N. 20-vuotiaat kuumeilijat!

  • Viestiketjun aloittaja alabama
  • Ensimmäinen viesti
Tänään on täälläkin paistanut aurinko ja ollut ihanan lämmin keväinen päivä. Mulla alkaa kierto lähestyä loppua, mutta kauheasti ei mitään tuntemuksia ole. Eilen pisti pitkän aikaa vasemmalle puolelle alavatsaan, missä saattaa olla munasarjat (en oikein tiedä mistä minkäkin pistmisen erottaa) sellaista tylppää jomotusta pienelle alueelle pitkään. Tänään on sitten ollut vähän menkkamaista jomotusta alavatsassa, saa nähdä alkaako ne kuukautiset vaiko ei. Harmittaa, kun kokoaika vaan toivon ja uskon, että olisin raskaana, vaikka sitten taas en haluaisi pettyä ja tipahtaa hirveän korkealta, jos/kun ne kuukautiset alkaakin. Kovasti kyllä väsyttä ja päätä särkee välillä.
 
KESKIVIIKKO 28.3.2007

Nirno................kp 7/30 .......................yk3......................1.lapsi
Jenni84.............kp 10/?..........................yk 1.....................1.lapsi
Äippä84............kp 13/28-30...................yk2.....................3.lapsi
Kuupää.............kp 17/32-?....................yk6......................1.lapsi
MiiaMaria...........kp19/35-45..................yk1......................1.lapsi
Saitu.................kp 19/28-30.................yk2......................1.lapsi
Ines..................kp 20/?........................yk3......................1.lapsi
Alabama...........kp 23/31-33.................yk9.......................1.lapsi
Mmiilia..............kp 24/27-32.................yk3.......................1.lapsi
Nibbler..............kp 26/28......................yk1.......................1.lapsi
Anna333...........kp 30/36.......................yk10.....................1.lapsi
Haltia................kp 29/31-36.................yk5.......................1.lapsi
<br><br>
 
Hui ku "kamalaa" luettavaa toi pinotus... Joko mä olen liian vanha tähän ketjuun tai sitte mä oon vaa "alottanu lastenteon" suht aikasin.... Esikon odottajia täällä ilmeisesti kaikki muut... :ashamed:

Mutta pitäkäähän mut ihmeessä listoilla, ku kuitenkin ennemmin 2- kymppisiin itseni vielä lasken saati kolmekymppisiin =) Ja nyt en hirveesti ehdi ees tänne kirjotteleen, ku alotin ma uudessa työpaikassa ja tuntuu ettei aika riitä enää mihinkää muuhun ku duuniin ja arjen pyörittämiseen... (kun ukko siis reissuhommissa ja minä hoidan viikot tätä poppoota, 2 lasta + 2 koiraa, yksikseni..)

Mutta palaillaan taas=)
 
Onko kukaan ajatellut hakea opiskelemaan kun toi yhteishaku alko maanataina?

Mä ajattelin hakea johonkin kouluun, tympii tällänen p.... työn tekeminen!
Pakko saada joku "oikee" ammatti ja vähän mielekäämpi työpaikka. Mietityttää vaan jos johonkin pääsis, et kuinkahan sitä jaksaa sit opiskella pienen lapsen kanssa ja taloudellisestikin tulee varmaan tiukkaa kun yhden ihmisen tuloilla pitäis elää. Kokemuksia??

Plussa onnea kaikille!
:heart:
 
Mä olen kyllä hakemassa opiskelemaan. Olen kyllä opiskellutkin ja valmistut ja teen töitä alalla jota rakastan, mutta töitä on vaan aika vähän, ja kun ei myösään tiedä, koska sitä raskaana saa olla, niin kaikki mahdollisuudet on pidettävä auki. Haen kyllä yliopistoon ja korkeakouluihin. ammattikoulu ja yo tutkinto suoritettu, yliopisto oli miellyttävämpi jatko-opiskeupaikka kuin amis, täytyy sanoa. Mutta Elän sellaisia aikoja, että kaiken suhteen melkein mikä vaan on mahdollista. Ktsotaan mihin suuntaan elämä nyt vie. Kovasti toivoisin voivani jääd lasta (lapsia) kotiin hoitamaan.

En ajatellut ihan vielä testailla. Odottelen nyt rauhassa, kun jotenkin olen kyllästynyt niihin negoihin, enkä haluaisi taas pettyä. Toisaalta taas mitä kauemman oon ootellut, sitä pahemmin oon pettynyt.Mutta mulla on nyt pari kiertoa ollut todella sekaisin, joten voivat alkaa ihan koska vaan. Ehkä loppuviikosta testailen, jos mitään muutosta ei tapahdu. Nyt on valkovuotoa vähän alkanut olemaan tän päivän aikana. Päätä särkenyt ja ollut aika huimaava ja heikko olo.
 
alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 21:24 MiiaMaria kirjoitti:
Onko kukaan ajatellut hakea opiskelemaan kun toi yhteishaku alko maanataina?

:heart:
Hain helmikuussa 2.asteen ammatilliseen koulutukseen ja nyt hain 26.päivä 3:en korkeakouluun
 
alabama
Taidan olla vähän mielipuoli..erästä asiaa porannut nyt tämän päivän.
En rupea asiaa valottamaan ellei joku erikseen halua. :ashamed: :'(
Ja siis juttu ei oo mikään kuolemantapaus vaan toisaalta ihan semmonen juttu mitä ei pitäisi porata.
 
kuupää
Alabama: Minäki märisen välistä jotain ihan tyhmiä asioita... Tosin en koko päivää, turhat asiat menee nopeampaa ohi. Saahan sitä porata aina ku siltä tuntuu...tai vaikkei tuntuskaan.


Mä ajattelin hakea lähihoitajakouluun, jos vaan vielä pystyn hakemaan (suoraan oppilaitokseen, yhteishakuhan meni jo ajat sitte). Ku en halua lähteä yliopistoon enkä amk:hon, ni tuo ois ehkä lähinnä sitä mitä haluaisin. Pitkään tuota mietin, ja ku jos ei tuota vaaviakaan ala kuulumaan, ni pakko se on jotain, ku ei taho työtäkään saada ilman ammattia, ja lähihoitajille aina riittää töitä, ja mikä tärkeintä, myös täälä meillä päin (pikkukaupungissa). En olis valmis lähtemään kauas opiskelemaan tai töihin, niin että pitäs muuttaa. Ihan tuon rakentamisenki takia, enkä muutenkaan, mä oon jo juuttunu tänne. :)
 



Mä ajattelin hakea lähihoitajakouluun, jos vaan vielä pystyn hakemaan (suoraan oppilaitokseen, yhteishakuhan meni jo ajat sitte). Ku en halua lähteä yliopistoon enkä amk:hon, ni tuo ois ehkä lähinnä sitä mitä haluaisin. Pitkään tuota mietin, ja ku jos ei tuota vaaviakaan ala kuulumaan, ni pakko se on jotain, ku ei taho työtäkään saada ilman ammattia, ja lähihoitajille aina riittää töitä, ja mikä tärkeintä, myös täälä meillä päin (pikkukaupungissa). En olis valmis lähtemään kauas opiskelemaan tai töihin, niin että pitäs muuttaa. Ihan tuon rakentamisenki takia, enkä muutenkaan, mä oon jo juuttunu tänne. :)
[/quote]


Mä olen ammatiltani lähihoitaja ja suosittelen kyllä alaa, mikäli vähänkään tuntee sitä omakseen...=) mutta... yksi juttu kannattaa miettiä valmiiksi.. miten jaksaa tehdä 3- vuorotyötä (sitähän ko. ammatissa melkoisesti on...) kun ilmeisesti pieniä lapsiakin on suunnitteilla... Itselläni se on sula mahdotomuus, koska isäntä on viikot poissa, mutta silloinkin kun sitä tein niin ei se mitään herkkua ollut.. pahimpina päivinä lapsia ehti näkemään muutaman tunnin vuorokaudessa... ja ukko oli ihan kypsä kun oli aina lasten kanssa yksikseen...
 
alabama
TORSTAI 29.3.2007

Nirno................kp 8/30 .......................yk3......................1.lapsi
Jenni84.............kp 11/?..........................yk 1.....................1.lapsi
Äippä84............kp 14/28-30...................yk2.....................3.lapsi
Kuupää.............kp 18/32-?....................yk6......................1.lapsi
MiiaMaria...........kp20/35-45..................yk1......................1.lapsi
Saitu.................kp 20/28-30.................yk2......................1.lapsi
Ines..................kp 21/?........................yk3......................1.lapsi
Alabama...........kp 24/31-33.................yk9.......................1.lapsi
Mmiilia..............kp 25/27-32.................yk3.......................1.lapsi
Nibbler..............kp 27/28......................yk1.......................1.lapsi
Anna333...........kp 31/36.......................yk10.....................1.lapsi
Haltia................kp 30/31-36.................yk5.......................1.lapsi
 
alabama
PERJANTAI 30.3.2007

Nirno................kp 9/30 .......................yk3......................1.lapsi
Jenni84.............kp 12/?..........................yk 1.....................1.lapsi
Äippä84............kp 15/28-30...................yk2.....................3.lapsi
Kuupää.............kp 19/32-?....................yk6......................1.lapsi
MiiaMaria...........kp21/35-45..................yk1......................1.lapsi
Saitu.................kp 21/28-30.................yk2......................1.lapsi
Ines..................kp 22/?........................yk3......................1.lapsi
Alabama...........kp 25/31-33.................yk9.......................1.lapsi
Mmiilia..............kp 26/27-32.................yk3.......................1.lapsi
Nibbler..............kp 28/28......................yk1.......................1.lapsi
Anna333...........kp 32/36.......................yk10.....................1.lapsi
Haltia................kp 31/31-36.................yk5.......................1.lapsi


Heräs ajatus että ehkä tää mun sekanen maha ei ookaan mahatautia kun se tulee aina välillä takas ja lähtee pois.. :whistle:
 
Tännekin voisin kertoa, että ostin tänään apteekin oman testin, mutta en ole vielä uskaltanut tehdä, kun varsinaisesti menkat ei ole vielä myöhässä. On tuo kierto ollut niin epäsäännöllinen. Voi tietysti olla etten jaksa odottaa, ja teen sen illalla. Mitään erityisiä oireita ei ole ollut. Aamulla tli paha ja oksettava olo, ja valkovuotoa ihmeellisiä klönttejä kaksi kertaa vessassa käydessä, pikkareihin ei mitään.

Alabama: eikös raskautuminenkin vaikuta usein vatsan toimintaan, toisilla menee vatsa ihan sekaisin ja on ummetusta ja ripulia.
 
No kerronpa nyt tännekin sitten, että en tietenkään malttanut odottaa sen testin kanssa, ja negahan sieltä nyt sitten tuli. Todella angstinen olo, mutta katsotaa nyt, ei ole kuukautisetkaan alkanut. Odottavan aika on pitkä.

Paljon plussaonnea kaikille :heart:
 
alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2007 klo 15:06 haltia kirjoitti:
Alabama: eikös raskautuminenkin vaikuta usein vatsan toimintaan, toisilla menee vatsa ihan sekaisin ja on ummetusta ja ripulia.
Haltia,joo mut en tiä voiko se nyt ihan näin aikaisin..saa nähdä.
Voi se vielä sinulla tässä kierrossa plussaa näyttää vaikkei tänään näyttänytkään..Ja onhan teillä yritystä aika vähän takana..
d =) b sinulle.
 
alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2007 klo 15:06 haltia kirjoitti:
Alabama: eikös raskautuminenkin vaikuta usein vatsan toimintaan, toisilla menee vatsa ihan sekaisin ja on ummetusta ja ripulia.
Haltia,joo mut en tiä voiko se nyt ihan näin aikaisin..saa nähdä.
Voi se vielä sinulla tässä kierrossa plussaa näyttää vaikkei tänään näyttänytkään..Ja onhan teillä yritystä aika vähän takana..
d =) b sinulle.
 
Alabama: Joo eihän tässä tosissaan oo yritetty kuin vasta muutama kuukausi, joten ei sikäli mitään hätää. Tuntuu vaan niin epäreilulta, että toiset sitten raskautuu vaikka syövät e-pillerietä tai jotain, kun sellaisia, jotka tosissaan vauvaa halauaisivat on niin paljon, ja sitten se ei tärppääkään millään. Mutta tosiaan, olen melkolailla vasta noviisi tässä asiassa =)

Toivotaan molemmille vielä plussia. Mullakaan ei oo täti vielä tullut. Valkovuoto on kyllä aika runsasta edelleen vessassa käydessä, mutta pikkareihin ei jää mitään. Nenä on tukossa ja mahassa tuntuu välillä menkkamaisia oireita, välillä nippailua.

Mukavaa viikonloppua kaikille =)
 
alabama
LAUANTAI 31.3.2007

Nirno................kp 10/30 .......................yk3......................1.lapsi
Jenni84.............kp 13/?..........................yk 1.....................1.lapsi
Äippä84............kp 16/28-30...................yk2.....................3.lapsi
Kuupää.............kp 20/32-?....................yk6......................1.lapsi
MiiaMaria...........kp22/35-45..................yk1......................1.lapsi
Saitu.................kp 22/28-30.................yk2......................1.lapsi
Ines..................kp 23/?........................yk3......................1.lapsi
Alabama...........kp 26/31-33.................yk9.......................1.lapsi
Mmiilia..............kp 27/27-32.................yk3.......................1.lapsi
Nibbler..............kp 29/28......................yk1.......................1.lapsi
Anna333...........kp 33/36.......................yk10.....................1.lapsi
Haltia................kp 32/31-36.................yk5.......................1.lapsi


Maha jatkuu sekasena.. :ashamed:
Selvät menkkojen merkit tuntuvissa.Jotenkin tuo mun kp vähän ihmetyttää..Omien laskujen mukaan ne päivät olisi nyt käsillä.Mutta ei kai sitten. :whistle:
Mies kannustaa ajattelemaan positiivisesti..ei se nyt niin hirveää ole jos ei lasta nyt saada tai ollenkaan.Onhan meillä toisemme.Onhan se niin. =)
 
Moi! =) Aivan käsittämätöntä.. joka puolella on vauvoja siis kaikkialla!!!! Ja raskaana olevia... Näin tossa yhet kaverukset ja kaikki 3 maha pystyssä!!!!!!!!! Tarttis kait olla onnellinen muiden puolesta, mut enpä ole.. :ashamed: Hoh hoh. Huomenna otan viimisen terolutin ja sitte jää nähtäväksi millo täti tuleepi.. Ja sit ku tulee tarttis ottaa yhteyttä lääkäriin ja saan kai clomifenit..

+++++++ tuulia teille!! =)
 
alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 18:59 Ines kirjoitti:
Moi! =) Aivan käsittämätöntä.. joka puolella on vauvoja siis kaikkialla!!!! Ja raskaana olevia... Näin tossa yhet kaverukset ja kaikki 3 maha pystyssä!!!!!!!!! Tarttis kait olla onnellinen muiden puolesta, mut enpä ole.. :ashamed: Hoh hoh. Huomenna otan viimisen terolutin ja sitte jää nähtäväksi millo täti tuleepi.. Ja sit ku tulee tarttis ottaa yhteyttä lääkäriin ja saan kai clomifenit..

+++++++ tuulia teille!! =)
Sama juttu täällä..Kaikki tuntuvat olevan raskaana.Ja suurin osa niitä 16v äitejä jotka tullut vahingossa raskaaksi.Ja nyt kun sitten oikein yrittää niin ei itse meinaa tulla.. \|O
Serkku sai vaimonsa kanssa 4kk sitten pojan ja taas kauheeton yritys päällä että saisi kaveria poitsulle.Juu-u.
 
Joo meilläkin sama juttu. siis ihan kaikilla kavereilla on vauvoja ja viimeiset ovat raskaana. Joka päivä näen kaverin vauvaa, ihanaa kyllä, mutta vauvakuume vain kasvaa.

Meilläkin just ollaan puhuttu, että ei se sit niin kauheaa ole, jos vauvaa ei nyt tule. Onhan se maailman ihaninta ja toivottavaa, mutta meillä on myös onnellinen rakkausparisuhde. Voisi olla niin, ettei olis ees tuota ihanaa miestä. Ja kun nyt alkaa yritykset, niin onhan tässä vielä monta vuotta aikaa tapahtua mitä vain. Nyt vaan olis mun elämässä just spiva aika jäädä kotiin lasten kanssa. Vaikka eihän sitä tietenkään voi laskelmoida.

Ollaan mietitty mikä lemmikki voitais ottaa seuraksi perhettä jatkamaan ja nyt tähän hellyyden ja hoivaamisen tarpeeseen, mutta mies on allerginen karvaisille eläimille ja haluttais joku seurallinen eläin. Mä taas en niin pidä limaisista eläimistä kuten iguaanit yms.

Mullakaan ei oo vielä kuukautiset alkanut. Olo on aika tavallinen. Vähän heikottaa.
 
alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 19:51 haltia kirjoitti:
Ollaan mietitty mikä lemmikki voitais ottaa seuraksi perhettä jatkamaan ja nyt tähän hellyyden ja hoivaamisen tarpeeseen, mutta mies on allerginen karvaisille eläimille ja haluttais joku seurallinen eläin. Mä taas en niin pidä limaisista eläimistä kuten iguaanit yms.
Ihan vinkkinä että ei kannata mitään karvasta ottaa,esim koiraa tai kissaa tai kania,ennen kun tietää onko lapset allergisia.Eläimestä luopuminen lapsen synnyttyä on taatusti ihan hirveetä..Niin eläimelle kuin omistajallekin.
 
Joo, se on tietysti totta, ettei kannata ottaa karvaista lemmikkiä, koska lapsilla voi olla allergiaa. Meillä se kuitenkaan ei ole edes tässä vaiheessa mahdollista, kun mies on allerginen - siksi ollaankin mietitty jo pidemmän aikaa mikä olis meille sopiva eläin, sellainen seurallinen, joka ei aiheuttaisi allergiaa.
 
alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 23:26 haltia kirjoitti:
Joo, se on tietysti totta, ettei kannata ottaa karvaista lemmikkiä, koska lapsilla voi olla allergiaa. Meillä se kuitenkaan ei ole edes tässä vaiheessa mahdollista, kun mies on allerginen - siksi ollaankin mietitty jo pidemmän aikaa mikä olis meille sopiva eläin, sellainen seurallinen, joka ei aiheuttaisi allergiaa.
Okei.
Minä tosi tosi tosi allerginen kissoille ja mies pikkasen kaikille karvaselle..
Eläimelle täytyy löytyä aikaa,joten miettikää tarkkaan.Se ei riitä että aamulla ja illalla kerran peuhaa sen kanssa vaan sillä täytyy olla joko kaveri tai ihmisen täytyy olla sen kans paljon.Kerron siis ihan näin kokemuksesta.. :whistle:
 
alabama
SUNNUNTAI 1.4.2007

Nirno................kp 11/30 .......................yk3......................1.lapsi
Jenni84.............kp 14/?..........................yk 1.....................1.lapsi
Äippä84............kp 17/28-30...................yk2.....................3.lapsi
Kuupää.............kp 21/32-?....................yk6......................1.lapsi
MiiaMaria...........kp23/35-45..................yk1......................1.lapsi
Saitu.................kp 23/28-30.................yk2......................1.lapsi
Ines..................kp 24/?........................yk3......................1.lapsi
Alabama...........kp 27/31-33.................yk9.......................1.lapsi
Mmiilia..............kp 28/27-32.................yk3.......................1.lapsi
Nibbler..............kp 30/28......................yk1.......................1.lapsi
Anna333...........kp 34/36.......................yk10.....................1.lapsi
Haltia................kp 33/31-36.................yk5.......................1.lapsi
<br><br>
 

Yhteistyössä