Muutto Ouluun

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toppilaan ei kannata lapsien kanssa... levotnta seutua ja paljon "huononpaa" porukkaa. Sikäli tosi kurja koska asunnot on uusia ja ihana puistoalue mereen asti.
Peesaan tätä. Toppilaan en lähtis vaikka maksettais. Myös esim. miehen veljen autoon murtauduttiin 3krt 1kk sisällä, vaikka auto parkkihallissa...vakuutusyhtiö alkoi jo epäillä että on jotain mätää.

Sikis kysyin nykyistä asuinpaikkaa kun on tuttuja pohjosessa...

=)
 
Vieras
Haapalehto ja sen läheiset alueet on kivoja. Samoin Höyhtyä, Karjasilta.

En ikinä muuttaisi varsinkaan lasten kanssa Kaukovainiolle, Tuiraan, Toppilaan enkä Rajakylään. Ne on sellaista tietynlaisten ihmisten aluetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:
Minä oon asunut Tuirassa, siellä Toppilan päässä ja oli kyllä ihan rauhallista. Siinä oli päiväkoti vieressä, en tiiä onko sama mitä tarkoitit. Leikkipuisto on kans sen palvelutalon vieressä. Keskustaan tosi hyvät yhteydet. Siellä päin asui enimmäkseen vanhuksia. Joskus siinä lähellä kauppakeskuksen (jossa oli joku baari myös) pihalla iltamyöhällä kuului huutoa ja mekastusta mutta koskaan ei tarvinu pelätä. Ainoa haitta se, että vanhuksilla aikaa kytätä. :D
ME asutaan vielä toistaiseksi juuri näillä nurkilla, eikä mitään valittamista. Paljon myös lapsia aina leikkii pihalla ja lyhyt matka nallikariin ja keskustaan. Muuten viihtyisin pidempääkin, mutta veri vetää rivariin, niin pakko muuttaa :D
 
..
Olen asunu Toppilassa 2 vuotta ja mitää ei oo tapahtunut.. Tosi rauhallista ollut ainaki tässä meidän korttelissa.. Vaikka tiedän kyllä et täällä sattuu ja tapahtuu, mut on kyl paljo kiinni siitä missä päin toppilaa asuu.. Mut haluan kyllä muuttaa pois heti ku mahdollisat :D
 
mie
Oulussa ei ehdottomasti kannata muuttaa Toppilaan. Siellä olevissa lasten leikkipuistoissa suomi on vähemmistökielenä.
Tuira ja Kaukovainio ovat myös Oulun tällä hetkellä "huonoimpia" alueita. Tuira on kaupunginosana niin laaja, että sieltä löytyy kyllä myös rauhallisempia nurkkia. Tuirassa on myös bussilinjojen solmukohta eli kaikki vuorot ajavat Tuiran kautta. Sopivaan kohtaan Tuiraa voisin muuttaa, Kaketsulle en. Viimeksi tällä viikolla poliisi etsiskeli ammuskelijaa Kaketsun kerrostaloista (ja edelleen tällä viikolla joku oli ammuskellut kiväärillä parvekkeeltaan - Toppilassa).

Rajakylä oli ennen huonomaineinen alue, mutta nykyisin se on ihan siisti ja hyvä alue. Siellä on yliopisto lähellä ja alueelle on viimeisen kymmenen vuoden sisään muuttanut paljon lapsiperheitä, joissa vanhemmat käyvät töissä teknologiakylässä tai yliopistolla. Rajakylä on tosin kaukana mutta bussivuorot taitaa olla ihan ok. Rajakylässä on myös ihan ok peruskoulu ja kaikki lähiöksi melko paljon palveluja saatavilla.

Aiemmin mainituista myös Haapalehto, Höyhtyä, Hiironen ja Karjasilta ovat mukavaa seutua. Haapalehdon palvelut ovat naapurikaupunginosa Myllyojalla, joten autottomalla Haapalehto on kyllä tosi syrjässä ja huonojen kulkuyhteyksien päässä.
 
MinäXX
En tiedä lukeeko tätä keskustelua enää kukaan, mutta haluaisin painottaa että kaikkiin kaupunginosiin kyllä riitää kaikenlaisia ihmisiä. Tai tietyt alueet tietyissä kaupunginosissa ovat levottomampia kuin toiset.. Itse olen asunut reilun puoli vuotta rajakylässä ja olen kyllä ollut aivan tyytyväinen. Kulkuyhteydet bussilla ja pyörällä ovat erittäin hyvät, eikä tämä nyt ole niin kaukana kuin annetaan ymmärtää. Paljon lapsiperheitä on varmasti muuttanut tänne viime aikoina, eikä ainakaan täällä omistusasuntojen puolella ole ollut minkäänlaisia ongelmia. En tiedä sitten onko meno levottomampaa esim.korkeissa kerrostaloissa..!?
 

Yhteistyössä