijoita. Itse ehdottaisin alppila- Linnanmaa- Välivainio alueita ja sieltä kaukovainion päiväkodin lähistöltä hiirosta tai vanhaa kaakkuria .
 
mie
Puolivälinkangas on ihan ok alue. siellä on jonkun verran lorvailijoita,mut paljon vanhuksia ja lapsia. Pyykösjärvi joka on melkeen sama kuin puokkari on ehkä vielä parempi, mut se taitaakin olla vain omakotialuetta.
 
tuira on osin hiukan levotonta aluetta,asuu paljon tenuja..kaketsu on nykysellään kyllä suht rauhallinen.

tuo Puolivälinkangas on ihan kivaa aluetta,meillä asuu sukulaisia siellä niin paljon tulee käytyä.Siellä on halvempiakin asuntoja,muttei ne silti välttämättä mitenkään huonoja ole.Sit siinä ihan Tuiran "vieressä" ois Välivainioki,mut sieltä voi olla hankala löytää kämppää. Muita Tuiran lähialueita on Koskela,Alppila,Laanila..

 
Minä oon asunut Tuirassa, siellä Toppilan päässä ja oli kyllä ihan rauhallista. Siinä oli päiväkoti vieressä, en tiiä onko sama mitä tarkoitit. Leikkipuisto on kans sen palvelutalon vieressä. Keskustaan tosi hyvät yhteydet. Siellä päin asui enimmäkseen vanhuksia. Joskus siinä lähellä kauppakeskuksen (jossa oli joku baari myös) pihalla iltamyöhällä kuului huutoa ja mekastusta mutta koskaan ei tarvinu pelätä. Ainoa haitta se, että vanhuksilla aikaa kytätä. :D
 
:D Nykyisessä paikassa asuu myös paljon vanhuksia, mutta se on aivan joku muu kun kyttää.. Tuira näyttää tosi kivalta.. siis ohiajettuna :D Siitä on tosin ainakin viisi vuotta kun olen käynyt ja silloinkin ohikulkumatkalla. Siinä kiehtoisi tietysti se, että tarha olisi lähellä, mutta myös todella lyhyt matka keskustaan. Minä kun olen semmonen mökittyjä, että jumiudun kotiin jos asun kauempana..

Mitenkäs tuo Toppila? Jos luin karttaa oikein, niin sieltä näyttäisi tulevan hyvä pyöräilyreitti keskustaan.. Vaikuttaa kohtuullisilta nuo vuokratkin joillakin firmoilla.
 

Yhteistyössä