myöhäinen plussa

Kiva kiitos tiedosta macy gray, nyt poistu ainaskii tuo huolenaihe. Ja nää pillerit on kyl just semmoset mistä menkat voi jäädä poiskin ja tissit turpoilla, mut noista muista "oiereista" ei mainintaa ollut. Mutta eiköhän nämä olot tästä normalisoidu, jos ei niin sitten lekuria tapailemaan :)
 
Täällä tehty 2 negatiivista testiä, ekan tein sinä päivänä ku menkat ois pitäny alkaa ja toisen 4 päivää siitä. Mulla on aika pitkä kierto mutta viimeset puol vuotta ollu suht säännölliset. Tässä pähkäilen siksi ku viikon varmaan ollut semmonen tunne et nyt alkaa vuoto ja ei ole kuulunut. Olen tuntenut muka selviä raskausoireita, nippailua mahassa, arat rinnat yms.... Ainakin 3 edelliset menkat ovat tulleet ilman mitään ennakkotuntemuksia ja nyt näitä sitten riittää mut ei kuulu eikä näy :ashamed:
En ole syönyt pillereitä enää synnytyksen jälkeen, silloin tulinkin heti raskaaksi kun lopetin pillerit ja testin tein herkällä testillä muutaman päivän jälkeen siitä kun ois menkkojen pitänyt alkaa. Olen jo luopunut toivosta että olisin raskaana nyt tälläkertaa mutta saapa nähdä, eipä se auta ku odotella : /
Nyt on menossa kp36/31-35...
 
Minäkin kans löysin tämän lohduttavan topiikin. Itselläni kans sama tilanne menossa tällähetkellä.

Yk takana 8 ja menossa nyt kp 36/30-31. Menkat olleet kuparikierukanpoiston jälkeen säännölliset. Esikoinen(vajaa 2v.) tärppäs heti kun toivottiin. Pettymyksiä ollut nämä viimeiset kuukaudet ja itsesyytökset painaa mieltä.

Tikuttelu alkoi tuossa aiemmin ja yhtäkkiä tulikin tämä tilanne ja nyt ei asiaa auta yhtään kuin odotella että tuleeko sitä kauan kaivattua plussaa tai edes niitä menkkoja ollenkaan että tietäisin missä mennään. Turhauttavaa! :kieh:

R-testin tein ekan kerran kp 34/31 ja tokan 36/31 ja molemmilla kerroilla vahva nega. :(

Tuhrua ei edes vuoda ja eikä valkovuotoakaan. Ei mitään merkkejä, että olisi menkat alkamassa ja silloinkin yleensä vain mahakipua. Lievää pahoinvointia havaittavissa jo viikon ajan ja ilmavaivatkin pukkas hieman aiemmin sekä nälkä on kokoajan.

Miten saisin ajatukset muualle ettei olisi mieli kokoajan maassa? Koetan tehdä kaikkee muuta kivaa mutta mutta....

Plussaonnea muillekin! Toivotaan että edes jollakulla tärppäis. :flower:
 
^ Joo, ärsyttävää tämä menkkojen odottelu...

Itselläni kp 36 (yleensä 28), mutta siis vasta yhdet menkat tulleet, synnytyksestä jo melkein kaksi vuotta. Ehkä imetys sotkee kiertoa yhä? Tein testin huvikseen kp 29 ja kiinnostuksesta kp 34, molemmat täysin selkeitä negoja. Ekan raskauden keskenmenonkin jälkeen menkat palasivat heti säännöllisinä, nyt ei muuta kuin hieman tuhruvuotoa ja voimakkaat "raskausoireet"/pms närästyksineen kaikkineen... Melko varmasti bongasin oviksen kp21.

Tuskastuttaa odottaa, vaikka raskaana en kyllä taida mitenkään olla.
 
Joo, kyl on harvinaisen ärsyttävää tää menkkojen oottelu. Tein siis testin pari päivää sitte, ku menkat ei tullu, tissit oli kipeet ja massua juili, negaa näytti testi, nyt siis kp 40. Tänään tein uuden testin, ku "oireet" ei oo poistunu, vaan lisäks tänään tullu semmosta välillä kirkasta välillä verensekaista limaa, ei mitenkään paljon, mutta vessakäynneillä huomattua :x. Sais ny alkaa, et ei tarviis enää ihmetellä tätä olotilaa.
 
Voi Vihtori, minä se edelleen odottelen nuita menkkoja, ei vaan näy ei kuulu, ny ois 2 viikkoo myöhäsessä. Testin tossa taas toissapäivänä tekasin, mutta negaa näyttää edelleen. En ny sit tiiä, tissit ei enää kipeet, mutta hippasen suurentuneet, vihlasuja massulissa ja hyvä etten tossa viikolla oksentanu huoltiskalla, ku siellä ranskalaisia rasvakeittimessä laittelivat, ku oli joteskii niin etova käry. Sit vielä painokii lähteny noususuhdanteelle. Aattelin tässä vaa, että kuinkakohan myöhään niitä plussia voipi vielä tulla?
 
Moi taas,

edelleenkään ei tapahdu mtn. 41/31 menossa nyt. Kp 39 vahva nega valitettavasti taas. Alkaa usko plussasta hiipua. Menkat ei näytä tulevan sitten millään... :kieh: Sais jo jtn merkkiä et kumpaan suuntaan ollaan menos. Raastaa hermoja huolella tämä.
 
Täti tuli sitten tänään. :( Päivää vailla kaks viikkoo ollut myöhässä ilman mitään syytä. Saa nähdä millainen tämä kierto on ja ei muuta ku jatkan tikuttamista ja toivoa vain parasta...

Onnea muille jos vaikka tärppäis!
 
Täällä ilmottautuu porukkaan yks kirjottelujanne seurannut ja inspiroimananne myöhäistä plussaa toivova ;) Esikoinen siis ois toiveissa, jätetty e-pillerit 7v jälkeen pois elokuussa, nyt takana luomukiertoja 5 eli yk6. Vauvakuumetta 40 astetta:D
Kuukautiset ep.säännölliset, nyt kp 47/ 17-38! Testannut puhtaat negat kp 43 ja 46. Siis 1,5viikoa menkkoja ootellu eikä tietoakaan :| Palelua ja ruokahaluttomuutta jonkin aikaa, pitkin päivää jkv kipua/menkkamaista alavatsalla 1,5vko, "tylppää kipua", säteilee nivusiin. Rinnoissa ei kuumempaa, nännit ehkä hipaisu arat.. En ymmärrä miksi menkat nyt jääneet näin pitkäksi aikaa pois?!?! Raivostuttavan tuskaista elää epätietoisuudessa.. Josko voisi olla myöhäinen plussa, useilla näyttänyt näkyvän aika myöhäänkin:heart:
Huomiselle onneksi sain lääkäri ajan, liekkö sieltä mitään selvyyttä saan. Aattelin testailla uudestaan lähipäivinä, jahka tilatut testit kolahtaa postilaatikkoon.
 
lääkärissä käyty, otti papa-näytteen (AUUUTS!!!) ja vien vielä pari pissanäytettä.. Enpä tiiä mikä vaivaa, toinen munasarja aristava mut muuten ok.. toiveet myöhäisestä plussasta karisee..:'( Ehkä mussa on jotain muuta vikaa.. musertavaa..Lääkäri ei kiireissään kerenny mun asioihin juuri perehtyä, sai hammasta purra ettei senkin takia märy pääse.
Lääkäristä lähtiessä sain hysteerisen märykohtauksen, en ees tiedä miksi itketti niin kamalasti, oon ihan kaheli:ashamed:
Onnea tärppiin vaan muille kuitenkin!:)
 
Nostetaas tätäkin,jos vielä jollain tälläsiä "ongelmia"B]
Itseltäni poistettiin kierrukka 5 vuoden jälkeen,26.1.2012,heti alkoi vajaan viikon kestävä "tyhjennysvuoto". Sen jälkeen odoteltu menkkoja,mutta ei näy.
Kierrukan poistosta tänään 35pv. Testejä tehty ripakopallinen,puhdasta negaa joka kerta.
En halua uskoa että kierto sekaisin,mä oon päättäny olla raskaana! :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
nelluska82 - peukutan d=)b kovasti sille, jotta se tärppi olisi käynyt - tai käy nopsaan!!!:):heart:

Siulla tosiaan voi olla kierto hiukan hakusessa tuo kierukan poiston jälkeen.

Itselläni alkoi aikoinaan tyhjennysvuoto 2vrk:n päästä kierukan poistosta, kesti muutaman päivän(3?)..ja sitten jo normi menkat vajaan kuukauden päästä(28vrk?)

Mikäli vuotoa ei kuulu ja et ole pieniin päin, kannattaa kipaista käydä lääkärin pakeilla, jotta kiertosi saadaan käyntiin.=)
(esim. Terot)
 
Viimeksi muokattu:
Kauankohan kannattaa ootella menkkoja?
Mulla oli jo jos jonkunlaisia "raskausoireitakin" mut ne loppu.Katos kun tuhka tuuleen.
Ei tässä tiiä mitä aattelis,järki sanoo et kierto sekasin,tunteet ei anna periks!
Tulee jo uniinkin tää kuumeilu.
 
Pakko oli jo kirjoitella tännekkin..
Mulla nyt kp 31 ja normaalisti kierto ollut 26-29..
Testejä olen tehnyt jo vaikka kuin huru mykket mutta negaa näyttää.. Päätin jo unohtaa koko asian ja odotellamenkkoja, mutta kun ei vaan malta.. Väsynyt olen ihan tosissaan, mutta muuta oiretta en halua aínakaan myöntää... Nyt vaan täytyy taas ootella...
 
Vaavimasu Itsellä kans myöhässä.. kp 33 ja yleensä 29-30. Ja vaikka stressaankin tuota olenko raskaana, mutta kyllä nyt yöllä olisi pitänyt sitten alkaa! Oon tehny jo varmaan 10 r-testiä ja negaa näyttänyt, tein viimeksi perjantaina kun olisi viimeistään pitänyt alkaa.. Rinnat on kipeät ja sitä nyt on vaikea vain kuvitella raskausoireeksi kun muuten ikinä ole? Huhhuh tätä odottelua...
 
  • Tykkää
Reactions: minlisi
Odottaminen on tuskaa :( Mutta otattehan huomioon, että yleensä menkat eivät ole myöhässä, vaan ovulaatio saattaa tulla myöhemmin kuin normaalisti. Sitä voi siirtää mm. flunssa, stressi ym.

Toivottavasti tilanteenne selviävät! :)
 
Hennu86 Ai että nyt olisi ovulaatio? Vai meinasitko sitä että se on tullut kierrossa myöhemmin ja sen takia menkat myöhässä? Mutta ihmettelen sitä jos minulla on ennen ollut ihan normaali kierto, mutta nytten sitten ei? Olen kauhea stressaaja mutta ne menkat on yleensä sitten alkanut yöllä.
 
Miwwi Niin, että ovulaatio olisi ollut tässä kierrossa myöhemmin kuin normaalisti :) Mutta ei näitä tiedä :) Joko ovulaatio on ollut myöhässä tai sitten olet raskaana, mutta raskaushormonia ei ole vielä erittynyt tarpeeksi, että näkyisi testissä :)

Voimia odotteluun!
 
Täälläki ihmetellää! Nyt menossa kp 53/28-32. 4 testiä tehty ja negaa... viimeksi tehty pari päivää sitte. Ikinä ei oo kyllä näin myöhässä menkat ollu koskaa! Kaikenlaisii oireita sitä kyllä olevinaa tuntuu mut kai sitä vaa sitte luuleskelee omiaa : D Ei kai auta muuta ku ootella vaa:/ Milloinkohan pitäs viimeistää lääkärii olla yhteyksissä jos menkkoja ei vaan näy?
 
Täällä KP 31, DPO 16. Testit näyttää negaa. Kerran aijemmin kierto ollut 31 päivää ja ne kierrot missä olen tikuttanut, on DPO ollut joko 12 tai 13. Että mitähän ihmettä täällä tapahtuu? Mikä on saanut kierron luteaalivaiheen venymään jos ei raskaus? Kuitenkin tikutin oviksen ja sain plussan sekä pregcheckiin että digiin KP 14. Tänään kyllä ollut jo välillä menkkamaisia juilintoja, mutta ei samalla tavalla kuin yleensä.

Muoks. Ei tarvitse enään arpoa, kun täti kurvasi kylään.
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin menossa jo KP 32/26-28, viimeksi tänään aamusta tein clearblue digi testin ja negaa näytti :( viime vkolla kun kuukautisten piti alkaa normikierron mukaan tissit oli arat ja vatsassa tuntui menkkaoireita ja älytön väsy, nyt menkkaoireet on melkein poistunut mutta pääkipua ja väsymystä on jatkunut jo kolmatta päivää..voikohan vielä johtua raskauden aloittamasta hormoonien hyrräyksestä vaiko vain menkat myöhässä?

lopetin minipillerit tammikuussa ja 2 normikiertoa siis takana. raskaus olisi toivottu.
 
Hormonikierukan poiston (syksy 11) jälkeen minulla on ollut säännöllinen kierto, 25-26 päivää. Nyt edellisten kuukautisten olisi pitänyt alkaa 4. huhtikuuta, mutta vieläkään ei ole merkkejä kuukautisista.

Kovasti oli pms-oireita silloin 4. päivän aikaan, mutta tippaakaan ei tullut vuotoa. Nyt hirvittävä palelu ainut oire, muuten ihan normaali olo, ihan kuin kuukautisten jälkeinen "oireeton kausi". Testasin apteekin omalla testillä 8.4 ja tänään 20.4 negat, ihan selkeä yksi viiva tuli molemmista. Voihan toki olla että on vaan jostain syystä myöhässä mutta juuri toi "oireettomuus" ihmetyttää, yleensä kun olen kuvitellut olevani raskaana oireita on ollut jos minkälaista.

Voisiko olla että ovis on ollut myöhässä ja apteekin oma testi ei vaan vielä näytä? Mitä testiä suosittelisitte?

Osaisiko joku sanoa, mikä on kierrossani -nyt siis kp 44- viimeinen "mahdollinen ovulaatiopäivä, jotta voisi laskea onko raskaus enää mahdollista ollenkaan? Jos siis laskisi suotuisimman skenaarion mukaan, myöhäinen ovulaatio, kuukautiset myöhässä jne...

Lähinnä pohdin siksi, että joudun käyttämään aika paljon allergialääkkeitä pahan allergian vuoksi ja nyt olen ollut ilman koska olen ollut varma siitä että olen raskaana. Nyt kun plussaa ei ilmesty, haluaisin saada asiaan varmuuden etten vahingoita mahdollista alkiota jos aloitan taas lääkkeet.
 
Kyllä tämän päivän testit ovat melkein 100% luotettavia(98-99%)
..ja jos ei plussaa ole tullut, en huolestuisi vaan käyttäsin lääkkeitä jos tarvis.

Jos kuukautisten olisi pitänyt alkaa 4.4 olisit plussan kyllä jo varmaanhin testein bongannut.
..nyt mennyt jo 16vrk kierron lopusta..

Toki voit antaa virtsanäytteen omassa Terveyskeskuksessa tai Neuvolassa ja siten varmistua asiasta.(siellä käytetään samoja testejä kuin nämä kotitestitkin)
..yksi mahdollisuus on vielä HCG määritys verestä ja se on kyllä 100% varma.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä